Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Μια πληρωμένη απάντηση στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ
  • «Και για την κόκκινη ελευθερία υπάρχει μια πόρτα, που τη χτυπά κάθε χέρι λουσμένο στο αίμα»
  • Οι σιωναζιστές έκαναν κλοπή οργάνων από Παλαιστίνιους που δολοφόνησαν
  • Σαν σήμερα 19 Οκτώβρη
  • Aχμαντ Σααντάτ: «Κεφάλι αντί κεφαλιού»
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Καταγγελία των άδικων πολέμων
Πολιτισμός

Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

Καταγγελία των άδικων πολέμων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr5 Ιούλ 2008, 00:00

Το θέατρο είναι ένας πολιτικός χώρος. Υπερασπίζεται τις ιδέες του και στρατεύεται στον αγώνα κατά της αδικίας που εκδηλώνεται απροκάλυπτα. Το θέατρο εκτίθεται στο σκάνδαλο, γιατί δεν έχει γνώμη επί παντός του επιστητού, ενώ θέλει να γνωρίσει περισσότερα. Είναι ένας χώρος έκπληξης. Οποιος προσέρχεται δε γνωρίζει τι τον περιμένει και αιφνιδιάζεται, γιατί δεν περίμενε ότι θα δει αυτό που διαισθανόταν και που δε μπορούσε ποτέ να το εκφράσει με λέξεις.
Ματίας Λάνγκχοφ

Ο Χάινερ Μίλερ είναι αυτός που έδωσε σάρκα και οστά στο σχέδιο του Μπρεχτ για «αποδόμηση» των κλασικών κειμένων και «δόμηση», με βάση το μυθολογικό τους υπόστρωμα, έργων σύγχρονων, που όχι απλά να διαλέγονται με την Ιστορία σύμφωνα με το χεγκελιανό σχήμα (η Ιστορία ως ανάμνηση), αλλά να διαλέγονται με την Ιστορία σύμφωνα με το μαρξικό σχήμα (ιστορικός υλισμός). Ο Ματίας Λάνγκχοφ, παιδί κι αυτός της μεγάλης του «Μπερλίνερ Ανσάμπλ» σχολής, στενός συνεργάτης και φίλος για πολλά χρόνια του Μίλερ, ήταν ο πλέον κατάλληλος για να φέρει το ελληνικό κοινό σε επαφή με τη δουλειά του γερμανού ποιητή και δραματουργού πάνω στην αρχαία τραγωδία. Γιατί το ελληνικό κοινό έχει ένα πρόβλημα: έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από τη χλαμύδα και το σανδάλι, από τη μια, και από επιδεικτικούς-κενούς περιεχόμενου μοντερνισμούς, από την άλλη, σε βαθμό που να ‘χει χάσει τ’ αυγά και τα πασχάλια.

Ο πληθωρικός γερμανός σκηνοθέτης μας παρουσίασε την ελληνική βερσιόν του «Φιλοκτήτη» του Χάινερ Μίλερ με καθαρά μπρεχτικό τρόπο. Ετσι, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τι σημαίνει «αποστασιοποίηση», τι σημαίνει «χειρονομία», τι σημαίνει, τελικά, επικό-διδακτικό θέατρο. Ας τα πάρουμε, όμως, με τη σειρά.

Βαθύς μελετητής της αρχαιοελληνικής τραγωδίας ο Χάινερ Μίλερ καταθέτει με το «Φιλοκτήτη» την πρώτη ολοκληρωμένη σπουδή του. Κρατά τον πυρήνα και τα βασικά πρόσωπα του μύθου (Φιλοκτήτης, Οδυσσέας, Νεοπτόλεμος) και τίποτ’ άλλο. Χτίζει ένα βαθύ και σύνθετο φιλοσοφικό δοκίμιο, αποκαλύπτοντάς μας την ουσία της εκμεταλλευτικής εξουσίας και των πολέμων στους οποίους αυτή καταφεύ-γει. Οι πρωταγωνιστές του μιλερικού «Φιλοκτήτη» δεν είναι έρμαια των θεϊκών χρησμών, όπως στον σοφόκλειο «Φιλοκτήτη». Είναι «έρμαια» των εξουσιαστικών δομών, τις οποίες υπηρετούν. Το πρόσωπο του νεαρού Νεοπτόλεμου είναι το «κλειδί» για την ανάγνωση του μιλερικού «Φιλοκτήτη». Ο νεαρός και άπειρος πρίγκιπας, με τα φουσκωμένα από «ιδεαλισμό» μυαλά, μπαίνει βαθμιαία στο κόλπο, είναι το πρόσωπο που εξελίσσεται σε όλη τη διάρκεια του έργου, για να καταλήξει στο τέλος ένας στυγνός εξουσιαστής, ένας αδίστακτος πολέμαρχος, ίδιος κι απαράλλαχτος με τον (κατά τα άλλα μισητό εχθρό του) Οδυσσέα. Ο Νεοπτόλεμος γίνεται αυτό που πρέπει να γίνει για να υπηρετήσει την τάξη του και το αξίωμά του.

