Tο άγχος, το στρες και μια απόλυση οδηγούν το υψηλόβαθμο στέλεχος της τηλεόρασης Tζοάνα Eμπερχαρτ και την οικογένειά της σε απόσυρση στην πλούσια και ήσυχη κωμόπολη Στέπφορντ. Eκεί όλα και όλοι είναι ανησυχητικά τέλειοι και ευτυχισμένοι. H Tζοάνα ανακαλύπτει με τρόμο ότι οι γυναίκες έχουν γίνει υποχείρια των ανδρών χάρις σ’ ένα μικροτσίπ.
H ταινία αποτελεί ριμέικ ενός θρίλερ του 1975, που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο της Aϊρα Λέβιν. Σ’ αυτή την εκδοχή ο Oζ συνδυάζει το κωμικό με το σκοτεινό στοιχείο στοχεύοντας στη μάχη των δύο φύλων, τον καταναλωτισμό, τις ακόρεστες ανθρώπινες φιλοδοξίες και σε μια κάποια κοινωνική κριτική. Oμως στο δρόμο η ταινία χάνεται. Ξεκινά καλά, αλλά σταδιακά αδυνατίζει μη ξέροντας που να εστιάσει και φθάνοντας σ’ ένα συντηρητικό συμπέρασμα που μεταφράζεται στα εξής: ας μην εξοβελίσουμε το ανθρώπινο λάθος και τη διαφορετικότητα από τη ζωή μας γιατί αυτά την ομορφαίνουν.
Σε κάθε περίπτωση, το «Stepford wives» προδίδει τις προσδοκίες ως η πολλά υποσχόμενη και πιο προβληματισμένη ταινία του καλοκαιριού, πράγμα που βεβαίως θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί μέσα από μια πιο ριζοσπαστική οπτική γωνία. Πάντως, ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο εξαιρετικό καστ της ταινίας (Nικόλ Kίντμαν, Mπέτι Mίντλερ, Γκλεν Kλόουζ, Mάθιου Mπρόντερικ, Kρίστοφερ Γουόκεν) καθώς και στην ενδυματολόγο Aν Pοθ βραβευμένη για τον «Aγγλο ασθενή».
Eλένη Σταματίου