Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 14 Ιούλη
  • Να μην ξεφορτώσει στο λιμάνι του Πειραιά το πλοίο που μεταφέρει ατσάλι για τη σιωναζιστική πολεμική βιομηχανία
  • Δέσποινα Κουτσούμπα, να ανακαλέσεις άμεσα τη συκοφαντία
  • Η Παλαιστινιακή Αντίσταση δεν υπογράφει «Λίβανο-Καζέρτα-Βάρκιζα» (πρωτοφανές video)
  • Aνάς Αλ-Σαρίφ: «Δεν θα σωπάσω. Δεν θα σταματήσω. Η φωνή μου θα παραμείνει μάρτυρας για κάθε έγκλημα»
  • 109η Σύνοδος Πρυτάνεων: Μέσα «ναι στη Λισαβόνα» και παζάρια για τις διαγραφές «αιώνιων», έξω ξύλο και χημικά
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτική»Η θολή γραμμή των διαπολιτισμικών οριζόντων
Πολιτική

Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

Η θολή γραμμή των διαπολιτισμικών οριζόντων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr31 Ιούλ 2010, 00:00

Μας ρωτούσαν οι δημοσιογράφοι «Από πού είσαι;» κι εμείς απαντούσαμε «Είμαι μετανάστης»… αυτό θεωρώ ήταν ένα από τα δυνατά χαρτιά της απεργίας πείνας…

Αμπντουλά

(Από τη σύντομη συνέντευξη με τους μετανάστες απεργούς πείνας του Νοέμβρη του 2008)

Εντός έδρας στο «(δια)πολιτισμικό» γήπεδο…

Ποια η θέση της πολιτισμικής διαφοράς στο λόγο και την πράξη του κινήματος αλληλεγγύης προς τους μετανάστες και του αντιρατσιστικού κινήματος ως τώρα; Μπορούμε να κάνουμε μερικές γενικές εκτιμήσεις και αποτιμήσεις.

Το πολιτισμικά μονολογικό ελληνικό κράτος επέλεξε κι επέβαλε την άνευ όρων πολιτισμική αφομοίωση των μεταναστών (πιο «εύκολο» με τους Αλβανούς και άλλους γείτονες, πιο «δύσκολο» με τους πιο μακρινούς) ως προϋπόθεση της οποιαδήποτε αποδοχής τους. Αυτό έγινε αφενός μέσα από την ενεργητική του αδιαφορία και εκκωφαντική σιωπή για τα πολιτισμικά (γλωσσικά, θρησκευτικά κ.α.) δικαιώματα των μεταναστών. Αφετέρου με το σιγοντάρισμα του διάχυτου κοινωνικού ρατσισμού και την ενορχήστρωση της κρατικής και παρακρατικής αυθαιρεσίας και βίας.

Αλλά θα ήταν λάθος να το δούμε αυτό ως μια μονοκόμματη αντίθεση του κράτους προς την πολιτισμική ποικιλομορφία. Αντίθετα, θα ήταν ίσως χρήσιμο να τη δούμε ως βασική επιλογή του ελληνικού κράτους αυτήν την έμμεση παραχώρηση του «πολιτισμικού πεδίου» στην αυτορρύθμιση των από κάτω και σε μεγάλο βαθμό στα γήπεδα της αριστεράς, της προοδευτικής διανόησης, της «κοινωνίας των πολιτών» και της αντιεξουσίας. Ηταν και είναι αυτή η παραχώρηση κομμάτι του ευρύτερου κοινωνικού, ταξικού και πολιτισμικού συμβιβασμού στην Ελλάδα. Βασικό σχήμα και πρόσχημα της «κοινωνικής συνοχής» που φαίνεται να μας αφήνει χρόνους.  Και γι’ αυτό η διαπολιτισμικότητα είναι τόσο αντίσταση όσο και συναίνεση. Μιλάμε και για διαδικασίες διάχυτες στο εσκεμμένο κενό της κρατικής πολιτικής, που δε μπορούν να κριθούν μονοσήμαντα, όπως δεν υπαγόρευσαν και μονοσήμαντες αποκρίσεις.

