Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
  • Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!
  • Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού
  • Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία
  • Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο
  • Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr7 Νοέ 2025, 20:27

Την ημέρα των πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων (Πέμπτη 6/11/2025) ενάντια στη συνεχή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, οι μαθητές πολλών σχολείων αποφάσισαν είτε κατάληψη είτε αποχή, προκειμένου να πάρουν μέρος στις συγκεντρώσεις.

Τους αγώνες των μαθητών, το υπουργείο Αμάθειας και Καταστολής, αντιμετώπισε ως συνήθως με καταστολή και τρομοκρατία. Με πρόσχημα την «απρόσκοπτη λειτουργία» των Σχολείων, προσπάθησε να εκβιάσει τους αγωνιζόμενους μαθητές, ζητώντας από τους δασκάλους τους να τους τιμωρήσουν με «ηλεκτρονικά μαθήματα», αποκλείοντας, όμως, από αυτά τους/τις μαθητές/-τριες που συμμετείχαν στις καταλήψεις και βάζοντάς τους απουσίες.

Την απόφαση αυτή του ΥΠΑΙΘΑ καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε Απεργία-Αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, σύμφωνα και με τις σχετικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ.

Οι ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου

Απεργία – αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με απόφαση της ΓΣ των Προέδρων στις 25/9/2021έχει κηρυχθεί απεργία αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία. Υπενθυμίζουμε σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:

«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Συνεπώς ανεξάρτητα από την κηρυχθείσα απεργία-αποχή είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες.

Για τις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις και την εφαρμογή «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» στα υπό κατάληψη Σχολεία.

Σήμερα, Πέμπτη 6-11-2025, οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, είχαν οργανώσει και καλέσει σε συμμετοχή σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, ενώ ανάλογες κινητοποιήσεις οργανώθηκαν στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της χώρας, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών και γονέων. Κεντρικά αιτήματα των εκπαιδευτικών, αλλά και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία, οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, η κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση, οι αυξήσεις στους μισθούς, καθώς επίσης και ο καλύτερος σχεδιασμός των εκπαιδευτικών δράσεων, ούτως ώστε να μην αποβαίνουν εις βάρος του ωρολόγιου και αναλυτικού προγράμματος. Μάλιστα, οι μαθητές αποφάσισαν να συμμετάσχουν δυναμικά στη σημερινή πανεκπαιδευτική κινητοποίηση, υιοθετώντας τα κεντρικά, αλλά προτάσσοντας και τα δικά τους ειδικότερα ή κατά τόπους αιτήματα. Έτσι, ένας πολύ μεγάλος αριθμός σχολείων σε όλη τη χώρα τελούν σήμερα υπό κατάληψη, μεταξύ των οποίων και τα λυκειακά συγκροτήματα Μύρινας και Μούδρου.

Την ώρα, λοιπόν, που σύσσωμη πραγματικά η εκπαιδευτική κοινότητα από άκρη σε άκρη της χώρας βρίσκεται σε αναβρασμό και αγωνίζεται ενάντια στην συνεχιζόμενη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας επιμένουν στον δρόμο του αυταρχισμού, του εκφοβισμού και της τρομοκράτησης. Με πρόσχημα την «απρόσκοπτη λειτουργία» των Σχολείων, επιχειρούν να εκβιάσουν τους αγωνιζόμενους μαθητές και να καταστείλουν το μαθητικό κίνημα. Εντελώς υποκριτικά ζητούν από τους εκπαιδευτικούς των υπό κατάληψη Σχολείων να κάνουν «ηλεκτρονικά μαθήματα», αποκλείοντας όμως από αυτά τους/τις μαθητές/-τριες που συμμετέχουν στις καταλήψεις και βάζοντάς τους απουσίες! Με απουσίες μας ζητούν να τιμωρήσουμε τις μαθήτριες και τους μαθητές μας που αγωνίζονται για να έχουν την εκπαίδευση που δικαιούνται, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι τα αιτήματά τους είναι δίκαια, αφού αντιμετωπίζουν μια πληθώρα σοβαρών προβλημάτων: δεν διδάσκονται όλα τα μαθήματα εξαιτίας ελλείψεων εκπαιδευτικών, στοιβάζονται για χρόνια σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κοντέινερ, διδάσκονται από απαρχαιωμένα, ξεπερασμένα και πραγματικά άθλια βιβλία, για να αναφέρουμε κάποια μόνο από αυτά.