Ο Μίλερ προχωρά επίσης σε πλήρη ανατροπή του φινάλε. Στην τραγωδία του Σοφοκλή η λύση δίνεται από τον «από μηχανής θεό» Ηρακλή, που εμφανίζεται και πείθει τον Φιλοκτήτη ν’ ακολουθήσει τον Οδυσσέα και το Νεοπτόλεμο στην Τροία, όπου τα βέλη του είναι απαραίτητα για τη νίκη του στρατού των Ελλήνων, σύμφωνα με κάποιο χρησμό. Στο έργο του Μίλερ υπάρχει μόνο η… «από μηχανής» πολιτική πονηριά του Οδυσσέα. Ο Φιλοκτήτης πεθαίνει καρφωμένος πισώπλατα από το σπαθί του Νεοπτόλεμου και ο Οδυσσέας μηχανεύεται τη μεταφορά του πτώματος στο ελληνικό στρατόπεδο, όπου ο νεκρός θα ταφεί με τιμές ήρωα που έπεσε σε άνιχη μάχη με πολλαπλάσιους Τρώες! Αφού δεν εξασφαλίστηκε ο ζωντανός πολεμιστής, θα βγάλουν από το πτώμα του όση περισσότερη πολιτική υπεραξία μπορέσουν, χειραγωγώντας με το «εθνικό» παραμύθι το δυσαρεστημένο από το δεκαετή πόλεμο στράτευμα, για να συνεχίσει την πολιορκία της Τροίας.

Πριν μιλήσουμε για την παράσταση, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Ελένη Βαροπούλου που έκανε τη μετάφραση πραγματοποίησε έναν πραγματικό άθλο, καταφέρνοντας να διατηρήσει το μέτρο σε μια γλώσσα τόσο διαφορετική από τη γερμανική και σ’ ένα κείμενο που φιλοσοφεί με τα μέσα της ποίησης.

Ο Λάνγκχοφ ανέβασε το «Φιλοκτήτη» ως καταγγελία των ιμπεριαλιστικών πολέμων, συνοδεύοντάς τον μ’ ένα δικό του Ιντερμέδιο. Ενα κείμενο «από τη σκοπιά των ηττημένων», όπως το χαρακτηρίζει, το οποίο (παρά την κάποια ιδεολογική ασάφεια, που αφορά τη μη καθαρή αναγνώριση και δίκαιων πολέμων) αποτελεί μια σκληρή καταγγελία των ιμπεριαλιστικών πολέμων. Ενα Ιντερμέδιο που στην ελληνική παράσταση παρουσιάστηκε μόνο εν μέρει, διότι –όπως ο ίδιος ο Λάνγκχοφ κατήγγειλε, διαβάζοντας κείμενο στο κοινό– η στυγνή γραφειοκρατική αντίληψη και η ανευθυνότητα κάποιων αρχαιολόγων τον εμπόδισε να στήσει το σκηνικό που ήθελε και να κάνει τις πρόβες που απαιτούνταν. Ακόμη και πρωτόλειο (δικός του ο χαρακτηρισμός), όμως, το Ιντερμέδιό του, με τη βοήθεια συγκλονιστικών εικόνων που αναφέρονταν σε σφαγές από το Βιετνάμ μέχρι το Ιράκ και των Μισέλ Βάλεϊ και Βίκυς Βολιώτη, λειτούργησε στο  πνεύμα του Μίλερ (και στο πανταχού παρόν πνεύμα του Μπρεχτ), επικαιροποιώντας ακόμη περισσότερο το κείμενο του «Φιλοκτήτη» (ας σημειωθεί ότι ανάλογες παρεμβάσεις εισηγείται και ο Μίλερ στις σημειώσεις που συνοδεύουν το έργο).

