Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;
  • Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη
  • Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»
  • Το κάλεσμα του Πεπ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών: Καθρεφτάκια στους ιθαγενείς
Πολιτισμός

Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών: Καθρεφτάκια στους ιθαγενείς

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr2 Νοέ 2024, 14:23

Με ένα πρωτοφανές υβρεολόγιο ενάντια στον μεγαλειώδη αγώνα των καλλιτεχνών παρουσίασε ο Μητσοτάκης το νέο πόνημα των Πιερρακάκη-Μενδώνη-Λιβάνιου για την πολυδιαφημισμένη Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών στο υπουργικό συμβούλιο της περασμένης Πέμπτης 31 του Οκτώβρη.

Και τι δεν είπε ο αδίστακτος. Για «αιτία μεγάλης αναταραχής», που ήταν «παγίδα μιας άθλιας κομματικής εκμετάλλευσης», για «κατασκευή μύθων», «στημένους ακτιβισμούς» και «’’παράφωνες’’ συναυλίες», μίλησε, εκφράζοντας όχι μόνο την παραδοσιακή απέχθεια που τρέφει η Δεξιά απέναντι στην Τέχνη, αλλά κυρίως  το απύθμενο μίσος που έχει ενάντια σε αυτούς που αγωνίζονται για τα δίκια τους.

Οι ύβρεις Μητσοτάκη δεν είναι τυχαίες. Προϊδεάζουν και για το περιεχόμενο της νομοθετικής ρύθμισης, για το οποίο άλλωστε βεβαιώνουν και τα πεπραγμένα της κυβέρνησής του (ιδιωτικά πανεπιστήμια, κατακερματισμός πτυχίων και πτυχία-σούπα για όλες τις «ανάγκες» της αγοράς, υποβιβασμός του δημόσιου πανεπιστήμιου, επιχειρηματική λειτουργία του, κ.λπ.).

Ο Μητσοτάκης, ασφαλώς, και έχει στα χέρια του το νομοσχέδιο. Επιλέγει, όμως, να παρουσιάσει μόνο κάποιους γενικόλογους και εν πολλοίς αόριστους άξονες, ώστε να έχει το χρόνο να επεξεργαστεί τους καλλιτέχνες -κυρίως τους σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών, που αποτέλεσαν και αποτελούν την ψυχή του αγώνα-, με τη βοήθεια και της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας του χώρου, στοχεύοντας σε μια σιγή νεκροταφείου ίσως και σε περιορισμένες αντιδράσεις, μέχρις ότου κρίνει ότι ήρθε η ώρα για να τους το φορέσει «καπέλο».

Σε ρόλο «καλού μπάτσου», βγήκε και ο Πιερρακάκης στον ΣΚΑΙ στην εκπομπή «Σήμερα» των Οικονόμου-Παυλόπουλου (1/11/2024) και δήλωσε τα εξής: «Θυμίζω ότι το πρόβλημα που προέκυψε με τους καλλιτέχνες ξεκίνησε από ένα Π.Δ., το οποίο είχε να κάνει με μια κατάταξη που ερχόμαστε να αποκαταστήσουμε την αδικία που έλεγε δηλαδή ότι οι καλλιτέχνες είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ έχουν τελειώσει σχολές, οι οποίες είναι εξαιρετικά απαιτητικές». Παραδέχτηκε, δηλαδή, στα λόγια, ότι το πρόβλημα είναι το Π.Δ. 85/2022 του Βορίδη, που αποτέλεσε και την αιτία για τον ξεσηκωμό και τον μεγαλειώδη, μαζικό και μαχητικό διμηνιαίο αγώνα των καλλιτεχνών. Δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου για να μην θυμόμαστε ότι όλο το διάστημα έως το τέλος του αγώνα, μέχρι και τη συνάντηση του Μητσοτάκη με εκπροσώπους των καλλιτεχνικών σωματείων, ο αυτοκρατορίσκος εμφανίστηκε αμετακίνητος και αισχρά προκλητικός. Υπερασπίστηκε με φανατισμό το Π.Δ. 85/2022 και την τροπολογία 1565/2023, σύμφωνα με τα οποία τα πτυχία των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών υποβαθμίζονται από την κατηγορία ΤΕ (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) στην κατηγορία ΔΕ (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) και ισοτιμούνται με το απολυτήριο Λυκείου, ενώ τα μισθολογικά των καλλιτεχνών υποτίθεται ότι θα ρυθμιζόταν με μια ΚΥΑ-κουρελόχαρτο.

