Δεν ξέρουμε πώς προέκυψε η slang έκφραση «αρχίδια καπαμά». Ισως επειδή τα αμελέτητα γίνονται κυρίως με γρήγορο ψήσιμο στο τηγάνι ή τη σχάρα, ενώ ο καπαμάς (τούρκικη λέξη κι αυτή, έτσι Ελληνάρες μου;) είναι μια μαγειρική διαδικασία σύνθετη, με αργό μαγείρεμα με κλειστό το καπάκι της κατσαρόλας (καπαμά). Από ένα μικρό ψάξιμο στο Διαδίκτυο βρήκαμε ακόμη και συνταγή για αμελέτητα καπαμά, με καραμελωμένα κρεμμύδια, σταφίδες και σουσάμι. Ο μεζές είναι εκλεκτός, αν και δεν τον βρίσκεις πια με λιγότερο από δέκα ευρώπουλα το κιλό.
Το βέβαιο είναι πως ο συνταξιούχος που εμφανίστηκε άκων στο πρωινάδικο του Παπαδάκη δεν διακατεχόταν από… μαγειρικές ανησυχίες. Πήγε πρωί-πρωί να ψωνίσει από το «καλάθι του νοικοκυριού», βγήκε σκοτεινιασμένος κι όταν είδε τον μαρκουτσοφόρο του πρωινάδικου να τρέχει καταπάνω του μέσα στην καλή χαρά και να τον ρωτάει πώς είδε τις τιμές, άφησε το μπουρίνι να ξεσπάσει από το στόμα του: «Αρχίδια καπαμά, καμία διαφορά»!
ΕΠΟΣ ΚΑΛΑΘΙΟΥ pic.twitter.com/NpP0oizV6R
— Ιερώνυμος boss (@JeronymoBoss2) November 2, 2022
Ομολογούμε ότι ζηλέψαμε. Η λαϊκή θυμοσοφία έβαλε τίτλο που ακόμη κι εμείς, που δεν διακατεχόμαστε από τη γνωστή «κορεκτίλα» της υποκρισίας, δεν τον σκεφτήκαμε. Και επιβεβαίωσε την ανάλυση του ΚΟΝΤΡΑ-eksegersi.gr ότι το «καλάθι» της απάτης θα γίνει μπούμερανγκ και θα χτυπήσει κατακέφαλα τον Μητσοτάκη και τον ακροδεξιό τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανό-υπουργό του, επειδή ο κόσμος που «μετράει και τη δεκάρα» ξέρει τι γίνεται με τις τιμές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Το «καλάθι» της μεγάλης απάτης
Η αλητεία της αποδόμησης
Πρωί-πρωί ακούσαμε τη λεγόμενη «αγρία τριάδα» του Real FM (Χουδαλάκης, Καλαμαράκης, Σιαδήμας) να προσπαθεί με… επιστημονικό τρόπο να αποδομήσει την ατάκα του συνταξιούχου. Ξεκίνησε, φυσικά, με το «αρχίδια καπαμά, καμία αλλαγή» και μετά ο τρίτος άρχισε να απαριθμεί μειώσεις τιμών που έγιναν με το «καλάθι», για να καταλήξουν όλοι μαζί στο προκάτ συμπέρασμα: «Γιατί δεν τις έκαναν τόσο καιρό; Αρα υπάρχει και κερδοσκοπία». Επομένως, ο συνταξιούχος έχει άδικο όταν λέει «αρχίδια καπαμά, καμία αλλαγή» και δίκιο έχει ο ακροδεξιός Γεωργιάδης που πήρε σβάρνα τα κανάλια και υποστήριζε ότι έγιναν μεγάλες μειώσεις τιμών.
Εύγε, κύριοι. Κερδίζετε το πρώτο βραβείο της μεγάλης του Γκέμπελς σχολής.
Ξεχειλίζει η… αντικειμενικότητα
Τα «Νέα» του Μαρινάκη το πήραν αλλιώς. Εφτιαξαν πίνακα με τις κατώτερες-ανώτερες τιμές του καλαθιού. Τσουβαλιάζοντας ανόμοια προϊόντα και χωρίς καμιά σύγκριση με την κλίμακα τιμών του πρόσφατου παρελθόντος. Δεν χαραμίσαμε χρόνο να τα ψάξουμε ένα προς ένα, αλλά οι τιμές για τη φέτα, που τις σχολίασε χθες η εφημερίδα μας, μας έβγαλαν το μάτι.