Πέρα, όμως, από την ξεκάθαρη ποινικοποίηση των αγώνων των μαθητών που επιχειρείται, είναι έωλη και καταδικαστέα η επιβολή απουσιών από ένα «ηλεκτρονικό μάθημα» του οποίου η ίδια η υπόσταση αμφισβητείται από κάθε άποψη: νομικά, παιδαγωγικά και – κυρίως – ηθικά! Ας μην ξεχνάμε, ότι η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» εφαρμόστηκε όπως – όπως και άνευ άλλης εναλλακτικής την περίοδο της πανδημίας, για να μην αποκοπούν εντελώς και επί μακρό χρονικό διάστημα οι μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορεί να υιοθετείται και να εφαρμόζεται με κάθε ευκαιρία, δια πάσαν νόσον και πάσαν… αφορμή, για μια σειρά από ουσιαστικούς λόγους. 

Πρώτα απ’ όλα, γνωρίζουν όλοι πολύ καλά ότι αν θέλουμε πραγματικά να μιλάμε για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και όχι «τηλε-απασχόληση» των μαθητών, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί πραγματική και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στη χρήση των απαραίτητων εργαλείων και εφαρμογών, αλλά και να έχει εξασφαλιστεί η πρόσβασή τους σε αυτά, καθώς επίσης και σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό ειδικά σχεδιασμένο για κάθε μάθημα. Προφανώς, όχι μόνο τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει, αλλά δεν είναι καν εξασφαλισμένη η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, στα υλικά μέσα που απαιτούνται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (κατάλληλες ηλεκτρονικές συσκευές, επαρκής και σταθερή σύνδεση στο διαδίκτυο, κλπ). Δεν είναι δυνατόν, λοιπόν, να θεωρείται δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί που προσέρχονται στα σχολεία τους και τα βρίσκουν υπό κατάληψη, είναι σε θέση να τηλεμεταφέρονται στα σπίτια τους και στο άψε-σβήσε να ψηφιοποιούν και να προσαρμόζουν το μάθημά τους για τις ανάγκες της «τηλεκπαίδευσης». Καθώς επίσης, δεν είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να διαταράσσουν την οικογενειακή τους γαλήνη μετατρέποντας τα σπίτια τους σε σταθμούς τηλεργασίας. Άλλωστε, σύμφωνα με τον ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…»

Επιπλέον, είναι δεδομένο ότι τα όποια «τηλεμαθήματα» τελικά διεξάγονται δεν είναι δυνατόν να τα παρακολουθήσει το σύνολο των μαθητών μιας τάξης, για αντικειμενικούς λόγους, όπως είναι πχ η έλλειψη εξοπλισμού/δικτύου, ή ακόμα και η αδυναμία έγκαιρης επιστροφής στο σπίτι. Ας μην ξεχνάμε ότι και στη Λήμνο μεγάλος είναι ο αριθμός των μαθητών οι οποίοι προσέρχονται στο σχολείο με τα σχολικά δρομολόγια των ΚΤΕΛ και δεν έχουν τρόπο να επιστρέψουν στο σπίτι νωρίτερα ώστε να συμμετάσχουν στην «τηλεκπαίδευση». Αλλά και για όσους μαθητές τελικά συνδέονται στα «τηλεμαθήματα», δηλώνοντας «ψηφιακή παρουσία», δεν υπάρχει  κανένας τρόπος να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί αν είναι όντως εκεί και παρακολουθούν, ή αν έχουν απλώς συνδεθεί και έχουν πάει για καφέ ή για ύπνο. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, να θεωρείται έγκυρη μια έτσι κι αλλιώς υποτυπώδης και προσχηματική «εκπαιδευτική» διαδικασία, από την οποία εκ των πραγμάτων απουσιάζει μεγάλο ποσοστό των μαθητών, άλλοι γιατί συμμετέχουν στην κατάληψη, άλλοι γιατί πραγματικά δεν μπόρεσαν να συνδεθούν και άλλοι γιατί συνδέθηκαν τυπικά, αλλά όχι ουσιαστικά; Και πώς είναι δυνατόν, με ποιο ηθικό έρεισμα, απαιτείται από τους εκπαιδευτικούς να τιμωρήσουν με επιβολή «απουσιών» τους μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις, τη στιγμή που δεν μπορούν με βεβαιότητα να διευκρινίσουν την πραγματική ή όχι συμμετοχή και «παρουσία» των υπολοίπων; Άλλωστε, ακόμη κι αν ήθελαν, δεν θα μπορούσαν να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί ποιοι μαθητές τους συμμετέχουν στις καταλήψεις και ποιοι όχι, αφού αυτό μπορεί να αλλάζει μέρα τη μέρα, αν όχι ώρα την ώρα, και πολύ περισσότερο αφού οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δυνατόν να βρίσκονται ταυτόχρονα στο σχολείο να «καταγράφουν καταληψίες» και στο γραφείο τους να κάνουν «τηλεμάθημα». Ελπίζουμε, βέβαια, πως αυτό το «πρόβλημα» δεν θα απασχολήσει κανέναν και καμία συνάδελφο, γιατί δε θα υπάρξει κανείς που θα συναινέσει σε αυτό το κατάπτυστο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε καταρχάς ότι η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» δεν μπορεί να υποκαθιστά το μάθημα, αν δεν πληρούνται όλοι οι απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις, και αν δεν εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων, εκπαιδευτικών και μαθητών, με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Πολύ δε περισσότερο, δεν μπορεί η «τηλεκπαίδευση» να χρησιμοποιείται εκβιαστικά ως μέθοδος τιμωρίας μαθητών που αγωνίζονται και ως μοχλός πίεσης για να τερματίζουν τους αγώνες τους, ούτε είναι δυνατόν να υποχρεώνονται οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν ως καταδότες των μαθητών τους. Άλλωστε, και η ΟΛΜΕ έχει τοποθετηθεί σχετικά ενημερώνοντας τους συναδέλφους ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να διενεργούν «τηλεκπαίδευση» στα υπό κατάληψη σχολεία, ούτε βέβαια να βάζουν απουσίες σε αγωνιζόμενους μαθητές, ενώ γι’ αυτόν τον λόγο έχει προκηρύξει και απεργία – αποχή (βλ. σχετική ανακοίνωση που επισυνάπτεται).

