Το ρυμοτομικό σχέδιο της Καβάλας ανήκει στην κατηγορία των ρυμοτομικών σχεδίων πουΤο γεγονός ότι το ρυμοτομικό αυτό σχέδιο εγκρίθηκε με το ΠΔ 279Δ/1985 δεν εξαλείφει την παρανομία που συντελέστηκε με την ένταξη τμήματος δάσους σε ρυμοτομικό σχέδιο οικισμού. Υπάρχει μια Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί, ότι το δάσος αυτό είχε χαρακτηριστεί ωςκαι ένα μεγάλο τμήμα του ως. Αυτοί οι χαρακτηρισμοί έχουν μεγάλη σημασία και πρακτική αξία.
Η Πολεοδομία Καβάλας δεν έχει τολμήσει μέχρι σήμερα να εκδώσει οικοδομικές άδειες σ' αυτή την παράνομα ενταγμένη έκταση του δάσους, ενώ η έκταση -μετά από παρέμβαση της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας- στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της έχει περιληφθεί, στο πλαίσιο του Εθνικού Κτηματολογίου, στην ιδιοκτησία του δημοσίου με βάση το
Το γεγονός ότι ο Δασικός Χάρτης αναρτήθηκε στις 10 Ιούλη δεν μειώνει στο ελάχιστο τη νομιμότητα της ενέργειας, επειδή (σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή Κ. Δημόπουλο) ο αντιδασικός νόμος 4164/2013 δημοσιεύτηκε την προηγούμενη ημέρα (9 Ιούλη). Σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4164 «η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει δέκα (10) ημέρες μετά την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως», ενώ σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 13 του νόμου 4164, «οι ανωτέρω τροποποιήσεις και συμπληρώσεις του ν. 3889/2010 που εισάγονται με το άρθρο 7 (η έμφαση δική μας).
Πέραν αυτών των λόγων, που πιστοποιούν τη νομιμότητα της ενέργειας της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας, η επίδικη αυτή έκταση του δάσους, που παράνομα συμπεριλήφθηκε στο ρυμοτομικό σχέδιο της Καβάλας, τυγχάνει συνταγματικής προστασίας. Και είναι προς τιμήν του προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας που τόλμησε να το επισημάνει αυτό στον αναπληρωτή ΥΠΕΚΑ Στ. Καλαφάτη και στον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη. Παραθέτουμε αυτή την επισήμανση του προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας,
Ενώ λοιπόν η έκταση αυτή τυγχάνει συνταγματικής προστασίας (σημειωτέον ότι δεν είναι η μοναδική περίπτωση που εντάχθηκαν παράνομα δάση και δασικές εκτάσεις σε οριοθετημένους οικισμούς), έρχεται ο αναπληρωτής ΥΠΕΚΑ Στ. Καλαφάτης και με τη γνωστή του τακτική να σαρώνει την ισχύουσα δασική νομοθεσία εισάγει στον αντιδασικό νόμο 4164 (άρθρο 7 παρ. 15) μια επαίσχυντη τροποποίηση της παρ. 6 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, με την οποία αποχαρακτηρίζει δάση και δασικές εκτάσεις. Σ' αυτό το θέμα αναφερθήκαμε σε πρόσφατα άρθρα μας, απ' αφορμή την συζήτηση και ψήφιση στη βουλή του νόμου 4164. Παραθέτουμε εκτενές απόσπασμα
Αυτό το σχόλιο είναι εξαιρετικά επίκαιρο για την περίπτωση της Καβάλας, επιβεβαιώνοντας την άποψή μας ότι είναι χιλιάδες οι οικισμοί όπου αποχαρακτηρίστηκαν δάση και δασικές εκτάσεις, . Η περίπτωση της Καβάλας αναδεικνύει και μια άλλη πτυχή αυτής της παράνομης δραστηριότητας των κυβερνήσεων. Α έχουν ενταχθεί δάση και δασικές εκτάσεις και αυτή η ένταξη είναι παράνομη.
Γι' αυτό και ο Σ. Καλαφάτης έσπευσε και τροποποίησε την παράγραφο 6 περίπτωση ε του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, προκειμένου να νομιμοποιήσει εντάξεις όχι μόνο οριοθετημέων οικισμών που δεν είχαν εγκριθεί με πολεοδομικές μελέτες, αλλά και οικισμών που είχαν εγκριθεί με πολεοδομικές μελέτες και είχαν εντάξει στο ρυμοτομικό σχέδιο ακόμη και τμήματα Αν η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 15 του νόμου 4164/2013 δεν αφορούσε και την περίπτωση της Καβάλας, δεν θα έσπευδε ο Γενικός Διευθυντής Δασών Κ. Δημόπουλος να εγκαλέσει τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας και δεν θα επικαλούνταν και την τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 6 στοιχείο ε του νόμου 998/1979.
παράνομη ενέργεια ήταν αυτή του Γενικού Διευθυντή Δασών να απαιτήσει από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας να ανακαλέσει την απόφασή του με την οποία είχε αναρτήσει τονΓιατί είναι παράνομη η ενέργεια του Κ. Δημόπουλου το δείξαμε προηγούμενα και δεν επανερχόμαστε. Ο Κ. Δημόπουλος δεν θα προχωρούσε σε μια τέτοια ενέργεια εάν δεν είχε πάρει εντολή είτε από τον ίδιο τον Σ. Καλαφάτη (που έχει την αρμοδιότητα για τα δάση) είτε από κάποιον άλλο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, για λογαριασμό του Καλαφάτη. Στοιχεία για τέτοιες συμπεριφορές υπάρχουν πολλά και το σπουδαιότερο είναι πως η ιδιοσυγκρασία και όλο το «πρεστίζ» του Κ. Δημόπουλου δεν συνηγορούν για τέτοιες πρωτοβουλιακές συμπεριφορές.
παράνομη ενέργεια του Σ. Καλαφάτη είναι η τροπολογία που εισήγαγε στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα σύμφωνα με την οποία «η ανάρτηση των Δασικών Χαρτών ανακαλείται αυτοδικαίως». Είναι παράνομη για δύο πολύ σοβαρούς λόγους:
Α) Καταργεί ευθέως, χωρίς να το αναφέρει, το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 13 του νόμου 4164/2013, που είχε αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 19 Ιούλη του 2013. Το παραθέτουμε για δεύτερη φορά: «Οι ανωτέρω τροποποιήσεις και συμπληρώσεις του ν. 3889/2010 που εισάγονται με το άρθρο 7 δεν εφαρμόζονται στις περιοχές για τις οποίες ο δασικός χάρτης έχει ήδη αναρτηθεί». Με τη διάταξη αυτή και μόνο ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας ήταν Η Κόντρα έχει καταγράψει με την αρθρογραφία της την πλούσια αντιδασική δραστηριότητα του Σ. Καλαφάτη. Αν προκληθούμε θα επανέλθουμε.
Β) Αποχαρακτηρίζει ακόμη και Ο Σ. Καλαφάτης, για να δικαιολογήσει την εξόφθαλμα παράνομη ενέργειά του, έκανε το τραγικό και συνάμα προκλητικό «λάθος» να ισχυριστεί στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αυτής ανάμεσα στ' άλλα και τα παρακάτω:
Θα κλείσουμε με ένα σύντομο σχόλιο, γιατί ο κύριος αυτός έχασε την αίσθηση του μέτρου και νομίζει ότι απευθύνεται σε Χαχόλους που δεν γνωρίζουν την πλούσια αντιδασική του δραστηριότητα (έχει ξεπεράσει όλους τους προηγούμενους υπουργούς ΥΠΕΚΑ). Οι πολίτες που κατ' αυτόν έχουν υποστεί δυσμενείς συνέπειες δεν είναι άλλοι απ' αυτούς που δοκίμασαν να καταπατήσουν την επίμαχη αυτή έκταση αισθητικού και απολύτως προστατευόμενου δάσους και δεν έτυχαν ούτε της αρωγής των υπηρεσιακών παραγόντων της Πολεοδομίας Καβάλας. Καλά θα κάνει να μην εκτίθεται με την ανοικτή υπεράσπιση καταπατητών.