►Από ογδόντα λεπτά στα χαμηλά εισοδήματα ως δύο ευρώ στα πολύ υψηλά είναι οι αυξήσεις που θα απολαύσουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι του δημόσιου τομέα το 2006. Εστω και αν η κυβέρνηση υπόσχεται αυξήσεις περί το 2,5%-3%, οι πολίτες θα διαπιστώσουν από το επόμενο έτος ότι οι αποδοχές τους θα αυξηθούν πολύ κάτω από τον ρυθμό μεταβολής του πληθωρισμού.
Βήμα
►Το 2005 αναδεικνύεται ως η χρονιά των τραπεζών! Τα πιστωτικά ιδρύματα παρουσίασαν αύξηση ρεκόρ στα κέρδη τους που αποδίδεται είτε στην ψαλίδα που υπάρχει ανάμεσα στα επιτόκια δανείων και καταθέσεων είτε στα κρυφά χαράτσια που επιβάλλουν στους πελάτες τους. Δεν είναι μάλιστα διόλου τυχαίο ότι το 10% των κερδών των τραπεζών προέρχεται από τις προμήθειες που εισπράττονται στα γκισέ.
Νέα
►Η αντίληψη περί μονιμότητος είναι μια αντίληψη που ανήκει στον προηγούμενο αιώνα. Είναι αναχρονιστική αντίληψη. Ο άνθρωπος ο οποίος δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα – και μιλάω για τα εκατομμύρια Ελλήνων και Ελληνίδων – δεν είναι παιδί ενός κατώτερου Θεού επειδή δεν έχει μονιμότητα.
Π. Παναγιωτόπουλος
►Απίστευτο και όμως αληθινό. Η κυβέρνηση αγνόησε το Σύνταγμα και τις διεθνείς συμβάσεις και με νόμο- ακόμη και με υπουργικές αποφάσεις- θα καταργεί συλλογικές συμβάσεις που έχουν συναφθεί με τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ. Η ανατροπή – σοκ αίρει τη μονιμότητα για τους νεοπροσλαμβανόμενους. Αλλά και επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις και για το υφιστάμενο προσωπικό, αφού εντός 4 μηνών αλλάζουν και οι κανονισμοί προσωπικού, πάλι με νόμο..
Ελευθεροτυπία
►Πολύ σωστή προσπάθεια χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Οδυσσέας Κυριακόπουλος, το νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Express
►O νέος γαλλικός αντιτρομοκρατικός νόμος είναι ένας από τους σκληρότερους της Eυρώπης. Προβλέπει γενικό έλεγχο στις τηλεπικοινωνίες κάθε μορφής, επιτρέπει εξονυχιστικούς ελέγχους στις εκκλησίες και τα τζαμιά, διευρύνει το υφιστάμενο δίκτυο των 23 χιλιάδων βίντεο σε δρόμους, τράπεζες, συγκοινωνίες και ευαίσθητες περιοχές και τέλος επιβάλλει αυστηρότερο έλεγχο σε ταξιδιώτες προς ή από χώρες υψηλού κινδύνου, όπως το Πακιστάν, το Aφγανιστάν ή τη Σαουδική Aραβία. O Nικολά Σαρκοζί, εμπνευστής του νόμου, πιστεύει ότι τα μέτρα είναι αναγκαία. Aυτός είναι ο λόγος που η Γαλλία δεν φείδεται κονδυλίων, ούτε τεχνολογίας για να υπάρξει αποτέλεσμα. Aκόμη και στα διόδια στους εθνικούς δρόμους της Γαλλίας προβλέπεται η εγκατάσταση ειδικών μηχανισμών που θα αποθηκεύουν όχι μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου, αλλά θα φωτογραφίζουν και τον οδηγό.
DW-WORLD.DE