♦ Μεγάλη Θρησκευτική Πανήγυρις…
Επηξαν και πάλι οι επαρχιακοί δρόμοι από το αφισομάνι που ανήγγειλε τις… Μεγάλες Θρησκευτικές Πανηγύρεις. Την τιμητική τους είχαν, φυσικά, η «Μεταμόρφωσις του Σωτήρος» και η «Κοίμησις της Θεοτόκου», όμως και δευτεράντζες της αγιοσύνης γιορτάστηκαν, προκειμένου να γίνει η «πανήγυρις». Γιατί αυτός ήταν ο στόχος. Οι αφίσες, άλλωστε, δεν είχαν χριστιανικές εικόνες, αλλά εικόνες αρτιστών της πίστας με εξωτικά ονόματα και προτεταμένα τα μπούστα ή/και τους γλουτούς. Ομως ο τίτλος, τίτλος. Δεν έγραφε «η Γωγώ Ρωμαίου στα Κωλομπουρδαίικα Αχαΐας» ή «η Σαμπρίνα στα Μπουρδελαίικα Ηλείας», αλλά «Μεγάλη Θρησκευτική Πανήγυρις της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού» και από κάτω είχε τη φωτογραφία της… πολλά υποσχόμενης αηδού. Και βέβαια, η Εκκλησία δεν ενοχλείται. Διότι οι αηδοί τραβάνε πελατεία και για τα δικά της μαγαζιά. Πάει ο άνθρωπος ν' «ακούσει» τη Γωγώ Ρωμαίου στα Κωλομπουρδαίικα Αχαΐας και σαν καλός χριστιανός περνάει πρώτα από την εκκλησιά να προσκυνήσει και ν' αφήσει τον οβολό του. Πρώτα η ψυχική ανάταση, μετά το οφθαλμόλουτρο και ο ανεκπλήρωτος νταλκάς.
υ Στο κτίριο της Νομικής, στη Σόλωνος, είναι γραμμένο το σύνθημα. Ανάλογου περιεχομένου συνθήματα είναι διάσπαρτα στη γύρω περιοχή (Σόλωνος, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου), σημάδι του ότι οι οπαδοί της συγκεκριμένης ιδεολογικής λόξας δεν μένουν αδρανείς. Ευτυχώς που στην πλειοψηφία τους οι αναγνώστες των εν λόγω συνθημάτων δεν καταλαβαίνουν «τι θέλει να πει ο ποιητής» κι έτσι η σύγχυση περιορίζεται σ' ένα πολύ στενό κύκλο. Δεν νομίζουμε, άλλωστε, ότι ενδιαφέρονται για επέκταση των ιδεών τους οι εν λόγω. Ο ελιτισμός και η αυτοαναφορικότητα συντρόφευαν πάντοτε τέτοια ρεύματα.
♦ Κρίση χωρίς καταστολή – Μπουγάτσα χωρίς κρέμα (σύνθημα σε τοίχο στο Χαλάνδρι, με υπογραφή αστέρι)
Θεσσαλονικιός ο συνθηματογράφος, άφησε τα διαπιστευτήριά του στον τοίχο του Χαλανδρίου. Δεν ξέρουμε αν θέλησε να κάνει χιούμορ ή αν ανήκει στην κατηγορία εκείνων των Θεσσαλονικιών που παραγγέλνουν σουβλάκι στην Ομόνοια και κοιτάζουν με απορία το τυλιγμένο σε πίτα που τους δίνει ο αλβανός μάστορας.
♦ Η αφίσα της ΓΣΕΕ για το συλλαλητήριο στη ΔΕΘ το επόμενο Σάββατο ανήκει στην κατηγορία των αφισών που σχολιάσαμε στην αρχή της στήλης: «Μεγάλη Θρησκευτική Πανήγυρις»! Με τη διαφορά ότι αυτοί που οργανώνουν τις «μεγάλες θρησκευτικές πανηγύρεις» φροντίζουν τη μια χρονιά να φέρουν Γωγώ Ρωμαίου και την επόμενη Σαμπρίνα (κάνουν δηλαδή το απαραίτητο ροτέισον σε αηδούς, για να μη φύγει η πελατεία από τα Κωλομπουρδαίικα και συνωστιστεί στα Μπουρδελαίικα), ενώ οι αστογραφειοκράτες μοστράρουν κάθε χρόνο τα ίδια αποκρουστικά πρόσωπα με τον ίδιο ψεύτικο λόγο.