Μιλήσαμε για υποκριτική δήλωση του Πιερρακάκη, πρώτον γιατί τα πεπραγμένα αποδεικνύουν ότι δεν την εννοεί και απλώς την εξεστόμισε για να θολώσει τα νερά σχετικά με τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης και δεύτερον γιατί στη συνέχεια της τοποθέτησής του φρόντισε να μπουρδουκλώσει τα πράγματα, μιλώντας για «μια ειδική παράμετρο που είναι ότι αυτό το πρόβλημα χρονίζει», ότι «δεν αφορά κάτι που έγινε πέρυσι. Είναι κάτι που διαρκεί εδώ και χρόνια». Ο Πιερρακάκης, δηλαδή, ισχυρίστηκε στη συνέχεια ότι το πρόβλημα δεν ήταν το Π.Δ. 85/2022, αλλά ένα καθεστώς που χρονίζει και ταλαιπωρεί τους καλλιτέχνες.

Ο υπουργός «Παιδείας», εν γνώσει του λέει χοντρά ψέματα. Γιατί η ισχύουσα νομοθεσία για τις Ανώτερες Καλλιτεχνικές Σχολές αναφέρει με σαφήνεια ότι αυτές είναι Ανώτερες [ο βασικός ιδρυτικός νόμος 1158/1981, και στη συνέχεια όλα τα ΠΔ που αφορούν τους Κανονισμούς Οργάνωσης και Λειτουργίας των Ανώτερων Σχολών Δραματικής Τέχνης, Ανώτερων Σχολών Χορού, Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Εθνικού Θεάτρου και Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας (ΠΔ 370/1983, ΠΔ 372/1983, 598/1985, ΠΔ 336/1989, αντίστοιχα). Ειδικά μάλιστα για την ΚΣΟΤ, που είναι ΝΠΔΔ υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού, προβλεπόταν με τον ιδρυτικό τηυς νόμο (Νομοθετικό Διάταγμα 209/1973) ακόμα και μεταπτυχιακό τμήμα, διάρκειας ενός (1) έτους, ενώ με το ΠΔ 367/11 Μαΐου 1974 τετραετής φοίτηση και κατατακτήριες εξετάσεις «προς μετεγγραφήν σπουδαστών προερχομένων εξ ετέρας ισοτίμου Σχολής της αλλοδαπής»].

Το πρόβλημα δηλαδή δεν ήταν χρονίζον, όπως είπε ο Πιερρακάκης, για να δώσει πιστοποιητικό απορίας στην κυβέρνηση της ΝΔ και στο Π.Δ. 85/2022. Ηταν λυμένο, αφού σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι καλλιτεχνικές σχολές ήταν Ανώτερες με τη βούλα του νόμου. Την κατάσταση ανέτρεψε το κατάπτυστο Π.Δ. 85/2022 («Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» που κατέταξε αυθαίρετα και παράνομα τους απόφοιτους των Ανώτερων Καλλιτεχικών Σχολών στην επαγγελματική-ακαδημαϊκή κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: ΔΕ Ηθοποιοί, ΔΕ Θεάτρου, ΔΕ Χοροδιδάσκαλοι, ΔΕ Χορού-διάφορες ειδικεύσεις, κ.λπ., μαζί με τους απόφοιτους ΙΕΚ, Μεταλυκειακού Ετους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ ή Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης ΙΕΚ ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) κ.λπ.!

Τι εξήγγειλε ο Μητσοτάκης 

Ολα αυτά τα αναφέραμε για να δείξουμε ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι εξαιρετικά καχύποπτοι και ψυλλιασμένοι για το πραγματικό περιεχόμενο του νομοσχέδιου που θα ιδρύει την «Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών». 

Οτι οι εξαγγελίες Μητσοτάκη είναι μια επικοινωνιακή πομφόλυγα, που όταν έρθει η ώρα και αποτυπωθούν σε νομικό κείμενο θα τους βάζουν τρικλοποδιές. Γι’ αυτό και πρέπει να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά και από τώρα με κινητοποιήσεις να διαμηνύσουν στην κυβέρνηση ότι δεν υποχωρούν από τα δίκαια αιτήματά τους, που προμετωπίδα και βασική προϋπόθεση έχουν την εδώ και τώρα κατάργηση του κατάπτυστου Π.Δ. 85/2022.

