Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»
  • «Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback
  • Σαν σήμερα 4 Ιούλη
  • Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας
  • Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας
  • Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Καταγγελία των άδικων πολέμων
Πολιτισμός

Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

Καταγγελία των άδικων πολέμων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr5 Ιούλ 2008, 00:00

Το θέατρο είναι ένας πολιτικός χώρος. Υπερασπίζεται τις ιδέες του και στρατεύεται στον αγώνα κατά της αδικίας που εκδηλώνεται απροκάλυπτα. Το θέατρο εκτίθεται στο σκάνδαλο, γιατί δεν έχει γνώμη επί παντός του επιστητού, ενώ θέλει να γνωρίσει περισσότερα. Είναι ένας χώρος έκπληξης. Οποιος προσέρχεται δε γνωρίζει τι τον περιμένει και αιφνιδιάζεται, γιατί δεν περίμενε ότι θα δει αυτό που διαισθανόταν και που δε μπορούσε ποτέ να το εκφράσει με λέξεις.
Ματίας Λάνγκχοφ

Ο Χάινερ Μίλερ είναι αυτός που έδωσε σάρκα και οστά στο σχέδιο του Μπρεχτ για «αποδόμηση» των κλασικών κειμένων και «δόμηση», με βάση το μυθολογικό τους υπόστρωμα, έργων σύγχρονων, που όχι απλά να διαλέγονται με την Ιστορία σύμφωνα με το χεγκελιανό σχήμα (η Ιστορία ως ανάμνηση), αλλά να διαλέγονται με την Ιστορία σύμφωνα με το μαρξικό σχήμα (ιστορικός υλισμός). Ο Ματίας Λάνγκχοφ, παιδί κι αυτός της μεγάλης του «Μπερλίνερ Ανσάμπλ» σχολής, στενός συνεργάτης και φίλος για πολλά χρόνια του Μίλερ, ήταν ο πλέον κατάλληλος για να φέρει το ελληνικό κοινό σε επαφή με τη δουλειά του γερμανού ποιητή και δραματουργού πάνω στην αρχαία τραγωδία. Γιατί το ελληνικό κοινό έχει ένα πρόβλημα: έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από τη χλαμύδα και το σανδάλι, από τη μια, και από επιδεικτικούς-κενούς περιεχόμενου μοντερνισμούς, από την άλλη, σε βαθμό που να ‘χει χάσει τ’ αυγά και τα πασχάλια.

Ο πληθωρικός γερμανός σκηνοθέτης μας παρουσίασε την ελληνική βερσιόν του «Φιλοκτήτη» του Χάινερ Μίλερ με καθαρά μπρεχτικό τρόπο. Ετσι, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τι σημαίνει «αποστασιοποίηση», τι σημαίνει «χειρονομία», τι σημαίνει, τελικά, επικό-διδακτικό θέατρο. Ας τα πάρουμε, όμως, με τη σειρά.

Βαθύς μελετητής της αρχαιοελληνικής τραγωδίας ο Χάινερ Μίλερ καταθέτει με το «Φιλοκτήτη» την πρώτη ολοκληρωμένη σπουδή του. Κρατά τον πυρήνα και τα βασικά πρόσωπα του μύθου (Φιλοκτήτης, Οδυσσέας, Νεοπτόλεμος) και τίποτ’ άλλο. Χτίζει ένα βαθύ και σύνθετο φιλοσοφικό δοκίμιο, αποκαλύπτοντάς μας την ουσία της εκμεταλλευτικής εξουσίας και των πολέμων στους οποίους αυτή καταφεύ-γει. Οι πρωταγωνιστές του μιλερικού «Φιλοκτήτη» δεν είναι έρμαια των θεϊκών χρησμών, όπως στον σοφόκλειο «Φιλοκτήτη». Είναι «έρμαια» των εξουσιαστικών δομών, τις οποίες υπηρετούν. Το πρόσωπο του νεαρού Νεοπτόλεμου είναι το «κλειδί» για την ανάγνωση του μιλερικού «Φιλοκτήτη». Ο νεαρός και άπειρος πρίγκιπας, με τα φουσκωμένα από «ιδεαλισμό» μυαλά, μπαίνει βαθμιαία στο κόλπο, είναι το πρόσωπο που εξελίσσεται σε όλη τη διάρκεια του έργου, για να καταλήξει στο τέλος ένας στυγνός εξουσιαστής, ένας αδίστακτος πολέμαρχος, ίδιος κι απαράλλαχτος με τον (κατά τα άλλα μισητό εχθρό του) Οδυσσέα. Ο Νεοπτόλεμος γίνεται αυτό που πρέπει να γίνει για να υπηρετήσει την τάξη του και το αξίωμά του.