Με άλλα λόγια ούτε από πλευράς του κινήματος αλληλεγγύης και αντιρατσιστικού κινήματος η αποδοχή του «πολιτισμικού» ως μόνου ή κυρίως νόμιμου πεδίου δράσης ούτε ήταν ούτε θα μπορούσε να είναι μονοκόμματη: απεναντίας, και αυτό είναι κρίσιμο, έχουν υπάρξει σημαντικές αντιστάσεις στο να «πολιτισμικοποιηθεί» το μεταναστευτικό, όπως έγινε σε άλλες χώρες της ΕΕ. Με το λόγο των πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, με την ταξική αλληλεγγύη, με την άρνηση των πολιτικών της ταυτότητας, ακόμα και με τον διάχυτο κοινωνικό ανθρωπισμό. Σημαντικοί αγώνες που δόθηκαν από ενεργά κομμάτια του μεταναστευτικού πληθυσμού ή που βρήκαν απήχηση στο μεταναστευτικό πληθυσμό δόθηκαν στο όνομα της αντίθεσης προς την κοινωνική υποβάθμιση και όχι στο όνομα της πολιτισμικής «ποικιλομορφίας».

Και θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι έγιναν παρά και ενάντια στην πολιτισμική διαφορετικότητα, όχι αυτή καθ’ αυτή, αλλά ενάντια στην «αντιρατσιστική» μεσολάβηση αυτής.  Γιατί αυτή η μεσολάβηση ήταν σαφές, ακόμα κι αν δεν ήταν πλήρως συνειδητό σε ξένους κι Ελληνες, ότι δεν εξυπηρετούσε κανένα ζωτικό ενδιαφέρον και συμφέρον των μεταναστών, και παράλληλα δεν έθιγε κανένα από τα αντίστοιχα «δικαιώματα» όσων απολάμβαναν τέτοια δικαιώματα, εκμετάλλευσης και κοινωνικής καθυπόταξης των μεταναστών. Συνδεόταν με τα μεταναστευτικά συμφέροντα και τα δικαιώματα, αλλά όχι αυτονόητα, όχι ανώδυνα, όχι δίχως το στοιχείο μιας μόνιμης υποχώρησης και προσχώρησης λ.χ. της κοινής κοινωνικής δράσης στην πολιτισμική ανοχή, των κοινοτήτων αγώνα σε ιδέες περί συνύπαρξης, του αυτεξούσιου των μεταναστών σε θολά περιγράμματα ενδυνάμωσης. Μπορούμε εδώ να ισχυριστούμε, σχηματικά βέβαια, ότι η σχέση μεταναστευτικής διεκδίκησης και αντιρατσιστικής δράσης με διαπολιτισμικό (ή και με αντιφασιστικό) πρόσημο ήταν και είναι μια σχέση προστριβής, μια σχέση που οι ίδιες πράξεις μιλούσαν άλλη γλώσσα. Και ότι η χωρίς πολλά-πολλά σύνδεση και καταχώρηση του μεταναστευτικού στον αντιρατσισμό ως κοινό παρονομαστή είναι χαρακτηριστικό των πιο συντηρητικών και αποπροσανατολιστικών τάσεων της αλληλεγγύης.

Ας δούμε ένα κεντρικό παράδειγμα αυτής της πολύπλοκης σχέσης: αν κάπου έπρεπε να δοθεί πολιτισμική μάχη στην Ελλάδα θα ήταν κυρίως το σχολείο, για μια ισότιμη αποδοχή της πολιτισμικής διαφοράς των μεταναστών μαθητών. Στο οποίο σχολείο, όμως, η διαρκής ήττα των διαπολιτισμικών αιτημάτων ως προς τον πρακτικό τους αντίκτυπο δε συγκίνησε (και δικαίως) τους μετανάστες, εφόσον το σημαντικό ήταν η αποδοχή των παιδιών στο μονοπολιτισμικό ελληνικό σχολείο. Η κοινή, ίσως, ερμηνεία είναι βέβαια ότι η διαπολιτισμικότητα ήταν και είναι ένα «ζήτημα πολυτελείας» και ότι οι μετανάστες από την πλευρά τους έκαναν και κάνουν μια πραγματιστική και απολύτως δικαιολογημένη και δίκαιη ιεράρχηση αναγκών και αιτημάτων. Και είναι πράγματι έτσι.

Αλλά δε μπορεί κανείς να το βλέπει μόνο έτσι, και να κλείνει τα μάτια στο ότι ενεργητικά, ο λόγος αποδοχής των παιδιών των μεταναστών στο σχολείο ήταν η κοινωνική πίεση των μεταναστών και η αντίληψη της εκπαιδευτικής κοινότητας περί του κοινωνικά δίκαιου και όχι του διαπολιτισμικά εφικτού.  Αυτό το τελευταίο θεωρήθηκε αυτονόητο. Δε χρειάστηκε η αντιρατσιστική διαπολιτισμική μεσολάβηση για αυτήν την μεγάλη κοινωνική νίκη. Και υπάρχει μια γενική κοινωνική συνείδηση του ότι η πολιτισμική ισοτιμία και επικοινωνία σε κάθε σφαίρα το πρώτιστο που χρειάζεται και στο οποίο μπορεί να βασιστεί είναι το αίσθημα και ο αγώνας για το κοινωνικά δίκαιο και όχι το διαπολιτισμικά επιθυμητό. Διαφορετικά, είναι και θα παραμένει παντεσπάνι αντί ψωμιού, άτοπος στόχος, τζάμπα κόπος και σχέδια επί χάρτου, από τα οποία βέβαια διάφορες «διαπολιτισμικές» ατζέντες μπορούν να κερδίζουν.