Παραθέτουμε τα όσα δημοσιοποιήθηκαν μετά το υπουργικό συμβούλιο για να τα σχολιάσουμε στη συνέχεια:

«Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, η Υπουργός Πολιτισμού κ. Στυλιανή Μενδώνη και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Θεόδωρο; Λιβάνιος παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την Ανωτάτη Σχολή Παραστατικών Τεχνών, τις Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και τα Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

 Η Ελλάδα με τη μακραίωνη ιστορία της στον Πολιτισμό, αποκτά  για πρώτη φορά εκπαίδευση πανεπιστημιακού επιπέδου στις παραστατικές τέχνες. Με το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο από τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη και Εσωτερικών κ. Θοδωρή Λιβάνιο ρυθμίζονται εκκρεμότητες δεκαετιών που αφορούν:

  • Την αναβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης,
  • Τη διαβάθμιση των τίτλων σπουδών,
  • Τη δημιουργία «ακαδημαϊκού διαδρόμου» μεταξύ των Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των ΑΕΙ
  • Την αναδιάρθρωση  των επαγγελματικών προσόντων, ιδίως σε περίπτωση πρόσληψης στο δημόσιο,  με τη δημιουργία νέου κλάδου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου προβλέπει:

-Την ίδρυση και λειτουργία της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.) ως Α.Ε.Ι., με  πέντε Τμήματα που προέρχονται από τις υφιστάμενες Σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.

-Τη μετατροπή των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολών Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης σε Ανώτερες Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Κ.Ε.).

-Τη διαβάθμιση των απονεμόμενων τίτλων σπουδών των Α.Σ.Κ.Ε και την ισοτιμία των τίτλων σπουδών των Μουσικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Μ.Ε.Ι.) στο  επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, με ταυτόχρονη δημιουργία  «ακαδημαϊκού διαδρόμου» που θα συνδέει τις Α.Σ.Κ.Ε. και τα Μ.Ε.Ι. με τα ΑΕΙ της χώρας για την απόκτηση τίτλων επιπέδου 6 του Ε.Π.Π. με κατατακτήριες εξετάσεις ή αυτοδίκαιη κατάταξη.

-Την υπαγωγή των Α.Σ.Κ.Ε. στην εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με στόχο την ενιαία ρύθμιση του πλαισίου που τις διέπει, την έγκριση των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και των γενικών κανονισμών λειτουργίας και του εσωτερικού κανονισμού τους.

-Τη δημιουργία καλλιτεχνικού προσοντολογίου, με το οποίο θα ρυθμίζονται τα προσόντα πρόσληψης απόφοιτων παραστατικών τεχνών σε φορείς του δημόσιου τομέα ως διακριτής κατηγορίας προσωπικού (Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης – ΚΕ).

Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΏΝ

Η  Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών (Α.Σ.Π.Τ.), με έδρα την Αθήνα, θα προσφέρει προγράμματα σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου στις επί μέρους τέχνες του θεάτρου, του χορού και της μουσικής. Το νέο πανεπιστήμιο θα συνδυάζει  την καλλιτεχνική δημιουργία και πράξη με τη θεωρία και την έρευνα, θα ενισχύει τη διακαλλιτεχνικότητα, θα εξασφαλίζει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εξέλιξη των αποφοίτων του και θα έχει τη δυνατότητα αξιοποίησης περισσότερων χρηματοοικονομικών εργαλείων.

-Δικαίωμα εισαγωγής στην Α.Σ.Π.Τ. αποκτούν οι απόφοιτοι της Γ΄ λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, κάτοχοι ισότιμων τίτλων ημεδαπής και αλλοδαπής) χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά μέσω ειδικών εξετάσεων, όπως στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Για πρώτη φορά παρέχονται σπουδές ανώτατης εκπαίδευσης και στην ορχηστική τέχνη.

Επίσης, δικαίωμα πρόσβασης στην Α.Σ.Π.Τ. θα έχουν οι απόφοιτοι των 5 φορέων (του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης) και οι απόφοιτοι συναφών ΑΕΙ με αυτοδίκαιη κατάταξη στο 5ο εξάμηνο, εφόσον επιλέγεται το ίδιο γνωστικό αντικείμενο ή μέσω κατατακτήριων εξετάσεων εφόσον επιλέγεται διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο.

– Για πρώτη φορά θα υπάρξει δυνατότητα αξιοποίησης του υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικού διδακτικού προσωπικού των Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης στο υπό ίδρυση Α.Ε.Ι. Στο ίδιο πλαίσιο, θα αξιοποιηθούν διακεκριμένες και καθολικά αναγνωρισμένες προσωπικότητες του χώρου των παραστατικών τεχνών με την εκλογή τους ως μελών Δ.Ε.Π. στην Α.Σ.Π.Τ., κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων του ν. 4957/2022».