Σ’ ένα άγριο, ρημαγμένο τοπίο, με τους ηθοποιούς ντυμένους και μακιγιαρισμένους έτσι που να μη παραπέμπουν σε κάποια χρονική περίοδο, αλλά στη στρατοκρατική λειτουργία της πολιτικής και την πολιτική λειτουργία της στρατοκρατίας (σκηνικά-κοστούμια Κάθριν Ρανκλ, μακιγιάζ Μαρία Παλαιοκρασσά), υπό τη συνοδεία των απόκοσμων, εφιαλτικών ήχων του Λουΐτζι Νόνο και με τη βοήθεια ενός μουντού φωτισμού (Αντώνης Παναγιωτόπουλος), ο Λάνγκχοφ άφησε τους τρεις ηθοποιούς του (Μηνάς Χατζησάββας, Λευτέρης Βογιατζής, Χρήστος Λούλης) να εμφανιστούν παίζοντας ο καθένας «κόντρα»  στους άλλους, χωρίς να επιδιώξει να ομογενοποιήσει το παίξιμό τους. Επιλογή απολύτως συνειδητή, γιατί τον βοηθούσε στην «αποστασιοποίηση» που ήθελε να πετύχει.

Για το επικό-διδακτικό θέατρο δεν υπάρχουν πρόσωπα που πάσχουν, αλλά πρόσωπα που ενεργούν έτσι ή αλλιώς κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις. Ο θεατής δεν πρέπει ούτε στιγμή να ταυτιστεί με οποιονδήποτε από τους χαρακτήρες, αλλά να κατανοήσει τους λόγους για τους οποίους συμπεριφέρονται έτσι ή αλλιώς. Αυτό έγινε σαφές από την έναρξη της παράστασης. Οι ηθοποιοί έφτασαν μ’ ένα αυτοκίνητο στο πλάι του κοίλου του θεάτρου, κατέβηκαν στην ορχήστρα, έδωσαν το έναυσμα ν’ αρχίσει το εισαγωγικό βίντεο και στη συνέχεια «ενδύθηκαν» τους ρόλους τους. Στη διάρκεια δε του Ιντερμέδιου, οι δυο απ’ αυτούς έπαιζαν σαν κλόουν με ξύλινα σπαθιά, όπως ακριβώς υποδεικνύει ο Μίλερ στις οδηγίες του. Ολα τούτα σ’ ένα βαθμό ξενίζουν ένα κοινό όπως το ελληνικό, που δεν έχει συνηθίσει στη μη αριστοτελική δραματουργία. Ομως, ο καταιγιστικός λόγος του Μίλερ και το έντονο σωματικό παίξιμο που επέβαλε ο Λάνγκχοφ στους ηθοποιούς (καμιά σχέση με φορμαλισμούς άλλων σκηνοθετών) καθήλωσαν το κοινό, το οποίο στο τέλος ξέσπασε σ’ ένα θερμό, παρατεταμένο χειροκρότημα, που κάθε άλλο παρά τυπικό ήταν (προσωπικά είδαμε έλληνα θεατρικό σκηνοθέτη να χειροκροτεί μανιωδώς, εμφανώς εκστασιασμένος απ’ αυτό που είχε παρακολουθήσει).

Κάπου διαβάσαμε, ότι η παράσταση θα βγει περιοδεία. Αν γίνει αυτό, μην τη χάσετε. Δεν θα υπάρξουν πολλές τέτοιες ευκαιρίες.

ΔΗΜ. ΝΑΤ.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

Ο Μπερλουσκόνι δείχνει το δρόμο
Επόμενο άρθρο

Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

Να κόψουμε τη φόρα της κυβέρνησης

Σχετικά Αρθρα

H απαγγελία ολοκληρώθηκε

Πολιτισμός 14 Οκτ 2025, 10:49

Σιωναζιστές: Κράτος παρίας

Πολιτισμός 11 Οκτ 2025, 22:19

Salam…

Πολιτισμός 10 Οκτ 2025, 10:44

Και το «South Park» ενάντια στο Ισραήλ και τον Νετανιάχου

Πολιτισμός 26 Σεπ 2025, 13:18

Με ισοκράτη τον ήχο των σιωναζιστικών drone…

Πολιτισμός 22 Σεπ 2025, 14:46

Σαλάχ Αλ-Μούσα: Μνήμες Παλαιστίνης

Πολιτισμός 21 Σεπ 2025, 21:47
Ροή Ειδήσεων
Υγεία

Μια πληρωμένη απάντηση στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ

19 Οκτ 2025, 20:17
Ιστορία

«Και για την κόκκινη ελευθερία υπάρχει μια πόρτα, που τη χτυπά κάθε χέρι λουσμένο στο αίμα»

