Με ρυθμό χελώνας συνεχίζεται η διοικητική έρευνα για το ναυάγιο του Sea Diamond, το οποίο έχει ήδη φύγει από την πρώτη γραμμή της επικαιρότητας (αυτό που ήθελαν, δηλαδή, κυβέρνηση και πλοιοκτήτρια εταιρία). Να φανταστείτε ότι δεν έχουν καταθέσει ακόμη ούτε καν όλοι οι αξιωματικοί του κρουαζιερόπλοιου, όπως και μια σειρά άνθρωποι που μπλέχτηκαν στη διαδικασία διάσωσης επιβατών και πληρώματος και στη συνέχεια βύθισης του πλοίου.
Δυο εβδομάδες χρειάστηκαν για να φύγει το «μαύρο κουτί» του Sea Diamond για τη Φλόριντα των ΗΠΑ, όπου θα αποκρυπτογραφηθεί. Η ευθύνη σ’ αυτή την περίπτωση ήταν της Εισαγγελίας Νάξου, η οποία επίσης δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να δώσει καμιά εξήγηση για την καθυστέρηση. Αυτή τη στιγμή ουδείς μπορεί να πει πότε θα τελειώσει η διαδικασία αποκρυπτογράφησης. Το μόνο που λένε είναι ότι θα είναι χρονοβόρα!
Και βέβαια, η οικολογική καταστροφή στη Σαντορίνη συνεχίζεται. Ο πρώτος βοριάς της περασμένης εβδομάδας σκόρπισε τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της πλοιοκτήτριας εταιρίας («έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την απορρύπανση» διαβεβαίωνε ο Κ. Λουΐζου) και των κυβερνητικών υπαλλήλων της (ποιος ξεχνά ότι ο Κεφαλογιάννης χαρακτήρισε το ναυάγιο «μεγάλη διαφήμιση για την Ελλάδα», ενώ η Πετραλιά διαβεβαίωνε ότι «εφέτος η Σαντορίνη θα είναι καθαρή και θα έχει την καλύτερή της εποχή»;). Ο βοριάς έσπασε τα πλωτά φράγματα και μεγάλες κηλίδες έφυγαν και άρχισαν να «ταξιδεύουν». Ηδη, κάποια τμήματά τους ξεβράστηκαν στις παραλίες του νησιού. Τα πρώτα θύματά τους ήταν κάποιες πάπιες που μεταφέρθηκαν σε κτηνιατρεία και υποβλήθηκαν σε καθαρισμό και θεραπεία. Καταλαβαίνετε τι έχει συμβεί με τη θαλάσσια πανίδα και τι πρόκειται να συμβεί ακόμη.
Το σχέδιο άντλησης των εκατοντάδων τόνων πετρελαίου, λαδιών, υγρών για υδραυλικά συστήματα και λοιπών τοξικών υλικών που είναι αποθηκευμένα στο κουφάρι του Sea Diamond ακόμα δεν το έχει δει κανένας. Τα αντιρρυπαντικά που έχει προσλάβει η εταιρία του Λουΐζου μπορούν να επέμβουν μόνο σε μικρές κηλίδες που παρουσιάζονται. Αν προκληθεί μια μεγάλη ρωγμή και παρουσιαστεί εκτεταμένη διαρροή, τότε θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά. Ισως αυτό να θέλει η εφοπλιστική επιχείρηση, για να γλιτώσει το κόστος της άντλησης των τοξικών ουσιών από το κουφάρι του πλοίου. Οσο για την ανέλκυση, που ζητούν οι μικροί και μεγάλοι επιχειρηματίες της Σαντορίνης, που ζουν από τον τουρισμό, αυτή μόνο σαν ανέκδοτο ακούγεται. Δεν θα βύθιζαν το πλοίο για να μπουν στα έξοδα να το ανελκύσουν μετά.