Δύο χιλιάδες δεκαεπτά
ως πότε, σύντροφοι, με τα σκατά;
Το βρήκαμε στο επετειολόγιο της στήλης και το παραθέτουμε απλά για τους συνειρμούς που δημιουργεί: Ηταν τέτοιες μέρες (24 Φεβρουαρίου) του 1983 όταν ναυάγησε το πλοίο… «Χρυσή Αυγή» στο Κάβο Ντόρο, σκοτώνοντας 28 ανθρώπους.
Χωρίς καμία διαφοροποίηση σε κανένα επίπεδο (εκτός του θεωρητικού, αν και αυτό υπό αίρεση) από τους προκατόχους τους, αυτοί που… θα καταργούσαν τα ΜΑΤ αποφάσισαν τελικά να κάνουν ακόμη πιο αισθητή την αστυνόμευση, με τη μετεξέλιξη του (αποτυχημένου) θεσμού τού «αστυνομικού της γειτονιάς» σε «τοπικό αστυνόμο». Εύγλωττα τα δημοσιεύματα, διαλύουν κάθε αμφιβολία γράφοντας ότι «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αναμένεται να εγκαινιάσει τον θεσμό του διαμεσολαβητή της υπαίθρου, τον “τοπικό αστυνόμο“, σε μια προσπάθεια για αισθητή αστυνομική παρουσία σε απομακρυσμένες περιοχές της περιφέρειας όπου καταργήθηκαν αστυνομικοί σταθμοί»…
«Η αστυνομία είναι τόσο παλιά όσο και το κράτος, γι’ αυτό και οι αφελείς γάλλοι του XVIII αιώνα δεν μιλούσαν για πολιτισμένους λαούς, μα για λαούς αστυνομευόμενους (nations policees). Οι αθηναίοι ίδρυσαν μαζί με το κράτος τους και αστυνομία, μια σωστή χωροφυλακή από πεζούς και έφιππους τοξότες, κυνηγούς της υπαίθρου (…) Η χωροφυλακή αυτή όμως σχηματίστηκε από δούλους. Τόσο εξευτελιστική φαινόταν στον ελεύθερο αθηναίο αυτή η υπηρεσία του χωροφύλακα, που προτιμούσε να τον πιάνει ο οπλισμένος δούλος, παρά να ασχολείται ο ίδιος με τέτοιες ατιμωτικές πράξεις. Εδώ εκφράζεται ακόμα η παλιά νοοτροπία των γενών. Το κράτος δεν μπορούσε να υπάρχει χωρίς την αστυνομία, μα ήταν ακόμα νέο και δεν είχε ακόμα αρκετό ηθικό κύρος για να κάνει σεβαστό ένα επάγγελμα που αναγκαστικά φαινόταν ατιμωτικό στα πρώην μέλη του γένους» (Friedrich Engels – «Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους»).
Προδημοσίευση από το επιστημονικό σύγγραμμα «Εκατό και μία σημειώσεις για το φθηνό εξάνθημα (cheap rash)»: «Είχε μια εκφυλιστική πάθηση που ο ίδιος θεωρούσε έρπη, μα επρόκειτο καταφανώς για έρπειν. Αγνωστη στον ίδιο, μα απολύτως γνωστή στην επιστημονική κοινότητα αλλά και στην μακρινή γι' αυτόν πλέμπα, ήταν εμφανής σε κάθε λεπτομέρειά της: Πρώτα πείθεις εαυτόν ότι είσαι κάτι άλλο από αυτό που είσαι στην πραγματικότητα. Τον πείθεις ότι είσαι προλετάριος, ενώ είσαι αστός. Οτι είσαι ψημένος ενώ είσαι καμένος, Καμμένος, μπούλης. Κι ας λες έτσι τους άλλους για να προλάβεις τα χειρότερα σε βάρος σου. Οτι είσαι αριστερός ενώ είσαι δεξιότερα και της δεξιάς του κυρίου (κρίμα που δεν πρόλαβες τον μακαριστό, θα κάνατε σπουδαίο δίδυμο οι δυο αγωνιστές). Οτι είσαι άθεος ενώ είσαι πιο θεούσα (δείξε μου τους φίλους σου) και από αρχιδιάκονο (αρχή δια κώνο). Οτι είσαι ριζοσπάστης ενώ είσαι απλά ρυζοσπάστης, ότι είσαι καινοτόμος ενώ είσαι κενοτόμος και πιο συντηρητικός κι από συνταξιούχο δημοδιδάσκαλο του '50. Οτι είσαι επαναστάτης ενώ είσαι πιο θλιβερά προβλέψιμος κι από τον κούκο των παλιών ρολογιών». Το σύγγραμμα θα κυκλοφορήσει το κεντρικό τριήμερο της Αποκριάς από της εκδόσεις «Κρ-αυγή».
«Είμαι η θρησκεία, που φανερώνω τη θέληση των ουρανών στα πλήθη που δεν έχουν θέληση γιατί δεν έχουν γνώση. Είμαι η θρησκεία, που ευλογάει τους χρυσούς, τους επίσημους φονιάδες που λάμπουν από λίπος κι από ακαματιά κ’ έχουν τα μάτια του πετρίτη που από το πιο μεγάλο ψήλος βρίσκουν το πιο βαθιά κρυμμένο κέρδος. Είμαι η θρησκεία, που καταριέται τα θύματα, τα θύματά της και που, όσο αρνιόνται, τόσο τα βυθίζει μες την τρομάρα αιώνιας ποινής πάνω στη Γη και κάτου από το Χώμα!» (Κώστας Βάρναλης – «Η πόρνη»).
Ξέρει κανείς πώς κλείνουμε ραντεβού για να μας πει το φλιτζάνι ο αξεπέραστος στο είδος (κατά δήλωσή του) Κώστας Ζουράρις;
«Σύντροφοι πάψτε να οχυρώνεστε πίσω απ’ τις μάζες, σταματήστε να μεταθέτετε στις μάζες το ζήτημα της αντίστασης! Σταματήστε να εκλογικεύετε τον φόβο σας μπροστά στην άκρατη βία του συστήματος ως δήθεν πρόβλημα σύνδεσης και επικοινωνίας με την κοινωνία! Σταματήστε να επιδεικνύετε την αμηχανία σας ως πολυπραγμοσύνη, την ανημποριά σας ως διεισδυτική διορατικότητα» (RAF).
Κοκκινοσκουφίτσα