Ουκ επί πολιτισμώ μόνω ζήσεται κίνημα

Το ζήτημα είναι ακριβώς αυτό, εν μέσω κρίσης. Εν μέσω κρίσης, το ζήτημα είναι να μη γίνει η «πολυτέλεια» ψευδαίσθηση και υποκατάστατο αγώνων. Γιατί ακριβώς μια τέτοια αντιστροφή είναι προ των πυλών: το σχετικά ανέξοδο για τους κρατούντες ζήτημα μιας έτσι κι αλλιώς σαθρής, εφόσον δε στηρίζεται σε κοινωνική ισότητα, πολιτισμικής αποδοχής να γίνει η βασική ενασχόλησή της αλληλεγγύης, εφόσον «άλλα πράγματα τώρα δε μπορούν να γίνουν». Να μετατραπεί το «πολιτισμικό» σε πρόταγμα πρώτης προτεραιότητας, ως «ανάμνηση» των άλλων κινήσεων κοινωνικής αλληλεγγύης, που δεν έγιναν όπως έπρεπε όταν ήταν μπορετό, και που τώρα πια «δε μπορούν να γίνουν».

Αυτό ασφαλώς θα μπορούσε να συνδεθεί και με την ευρύτερη κοινωνική κίνηση σε σχέση με την πολιτισμική και δημιουργική ζωή. Αν η άνθιση πολιτισμικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων και φορέων τα τελευταία χρόνια, και στο κέντρο και στην περιφέρεια, ήταν το επιστέγασμα μιας ανόδου του βιοτικού επιπέδου, στις δύσκολες μέρες της σπάνης που ήρθαν και έρχονται υπάρχει ο κίνδυνος το σχετικά ανέξοδο και διάχυτο πεδίο ενός ατομικιστικού, ακοινωνικού πολιτισμού να παίξει το ρόλο του χρυσού περιβλήματος ενός πολύ πικρού χαπιού. Φαίνεται ότι, με περικοπές βεβαίως, για να μην πούμε στο τσάμπα, τα καλλιτεχνικά «μπάνια του λαού» δεν κόβονται, για να αποξεχνιόμαστε και να πιστεύουμε ότι το πράμα τελικά «δεν αλλάζει και τόσο», ή ότι αυτό που συμβαίνει είναι υποφερτό και αποτέλεσμα οικονομικών νομοτελειών απέναντι στις οποίες το μόνο που μπορεί κανείς είναι να κάνει υπομονή και… τέχνη.

Στο ζήτημα της αλληλεγγύης αυτό θα ήταν καταστροφικό: υπάρχει μεγάλος ο κίνδυνος να αναδειχθεί το «πολιτισμικό», στο πεδίο εκείνο το οποίο το αντιρατσιστικό κίνημα μπορεί να καταγάγει εύκολους «θριάμβους» σε δύσκολες εποχές, διατηρώντας και την τόσο απαραίτητη «αισιοδοξία» του.   Υπάρχει μια πονηρή μηχανική σε αυτή τη διαδικασία: το κίνημα όσο τροφοδοτεί τον αντιρατσισμό του με διαπολιτισμικότητα, και μάλιστα εύπεπτη, φολκλορική, απροβλημάτιστη, «θετική», τη μόνη, δηλαδή, που επιτρέπει η κινηματικώς διαδεδομένη διανοητική οκνηρία και έλλειψη αυτοπεποίθησης, τόσο περιορίζει τον ορίζοντά του αντιρατσισμού του. Και δε θα αργήσει η ώρα που το «πολιτισμικό» θα ορίζει όχι μόνο τις εορταστικές αλλά και τις «σοβαρές» πλευρές του μεταναστευτικού. Που θα συζητάμε στα σοβαρά για τη «μαντίλα» ως κριτήριο για να απολαμβάνει κείνη που τη φορά ή της τη φορούν τα στοιχειώδη κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα.

