George Mnemonic
Τι έγινε, ΚΑΙ στη Σύρο σας πήραν με τις πέτρες;
Χτες, πόσα γιαούρτια πέσανε;
Με ελικόπτερο διέφυγε (σύμφωνα με πηγές) από την Ερμούπολη γνωστός κακοποιός…
♦ Σου ‘ρχονται κι άλλα νέα, κ…λα Κ…νέα.
♦ Επιμελώς απέφυγε ο Ριζοσπάστης κάθε αναφορά στο Τσερνομπίλ.
♦ Οσον αφορά την Ιαπωνία, υπάρχει μια διάχυτη αίσθηση ανησυχίας στο Ισραήλ από το φόβο της έλλειψης… σούσι (G. Atzmon).
♦ Φαΐ στις πεινασμένες τράπεζες των ΗΠΑ: Κοντά 1,5 τρισ. δολάρια (και με κερδοφορία).
♦ Τον κοινωνικό αυτοματισμό «διαφημίζει» ο Δ.Δ. του Βήματος: «Κοπελάρα» vs «απεργιακό τσουνάμι» (19-3-11).
♦ «…ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτικών είναι έντιμοι…» (Χ. Καστανίδης) – Υπάρχουν και καλά παιδιάάά (κατά το άσμα).
♦ Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (Π.Η.Π.): Τυφλός σαν τον Ομηρο, ο Ελύτης, κοίταγε (κατά βάση) στη ρότα του ήλιου, του Αιγαίου και της γάμπας (η ιστορία κρυβόταν στου γιαλού τα βοτσαλάκια…).
♦ Μειωμένο εισιτήριο σε (37.000) επιδοτούμενους ανέργους και σε κάποιες χιλιάδες (κάτσε να δούμε τι γίνεται) μη επιδοτούμενους. (Καλά, ο επιδοτούμενος άνεργος μπορεί να πληρώσει τα εισιτήρια έτσι κι αλλιώς με το… υπέρογκο ποσό του επιδόματος (χιούμορ…). Ο μη επιδοτούμενος πού θα βρει τα μπικικίνια;
♦ ΑΕΚ: αχ! αχ! – Ολυμπιακός: χα! χα!
♦ Τσουπ, νάτη κι η διαφήμιση του ΕΒΕΑ, για το «παραεμπόριο» που ταλανίζει τις ζωές μας (και δημιουργεί –άκουσον, άκουσον– ανεργία…).
♦ «Χάπενινγκ» κατά Ε. Βενιζέλο τα γιαούρτια κ.λ.π. (ε-εερχεταιαιαι!).
♦ Ο Κρουγκμανικός κ. Π. Παπακωνσταντίνου στην Καθημερινή (25-2-11) «Συμβαίνουν και στην Αμερική…» – γνωστός και ως «κινηματικός εισαγγελεύς»…
♦ Ε, όχι και «…σε γενικές γραμμές τα ελληνικά κανάλια κάλυψαν τα δραματικά εκείνα γεγονότα με τρόπο που βρισκόταν σε αρμονία με το λαϊκό αίσθημα» κ. Μ. Τζιαντζή – Καθημερινή, 22-3-11 (αναφορικά με την 20ή Μαρτίου – αρχή του πολέμου στο Ιράκ).
♦ Ε, όχι και «αστοχίες του προϋπολογισμού» (Ελευθεροτυπία, 22-3-11) (εξού και νέα μέτρα). Το στόχο τον χτυπάνε, μπαμ και κάτω (σαν βομβαρδιστικά…).
♦ «2,5 εκατ. λίρες για την εξάλειψη της παγκόσμιας φτώχειας – Πενήντα δύο ώρες στον “αέρα”» – Ελευθεροτυπία, 22-3-11 / Τελικά, τι προβάλλει η εφημερίς; Τους συμμετέχοντες στο Comic Relief ή την «εξάλειψη της παγκόσμιας φτώχειας»: 2,5 εκατ. – πορδές που δεν βάφουν αυγά καταρχήν, και δεύτερον κοιμίζουν…
♦ Πάλι απατεωνιά(;) ο Χ.Μ. της «ανεξάρτητης εφημερίδας»: γράφει από τη μία ότι η σύνταξη με όριο 850 ευρώ το μήνα παίρνει ΕΚΑΣ (850Χ12= 10.200 το χρόνο) κι απ’ την άλλη το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από συντάξεις να μην υπερβαίνει το ποσό των 8.472.09 ευρώ. – Ας αποφασίσει τι ισχύει.