Ο Μίλερ προχωρά επίσης σε πλήρη ανατροπή του φινάλε. Στην τραγωδία του Σοφοκλή η λύση δίνεται από τον «από μηχανής θεό» Ηρακλή, που εμφανίζεται και πείθει τον Φιλοκτήτη ν’ ακολουθήσει τον Οδυσσέα και το Νεοπτόλεμο στην Τροία, όπου τα βέλη του είναι απαραίτητα για τη νίκη του στρατού των Ελλήνων, σύμφωνα με κάποιο χρησμό. Στο έργο του Μίλερ υπάρχει μόνο η… «από μηχανής» πολιτική πονηριά του Οδυσσέα. Ο Φιλοκτήτης πεθαίνει καρφωμένος πισώπλατα από το σπαθί του Νεοπτόλεμου και ο Οδυσσέας μηχανεύεται τη μεταφορά του πτώματος στο ελληνικό στρατόπεδο, όπου ο νεκρός θα ταφεί με τιμές ήρωα που έπεσε σε άνιχη μάχη με πολλαπλάσιους Τρώες! Αφού δεν εξασφαλίστηκε ο ζωντανός πολεμιστής, θα βγάλουν από το πτώμα του όση περισσότερη πολιτική υπεραξία μπορέσουν, χειραγωγώντας με το «εθνικό» παραμύθι το δυσαρεστημένο από το δεκαετή πόλεμο στράτευμα, για να συνεχίσει την πολιορκία της Τροίας.

Πριν μιλήσουμε για την παράσταση, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Ελένη Βαροπούλου που έκανε τη μετάφραση πραγματοποίησε έναν πραγματικό άθλο, καταφέρνοντας να διατηρήσει το μέτρο σε μια γλώσσα τόσο διαφορετική από τη γερμανική και σ’ ένα κείμενο που φιλοσοφεί με τα μέσα της ποίησης.

Ο Λάνγκχοφ ανέβασε το «Φιλοκτήτη» ως καταγγελία των ιμπεριαλιστικών πολέμων, συνοδεύοντάς τον μ’ ένα δικό του Ιντερμέδιο. Ενα κείμενο «από τη σκοπιά των ηττημένων», όπως το χαρακτηρίζει, το οποίο (παρά την κάποια ιδεολογική ασάφεια, που αφορά τη μη καθαρή αναγνώριση και δίκαιων πολέμων) αποτελεί μια σκληρή καταγγελία των ιμπεριαλιστικών πολέμων. Ενα Ιντερμέδιο που στην ελληνική παράσταση παρουσιάστηκε μόνο εν μέρει, διότι –όπως ο ίδιος ο Λάνγκχοφ κατήγγειλε, διαβάζοντας κείμενο στο κοινό– η στυγνή γραφειοκρατική αντίληψη και η ανευθυνότητα κάποιων αρχαιολόγων τον εμπόδισε να στήσει το σκηνικό που ήθελε και να κάνει τις πρόβες που απαιτούνταν. Ακόμη και πρωτόλειο (δικός του ο χαρακτηρισμός), όμως, το Ιντερμέδιό του, με τη βοήθεια συγκλονιστικών εικόνων που αναφέρονταν σε σφαγές από το Βιετνάμ μέχρι το Ιράκ και των Μισέλ Βάλεϊ και Βίκυς Βολιώτη, λειτούργησε στο  πνεύμα του Μίλερ (και στο πανταχού παρόν πνεύμα του Μπρεχτ), επικαιροποιώντας ακόμη περισσότερο το κείμενο του «Φιλοκτήτη» (ας σημειωθεί ότι ανάλογες παρεμβάσεις εισηγείται και ο Μίλερ στις σημειώσεις που συνοδεύουν το έργο).