Δεν υπάρχει περισσότερο Προκρούστεια λογική από αυτή που θέλει τον πολιτισμικό πλουραλισμό κύρια εξηγητική αρχή των κοινωνικών αντιθέσεων, αυτό το ξέρουμε.  Το ξέρουμε από την εμπειρία άλλων χωρών.  Το είδαμε σε ψήγματα στην διαμάχη για το σχίσιμο του Κορανιού πριν από ένα περίπου χρόνο.  Κι αν συνηθίζουμε να πλαγιάζουμε σε τέτοια κρεβάτια για «καλό σκοπό», για το σκοπό του να φέρουμε τις κοινωνικές αντιθέσεις στα γνώριμα και ειρηνευτικά νερά της διαπολιτισμικής συνεννόησης και ανεκτικότητας, δε θα αργήσει η ώρα που υπνωτισμένοι θα βρεθούμε δεμένοι πάνω τους. Γιατί οι αντιθέσεις ούτε καλύπτονται ούτε συμφιλιώνονται διαπολιτισμικώς.

Για να εστιάσουμε στο τοπικό ζήτημα, δυστυχώς, μπορούμε να πούμε ότι δείγματα της διολίσθησης που πιο πάνω περιγράψαμε μπορεί κανείς να διαγνώσει στη φετινή καμπάνια και το όλο κλίμα γύρω από το αντιρατσιστικό φεστιβάλ. Και να το δού-με ως συμπτωματικό πραγμάτων και πρακτικών, αλλά και με όλη τη βαρύτητα που θέτει κάτι που γίνεται στον τόπο σου.

Η φτώχεια θέλει καλοπέραση: το αντιρατσιστικό «φεστιβαλίζειν» ως σύμπτωμα κινηματικής μυωπίας

Το ζήτημα είναι πρώτιστα: γιατί να είναι ο αντιρατσισμός αιτία εορτασμού, έστω και μια φορά το χρόνο; Και μάλιστα να είναι λόγος ενός προεξοφλημένου πανηγυριού, που έχει αναχθεί σε μεγάλο βαθμό σε αυτοσκοπό;

«Γιορτάζουμε τον αντιρατσισμό για να είμαστε λιγότερο ρατσιστές και… να μπορού-με να γιορτάζουμε περισσότερο τον αντιρατσισμό». Αυτή μήπως δεν είναι η βασική ιδέα και απάντηση; Γνωρίσαμε και βιώσαμε στο εορταστικό χωνευτήρι της ποικιλομορφίας να διαλύονται δυστυχώς τα μαχητικά, αλληλέγγυα μηνύματα. Εδώ δε μιλάμε απλά και μόνο για τα όσα πολιτισμικά ή μη πολιτισμικά, φολκλορικά ή όχι, χαρούμενα ή σοβαρά περιλαμβάνουν ή όχι αυτά τα φεστιβάλ και το συγκεκριμένο, αλλά για τη σταδιακή διολίσθηση της συνολικής τους λειτουργίας και του λόγου ύπαρξής τους. Από (θεωρητικά) βήμα για διαφορετικές –και διακριτές– φωνές, από (θεωρητικά) ορμητήριο αγωνιστικών πρωτοβουλιών, από (θεωρητικά) κριτήριο της δυναμικής της αλληλεγγύης, σε μηχανή ομογενοποίησης των αντιρατσιστικών πρακτικών, σε υποκατάστατο φωνών, πρωτοβουλιών, αλληλεγγύης. Σε κριτήριο, ακόμα, περιοριστικό της αυτοκατανόησης και του αυτοπροσδιορισμού του αντιρατσιστή και του αλληλέγγυου. Σε καταλύτη, με λίγα λόγια, της μετάλλαξης του πολιτισμικού και του εορταστικού σε πρώτη κι έπειτα μοναδική επιλογή του αντιρατσιστικού κινήματος.

Κι αν μιλάμε για διολίσθηση, είναι γιατί αυτές οι αλλαγές δε γίνονται ριζικά και με σαφήνεια, αλλά θέλουν να παρουσιάζονται ως αυτονόητα. Βασικός στόχος, «αυτονόητος» ο εορτασμός.  Βασική, «αυτονόητη» η γραμμή της «διαφορετικότητας» και του εορτασμού της ως βάση του αντιρατσισμού.  Αυτονόητο ότι γύρω από αυτή τη βασική γραμμή οι μετατοπίσεις είναι αυτές που θα ορίζουν γενικά τους λόγους, τις αιτίες, τα αιτήματα του κινήματος αλληλεγγύης. «Αυτονόητη», λοιπόν, φαίνεται η εδώ και χρόνια επιλογή των διοργανωτών του αντιρατσιστικού φεστιβάλ να τονίζουν το χαρακτήρα γιορτής, και δώσ’ του γιορτής, στην απεύθυνσή τους στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία. Γύρω από αυτό το κεντρομόλο νόημα, οι ετήσιες μετατοπίσεις μπορούν να έχουν μονάχα το φτωχό, μίζερο χαρακτήρα της ήπιας προσαρμογής στην κοινωνική επικαιρότητα. Μια ανερμάτιστη προσαρμογή που θέλει απλά να παρακολουθεί τα ζητήματα, αδυνατώντας να τα αντιμετωπίσει: «αυτονόητη» λοιπόν και η φετινή στόχευση του φεστιβάλ στα της οικονομικής κρίσης, και η σχετική υποβάθμιση του «αντιρατσιστικού» του χαρακτήρα προς χάριν μιας γενικής, καθολικής κοινωνικής απεύθυνσης (δείτε λ.χ. τη σχέση μεγέθους μεταξύ των λέξεων στο λογότυπο του φετινού…. ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ… και θα καταλάβετε πολλά).

