Ενας αρχιφύλακας και ένας ειδικός φρουρός αντιμετωπίζουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για τον βασανισμό Αφγανών προσφύγων. Υπήρξε αστυνομική συγκάλυψη, οι δράστες ήταν 8, όπως μας αποκάλυψαν οι πρόσφυγες, καταγγέλλουν οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, που ήταν αυτές που αποκάλυψαν την υπόθεση και πάλεψαν για να φτάσει σ’ αυτές έστω τις κατηγορίες.
Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι στα δημοσιογραφικά μπλοκάκια, μια νέα είδηση ήρθε να προστεθεί στην προηγούμενη. Μετανάστης από το Μπαγκλαντές αναγνώρισε δυο συνοροφύλακες (συνοροφύλακες στο… παραμεθόριο Περιστέρι), οι οποίοι τον συνέλαβαν, τον έριξαν σ’ ένα περιπολικό, σταμάτησαν σε ένα ερημικό μέρος, τον τσάκισαν στο ξύλο με κλωτσιές και τον πέταξαν αιμόφυρτο στο δρόμο. Τα δυο καθάρματα αρνούνται τις κατηγορίες. Προφανώς, ο μετανάστης είδε οράματα και τα τραύματα στο πρόσωπό του τα έκανε μόνος του…
Πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά, τα οποία ο νόμος θα πατάξει αμείλικτα. Αυτό διακηρύσσουν σε όλους τους τόνους οι κήρυκες της κρατικής προπαγάνδας. Είναι άραγε έτσι; Οχι, απαντούν κατηγορηματικά οι ανθρωπιστικές οργανώσεις. Αλλωστε, κάθε χρόνο βγαίνουν εκθέσεις από διεθνή παρατηρητήρια που μιλούν για κακοποίηση κρατούμενων στα κρατητήρια των ελληνικών αστυνομικών τμημάτων. Και είναι κοινό μυστικό, ότι εδώ και χρόνια τα μικροκλεφτρόνια υφίστανται μεσαιωνικά βασανιστήρια, μέχρι να δεχτούν να «πάρουν» μια σειρά ανεξιχνίαστες κλοπές, για να κλείνει η Ασφάλεια τους φακέλους της.
Κάποιοι θα πουν ότι δεν είναι όλοι οι μπάτσοι τέτοιοι. Αυτό είναι το λάθος. Να περιορίζεται το ζήτημα στους μπάτσους, στους χαρακτήρες και τις προσωπικότητές τους και να μην επεκτείνεται στο σύστημα που τους σπρώχνει να γίνουν δολοφόνοι και βασανιστές, μετατρέποντάς τους σε ανθρωποειδή. Τί σημαίνει, για παράδειγμα να είσαι ΜΑΤάς; Σημαίνει ότι έχεις ως επάγγελμα να ρίχνεις ξύλο. Δουλειά σου είναι να δέρνεις ακόμα και γέροντες συνταξιούχους. Μαθαίνεις να μισείς όποιον διαδηλώνει, επειδή σου χαλάει την ησυχία. Μαθαίνεις να μισείς την ίδια την κοινωνία. Φορτώνεσαι με ενοχές και κόμπλεξ κατωτερότητας και «αμύνεσαι» δέρνοντας με ολοένα και μεγαλύτερη μανία. Δέρνοντας αισθάνεσαι ότι είσαι ανώτερος, κυρίαρχος. Τί σημαίνει να είσαι μπάτσος; Σημαίνει πως βλέπεις την κοινωνία σαν ένα σύνολο οιονεί υπόπτων, σαν κάτι έξω από σένα, βρόμικο, ανήθικο, που καθήκον σου είναι να το βάλεις σε τάξη, να κυριαρχήσεις πάνω του, να το τρομοκρατήσεις, να το υποτάξεις.
Οταν μπαίνεις στο σύστημα, αυτό σε αλέθει, συνθλίβει ό,τι καλό είχες στην προσωπικότητά σου. Παύεις πλέον να είσαι άνθρωπος και γίνεσαι εξάρτημα ενός μηχανισμού που αποστολή του έχει να κυριαρχήσει πάνω στην κοινωνία. Ετσι νομίζουν αυτοί, γιατί εκείνοι που κυριαρχούν δεν είναι οι ίδιοι, αλλά τα αφεντικά τους, που ουδέποτε τα έχουν αναγνωρίσει ως τέτοια. Ο μετανάστης είναι το εύκολο θύμα, όπως ήταν πάντοτε το κλεφτρόνι, το πρεζάκι, ο ζητιάνος, η πόρνη, ο περιθωριακός. Οταν μάλιστα έχεις δει δικαστήρια να αθωώνουν συναδέλφους σου, που σκότωσαν μετανάστες, δεχόμενα τον προκλητικό ισχυρισμό τους, ότι το πιστόλι εκπυρσοκρότησε… κατά λάθος, αποθρασύνεσαι ακόμα περισσότερο.
Το σύστημα, λοιπόν, και όχι ο μπάτσος. Το σύστημα είναι ο εγκέφαλος και ο μπάτσος ένα άθλιο εκτελεστικό όργανο.
Π.Γ.