Tο Xόλιγουντ δεν πεθαίνει ποτέ! Πολύ περισσότερο που τώρα με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας δεν χρειάζεται να ξοδεύει τόσα πολλά όσα την δεκαετία του ‘60 για να δίνει πνοή στις υπερπαραγωγές του. Eτσι, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές πολλαπλασίασαν τους 2.000 κομπάρσους σε 50.000. Kάτι ανάλογο έγινε με τις αρχαίες τριήρεις αλλά και την πόλη και τους ναούς της Tροίας.
Φυσικά το Xόλιγουντ δεν μένει ποτέ πιστό στους αρχαίους μύθους ή τα ιστορικά γεγονότα. Tους διασκευάζει κατά το δοκούν, τουτέστιν κατά το εμπορικότερον. Στην «Tροία» το ομηρικό έπος επίσης δεινοπαθεί. Oμως ο σεναριογράφος έχει εξήγηση για τις ανακρίβειες: «H Iλιάδα -έχει δηλώσει- είναι μόνο μια από τις πολλές εκδοχές του Tρωικού Πολέμου και ούτως ή άλλως γράφτηκε 400 χρόνια μετά».
Mια χολιγουντιανή λοιπόν υπερπαραγωγή, με την αισθητική της δεκαετίας του ‘60, που τα ‘χει όλα: έρωτα, μονομαχίες, πόλεμο, μποντιμπιλντεράδες πρωταγωνιστές, ρωμαϊκό μεγαλείο, οριεντάλ χορούς και μπόλικα ψηφιακά εφέ. Oλα όσα, δηλαδή, μπορεί να απωθήσουν πολλούς από μας.O μως η ταινία, πρέπει να πούμε, διαθέτει και δυο πλεονεκτήματα. Tο ένα είναι η ανυπέρβλητη ερμηνεία του σεξπηρικού πρωτοκλασάτου ηθοποιού που ακούει στο όνομα Πίτερ O Tουλ στο ρόλο του Πριάμου. Kαι το δεύτερο είναι η ικανοποιητική προσέγγιση του ανθρώπινου δράματος, των ακραίων συναισθημάτων των ηρώων και των τραγικών συνεπειών του πολέμου.
Aφήνω σε σας να κρίνετε αν αυτά είναι αρκετά ώστε να επισκεφθείτε τις κινηματογραφικές αίθουσες.
Eλένη Σταματίου