Και είναι εξίσου αποπροσανατολιστικό για αντιρατσιστική και κοινωνική δομή το κεντρικό του ζήτημα και μήνυμα να είναι τόσο γενικό και «πανκοινωνικό» («οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους»), σε σημείο που να στερεί από την τοπική κοινωνία την ευκαιρία να δει το ζήτημα από την ουσιαστική και όχι τη λαϊκίστική του πλευρά. Να επεξεργαστεί αυτοκριτικά τις ευθύνες όλων για το λίγο της αλληλεγγύης, που στέλνει τον κόσμο ατομικά και εθνικά διαχωρισμένο αλλά γενικώς… αδιάβαστο στη δίνη μιας δομικής κρίσης. Και κυρίως να δει ότι ακόμα ή μάλλον ειδικά σε καιρό κρίσης οι κοινωνικοί διαχωρισμοί οξύνονται. Οτι και πάλι οι μετανάστες θα είναι όχι απλά οι «από κάτω», αλλά αυτοί που θα ορίζουν το «από κάτω».

Δυστυχώς προβλέπουμε ένα φεστιβάλ κοντής μνήμης και ένα φεστιβάλ που δε θα καλύψει παρά την –απολύτως σεβαστή αλλά από κάθε άποψη «λίγη»–  ανάγκη των μεταναστών να ακούσουν μουσική από την πατρίδα τους –ή μήπως φέτος θα παίζει κυρίως ελληνικά, τιμής ένεκεν στους νεόκοπους της κρίσης (για τους μετανάστες, εδώ ή στις χώρες καταγωγής τους, η κρίση είναι διαρκής).

Κρίση της αλληλεγγύης και αλληλεγγύη εν μέσω κρίσης

Η κριτική στο θεσμό του αντιρατσιστικού φεστιβάλ είναι κομμάτι μιας έμπρακτης κριτικής στην παγίωση, την αυτοαναφορικότητα, την αμοιβαδική αναπαραγωγή μέσα από την οποία θεσμίσεις και συλλογικότητες επιδιώκουν πριν και πάνω από όλα την αυτοαναπαραγωγή τους στα τοπικά πλαίσια. Μέσα από λογικές φαύλου κύκλου και ιδιοτελές (όσο και…. πλουραλιστικό) στένεμα του κινηματικού ορίζοντα.

Την ίδια στιγμή η κρίση επιμερίζει καθήκοντα, τα οποία είναι απολύτως σαφή: επιτέλους «οι χώροι αντίστασης» να αντιληφθούν με την απαραίτητη σοβαρότητα και συνέπεια την κρισιμότητα της αλληλεγγύης στους μετανάστες ως αλληλεγγύη μεταξύ των υφισταμένων εκμετάλλευση. Υπάρχει μια μεγάλη τρύπα στα νώτα της αντίστασης των κοινωνιών και αυτή η τρύπα είναι η διάκριση ντόπιων και μεταναστών.

Η κρίση επιμερίζει επιπλέον ειδικά καθήκοντα σε όσους ήδη προτάσσουν τον αντιρατσισμό, να μη ρίχνουν τις φωνές αντίστασης και αυτοοργάνωσης στον πολιτισμικό κουβά, αλλά να αναπτύσσουν πραγματικές δράσεις, δράσεις που να στοχεύουν στην συμπαράταξη ανθρώπων όχι με γνώμονα τη μια μέρα αλλά με στόχο το διαρκή και συνεπή αγώνα που θα απαιτείται από εδώ και στο εξής.

Για μας η κρίση δεν επιμερίζει καθήκοντα καλοπέρασης αλλά καθήκοντα αντίστασης. Δυστυχώς το «πολιτισμικό πεδίο» δεν είναι ένας «σπόρος κάτω από το χιόνι» που θα διατηρήσει την ετοιμότητα και το δυναμικό για άλλους αγώνες όταν οι συνθήκες το ευνοήσουν. Αντιθέτως μπορεί να γίνει ένα ζιζάνιο που να κατακλύσει μονόπλευρα τη σκέψη και τη δράση της αλληλεγγύης.