Από τα προαναφερθέντα συνάγουμε τα εξής:

  • Πουθενά δεν γίνεται λόγος για κατάργηση του Π.Δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)», με το οποίο προσλαμβάνονται στο Δημόσιο με τις προβλεπόμενες αποδοχές απόφοιτοι κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ. Σύμφωνα με αυτό στην κατηγορία ΔΕ υπάγονται, με κάποιες εξαιρέσεις, οι απόφοιτοι των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών.

Και ενώ υπάρχει ήδη αυτό, γίνεται αναφορά για τη δημιουργία «καλλιτεχνικού προσοντολογίου», που θα θεσπίζει μια νέα κατηγορία ΚΕ (Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης) για την πρόσληψη απόφοιτων παραστατικών τεχνών σε φορείς του δημόσιου τομέα. Δεν διευκρινίζεται τι θα είναι αυτή η νέα κατηγορία ΚΕ. Θα είναι απλά μισθολογική, όπως έλεγε η ΚΥΑ της απάτης ή θα είναι επαγγελματική-ακαδημαϊκή; Θα είναι ισότιμη με την κατηγορία ΤΕ των παλιών απόφοιτων των ΤΕΙ (κάτι που ίσχυε πρακτικά μέχρι τη δημιουργία του Π.Δ. 85) και αν είναι έτσι προς τι η δημιουργία της; Αρα εδώ κάποιο λάκκο έχει η φάβα και μας φέρνει στο νου την κατάπτυστη ΚΥΑ-απάτη.

  • Οι εξαγγελίες ξαναβαφτίζουν τις καλλιτεχνικές σχολές Ανώτερες, ενώ στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (βασικός ιδρυτικός νόμος, Προεδρικά Διατάγματα εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας, κ.λπ.), τέτοιες είναι ακόμη και τώρα. Πρόκειται για τερτίπι-παγίδα που πρακτικά διαχωρίζει τους παλιούς απόφοιτους αυτών των σχολών από αυτούς που θα φοιτήσουν σε αυτές από δω και μπρος.
  • Καθιερώνονται κατηγορίες πτυχίων. Οι απόφοιτοι των  πέντε (5) Τμημάτων που θα συνιστούν την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και  προέρχονται από τις υφιστάμενες Σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, θα είναι απόφοιτοι πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), μιας και η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι πρόκειται για ΑΕΙ.

Οι υπόλοιποι, μια πολύ πλατιά μάζα απόφοιτων ιδιωτικών και δημόσιων Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών, θα αποκτούν πτυχία υποδεέστερα, και θα ανήκουν στην κατηγορία ΚΕ. Το παράδοξο είναι πώς κουμπώνει αυτό με την όλη φιλοσοφία της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης Μητσοτάκη για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα «πτυχία» των οποίων θεωρούνται ισότιμα με τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων. Σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε υπέρ των ιδιωτικών μαγαζιών των εμπόρων της γνώσης και με την ισοτίμηση των «πτυχίων» τους, όμως εδώ σημειώνουμε μια αντίφαση, σύμφωνα με τη λογική και πρακτική της κυβέρνησης, που υποκρύπτει δόλο.

  • Με τι προσωπικό -νέα μέλη ΔΕΠ- θα στελεχωθούν τα Τμήματα της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών, όταν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα δημόσια πανεπιστήμια το διδακτικό-ερευνητικό προσωπικό πρέπει να είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου; Γνωρίζουμε ότι ελάχιστοι από αυτούς που διδάσκουν ήδη στις Ανώτερες Καλλιτεχνικές Σχολές έχουν έστω κάποιο πανεπιστημιακό πτυχίο, ιδίως δε, δεν κατέχουν διδακτορικό τίτλο σπουδών. Και αυτό συμβαίνει λόγω της ιδιαιτερότητας των σπουδών (ειδικά στις Ανώτερες Σχολές Χορού, ακόμη και την ΚΣΟΤ, που έχουν πολλά τεχνικά μαθήματα) και λόγω του ότι έως τώρα δεν υπήρχαν αντίστοιχες σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου.

Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα υπάρχει ελάχιστο μόνιμο προσωπικό και μια πανσπερμία και ένα πλήθος συμβασιούχων. Κοντολογίς και σε αυτήν την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών θα οργιάζουν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας. 

