♦ Αδωνις ο χασάπης της υγείας μας (χειρόγραφη αφίσα έξω από το πολυϊατρείο του ΕΟΠΥΥ στο Περιστέρι)
Τι σχόλιο να κάνεις; Είτε γιατρός, είτε εργαζόμενος του ΕΟΠΥΥ, είτε ασφαλισμένος είναι αυτός που έγραψε τη χειρόγραφη αφισούλα, μέσα σε λίγες λέξεις προσωποποίησε μια μεγάλη ανατροπή. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν πρέπει να προσωποποιούμε τα πράγματα, ότι πρέπει να καταγγέλλουμε το σύστημα κτλ. Ενας απλός εργαζόμενος, όμως, υπό το κράτος της οργής, είναι λογικό να κάνει προσωποποιήσεις. Ενα πολιτικό στέλεχος πρώτης γραμμής της ΝΔ, ο Λυκουρέντζος, προτίμησε να φύγει από το υπουργείο Υγείας και να βρεθεί εκτός κυβέρνησης, διότι δεν ήθελε να ταυτίσει το όνομά του μ’ αυτή την ανατροπή. Διαισθάνθηκε ότι θα κουβαλάει αυτό το βάρος σε όλη την υπόλοιπη πολιτική του καριέρα. Ενα άλλο στέλεχος της ΝΔ, που έχει καθημερινό στασίδι στα τηλεοπτικά πρωινάδικα, αρνήθηκε να αναλάβει θέση υφυπουργού στο ίδιο υπουργείο. Αυτή η ανατροπή απαιτούσε έναν Μπουμπούκο. Εναν αδίστακτο εξουσιαστή, έναν άνθρωπο που μισεί την κοινωνία, έναν ακροδεξιό που μπορεί να κάνει πολιτική καριέρα μόνο ως yesman των μεγάλων αφεντικών. Κι αυτό το κατάλαβε αυτός που έφτιαξε την πρόχειρη αφισούλα, έστω κι αν δεν μπορεί να κάνει όλη αυτή την ανάλυση. Μόνο ένας Μπουμπούκος θα μπορούσε να μετατραπεί με τέτοιο κυνισμό σε χασάπη.
♦ Agrotica Center Hellas – Φθηνά, ελληνικά, εξαιρετικά, προϊόντα από τους παραγωγούς απ’ ευθείας στους καταναλωτές – ΧΩΡΙΣ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ – Θα μας βρείτε… (διαφημιστικό φυλλάδιο)
Εχει και τιμές το φυλλάδιο του έξυπνου μαγαζάτορα. Οι οποίες δεν είναι υψηλότερες από τις τιμές που δίνουν στις δικές τους ανακοινώσεις διάφορες «λαϊκές συνελεύσεις» που από καιρού εις καιρόν οργανώνουν πώληση προϊόντων «χωρίς μεσάζοντες – απευθείας από τους παραγωγούς». Πώς γίνεται και ένα ιδιωτικό μαγαζί, που ασφαλώς βγάζει κέρδος, μπορεί και πουλάει σε τιμές ίδιες μ’ αυτές των «λαϊκών συνελεύσεων»; Η απάντηση είναι πως και στη μια και στην άλλη περίπτωση υπάρχει κέρδος. Στην περίπτωση του μαγαζάτορα ξέρουμε πως το κέρδος το βγάζει αυτός, που διαθέτει χώρο, με άνετο πάρκινγκ όπως λέει, που τυπώνει διαφημιστικά φυλλάδια κτλ. Στην περίπτωση των «λαϊκών συνελεύσεων» το κέρδος το βγάζουν είτε κάποια λαμόγια είτε οι παραγωγοί. Σε κάθε περίπτωση, το πιο σημαντικό είναι πως ένα ρεφορμιστικό σύνθημα («χωρίς μεσάζοντες»), που αγνοεί τη φύση της καπιταλιστικής παραγωγής και διανομής, μετατρέπεται σε διαφημιστικό «ατού» κάποιων επιχειρηματιών.
♦ Εκδήλωση-Συζήτηση – Εξω απ’ το ευρώ και την ΕΕ – Κάτω η κηδεμονία τρόικας-μνημονίων – Για μια Ευρώπη των εργαζόμενων, δημοκρατική, ριζοσπαστική, ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ – ΟΚΔΕ (αφίσα)
Το τουρλού είναι ένα ωραίο καλοκαιρινό φαγητό της μεσογειακής κουζίνας. Στην πολιτική, όμως, το τουρλού αποτελεί ένδειξη πολιτικής κουτοπονηριάς, οπορτουνισμού, πολιτικής απατεωνιάς. Ο τροτσκισμός, βέβαια, ως ρεύμα, διαθέτει από γεννησιμιού του όλ’ αυτά τα στοιχεία. Εφεδρεία της σοσιαλδημοκρατίας υπήρξε πάντοτε και κάθε ομάδα του φροντίζει να το επιβεβαιώνει.