Ιούνης 2010
Σταύρος Ψαρουδάκης
Νίκος Μαρκετάκης
Μάρκος Χατζησάββας

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

Ιστορική συμφωνία
Επόμενο άρθρο

Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

ΤΟ ΕΠΕΤΕΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Σχετικά Αρθρα

Να μην ξεφορτώσει στο λιμάνι του Πειραιά το πλοίο που μεταφέρει ατσάλι για τη σιωναζιστική πολεμική βιομηχανία

Συγκέντρωση Δευτέρα, 6:30 το πρωί, στο λιμάνι του Πειραιά

Πολιτική 13 Ιούλ 2025, 21:17

Δέσποινα Κουτσούμπα, να ανακαλέσεις άμεσα τη συκοφαντία

Πολιτική 13 Ιούλ 2025, 21:13

Βόλος: Ξεσαλωμένοι σιωνιστές, έβρισαν και χειροδίκησαν κατά πολίτισσας που είπε «Free Palestine»

Εξαλλοι οι Βολιώτες με τον Μπέο που εκτόπισε τα παιδιά από το κολυμβητήριο για να το παραχωρήσει σε σιωνιστικές ομάδες

Πολιτική 10 Ιούλ 2025, 17:46

AΠΟΚΑΛΥΨΗ – Γρ. Βάρρας: Ο Βορίδης με έδιωξε για να γλιτώσουν τα λαμόγια

Αγροτικά 8 Ιούλ 2025, 23:13

Δήλωση του συνηγόρου της Παρασκευής Τυχεροπούλου για το πρόστιμο που της επέβαλε η κυβερνητική διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ξεβρακώνεται ο... αδιάφθορος Μητσοτάκης

Αγροτικά 8 Ιούλ 2025, 20:51

Αγιος Νικόλαος: Ανεπιθύμητοι οι σιωνιστές τουρίστες

Πολιτική 8 Ιούλ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Ιούλη

14 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Να μην ξεφορτώσει στο λιμάνι του Πειραιά το πλοίο που μεταφέρει ατσάλι για τη σιωναζιστική πολεμική βιομηχανία

Συγκέντρωση Δευτέρα, 6:30 το πρωί, στο λιμάνι του Πειραιά

13 Ιούλ 2025, 21:17
Πολιτική

Δέσποινα Κουτσούμπα, να ανακαλέσεις άμεσα τη συκοφαντία

13 Ιούλ 2025, 21:13
Διεθνή

Η Παλαιστινιακή Αντίσταση δεν υπογράφει «Λίβανο-Καζέρτα-Βάρκιζα» (πρωτοφανές video)

Ο σιωναζιστικός στρατός διέρρευσε βίντεο που αποθεώνει την Παλαιστινιακή Αντίσταση

13 Ιούλ 2025, 12:07
Διεθνή

Aνάς Αλ-Σαρίφ: «Δεν θα σωπάσω. Δεν θα σταματήσω. Η φωνή μου θα παραμείνει μάρτυρας για κάθε έγκλημα»

13 Ιούλ 2025, 10:09
Παιδεία

109η Σύνοδος Πρυτάνεων: Μέσα «ναι στη Λισαβόνα» και παζάρια για τις διαγραφές «αιώνιων», έξω ξύλο και χημικά

13 Ιούλ 2025, 09:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 13 Ιούλη

13 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Δε σας σώνει το Ταλμούδ

12 Ιούλ 2025, 14:51
Εργατικά

Πρωτοβουλία Εργαζομένων ΕΚΠΑ: Αθλιότητα στο Συγκρότημα «Εύριπος» στα Ψαχνά

12 Ιούλ 2025, 11:38
Αγροτικά

ΣΕΚ για ευλογιά αιγοπροβάτων: Προτείνουν υποχρεωτικό εμβολιασμό, ενώ ξέρουν ότι θα επιφέρει καταστροφή

12 Ιούλ 2025, 11:14
Πολιτισμός

«Αν θέλεις χερσαία μάχη»: ένα προφητικό τραγούδι του 2017

12 Ιούλ 2025, 06:24
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

12 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Ιούλη

12 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Κότα λειράτη και μακροπουπουλάτη ήταν ο σιωναζιστής… «ήρωας»

11 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος: Συγκλονιστικό μήνυμα από τους γιατρούς του νοσοκομείου Νάσερ στη Χαν Γιούνις

11 Ιούλ 2025, 18:49
Διεθνή

Le Monde: Οι απώλειες του ισραηλινού στρατού τροφοδοτούν θέσεις υπέρ του τερματισμού του πολέμου

11 Ιούλ 2025, 11:28
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης έστησε τη λαιμητόμο των διαγραφών φοιτητών

Αυτόματη διαγραφή μετά το ν+2 και ν+3

11 Ιούλ 2025, 06:52
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Ιούλη

11 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαμάς: Συμφωνία μόνο με τους όρους της Αντίστασης

Tα τελευταία νέα από τις διαπραγματεύσεις της Ντόχα

10 Ιούλ 2025, 20:17
Πολιτική

Βόλος: Ξεσαλωμένοι σιωνιστές, έβρισαν και χειροδίκησαν κατά πολίτισσας που είπε «Free Palestine»

Εξαλλοι οι Βολιώτες με τον Μπέο που εκτόπισε τα παιδιά από το κολυμβητήριο για να το παραχωρήσει σε σιωνιστικές ομάδες

10 Ιούλ 2025, 17:46
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Ιούλη

Γαλλία : Ημέρα της Βαστίλης (εθνική γιορτή).

Ιράκ: Ημέρα δημοκρατίας (1958).

Κιριμπάτι: Ημέρα ανεξαρτησίας.

1921: Καταδικάζονται σε θάνατο οι Σάκο και Βαντσέτι.

1969: Εκρηξη βόμβας στα χέρια του καθηγητή Σάκη Καράγιωργα τραυματίζει τον ίδιο και οδηγεί στην εξάρθρωση της ΔΑ.

1971: Βόμβα (ΛΕΑ) στην αίθουσα διαλέξεων της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης.

1972: Μάχες IRA – βρετανικού στρατού στο Μπέλφαστ, εννιά νεκροί.

1977: Βόμβα στην «American Express» στην οδό Ευριπίδου και αποτυχημένη απόπειρα στην ίδια τράπεζα στον Πειραιά, εμπρησμός αυτοκινήτου Βορειοαμερικάνου, βόμβα σε «Πι Εξ» που δεν εξερράγη (ΕΛΑ).

1992: Ρουκέτα κατά του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Παλαιοκρασσά, νεκρός ο 22χρονος φοιτητής Θάνος Αξαρλιάν (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

[…] Η Δικαιοσύνη την οποία υπηρετούμε, δεν είναι απλώς μία από τις τρεις εξουσίες. Είναι το σώμα των λειτουργών που με το δικαιοδοτικό τους έργο καλούνται να εξασφαλίζουν την ειρηνική συμβίωση των πολιτών, την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των συναλλαγών και με τον τρόπο αυτό η Δικαιοσύνη αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα για την κοινωνική και οικονομική ευημερία και ανάπτυξη της χώρας. […] Θυμίζω ότι η ανεξαρτησία δεν αποτελεί κάποιου είδους προνόμιο, ούτε συνδέετε με αλαζονικές συμπεριφορές, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά και μόνον ως εγγύηση των πολιτών για την ορθή απονομή της δικαιοσύνης. Η ανεξαρτησία του Δικαστή αφορά εν πρώτοις τη σχέση του δικαστή με τις άλλες εξουσίες, την εκτελεστική και τη νομοθετική. Οχι όμως μόνο με αυτές: νοείται απέναντι και στη δυναμική που αναπτύσσουν φορείς οικονομικής, κοινωνικής και επικοινωνιακής ισχύος προς επηρεασμό της δικαιοδοτικής κρίσης, ακόμη και απέναντι στον εαυτό μας, απέναντι στις προσωπικές μας πεποιθήσεις, αντιλήψεις, ιδέες, επιλογές, προτιμήσεις, ώστε, όταν ο δικαστής ασκεί το δικαιοδοτικό του έργο να είναι μονάχα η ζώσα ψυχή του νόμου. […] Με την ανεξαρτησία συναρτάται και το ζήτημα, που κάθε τόσο επανέρχεται στο προσκήνιο, της άσκησης κριτικής των δικαστικών αποφάσεων και ο σχολιασμός των δικαστικών ενεργειών. Οι ενέργειες της δικαιοσύνης αναμφίβολα είναι και αυτές αντικείμενο του δημόσιου, δημοκρατικού διαλόγου. Ζήτημα δημιουργείται όταν επιχειρείται, ή φαίνεται ότι επιχειρείται (και εδώ ας θυμηθούμε τη θεωρία των φαινομένων του ΕΔΔΑ), αθέμιτος επηρεασμός των αρμοδίων δικαστικών οργάνων. Κυρίως όταν ο σχολιασμός αφορά εκκρεμή υπόθεση. Ο κίνδυνος αφορά την απονομιμοποίηση του συστήματος που κλονίζει τις βάσεις του κράτους δικαίου. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα παρατηρείτε το φαινόμενο εξωδικαστικά πρόσωπα, καθ’ υπέρβαση των ακροτάτων ορίων μιας καλοπροαίρετης ιδιάζουσας κριτικής, να αμφισβητούν επικριτικά, ως υπερδικαστές το πόρισμα των δικαστικών ερευνών επί της ουσίας και μάλιστα με κριτήρια εξωδικαστικά, επιχειρώντας τη χειραγώγηση και τον επηρεασμό έξωθεν ή τον αυθαίρετο σφετερισμό της συνταγματικά κατοχυρωμένης, ως αδέσμευτης, δικαστικής κρίσης, παραγνωρίζοντας ότι κατά το σύνταγμα η συνείδηση του ίδιου του δικαστικού κριτή πρέπει να συνιστά το μοναδικό παράγοντα σχηματισμού της δικανικής πεποίθησης. […]

Αναστασία Παπαδοπούλου
Πρόεδρος του Αρείου Πάγου

(Στη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε σε όλα τα μίντια, αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η εκλογή της νέας προέδρου του Αρείου Πάγου, η Αναστασία Παπαδοπούλου φοράει στο λαιμό της ένα κολιέ από πέρλες και έναν ευμεγέθη χρυσό σταυρό. Αρχοντιά και Ορθοδοξία, ο ιδανικός συνδυασμός. Στην ψηφοφορία των συναδέλφων της η Α. Παπαδοπούλου ήρθε τέταρτη, ενώ στην ψηφοφορία της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής ήρθε πρώτη. Και οι δύο αυτές ψηφοφορίες είναι ενδεικτικές. Δεν δεσμεύουν την κυβέρνηση, αλλά έγινε φανερό ποια ήταν η «γραμμή» του μεγάρου Μαξίμου. Αλλωστε, η ίδια η εκλογή της από το υπουργικό συμβούλιο έγινε… διά περιφοράς! Παλιά, κάποιος «κούριερ» θα γύριζε τα υπουργεία και θα μάζευε υπογραφές υπουργών. Πλέον οι υπογραφές μπαίνουν ψηφιακά. Συζήτηση, φυσικά, δεν έγινε. Αυτό έλειπε, να τίθενται προς συζήτηση οι αποφάσεις του αυτοκρατορίσκου. Τα όσα περιέλαβε στη φλύαρη -τρισέλιδη- δήλωσή της η νέα πρόεδρος του Αρείου Πάγου είναι οι συνήθεις παπάρες που λένε οι διοικούντες το δικαστικό σύστημα και οι διοικούντες τις κυβερνήσεις. Τις διαβάζει ή τις ακούει ο κόσμος και σκάει στα γέλια: «Καλά, δε βαρεθήκατε τόσα χρόνια να αυτοδιαψεύδεστε;» Οχι, δε βαρέθηκαν, ούτε θα βαρεθούν. Μήπως έχουν κάτι άλλο να πουν; Προσέξτε, όμως, το διαχωρισμό που κάνει η Α. Παπαδοπούλου. Τα «κονέ» με την κυβερνητική εξουσία και με τους δυνατούς του κεφαλαίου είναι αόρατα. Δύσκολα μπορούν να εντοπιστούν. Οταν καμιά φορά εντοπίζονται και αποκαλύπτονται, έχουμε ένα σκάνδαλο στο χώρο της Δικαιοσύνης. Ομως η κριτική στους χειρισμούς και τις αποφάσεις του δικαστικού μηχανισμού είναι πάντοτε δημόσια. Και γίνεται κατά κανόνα ευθαρσώς. Αυτή την κριτική έβαλε στο στόχαστρό της η νέα πρόεδρος του Αρείου Πάγου. Διεκδικώντας -τι πρωτότυπο!- το «υπεράνω κριτικής» των δικαστών. Τυχαίο; ΥΓ. Δε θα σχολιάσουμε ένα κραυγαλέο ορθογραφικό λάθος στη γραπτή δήλωση της κας Παπαδοπούλου. Είναι απ’ αυτά που συμβαίνουν. Συνήθως τα διορθώνει μια δεύτερη ανάγνωση…)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    17Ν
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Εφετείο 17Ν
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    ΕΛΑ
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Ποιοι είμαστε
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Επικοινωνία
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Όροι χρήσης
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Ποιοι είμαστε
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Επικοινωνία
  • Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Για τον αντιρατσισμό και τους εορτασμούς του

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo