Προσέξτε βλέμμα: γερακίσιο, απόλυτα προσηλωμένο στο στόχο. Και το πέτσινο παλτό κρεμασμένο στο κάθισμα. Για να παραπέμπει στους παλιούς σιδηροδρομικούς, όπως τους ξέρουμε από φωτογραφίες, ντοκιμαντέρ και ταινίες. Οχι, ρε, δεν παραπέμπει στον Φέλιξ Τζερζίνσκι και τους Τσεκίτες, ο Γεραπετρίτης είναι… δημοκράτης, μπλε με πράσινους κόκους (όσους του έχουν μείνει από τη θητεία του στο ΠΑΣΟΚ).
Τι μπορεί να έχει στο μυαλό του ένας άνθρωπος που παίρνει πόζα για να φωτογραφιστεί στο κάθισμα του μηχανοδηγού, ένα μήνα μετά από το έγκλημα που έκοψε τη ζωή από τουλάχιστον 57 ανθρώπους, νέους στη συντριπτική τους πλειοψηφία; Αχυρο δεν έχει, σίγουρα. Εχει την αγωνία της «επανόδου» (της κυβέρνησης, όχι του σιδηρόδρομου). Και την αλαζονεία του εξουσιαστή που νομίζει ότι απευθύνεται σε χάπατα, έτοιμα να καταπιούν αμάσητα τα πάντα.
Μπήκε στο τρένο Αθήνα-Καλαμπάκα αλλά κατέβηκε στην Οινόη, όπου τον περίμενε η υπουργική λίμο για να τον επιστρέψει στην Αθήνα. Σ’ αυτό θα κώλωναν; Εδώ στο Ιντερσίτι Αθήνα-Θεσσαλονίκη έβαλαν στημένους για να παραστήσουν τους επιβάτες. Εκείνος που μιλά… «ως πολίτης» και… διδάσκει ότι «δεν μπορεί να έχεις ως συνεπιβάτη τον φόβο, την ανασφάλεια και την οργή για την αυριανή ημέρα» είναι ο Λευτέρης Μωυσιάδης, συντονιστής Διεθνών Σχέσεων και ΕΕ της ΝΔ, βαφτιστήρι της Ντόρας και εκλεκτός φίλος της οικογένειας Μητσοτάκη! Κι ο άλλος, που προσέρχεται με σιγουριά και αέρα Παριζιάνου, είναι ο «Γκρούεζας» που διέταξε τον σταθμάρχη της Λάρισας να σταματήσει να μιλάει και να λέει ότι η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί, για να μην εκθέσει άλλο τον υφυπουργό Μεταφορών, που επέμενε ότι στη Λάρισα λειτουργεί πλήρως η τηλεδιοίκηση. Δείτε το βίντεο:
ΠΩΩΩ pic.twitter.com/5JNzAPbAnn
— Ιερώνυμος boss (@JeronymoBoss2) April 3, 2023
Δε χρειάζεται ν’ ασχοληθούμε άλλο με το αηδιαστικό σόου που έστησαν χθες ο Γεραπετρίτης και το επιτελείο προπαγάνδας του Μαξίμου, με την ευγενική σύμπραξη των «πετσωμένων» ΜΜΕ. Θα περάσουμε σε ζητήματα ουσίας.
Ο ΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι τα επιβατικά δρομολόγια ξανάρχισαν με ασφάλεια και ότι μεταξύ των άλλων λειτουργεί και το σύστημα ενδοεπικοινωνίας GSM-R. Aρα, ο πρωθυπουργός είναι ξεδιάντροπος ψεύτης. Διότι διαβεβαίωνε τον… αγιογράφο Σταύρο Θεοδωράκη ότι το GSM-R λειτουργούσε: «Εξ όσων γνωρίζω, οι επικοινωνίες τις οποίες ακούσαμε και οι διάλογοι οι οποίοι έγιναν, έγιναν με το σύστημα GSM-R. Το ζητούμενο δεν ήταν λοιπόν τόσο η επικοινωνία μεταξύ των τρένων».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Μέχρι πότε θ’ ανεχόμαστε τα ψέματά τους;
Ο ΟΣΕ μας λέει ότι τώρα λειτουργεί το GSM-R, προηγουμένως δεν λειτουργούσε. Πώς έγινε και λειτούργησε μέσα σε λίγες μέρες; Οπως είπαν, ο ΟΣΕ έδωσε στην ιταλική Hellenic Train 30 φορητές συσκευές GSM-R για τους συρμούς της. Μάλιστα, υπήρξε και μια σχετική καθυστέρηση, διότι οι μηχανοδηγοί αρνήθηκαν να κινήσουν τα τρένα αν προηγουμένως αυτές οι φορητές συσκευές δεν έπαιρναν πιστοποίηση.
Γιατί φορητές συσκευές, όμως, και όχι σταθερές, εγκατεστημένες στα τρένα, όπως προβλέπεται; Και γιατί έπρεπε ο ΟΣΕ να χορηγήσει τις φορητές συσκευές; Δεν είναι αυτό υποχρέωση της εταιρίας που κάνει το μεταφορικό έργο και διαθέτει τα τρένα;
Φτάνουμε στην ουσία του ζητήματος. Φυσικά και είναι υποχρέωση της εταιρίας που κάνει το μεταφορικό έργο να έχει τοποθετήσει σύστημα GSM-R στα τρένα της. Ομως η Hellenic Train έφερε τα «σαπάκια» από την Ελβετία και το σύστημα που είχαν εγκατεστημένο δεν ήταν συμβατό με το GSM-R του ΟΣΕ. Και η εταιρία υποχρέωνε τον ΟΣΕ να πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή τη λειτουργία του GSM-R στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Και ο ΟΣΕ υπάκουε σαν σκυλάκι, με κυβερνητική εντολή προφανώς.
Το GSM-R συμβασιοποιήθηκε το 2006 με πρόβλεψη για παράδοση εντός 24 μηνών. Παραδόθηκε το 2018 (με δέκα χρόνια καθυστέρησε), ο ΟΣΕ έστειλε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αίτηση για πιστοποίηση του GSM-R στα τέλη του 2021 (άλλα τρία χρόνια καθυστέρηση), η ΡΑΣ έδωσε τον πιστοποίηση τον Ιούλη του 2017, αλλά το σύστημα δεν είχε τεθεί σε λειτουργία μέχρι και την ημέρα που έγινε το έγκλημα στα Τέμπη!
Γιατί; Γιατί η Hellenic Train δεν ήθελε να μπει στα έξοδα να εγκαταστήσει στα τρένα της GSM-R συμβατό με το ήδη εγκατεστημένο και πιστοποιημένο σύστημα στις γραμμές και τους σταθμούς του ΟΣΕ! Δεν έμπαινε καν στο έξοδο να αγοράσει φορητές συσκευές για ένα σύντομο μεταβατικό διάστημα.
Και ο ΟΣΕ δεν έλεγε κουβέντα, ενώ τώρα έσπευσε να αγοράσει αυτός τις 30 φορητές συσκευές και να τις δώσει στη Hellenic Train, προφανώς με κυβερνητική εντολή, για να ξαναρχίσει η λειτουργία των τρένων με αυτή την πρόχειρη λύση.
Και η ΡΑΣ της πολύφερνης κας Τσιαπαρίκου, που είναι αρμόδια για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, έδινε πιστοποιήσεις στα τρένα της Hellenic Train, χωρίς αυτά να έχουν εγκατεστημένο το απαιτούμενο –συμβατό με το σύστημα των γραμμών και των σταθμών- GSM-R!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Η κυρία που έβλεπε τα τρένα να περνούν…
Αν λειτουργούσε το GSM-R, ακόμη και χωρίς τηλεδιοίκηση, η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη δε θα είχε γίνει. Ο έμπειρος μηχανοδηγός του Ιντερσίτι είχε αρχίσει να ανησυχεί και προσπαθούσε με το κινητό του να βρει ποιος είναι ο συνάδελφός του μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας για να επικοινωνήσει μαζί του. Αν λειτουργούσε το GSM-R, οι δυο μηχανοδηγοί θα είχαν επικοινωνία και θα είχαν ακινητοποιήσει τα τρένα.
Πώς λειτουργεί τώρα το GSM-R, έστω με φορητές και όχι μόνιμες συσκευές στα τρένα; Ετσι θα μπορούσε να λειτουργεί και προηγούμενα. Οχι μόνιμα, βέβαια, αλλά για ένα μικρό χρονικό διάστημα, με τη Hellenic Train να υποχρεώνεται να τοποθετήσει άμεσα στα τρένα της GSM-R συμβατό με αυτό του δικτύου.
Η αστική Δικαιοσύνη, όμως, περί άλλα τυρβάζει. Εβαλε στη φυλακή τον σταθμάρχη που έκανε το λάθος, έβαλε στη φυλακή και τον επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβγαζε τις υπηρεσίες και τέλος. Οι πραγματικοί ένοχοι, η ΡΑΣ που είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια, η διοίκηση του ΟΣΕ και η διοίκηση της Hellenic Train, που «έκρυβαν» το GSM-R, ο υπουργός που έλεγε πως είναι ντροπή να εγείρει κανείς ζήτημα ασφάλειας των σιδηροδρόμων, ενώ είχε λάβει (και) την εξώδικη προειδοποίηση του σωματείου των μηχανοδηγών, δεν έχουν κληθεί ούτε καν ως ύποπτοι!
Με τις φιέστες επανεκκίνησης των επιβατικών δρομολογίων και με τις θεαματικές προφυλακίσεις του σταθμάρχη και του επιθεωρητή (που υποδεικνύονται ως οι ένοχοι) προσπαθούν να σπρώξουν το έγκλημα στο σκοτάδι. Να ξεχαστεί και αυτό, όπως τόσα άλλα. Να μην αναζητηθούν οι πραγματικοί ένοχοι, που είναι οι κυβερνήσεις που υλοποίησαν το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, οι εταιρίες που κερδοσκοπούν σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών και οι κρατικοί μεγαλοπαράγοντες που λειτουργούν ως αχυράνθρωποι του κεφαλαίου.
ΥΓ. Η Τσιαπαρίκου της ΡΑΣ εμφανίστηκε προ ημερών στο κουροκάναλο, υπό την προστασία του νέου αστεριού της «ενσωματωμένης» στον ΣΥΡΙΖΑ δημοσιογραφίας, για να ισχυριστεί ξεδιάντροπα ότι στις 24 Φλεβάρη είχε στείλει στον ΟΣΕ… έγγραφο-«φωτιά» που «προειδοποιούσε για σοβαρά θέματα ασφαλείας». Ολη η συριζαίικη καφρίλα σ’ ένα μισάωρο. Τι αφορούσε αυτό το έγγραφο; Μη έγκαιρη αποκατάσταση βλαβών σε αλλαγή τροχιάς, που προκάλεσαν εκτροχιασμούς στους σταθμούς Λιανοκλαδίου και Τιθορέας. Αυτά τα είχαν ήδη καταγγείλει οι μηχανοδηγοί.
Ούτε για την πλήρη απουσία τηλεδιοίκησης, ούτε για τη μη λειτουργία του εγκατεστημένου και πιστοποιημένου GSM-R, ούτε για τη διαχείριση της κυκλοφορίας από σταθμάρχες σε μονοβάρδια, είπε ποτέ τίποτα η ΡΑΣ. Η Τσιαπαρίκου, με τη βοήθεια του μιντιακού συστήματος του ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθεί να βγει στον αφρό και να βγάλει στον αφρό και αυτούς που τη διόρισαν.