Σ’ ένα άγριο, ρημαγμένο τοπίο, με τους ηθοποιούς ντυμένους και μακιγιαρισμένους έτσι που να μη παραπέμπουν σε κάποια χρονική περίοδο, αλλά στη στρατοκρατική λειτουργία της πολιτικής και την πολιτική λειτουργία της στρατοκρατίας (σκηνικά-κοστούμια Κάθριν Ρανκλ, μακιγιάζ Μαρία Παλαιοκρασσά), υπό τη συνοδεία των απόκοσμων, εφιαλτικών ήχων του Λουΐτζι Νόνο και με τη βοήθεια ενός μουντού φωτισμού (Αντώνης Παναγιωτόπουλος), ο Λάνγκχοφ άφησε τους τρεις ηθοποιούς του (Μηνάς Χατζησάββας, Λευτέρης Βογιατζής, Χρήστος Λούλης) να εμφανιστούν παίζοντας ο καθένας «κόντρα»  στους άλλους, χωρίς να επιδιώξει να ομογενοποιήσει το παίξιμό τους. Επιλογή απολύτως συνειδητή, γιατί τον βοηθούσε στην «αποστασιοποίηση» που ήθελε να πετύχει.

Για το επικό-διδακτικό θέατρο δεν υπάρχουν πρόσωπα που πάσχουν, αλλά πρόσωπα που ενεργούν έτσι ή αλλιώς κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις. Ο θεατής δεν πρέπει ούτε στιγμή να ταυτιστεί με οποιονδήποτε από τους χαρακτήρες, αλλά να κατανοήσει τους λόγους για τους οποίους συμπεριφέρονται έτσι ή αλλιώς. Αυτό έγινε σαφές από την έναρξη της παράστασης. Οι ηθοποιοί έφτασαν μ’ ένα αυτοκίνητο στο πλάι του κοίλου του θεάτρου, κατέβηκαν στην ορχήστρα, έδωσαν το έναυσμα ν’ αρχίσει το εισαγωγικό βίντεο και στη συνέχεια «ενδύθηκαν» τους ρόλους τους. Στη διάρκεια δε του Ιντερμέδιου, οι δυο απ’ αυτούς έπαιζαν σαν κλόουν με ξύλινα σπαθιά, όπως ακριβώς υποδεικνύει ο Μίλερ στις οδηγίες του. Ολα τούτα σ’ ένα βαθμό ξενίζουν ένα κοινό όπως το ελληνικό, που δεν έχει συνηθίσει στη μη αριστοτελική δραματουργία. Ομως, ο καταιγιστικός λόγος του Μίλερ και το έντονο σωματικό παίξιμο που επέβαλε ο Λάνγκχοφ στους ηθοποιούς (καμιά σχέση με φορμαλισμούς άλλων σκηνοθετών) καθήλωσαν το κοινό, το οποίο στο τέλος ξέσπασε σ’ ένα θερμό, παρατεταμένο χειροκρότημα, που κάθε άλλο παρά τυπικό ήταν (προσωπικά είδαμε έλληνα θεατρικό σκηνοθέτη να χειροκροτεί μανιωδώς, εμφανώς εκστασιασμένος απ’ αυτό που είχε παρακολουθήσει).

Κάπου διαβάσαμε, ότι η παράσταση θα βγει περιοδεία. Αν γίνει αυτό, μην τη χάσετε. Δεν θα υπάρξουν πολλές τέτοιες ευκαιρίες.