«Τυρί φέτα το κιλό 8,95 – 12,48» γράφει ο πίνακας των «Νέων». Mια περιήγηση στα «καλάθια» μάς δίνει άλλη κλίμακα τιμών για τη φέτα ανά κιλό: 8,49 – 15,15 (επί τη ευκαιρία να διορθώσουμε αυτό που γράψαμε στο άρθρο: Το «καλάθι» της μεγάλης απάτης. Δεν είναι 14,85 η μέγιστη τιμή της φέτας στα «καλάθια» αλλά 15,15!). Αναλυτικά, οι τιμές ανά κιλό φέτας στις 13 αλυσίδες που έφτιαξαν «καλάθι» είναι: 8,49 – 8,49 – 8,95 – 10,20 – 11,13 – 12,25 – 12,25 – 12,48 – 13,45 – 13,75 – 13, 97 – 14,85 – 15,15.
Γιατί σταμάτησαν στο 12,48 τα «Νέα», ενώ υπάρχουν 5 (από συνολικά 13) αλυσίδες με σημαντική ψηλότερη τιμή φέτας «καλαθιού»; Αντιλαμβάνεστε: δεν είναι και τόσο… φιλοκυβερνητικό να δείχνεις τιμή φέτας «καλαθιού» πάνω από 15 ευρώ το κιλό.
Θα γίνει κάνας έλεγχος;
Στην πρόσφατη ανάλυση του ΚΟΝΤΡΑ-eksegersi.gr με τίτλο: Προς τα 14 ευρώ βαδίζει ολοταχώς η φέτα, παρατέθηκαν στοιχεία κόστους που οδηγούν την τιμή παραγωγού φέτας στα 9,6 ευρώ. Οταν βλέπουμε να πωλείται στη λιανική φέτα με 8,49 – 8,95 – 9,49 το κιλό, πού πάει το… άρρωστο μυαλό μας; Στη γνωστή «μαϊμουδιά»: νόθευση της φέτας με τη χρήση αγελαδινού γάλακτος (που το φέρνουν από το εξωτερικό, σε συμπυκνωμένη μορφή, για να ‘ρχεται φτηνότερο).
Τι κάνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί; Γιατί δεν έσπευσαν αμέσως να πάρουν δείγματα και να τα στείλουν στο Γενικό Χημείο του Κράτους για ανάλυση; Ειδικά όταν ανάμεσα στις αλυσίδες που πουλάνε φτηνή φέτα είναι και αλυσίδα που στα ράφια της βρέθηκε τον Αύγουστο του 2021 «μαϊμού» φέτα, με 60-70% αγελαδινό γάλα;
Ρητορικό είναι το ερώτημα της προηγούμενης παραγράφου. Σιγά μη βγουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Εδώ δεν έβγαιναν τον… καλό καιρό (ιδιώτες ήταν αυτοί που είχαν πάρει δείγματα και αποκάλυψαν τη νοθεία της φέτας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό), εδώ μια ζωή κάνουν πλάτες στους γαλακτοβιομήχανους και τυροκόμους καπιταλιστές της νοθείας, θα βγουν τώρα που –πέραν της… ενόχλησης των «μαϊομουδιάρηδων» καπιταλιστών- θα χαλούσαν και τη γκεμπελίστικη προπαγάνδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη;
Τηλεπλασιέ μεν, υπουργός δε
Κλείνοντας παραθέτοντας και πάλι τη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε χθες στο ΚΟΝΤΡΑ-eksegersi.gr. Ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανός-υπουργός Ανάπτυξης φωτογραφίστηκε διαφημίζοντας απροκάλυπτα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μεγάλης (της μεγαλύτερης) αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Και διένειμε ο ίδιος τις φωτογραφίες, μέσω του Γραφείου Τύπου του υπουργείου. Το έκανε με όλους τους κανόνες της λεγόμενης γκρίζας διαφήμισης. Κρατώντας επιδεικτικά το πακέτο τα μακαρόνια ώστε να φαίνεται η ετικέτα και δείχνοντας ακόμη πιο επιδεικτικά τα γάλατα της συγκεκριμένης ετικέτας στο ράφι.
Ως τηλεπλασιέ μπορεί να πουλάει ακόμα και θαυματουργά νανογιλέκα (εδώ συνάδελφός του, βουλευτής και αρχηγός κόμματος, πουλάει μέχρι και… χειρόγραφες επιστολές του Ιησού). Ως υπουργός, όμως, δεν δικαιούται. Δεν νομίζουμε ότι θα επιληφθεί κανένα όργανο ή ότι θα υπάρξουν καταγγελίες (δεν φοβούνται τον ακροδεξιό, με τους καπιταλιστές της αλυσίδας θέλουν να τα έχουν καλά), εσείς όμως μπορείτε να αναπτύξετε τη σκέψη σας θέτοντας το εξής απλό ερώτημα: πόσο… αυθόρμητη ήταν η γκρίζα διαφήμιση μιας συγκεκριμένης αλυσίδας, από κάποιον που παίζει στα δάχτυλα τους κανόνες του τηλεπλασιελικίου;