19 Οκτ 2025, 12:10
Διεθνή

Οι σιωναζιστές έκαναν κλοπή οργάνων από Παλαιστίνιους που δολοφόνησαν

Επίσημη καταγγελία από την κυβέρνηση της Γάζας, που ζητά διεθνή έρευνα

19 Οκτ 2025, 10:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Οκτώβρη

19 Οκτ 2025, 00:01
Ιστορία

Aχμαντ Σααντάτ: «Κεφάλι αντί κεφαλιού»

18 Οκτ 2025, 18:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

18 Οκτ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Οκτώβρη

18 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Η Παλαιστινιακή Αντίσταση δεν συζητά καν τον αφοπλισμό της

Ιδού η συμφωνία του Σαρμ Ελ-Σέιχ

17 Οκτ 2025, 21:04
Κόντρες

H επιτομή της βαρβαρότητας

17 Οκτ 2025, 19:06
Διεθνή

Bασάνιζαν, ακρωτηρίαζαν και εκτελούσαν εν ψυχρώ Παλαιστίνιους που έπαιρναν ομήρους από τη Γάζα

Αυτό αποκαλύπτουν οι σοροί ομήρων που παραδόθηκαν στις αρχές της Λωρίδας

17 Οκτ 2025, 14:27
Πολιτική

Oι νεοναζιστές της ΧΑ επανεμφανίστηκαν και στις Θερμοπύλες

17 Οκτ 2025, 10:07
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Οκτώβρη

17 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Ενας χρόνος από τον ηρωικό θάνατο του Γιάχια Σινουάρ

16 Οκτ 2025, 21:49
Κόντρες

Δεν ψιχαλίζει, σε φτύνουν

16 Οκτ 2025, 20:52
Εργατικά

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

16 Οκτ 2025, 19:35
Υγεία

Ροϊλός (2η ΥΠΕ): Απαγορεύεται να μιλάτε σε δημοσιογράφους, αν δεν το εγκρίνω ΕΓΩ!

16 Οκτ 2025, 19:16
Παιδεία

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

16 Οκτ 2025, 13:09
Διεθνή

Σιωναζιστές: Οταν συντρίβεται το γκεμπελίστικο αφήγημα, πέφτει η κουρτίνα της λογοκρισίας

16 Οκτ 2025, 13:01
Καταστολή

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

16 Οκτ 2025, 10:48
Πολιτική

Οι νεοναζιστές ανοίγουν και καινούργια γραφεία – Μόνο το αντιφασιστικό κίνημα μπορεί να τους τσακίσει

16 Οκτ 2025, 10:43
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Οκτώβρη

Μαυριτανία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1960).

1863: Ορκίζεται βασιλιάς των Ελλήνων ο πρίγκιπας της Δανίας Γεώργιος Α’.

1921: Δολοφονείται ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Αντόνιο Γκράντζο στη διάρκεια απόπειρας πραξικοπήματος.

1977: 220 νεκροί στη διάρκεια απεργιών σε εργοστάσιο ζάχαρης του Ελ Σαλβαδόρ.

1977: Βόμβες σε υποκατάστημα της Τράπεζας Πίστεως στο Πασαλιμάνι και στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

1977: Εκτελείται ο επιχειρηματίας Μάρτιν Σλάιερ (RAF).

1983: Εκτελείται  ο πρωθυπουργός της Γρενάδας Μόρις Μπίσοπ στη διάρκεια αιματηρού πραξικοπήματος από φράξια του κόμματός του.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    17Ν
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Εφετείο 17Ν
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    ΕΛΑ
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Ποιοι είμαστε
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Επικοινωνία
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Όροι χρήσης
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Ποιοι είμαστε
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Επικοινωνία
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo