Ως κεραυνός εν αιθρία έσκασε στο ΠΑΣΟΚ η επιστολή των 11 στελεχών (ανάμεσά τους οι Σαχινίδης, Μωραΐτης, Πεταλωτής), με την οποία διαμαρτύρονταν στον Βενιζέλο ότι έχει αδρανοποιήσει τα όργανα και ζητούσαν τη σύγκληση της ΚΕ, για ν’ αποφασίσει για θέματα όπως η «πρωτοβουλία των 58». Η πρώτη αντίδραση της Χαριλάου Τρικούπη ήταν τυπικά… βενιζελική, με μια οργισμένη διαρροή που κατηγορούσε τους 11 για «στημένη ιστορία», την ώρα που ο πρόεδρος «δίνει μάχη με την τρόικα» και ενώ ήξεραν ότι υπήρχε προγραμματισμένη συνεδρίαση της ΚΕ. Οι 11 δε μάσησαν και αντεπιτέθηκαν με σκληρές επώνυμες δηλώσεις των Μωραΐτη και Πεταλωτή. Ετσι, ήταν ο Βενιζέλος εκείνος που αναγκάστηκε να κάνει πίσω.
Πρώτα ανακοίνωσε ότι η ΚΕ του ΠΑΣΟΚ θα συνεδριάσει το Σάββατο (σήμερα) και μετά συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη στελεχών του ΠΑΣΟΚ, στην οποία κάλεσε και τον Σαχινίδη. Σ’ αυτή τη σύσκεψη ο Βενιζέλος έκανε άνοιγμα προς τον Σκανδαλίδη, ζητώντας του να είναι ο εισηγητής στη συζήτηση επί της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ να συγκληθεί εξεταστική επιτροπή για το σκάνδαλο των υποβρυχίων. Ο Σκανδαλίδης δέχτηκε, ενώ ο Σαχινίδης προσφέρθηκε να είναι ο δεύτερος εισηγητής, ρόλος που του δόθηκε. Και βέβαια, δεν ήταν ο Βενιζέλος που «μπουζούριασε» τους διαφωνούντες, αλλά αυτοί που τον έθεσαν υπό πολιτική επιτροπεία, αναλαμβάνοντας την υπεράσπισή του στη Βουλή.
Ο Βενιζέλος έχει βρεθεί αναγκαστικά υπό την ομηρεία του «σημιταριού» με την ιστορία των «58», πίσω από τους οποίους αναγκάζεται να κρυφτεί ενόψει ευρωεκλογών και τοπικών εκλογών. Αυτό είναι που δε γουστάρουν άλλες ομάδες μέσα στο ΠΑΣΟΚ, καθώς δεν ξέρουν πού θα πάει τελικά αυτή η ιστορία των «58». Δε θέλουν ν’ αφήσουν τον Βενιζέλο να διαπραγματεύεται μόνος του με τον Σημίτη και τους ανθρώπους του, γιατί ξέρουν ότι αυτός μπορεί να τους πουλήσει όλους, φτάνει να εξασφαλίσει την προσωπική του επιβίωση. Θέλουν να έχουν λόγο στις εξελίξεις, γι’ αυτό και θυμήθηκαν τα… όργανα του ΠΑΣΟΚ. Ετσι, ο Βενιζέλος αναγκάστηκε να τους βάλει στο παιχνίδι, τιθέμενος ουσιαστικά και υπό τη δική τους ομηρεία. Ολες οι εξελίξεις, βέβαια, είναι ανοιχτές και το σκηνικό χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ρευστότητα, χωρίς να μπορεί να γίνει οποιαδήποτε πρόβλεψη.