Οπως έχουμε αποκαλύψει, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, προκειμένου να αποχαρακτηριστούν όλα τα περιμετρικά δάση της περιοχής του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού και του Αγίου Κοσμά, όπως απαιτούν οι πλιατσικολόγοι «επενδυτές», παρέκαμψε το Δασαρχείο Πειραιά και κατέφυγε στο αναρμόδιο ΝΣΚ για να γνωμοδοτήσει υπέρ του αποχαρακτηρισμού τους. Το αναρμόδιο ΝΣΚ γνωμοδότησε καθ’ υπαγόρευση της πολιτικής ηγεσίας, ο Σ. Φάμελλος έκανε δεκτή τη Γνωμοδότηση και έτσι αυτή έγινε δημόσιο έγγραφο του οποίου η εφαρμογή είναι υποχρεωτική.
Ακολούθησαν τα δικά μας αποκαλυπτικά δημοσιεύματα γι’ αυτό το σκάνδαλο, που είναι αντίστοιχο μιας γνωστής πτυχής του σκανδάλου του Βατοπεδίου, με τον αποχαρακτηρισμό 9.000 στρεμμάτων δάσους στην Ουρανούπολη της Χαλκιδικής. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ενοχλήθηκε αλλά ταυτόχρονα στριμώχτηκε. Ετσι, προκειμένου να προσδώσει νομιμοφάνεια στις κινήσεις της, υπέδειξε στις εταιρίες ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ να στείλουν νέες αιτήσεις στο Δασαρχείο Πειραιά, ζητώντας να γίνει η Πράξη Χαρακτηρισμού, που προηγουμένως είχαν ζητήσει να παγώσει. Αλλά να γίνει η Πράξη Χαρακτηρισμού με βάση τη Γνωμοδότηση του ΝΣΚ, που πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά.
Είχαν σίγουρο ότι ο Δασάρχης Πειραιά θα πειθαρχήσει, όμως τους διέφυγε μια σημαντική «ουρίτσα» της Γνωμοδότησης του ΝΣΚ. Το ΝΣΚ προβλέπει τον αποχαρακτηρισμό των Τεχνητών Δασικών Φυτειών που έγιναν για καλλωπιστικούς λόγους «βάσει φυτοτεχνικών μελετών, είτε πριν είτε μετά την 11-6-1975».
Το Δασαρχείο Πειραιά, όπως κάθε Δασαρχείο στη χώρα, είναι επιφορτισμένο να υπερασπίζεται το δασικό πλούτο της περιοχής του, εφαρμόζοντας αναγκαστικά το αντιδασικό οπλοστάσιο. Ακόμη και σ’ αυτό το αντιδασικό πλαίσιο, όμως, οι Τεχνητές Δασικές Φυτεύσεις που γίνονται για καλλωπιστικούς λόγους και όχι για εμπόριο συγκεκριμένων ειδών ξυλείας είναι δάση και υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Επόμενο ήταν, λοιπόν, ο Δασάρχης Πειραιά να απευθυνθεί στις εταιρίες ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ και να ζητήσει τις φυτοτεχνικές μελέτες βάσει των οποίων έγιναν οι Τεχνητές Φυτεύσεις.
Η πληροφορία έφτασε σε εμάς από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Περιβάλλοντος. Μετά από γραπτή αίτησή μας, ο Δασάρχης Πειραιά, όπως είχε υποχρέωση, μας χορήγησε αντίγραφο του εγγράφου που έστειλε στις εταιρίες στις 14 Φλεβάρη. Σ’ αυτό διαβάζουμε:
«Προκειμένου η υπηρεσία μας να ολοκληρώσει τις ενέργειές της για την έκδοση της εν λόγω πράξεως (σ.σ. χαρακτηρισμού), παρακαλούμε όπως:
α) Προσκομίσετε τις φυτοτεχνικές μελέτες βάσει των οποίων το Ελληνικό Δημόσιο ή ο ειδικός διάδοχος αυτού προέβησαν σε τεχνητές φυτεύσεις για καλλωπιστικούς λόγους, είτε πριν είτε μετά την 11η-6-1975, όπως αυτές αναφέρονται στο αρ. 5502/2-2-2016 έγγραφο του αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην αρ. 337/2016 Γνωμοδότηση του Γ’ Τμήματος του ΝΣΚ και το αρ. 151924/362/20-1-2017 έγγραφο του αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το οποίο έγινε αποδεκτή η ανωτέρω Γνωμοδότηση.
β) Οι τεχνητές φυτεύσεις που έγιναν για καλλωπιστικούς λόγους βάσει φωτοτεχνικών μελετών, μας υποβληθούν σε χάρτη ΓΥΣ 1:5000…».
Μέχρι και το πρωί της περασμένης Πέμπτης, που έκλεισε αυτό το ρεπορτάζ, φωτοτεχνικές μελέτες δεν είχαν σταλεί στο Δασαρχείο Πειραιά. Την Τετάρτη, στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, επικοινωνήσαμε με υπευθύνους και των δύο εταιριών και ζητήσαμε να μας πληροφορήσουν αν υπάρχουν φυτοτεχνικές μελέτες. Κυριολεκτικά μας έβγαλαν την πίστη, λες και ζητούσαμε να μάθουμε τίποτε απόρρητα κρατικά μυστικά. ‘Η έπαιζαν το κρυφτούλι ή μας άφηναν στο περίμενε. Από την εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ πήραμε την απάντηση ότι… δε θα μας απαντήσει αν υπάρχουν ή όχι φυτοτεχνικές μελέτες. Οπως μας είπε χαρακτηριστικά, επικοινωνούν με το Δασαρχείο Πειραιά, ενώ απευθύνθηκαν και στο υπουργείο Περιβάλλοντος!
Εκτιμούμε ότι φυτοτεχνικές μελέτες δεν υπάρχουν και επομένως η παράνομη Γνωμοδότηση 337 του Γ’ Τμήματος του ΝΣΚ δεν έχει καμία νομική αξία. Μ’ άλλα λόγια, ισχύει η διάταξη της δασικής νομοθεσίας, ότι οι Τεχνητές Δασικές Φυτείες που δεν γίνονται για εμπόριο ειδικού τύπου ξυλείας (π.χ. λεύκας) είναι δάση και υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.
Κι επειδή δεν είμαστε αφελείς, εκτιμούμε ότι ο κυρ-Αλέκος του Μαξίμου, ο συντονιστής του σκανδάλου του Ελληνικού, θα δώσει εντολή στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος να βρει άλλο τρόπο για να κουρελιάσει τη νομιμότητα. Γι' αυτό και προειδοποιούμε τον Φάμελλο να σταματήσει τις παρεμβάσεις και ν' αφήσει το Δασαρχείο Πειραιά ανεπηρέαστο να εκδώσει την Πράξη Χαρακτηρισμού, όπως προβλέπει το άρθρο 14 του ν. 998/1979.