Με το «πρώτο κουδούνι» της σχολικής χρονιάς καταρρέει το αφήγημα πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και δημαρχαίων ότι όλα βαίνουν καλώς και για τα πάντα όλα έχει ληφθεί μέριμνα.
Μόλις πέντε ημέρες μετά την έναρξη των σχολείων τρεις μαθητές τραυματίστηκαν στη διάρκεια του διαλείμματος από την πτώση σοβάδων από την οροφή του 149ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας στα Πετράλωνα.
Το περιστατικό, που ευτυχώς δεν είχε τραγικές συνέπειες για τα παιδιά, κάνει σκόνη τις δηλώσεις του Δήμου Αθήνας, όπου επικεφαλής είναι ο πρωθυπουργικός ανιψιός, ότι τα σχολεία της Αθήνας είναι πανέτοιμα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όταν είναι γνωστό ότι το 50% των σχολικών μονάδων της πρωτεύουσας έχει κατασκευαστεί πριν το 1960, με αποτέλεσμα τα κτίρια να έχουν βασικά προβλήματα και ανάγκη εκτεταμένων παρεμβάσεων ώστε να είναι λειτουργικά και ασφαλή για τους μαθητές.
Ανάλογα περιστατικά είναι σίγουρο ότι θα βιώσει η δημόσια εκπαίδευση σε όλη τη χώρα. Η ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών απαιτεί σοβαρές μελέτες, κατασκευές και παρεμβάσεις στα δημόσια σχολικά κτίρια, που όμως κοστίζουν, γι’ αυτό και το αστικό κράτος και τα «μακριά του χέρια», οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, τις αποφεύγουν επειδή αντιμετωπίζουν τόσο την μορφωτική διαδικασία στο δημόσιο σχολείο ως πάρεργο που εγκυμονεί κινδύνους για την διαιώνιση του συστήματος, όσο και την κατασκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων με λογικές κόστους-οφέλους (για αστικό κράτος και εργολάβους).
Η πτώση ψευδοροφών, η πτώση περίφραξης του αύλειου χώρου ή η έκρηξη στο λεβητοστάσιο στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, που εκτίναξε την πόρτα με τραγικό απολογισμό έναν νεκρό μαθητή και άλλους δύο τραυματίες, είναι χαρακτηριστικά περιστατικά της άθλιας πολιτικής όλων των αστικών κυβερνήσεων που αφορά την κατασκευή και συντήρηση των δημόσιων σχολείων.
Σε άρθρο μας, με τον σκωπτικό τίτλο «εικόνα από τη σχολική τάξη του μέλλοντος», που απαντά στις προκλητικές τυμπανοκρουσίες του ΥΠΑΙΘΑ για «την ψηφιακή τάξη», τους «διαδραστικούς πίνακες» και άλλα τέτοια ηχηρά, παραθέσαμε μόνο κάποια από τα σοβαρά προβλήματα των δημόσιων σχολείων.
Εκεί αναφέρεται ότι σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε στις 15/9/19 σε ημερίδα της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων (ΑΣΓΜΕ) για τη σχολική στέγη, ο πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ (ΚΤΥΠ- διάδοχος του ΟΣΚ), το 50% των σχολικών κτιρίων (από τα 80.000 δημόσια κτίρια σε όλη τη χώρα, τα 18.000 περίπου είναι σχολεία) είναι ηλικίας 30-50 ετών και μόνο στο 5% από αυτά έχουν γίνει σημαντικές εργασίες συντήρησης, ενώ το 65% πάσχει από σοβαρότατες φθορές, αλλά και κακοτεχνίες.
Ανάμεσα σ’ αυτά υπάρχουν πολλά ιστορικά σχολεία, διάσπαρτα σε όλη τη χώρα, που μετρούν έναν αιώνα ζωής και τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως διατηρητέα. Τα σχολεία αυτά λειτουργούν ακόμα με μικροσυντηρήσεις, γιατί το κόστος είναι τεράστιο, απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό και ειδικές προδιαγραφές συντηρήσεων, μελέτες κλπ. Είναι, λοιπόν, υπαρκτός ο κίνδυνος στο τέλος από ιστορικά κτίρια να μετατραπούν σε ιστορικά… φέρετρα.
Βάλτε και τον ελλιπή ή ανύπαρκτο προσεισμικό έλεγχο για να έχετε μια συνολική εικόνα.
Σε όλα αυτά τα δεινά πρέπει να προσθέσουμε και τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται με το σταγονόμετρο. Αμέτρητες είναι οι καταγγελίες από Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ για τα πραγματικά κενά των σχολείων.
«Το μάρμαρο» πληρώνει με ιδιαίτερη σκληρότητα η πολύπαθη Ειδική Αγωγή, καταρρίπτοντας τις δηλώσεις της «ευαίσθητης» περί το ζήτημα υφυπουργού Δόμνας.
Τα προβλήματα αναδεικνύει ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑΜΕΑ Αττικής και Νήσων και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων με ανακοίνωσή τους.
Η ανακοίνωση
Εδώ και πέντε μέρες, ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά! Τα ίδια και χειρότερα για την Ειδική Αγωγή.
Θεσσαλία όλη η Ελλάδα για πολλά παιδιά με αναπηρία, αφού δεν υπάρχουν μέσα μεταφοράς ή προσωπικό να τα υποδεχθεί.
Το πάμε κ όπου βγει, ο κανόνας που κυριαρχεί.
Γονείς, αγωνιστικό αναπηρικό κίνημα, λέμε STOP, ως εδώ!
Σε κανένα επικίνδυνο κτήριο που στεγάζει Ειδικό Σχολείο, δεν έγινε ούτε μια παρέμβαση για να τα κάνει ασφαλή. Κανένα Ειδικό Σχολείο που στεγάζονταν σε επικίνδυνο κτήριο, δεν μεταφέρθηκε σε ασφαλές. Για καινούργιο, ούτε κουβέντα!
Ενα σχολείο από αυτά που ήταν στα χαρτιά ανακοινώθηκε ότι θα λειτουργήσει το ΕΕΕΕΚ Περιστερίου, αλλά απλώς μπήκε η ταμπέλα. Φαίνεται, ο κύριος δήμαρχος, ετοιμάζει να κάνει το δικό του σόου πριν τις εκλογές.
Ανάπηροι, χρόνιοι πάσχοντες, γονείς και κηδεμόνες, σε θέση μάχης!
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει πως βαίνουν όλα καλώς και όπως δήλωσε η κ. Μιχαηλίδου Υφυπουργός Παιδείας είναι υπερβολή να γίνεται παράλληλη στήριξη σε πάνω από δύο μαθητές σε μια τάξη. Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του υπουργείου αρνείται να μας συναντήσει για να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις στα αιτήματα μας, στις καταγγελίες μας.
Αλλο να μιλάς στις κάμερες και άλλο να μιλάς πρόσωπο με πρόσωπο με τους γονείς/κηδεμόνες τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά με αναπηρία.
Υπενθυμίζουμε, ότι από τις 20 Ιούλη , έχουμε κάνει αίτημα συνάντησης με τη νέα Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου, αλλά σιγή ασυρμάτου.
Όμως η κυβέρνηση, δεν έχασε χρόνο κ προχώρησε σ΄έναν νέο κύκλο περικοπών στις θεραπείες των παιδιών μας.
Τα παιδιά μας δεν είναι αναλώσιμα.
Συγκεντρώσεις ενημέρωσης, συζήτησης και διεκδίκησης του ΕΝΙΑΙΟΥ και της ΣΕΑΑν σε περιοχές της Αττικής:
- Δευτέρα 18 Σεπτέμβρη, στις 6.30μμ για τους βόρειο, βορειοδυτικούς δήμους της Αθήνας, στο ανοιχτό θεατράκι στην πλατεία, στο σταθμό ΗΣΑΠ Ηρακλείου.
- Τρίτη 26 Σεπτέμβρη, στις 6.30μμ για τους νότιους δήμους της Αθήνας, στην πλατεία Παναγή Τσαλδάρη και Σιβιτανιδείου (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ Καλλιθέας).
- Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου στις 7μμ για τον Πειραιά , στην αυλή του Δημοτικού Θεάτρου.
- Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη στις 7μμ για τους δυτικούς δήμους , στον πεζόδρομο Εθνικής Αντιστάσεως , μπροστά από το Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης στο Περιστέρι.
Στο χώρο των εκδηλώσεων θα συγκεντρώνονται είδη για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, με βάση τη λίστα που έχει δοθεί από τα συνδικάτα.
Η Αλληλεγγύη είναι το όπλο μας.
Όλες οι εκδηλώσει θα κλείσουν μουσικά με τα συγκροτήματα της ΣΕΑΑΝ γιατί το πολεμάμε και τραγουδάμε είναι τρόπος ζωής για εμάς.
Μερικά στοιχεία, μέχρι τώρα, για τη νέα σχολική χρονιά.
Επικίνδυνα κτήρια Ειδικών Σχολείων.
Δήμος Αθηναίων:
- 1ο, 2ο, 6ο,10ο Ειδικό Σχολείο. Ο μεγαλύτερος δήμος με τα λιγότερα και πιο επικίνδυνα Ειδικά Σχολεία.
- 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σεπολίων, παιδιά σε κοντέινερ κάπου στα Πατήσια, 30 παιδιά σε αναμονή.
- Ένα μοναδικό ΕΕΕΕΚ , που για χρόνια είναι στα χαρτιά.
Δήμος Αιγάλεω:
- ΕΝΕΕΓΥΛ και πολλαπλά αναπήρων.
Δήμος Περιστερίου:
- Ειδικό Δημοτικό.
- ΕΝΕΕΓΥΛ, μεταφέρθηκε προσωρινά σε άλλο κτήριο, που κ αυτό δεν καλύπτει τους όρους ασφάλειας και τις ανάγκες των μαθητών.
- ΕΕΕΕΚ, μπήκε η ταμπέλα, αλλά θα λειτουργήσει μονάχα η Α’ Γυμνασίου, κ ας είναι τραγικά υπεράριθμα όλα τα Ειδικά Δευτεροβάθμια Σχολεία.
Δήμος Νίκαιας- Ρέντη:
- Ειδικό Δημοτικό
- ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας
Δήμος Ν. Μακρής:
- Ειδικό Δημοτικό
- ΕΕΕΕΚ
Δήμος Ραφήνας
- Ειδικό Δημοτικό
- ΕΕΕΕΚ
Δήμος Λαυρεωτικής
- Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Λαυρίου
- ΕΕΕΕΚ Κορωπίου
Πολλά σχολεία συστεγάζονται και έχουν πρόβλημα χώρου, 9ο Ειδικό Δημοτικό Αθηνών , Ειδικό Δημοτικό Ν. Ιωνίας, ΕΝΕΕΓΥΛ Κωφών Αγ. Παρασκευής.
Τα λίγα νεόδμητα, είναι επικίνδυνα γιατί είναι και υπεράριθμα, με υπερδιπλάσιο μαθητικό πληθυσμό και κάποια από αυτά λειτουργούν σε διώροφα και τριώροφα κτήρια πχ Ειδικά Σχολεία Αγ. Δημητρίου κλπ.
Παράλληλη Στήριξη- Σχολικοί Νοσηλευτές.
Μέχρι σήμερα, έχει ικανοποιηθεί μόνο το 1/3 των περσινών αιτήσεων. Ενώ υπάρχει εγκύκλιος να μοιράζεται μια παράλληλη στήριξη σε ένα και δύο και τρία και τέσσερα παιδιά. Τμήματα Ένταξης χάος. Σχολικοί νοσηλευτές ούτε στα μισά σχολεία, σε κάποιες περιπτώσεις «καθησυχάζουν» γονείς και εκπαιδευτικούς, πως αν συμβεί κάποιο έκτακτο περιστατικό θα έρθει νοσηλευτής από διπλανό σχολείο κ αν υπάρχει! Στο ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου παραγγέλθηκε απινιδωτής μετά το θάνατο παιδιού με αυτισμό. Ζήτημα να υπάρχει εγκατεστημένος σε 2 με 3 σχολεία, όταν ο πληθυσμός των Ειδικών Σχολείων είναι ιδιαίτερα βεβαρημένος , με παιδιά με προβλήματα υγείας.
Μεταφορά.
Λείπουν δρομολόγια από τα περισσότερα σχολεία. Από το Ειδικό Δημοτικό Ραφήνας, λείπουν όλα τα δρομολόγια ενώ από το ΕΕΕΕΚ Ραφήνας, λείπουν 2.
10ο Ειδικό Αθηνών λείπει ένα.
Πολλαπλά αναπήρων Αιγάλεω 15 βαριά ανάπηρα παιδιά δεν ξέρουν πότε θα πάνε σχολείο ή τα μεταφέρουν καθημερινά οι γονείς τους, απ’ όλη την Αττική. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βούλας δεν έχει καθόλου μεταφορά.
26 σχολεία, που έχουν κάποια δικά τους σχολικά, περιμένουν το στρατό ως οδηγούς ή συνοδούς , μέχρι να διοριστούν οι 71 συνοδοί και οδηγοί, συμβασιούχοι, που κάθε χρόνο προσλαμβάνονται και απολύονται. Αν κάποιος από αυτούς, απηυδήσει και παραιτηθεί τον λένε και αντικοινωνικό. Οι ελλείψεις προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες, είναι τραγικές. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη κλπ, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Θα δώσουμε σχετικά στοιχεία τις επόμενες ημέρες. Όσον αφορά τη Θεσσαλία, εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας στον κόσμο που βασανίζεται και ιδιαίτερα στις οικογένειες των ΑμεΑ, θύματα της λογικής του «πάμε κ όπου βγει» της πολιτικής κυβερνήσεων , Δημάρχων και Περιφερειαρχών για να στηρίξουν την κερδοφορία. Για τα Ειδικά Σχολεία στη Θεσσαλία λέμε μια κουβέντα, ευτυχώς που η πλημμυρά έγινε μέρες που ήταν κλειστά τα σχολεία.
Γι όλα αυτά, συντονίζουμε τα βήματα μας με το αγωνιστικό γονεϊκό κίνημα, τους εκπαιδευτικούς που σέβονται το λειτούργημα τους, τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή για να δώσουμε γενικευμένη αγωνιστική απάντηση. Επειδή κάποιοι λίγοι διευθυντές σχολείων προσπαθούν να συγκαλύψουν τη βαρβαρότητα της κατάστασης. Τους λέμε δεν θα αφήσουμε κανέναν να παίξει με τις ζωές των παιδιών μας, των ανθρώπων μας. Κ επειδή οι μέρες είναι πονηρές και συνάμα τραγικές, ας προσέξουν μη γίνουν σταθμάρχες.
Με τον αγώνα μας, υψώνουμε ασπίδα προστασίας για τα παιδία μας , τα σπίτια μας, τις οικογένειες μας.