ΔΗΜ. ΝΑΤ.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

Ο Μπερλουσκόνι δείχνει το δρόμο
Επόμενο άρθρο

Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

Να κόψουμε τη φόρα της κυβέρνησης

Σχετικά Αρθρα

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

Πολιτισμός 1 Ιούλ 2025, 09:59

To Γκλάστονμπερι βάφτηκε στα χρώματα της Παλαιστίνης από Kneecap και Bob Vylan

Σπασμωδικές αντιδράσεις από βρετανική κυβέρνηση και BBC

Πολιτισμός 30 Ιούν 2025, 14:02

Ο Αμπού Ομπάιντα και η παντόφλα…

Πολιτισμός 26 Ιούν 2025, 07:14

Boom-Βoom Tel Aviv και Υou are all nazis

Πολιτισμός 24 Ιούν 2025, 12:41

Ζοζέφ Αντράς – Καουτάρ Αρσί: Λογοτεχνία και Επανάσταση

Πολιτισμός 22 Ιούν 2025, 06:02

Mπράβο στους ηθοποιούς που σήκωσαν την παλαιστινιακή σημαία στο Ηρώδειο

Ντροπή στους απόντες και σε όσους/ες… παρέστησαν τα αγάλματα

Πολιτισμός 21 Ιούν 2025, 06:38
Ροή Ειδήσεων
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Καταστολή

«Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε να μην εξεταστεί καν η έφεση από τη Μείζονα Σύνθεση του ΕΔΔΑ

4 Ιούλ 2025, 09:40
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Πολιτική

Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας

3 Ιούλ 2025, 14:53
Παιδεία

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

3 Ιούλ 2025, 08:52
Διεθνή

Λωρίδα της Γάζας, 2.7.2025: Μην αποστρέφετε το βλέμμα από τα εγκλήματα του κτήνους (βίντεο φρίκης)

3 Ιούλ 2025, 07:32
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούλη

3 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

2 Ιούλ 2025, 22:08
Διεθνή

Γάζα: Παιχνίδια ψυχολογικού πολέμου από Τραμπ-Νετανιάχου

2 Ιούλ 2025, 13:36
Η παπάρα

Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του

2 Ιούλ 2025, 12:01
Κόντρες

Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται

2 Ιούλ 2025, 09:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

2 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Κόντρες

Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν

1 Ιούλ 2025, 13:41
Πολιτισμός

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

1 Ιούλ 2025, 09:59
Διεθνή

Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;

1 Ιούλ 2025, 08:42
Διεθνή

Γάζα: To τελευταίο ρεπορτάζ

Θερίζουν τους δημοσιογράφους της Γάζας οι σιωναζιστές

1 Ιούλ 2025, 07:57
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

ΗΠΑ: Ημέρα Ανεξαρτησίας.

Ιταλία: Ημέρα Garibaldi (1807).

Φιλιππίνες: Ημέρα φιλιππινοαμερικανικής φιλίας (1946).

1848: Εκδίδεται το “Κομμουνιστικό Μανιφέστο“.

1948: Η Γιουγκοσλαβία αποβάλλεται από την Κομινφόρμ.

1958: Επαναστατική εξέγερση στο Ιράκ, εκτελούνται ο βασιλιάς Φεϊζάλ Β’, ο πρωθυπουργός Νουρί Ες Σαΐντ και ο πρίγκιπας διάδοχος.

1982: Αυτοκτονεί ο πρόεδρος της Δομινικανής Δημοκρατίας Σιλβέστερ Γκουθμάν Φερνάντες.

1994: Εκτελείται ο σύμβουλος της τουρκικής πρεσβείας στην Αθήνα Ομέρ Σιπαχίογλου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    17Ν
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Εφετείο 17Ν
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    ΕΛΑ
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Ποιοι είμαστε
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Επικοινωνία
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Όροι χρήσης
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Ποιοι είμαστε
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Επικοινωνία
  • Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Χάινερ Μίλερ: Φιλοκτήτης, σε σκηνοθεσία Ματίας Λάνγκχοφ

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo