Οπως άφησε να διαρρεύσει το περιβάλλον του υπουργού Εσωτερικών Πρ. Παυλόπουλου, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προχωρήσει σε νομοσχέδιο που θα επιτρέπει την καύση των νεκρών. Η ίδια διαρροή επιμένει πως σ’ αυτή τη ρύθμιση δεν έχει αντίρρηση και η Εκκλησία. Δημοσιογραφικές πηγές, μάλιστα, υποστήριζαν ότι έγιναν συζητήσεις ανάμεσα σε εκπροσώπους της κυβέρνησης και τον Χριστόδουλο.
Είμαστε σίγουροι πως έτσι έχουν τα πράγματα. Γιατί δυο μέρες μετά απ’ αυτές τις διαρροές, ο Καραμανλής συγκάλεσε την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, στην οποία ανακοίνωσε το πλαίσιο των συνταγματικών αλλαγών που προτείνει η κυβέρνηση. Στην ομιλία του κατέστησε σαφές πως η κυβέρνηση δεν προτίθεται να προτείνει τον διαχωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος, καταχειροκροτούμενος από τους βουλευτές του, οι οποίοι σιγουρεύτηκαν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα στις σχέσεις τους με το ιερατείο. Συμπλήρωσε δε με νόημα ο Καραμανλής, ότι επιμέρους ζητήματα μπορούν να ρυθμιστούν με νομοθετικές παρεμβάσεις.
Ενα απ’ αυτά τα επιμέρους ζητήματα είναι και η καύση των νεκρών. Ενα πολιτικά ασήμαντο ζήτημα, που το κατέστησαν σημαντικό για να μπορούν να παίξουν το κακόγουστο θέατρο του εκσυγχρονισμού δήθεν των σχέσεων με την Εκκλησία. Ο Χριστόδουλος από τη μεριά του, σιγουρεμένος ότι και σ’ αυτή τη συνταγματική αναθεώρηση δεν θα υπάρξει καμιά αλλαγή στο μεσαιωνικό καθεστώς της «κρατούσας θρησκείας» (ούτε καν μια ερμηνευτική προσθήκη στο σχετικό άρθρο, που να απαλύνει κάπως τον ορισμό και να μην ταυτίζει την «κρατούσα θρησκεία» με επίσημη κρατική θρησκεία), πρέπει να παζάρεψε το ζήτημα της καύσης των νεκρών με κάποιο ή κάποια από τα αιτήματα που έχει (όλα έχουν οικονομικό περιεχόμενο). Τέτοια είναι η ξεφτίλα του ελληνικού αστικού κράτους. Να ζητάει την έγκριση του παπαδαριού για να εγκαταστήσει κλιβάνους αποτέφρωσης νεκρών για εκείνους που επιθυμούν να αποτεφρωθεί το σώμα τους όταν πεθάνουν.
Βέβαια, οι παπάδες θα κάνουν μπόλικη προπαγάνδα, ώστε να κατατρομοκρατήσουν τους πιστούς και να καταστήσουν την καύση νεκρό γράμμα. Οπως έκαναν και με τον πολιτικό γάμο, αφού κέρδισαν την ισοκυρία.