Καλούμε λοιπόν όλους τους συναδέλφους να πάρουν θέση δίπλα στους αγωνιζόμενους μαθητές μας! Είναι βαθιά υποκριτικό και εντελώς επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.ΘΑ. που δήθεν κόπτεται για την απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κατάληψης μιας μέρας, τη στιγμή που ακόμα και σήμερα υπάρχουν τεράστια κενά στα σχολεία και χάνονται χιλιάδες ώρες, εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών! Ηεπιχείρηση επιβολής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη δε θα περάσει. Κανένας συνάδελφος δεν οφείλει να υλοποιήσει τις ανερμάτιστες εντολές του Υπουργείου Παιδείας. Κανείς Διευθυντής/-τρια να μη βγάλει πρόγραμμα και να μην καλέσει τους συναδέλφους να προχωρήσουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη Σχολεία. Μαθήματα απεργοσπασίας ΔΕΝ θα κάνουμε! Ο εκβιασμός σε συναδέλφους να κάνουν μάθημα σε κλειστά σχολεία και να αποκλείουν μαθητές τιμωρώντας τους επειδή αγωνίζονται ΔΕΝ θα περάσει. Εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει τα αιτήματα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών!

Πηγή: drepani.gr

Εκτύπωση 🖨
ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Σχετικά Αρθρα

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15

Διευθυντής ΠΕ Ζακύνθου: Με τον χυδαίο υβριστή Δωδώνης και όχι με τον αξιοπρεπή δάσκαλο

«Φύγε από εδώ μωρή...»!

Παιδεία 1 Νοέ 2025, 06:41
Ροή Ειδήσεων
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Αγροτικά

Κομισιόν προς Τσιάρα: Θα επιβάλουμε εμβολιασμό για την ευλογιά των αιγοπροβάτων και γενική απαγόρευση εξαγωγών (ζώων, κρέατος και γαλακτοκομικών)

Για ποιους λόγους υπέρμαχοι και αντίθετοι στον εμβολιασμό κρατούν κρυφή την επιστολή του επίτροπου Βάρχεϊ

5 Νοέ 2025, 11:28
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Νοέμβρη

5 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

7.11.2025: Οι «κλάρες» της Αστυνομίας στο εδώλιο

Δυο ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ δικάζονται για τη βίαιη διάλυση συγκέντρωσης αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα

4 Νοέ 2025, 22:33
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

Ημέρα κατά της λογοκρισίας στο διαδίκτυο.

1917: Οκτωβριανή επανάσταση.

1936: Οι ναζί διαγράφουν επίσημα χιλιάδες ξένες λέξεις από το λεξιλόγιο της γερμανικής γλώσσας.

1939: Αποτυχημένη βομβιστική επίθεση κατά του Χίτλερ από τον Γκέοργκ Αϊσλερ στο κελάρι μπυραρίας στο Μόναχο.

1943: Ναζί πυρπολούν το Καρπενήσι και καταστρέφουν το μεγαλύτερο μέρος του.

1967: Πανό για τα πενήντα χρόνια της οκτωβριανής επανάστασης απέναντι από το δημαρχείο Αθηνών, τριάντα συλλήψεις.

1967: Πρώτη βόμβα της ΔΑ (στην οδό Αδμήτου).

1985: Τερματίζεται η 28ωρη πολιορκία του μεγάρου δικαιοσύνης από αντάρτες στη Μπογκοτά (Κολομβία) με εκατό νεκρούς (ανάμεσα τους δέκα όμηροι δικαστικοί και ο πρόεδρος του Ανώτατου Δικαστηρίου).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo