
♦ Η αφίσα δεν είναι απ' αυτές που κολλιούνται στους τοίχους. Το πολύ να τη βρεις στους διαδυκτυακούς «τοίχους». Είναι όμως χαρακτηριστικό δείγμα μιας κουλτούρας ελιτίστικης, κοσμοπολίτικης, αντιλαϊκής στην ουσία της. Eνας ολόκληρος μηχανισμός, που κλιμακώνεται σε όλα τα επίπεδα της Ευρωένωσης (Κομισιόν, Ευρωκοινοβούλιο, Εθνικά Κοινοβούλια, Κυβερνήσεις), περνώντας μέσα και από αναρίθμητες ΜΚΟ, πανεπιστημιακά ιδρύματα, ΜΜΕ και άλλους ιδεολογικούς μηχανισμούς, ενδιαφέρεται τάχαμου για τις διακρίσεις ανάμεσα στα φύλα και πασχίζει να τις εξαλείψει. Μια χούφτα αστές διανοούμενες και αστοί διανοούμενοι χρυσοπληρώνονται για να λένε τις άπειρες παπάρες που συγκροτούν τον politically correct αστικό λόγο, αδιαφορώντας για τα πραγματικά στοιχεία της ανισότητας και της διπλής καταπίεσης της εργαζόμενης γυναίκας. Ακόμα και ταξικά εγκλήματα τα βαφτίζουν «αποκατάσταση της ισότητας». Οταν αύξησαν κατά πέντε χρόνια τα όρια συνταξιοδότησης των εργαζόμενων γυναικών, είχαν το θράσος να πουν ότι αποκατέστησαν την ισότητα! Οταν εισήγαγαν τη μερική απασχόληση για τις εργαζόμενες μητέρες, το έκαναν για να τις… διευκολύνουν! Οταν κόβουν το ένα επίδομα μετά το άλλο, το κάνουν κι αυτό χάριν της ισότητας. Οταν όμως πρόκειται για τα κρατικά κείμενα, εκεί βγαίνει όλο το μεγαλείο του… αντισεξισμού. ΥΓ: Την προηγούμενη εβδομάδα σχολιάζαμε κάποια συνθήματα με φεμινιστικό περιεχόμενο. Περιττεύει να πούμε ότι αυτού του τύπου ο φεμινισμός και ο καθαρόαιμος αστικός «αντισεξισμός» έχουν τον ίδιο πυρήνα: αφαιρούν από το γυναικείο ζήτημα την ταξική του βάση και το μετατρέπουν σε ζήτημα αντιθέσεων των φύλων (εξ ου και η επικράτηση των όρων «σεξισμός – αντισεξισμός».

♦ Για του λόγου το αληθές, ιδού ένα σύνθημα γραμμένο στη Σταδίου, λίγο πριν την Κλαυθμώνος: «Ο βιαστής δε θα 'ρθει από την Ανατολή, θα 'ρθει απ' την Εκάλη και το Κορωπί». Η αντιρατσιστική προσέγγιση είναι προφανής. Ομως η Εκάλη και το Κορωπί δεν είναι τυχαία παραδείγματα. Είναι παραδείγματα επιλεγμένα έτσι που να δείχνουν τη διαταξική (στην πραγματικότητα εξωταξική) προσέγγιση του ζητήματος. Οχι πως απαλλάσσεται το Κορωπί, γενικά και a priori, όμως γιατί αυτός ο άμεσος συσχετισμός με την Εκάλη;