♦ Για διάβασμα: Αλκης Αγγέλου: «Το κρυφό σχολειό – Χρονικό ενός μύθου».
♦ «Where were you/ when I was burnt and broken/ and where were you when I was hurt and I was helpless» (Pink Floyd: «Coming Back To Life» από το άλμπουμ «The Division Bell» – στους «πουθενάδες»… ).
♦ «Εκεί είναι οι ρίζες μου./ Εκεί είναι η μνήμη μου./ Εχω κι εγώ μάνα, όπως όλοι,/ και σπίτι με πολλά παράθυρα./ Εχω αδέρφια, φίλους κι ένα κελλί που μπάζει από παντού./ Το κύμα που αρπάζουνε οι γλάροι μου ανήκει,/ δικές μου οι εικόνες των ματιών μου,/ δικό μου και το νιόβγαλτο το χορταράκι./ Το φεγγάρι στην κόψη των λέξεων δικό μου,/ κι η γενναιοδωρία των πουλιών και η ελιά η αθάνατη./ Περπάτησα σ’ αυτή τη γη/ προτού οργώσουν τα σπαθιά το ζωντανό κορμί της/ και το στρώσουν βορά σε τραπέζι./ Εκεί είναι οι ρίζες μου./ Τον ουρανό δίνω στη μάνα του,/ όταν για κείνη κλαίει./ Και κλαίω για να με δει το σύννεφο που εκεί γυρνά./ Ολες τις λέξεις για το δικαστήριο του αίματος τις έμαθα/ για να μπορέσω να παραβιάσω τους κανόνες./ Τις έμαθα και τις διέλυσα/ για να συνθέσω μία και μοναδική: πατρίδα» (Μαχμούντ Νταρουίς: «Καταγωγή»).
♦ «Διέγνωμεν ευθύς εν αρχή μεν η σπουδαιότης της Μακεδονίας καθόλου και ιδία ως προς τον Ελληνισμόν, εν οποία δε μειονότητι εύρηται εν αυτή ούτος και οπόσον ανεπαρκή ήσαν τα μέσα, ων τέως εποι-ούντο χρήσιν οι ημέτεροι εις εξελλήνισιν της χώρας. Εκτοτε διενοήθημεν επί μακρόν περί των επιτηδειοτάτων μέσων εις πραγμάτωσιν του σκοπού τούτου, εύρομεν δε και άλλα μεν πολλά τοιαύτα, εν όμως το δραστικότατον πάντων, την αγοράν αγροτικών ητημάτων εν τη χώρα (…) Η κατά τον μεσαίωνα πολλαχού εσπερίας Ευρώπης επικρατήσασα αρχή, καθ’ ήν “ού η χώρα εκείνου και η θρησκεία”, εδύνατο να εφαρμόση καθ’ ημάς επί των κατοίκων των εν Μακεδονία τσιφλικίων, ως προς το εθνικόν αυτών φρόνημα, εάν περιήρχοντο ταύτα εις ελληνικάς χείρας, ούτε δε ήσαν ηναγκασμένοι οι νυν καλλιεργηταί αυτών ή να ομοφρονήσωσι ημίν, ή να καταλείπωσιν αυτά εις την διαδοχήν ελλήνων γεωργών, ους εν τοιαύτη περιπτώσει θα μετατωπίζομεν εις αυτά». (Αθ. Ευταξίας: «Το έργον του Ελληνισμού εν Μακεδονία» (1880) – από το βιβλίο του Σπ. Καραβά «Μακάριοι οι κατέχοντες των γεών» – Γιαοκτητικός σχεδιασμός προς απαλλοτρίωση συνειδήσεων στη Μακεδονία, 1880 – 1909». Πως χτίστηκε το «ελληνικό έθνος».
Βασίλης