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠρώην διοικητής σιωνιστικής Αεράμυνας: «Δε θα νικήσουμε τη Χεζμπολά, τελεία και παύλα»
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 3 Νοέμβρη

Σχετικά Αρθρα

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

Πολιτισμός 13 Νοέ 2025, 14:05

Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς

Πολιτισμός 11 Νοέ 2025, 17:16

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

Πολιτισμός 8 Νοέ 2025, 06:36

Το ΣτΕ, o Mητσοτάκης, τα πτυχία των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών, το τυρί και η φάκα

Πολιτισμός 2 Νοέ 2025, 18:52

Ζιλμπέρ Σινουέ: Η πνοή του γιασεμιού

Πολιτισμός 25 Οκτ 2025, 08:20

H απαγγελία ολοκληρώθηκε

Πολιτισμός 14 Οκτ 2025, 10:49
Ροή Ειδήσεων
Εργατικά

Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;

15 Νοέ 2025, 10:28
Καταστολή

Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης

15 Νοέ 2025, 09:10
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

15 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

15 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»

Συνέντευξη με τον υπεύθυνο πολιτικών σχέσεων του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης

14 Νοέ 2025, 21:05
Αθλητισμός

Το κάλεσμα του Πεπ

14 Νοέ 2025, 14:54
Καταστολή

Στις 20 Νοέμβρη, στην Καρδίτσα, η δίκη των βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Δικαίωμα παράστασης προς υποστήριξη της κατηγορίας ζητούν οι γονείς του

14 Νοέ 2025, 14:26
Κόντρες

Γιατί τόση «καΐλα» για τον Ιμάμογλου;

14 Νοέ 2025, 14:03
Πολιτική

Ερντογάν διακηρύσσει, Ερχιουρμάν συγκατανεύει

14 Νοέ 2025, 12:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Νοέμβρη

14 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Λευτεριά στην Παλαιστίνη από την κορυφή της Πύλης του Βραδεμβούργου

13 Νοέ 2025, 22:14
Οικονομία

Το GSI θα κάνει παρέα στον EastMed, στο ντουλάπι με τα απραγματοποίητα φαραωνικά σχέδια

13 Νοέ 2025, 21:54
Διεθνή

Γαλλία: Η κυβερνητική σταθερότητα, η απειλή του δρόμου και οι πολιτικές καντρίλιες

13 Νοέ 2025, 19:39
Κόντρες

…κι η κοπριά στα λάχανα

13 Νοέ 2025, 15:11
Πολιτισμός

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

13 Νοέ 2025, 14:05
Πολιτική

Σπίτια και κοινωνικές παροχές μόνο για καραβανάδες

13 Νοέ 2025, 12:02
Διεθνή

Πατέρας Μανουέλ Μουσάλαμ: Η Ενοπλη Αντίσταση είναι ο μοναδικός δρόμος για την απελευθέρωση

13 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 13 Νοέμβρη

13 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτική

Προετοιμάζοντας τη διάδοχη κατάσταση για τη διαχείριση της αστικής κρατικής εξουσίας

12 Νοέ 2025, 22:32
Διεθνή

Για τους ήρωες της ενημέρωσης

12 Νοέ 2025, 19:32
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

Βραζιλία: Ημέρα δημοκρατίας (1889).

Βέλγιο: Ημέρα βασιλιά.

1922: Εκτελούνται οι έξι υπεύθυνοι για τη μικρασιατική καταστροφή (Δημήτριος Γούναρης, Γεώργιος Χατζηανέστης, Νικόλαος Στράτος, Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, Γεώργιος Μπαλτατζής, Νικόλαος Θεοτόκης).

1929: Συγκρούσεις απεργών (προσωπικό ιδιωτικών λεωφορείων) με τη χωροφυλακή (Αθήνα).

1951: Το έκτακτο στρατοδικείο Αθηνών καταδικάζει σε θάνατο τον Νίκο Μπελογιάννη και άλλους για παράβαση του Αναγκαστικού Νόμου 509/1947.

1973: Φοιτητές κλείνονται στα Πολυτεχνεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καλώντας τον λαό σε εξέγερση εναντίον της δικτατορίας.

1973: Οκτώ μέλη του IRA καταδικάζονται σε ισόβια κάθειρξη για βομβιστικές ενέργειες στο Λονδίνο.

1977: Δεκαοκτώ επιθέσεις με βόμβες σε όλη τη Γαλλία για την έκδοση του δικηγόρου Κρουασάν.

1977: Βόμβα στα γραφεία της ΕΝΕΠ Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη.

1977: Εμπρησμός των γραφείων της Εθνικής Παράταξης (ΛΕΑ).

1979: Βόμβα στο αυτοκίνητο αξιωματικού ε.α. μέλους της ΑΕ «Αερολιμήν Αθηνών» (ΕΛΑ).

1983: Εκτελούνται ο πλοίαρχος Τζορτζ Τσάντες (JUSMAGG) και ο οδηγός του Νίκος Βελούτσος (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo