Χθες γράφαμε πως καμιά εμπιστοσύνη δεν τρέφουμε στους αριθμούς των σχολείων που ανακοινώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ότι έχουν πάρει ως τώρα μέρος στην αξιολόγηση (η πρώτη καταληκτική ημερομηνία για την ανάρτηση της έκθεσης αποτίμησης στην πλατφόρμα του ΙΕΠ ήταν η 30η Σεπτεμβρίου, πριν δοθεί η σιωπηρή παράταση χωρίς, όμως, καταληκτική ημερομηνία, από την εγκύκλιο Κόπτση).
Πρώτον, γιατί το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας έχουν λόγους να δίνουν φουσκωμένα στοιχεία για να περάσουν το ψευδές μήνυμα ότι η υπόθεση τελείωσε μετά την σε διατεταγμένη υπηρεσία απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας, που έβγαλε την απεργία-αποχή παράνομη με ένα κατάπτυστο και γελοίο σκεπτικό.
Δεύτερον, γιατί στα σχολεία που συμμετέχουν στην αξιολόγηση περιλαμβάνεται σχεδόν το σύνολο των ιδιωτικών σχολείων (999 ιδιωτικά σχολεία), στα οποία γνωρίζουμε το καθεστώς τρομοκρατίας που επικρατεί.
Τρίτον, γιατί πολλοί διευθυντές σχολείων, μακρύ χέρι της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στα σχολεία, προκειμένου να δείξουν καλό πρόσωπο και να διατηρήσουν τη θεσούλα τους, αναρτούν μόνοι τους τις σχετικές εκθέσεις, γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων.
Τέταρτον, γιατί ακόμη και στα σχολεία που συμμετέχουν στην αξιολόγηση με αποφάσεις κατά πλειοψηφία, υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δηλώνουν την αποχή τους από τις επαίσχυντες διαδικασίες (δείτε εδώ).
Σήμερα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία ανακοίνωσε ότι τα στοιχεία που δίνονται από το Γραφείο του προέδρου του ΙΕΠ είναι «σκοπίμως αναντίστοιχα με την πραγματικότητα».
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Σκοπίμως αναντίστοιχα με την πραγματικότητα τα στοιχεία που ανακοινώνονται από το Γραφείο του Προέδρου του Ι.Ε.Π. σχετικά με τις εκθέσεις αποτίμησης του σχ. έτους 2020-2021
Σε εκστρατεία διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, επιδίδεται τις τελευταίες ημέρες το Γραφείο του Προέδρου του Ι.Ε.Π., με τις ευλογίες της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., σχετικά με τις εκθέσεις αποτίμησης του σχ. έτους 2020-2021, μέσω των γνωστών διαύλων δημοσιοποίησης και διαρροών.
Συγκεκριμένα, εμφανίζονται χιλιάδες εκπαιδευτικές μονάδες να έχουν αναρτήσει στη σχετική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. τις εκθέσεις αποτίμησης του σχ. έτους 2020-2021. Με δεδομένα τα πραγματικά στοιχεία της συντριπτικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε., είναι σαφές ότι το Γραφείο του Προέδρου αναφέρεται, κυρίως, σε ενέργειες μεμονωμένων προσώπων τα οποία λειτουργούν παράνομα (όταν δεν έχουν συνεδριάσει και αποφασίσει θετικά οι σύλλογοι διδασκόντων) και ενάντια στην εκπεφρασμένη βούληση της πλειοψηφίας των συναδέλφων.
Επιπρόσθετα μεγάλος αριθμός των φερόμενων αναρτήσεων αντιστοιχεί σε «κενές» αναρτήσεις που δηλώνουν την αδυναμία των σχολικών μονάδων να παρουσιάσουν έκθεση αποτίμησης λόγω της περσινής συμμετοχής των συλλόγων διδασκόντων στην απεργία-αποχή. Αποτελεί πρόκληση της πολιτικής ηγεσίας και προσβολή στο εκπαιδευτικό σώμα, να προσμετράται ως συμμετοχή των σχολικών μονάδων στη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης».
Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη ανάρτηση προβλέπεται από το άρθρο 11 της Υ.Α., Φ.Ε.Κ.4189/10-9-2021, σύμφωνα με το οποίο πρόκειται για έργο της σχολικής μονάδας. Ως σχολική μονάδα δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να εννοηθεί ένα και μόνο πρόσωπο ή η μειοψηφία του συλλόγου των διδασκόντων. Τονίζουμε, επίσης, ότι το έργο αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ από τους συλλόγους διδασκόντων εξ αιτίας της συμμετοχής του 95% του κλάδου στην απεργία-αποχή, την προηγούμενη χρονιά και όχι εξ αιτίας της πανδημίας, όπως επικαλείται η Υπουργός Παιδείας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι στις πιέσεις των παραγόντων του Υ.ΠΑΙ.Θ. και να συνταχθούν με τη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, υπογράφοντας (και τιμώντας με τη στάση τους) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή από τις διαδικασίες τις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης που δήθεν στοχεύει στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου ενώ στην πραγματικότητα εξυπηρετεί τον σχεδιασμό της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για διάλυσή του.