Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του
  • Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται
  • Σαν σήμερα 2 Ιούλη
  • Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας
  • Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Οι πανελλαδικές εξετάσεις και το τέρας του Λαβύρινθου
Παιδεία

Οι πανελλαδικές εξετάσεις και το τέρας του Λαβύρινθου

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr10 Ιούν 2023, 09:34

Ο μύθος λέει πως ο βασιλιάς Μίνωας θεώρησε υπεύθυνους τους Αθηναίους για το θάνατο του αγαπημένου του γιου Ανδρόγεου από τον ταύρο του Μαραθώνα και ξεκίνησε πόλεμο μαζί τους, που κράτησε πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει λοιμός στην πόλη των Αθηνών. Ο Αιγέας ζήτησε χρησμό από την Πυθία η οποία απάντησε πως για να γλιτώσουν οι Αθηναίοι έπρεπε να δώσουν στον Μίνωα ό,τι κι αν τους ζητούσε.

Ο Μίνωας αξίωσε να στέλνουν οι Αθηναίοι κάθε εννέα χρόνια από επτά νέους και επτά νέες για τροφή στον Μινώταυρο. Η επιλογή των νέων γινόταν με κλήρο και όπως ήταν φυσικό, η Αθήνα αντηχούσε κάθε φορά από τους θρήνους των οικογενειών που παρέδιδαν τα παιδιά τους. Ο ίδιος ο βασιλιάς Μίνωας ερχόταν για να παραλάβει τα θύματα, αλλά το καράβι που τα οδηγούσε στην Κρήτη ήταν αθηναϊκό και ταξίδευε με μαύρα πανιά, φανερώνοντας έτσι το πένθος της πολιτείας. Η συμφωνία ήταν ο φόρος αίματος να σταματήσει μόνο όταν κάποιο από τα άοπλα θύματα κατόρθωνε να σκοτώσει το τέρας παλεύοντας μαζί του μέσα στο Λαβύρινθο. Δύο φορές ως το ερχομό του Θησέα είχαν οι Αθηναίοι πληρώσει το βαρύ φόρο αίματος και τώρα είχε φτάσει η τρίτη.

Ο Θησέας, χωρίς να περιμένει την κλήρωση, προσφέρθηκε να είναι ένα από τα επτά παλικάρια που θα ρίχνονταν βορά στο Μινώταυρο. Ο Αιγέας αρχικά προσπάθησε να αντισταθεί στην απόφαση του γιου του, βλέποντας όμως την αποφασιστικότητα και την επιμονή του, πήρε θάρρος και αυτός και κρατώντας κάποια κρυφή ελπίδα έδωσε εντολή στον καπετάνιο του καραβιού, αν τα παιδιά γλίτωναν, στο ταξίδι του γυρισμού να αντικαταστήσει τα μαύρα πανιά με λευκά.

Ο Θησέας, ακολουθώντας τις οδηγίες της κόρης του Μίνωα Αριάδνης, αφού πάλεψε με το τέρας και κατόρθωσε να το σκοτώσει, μπόρεσε να βγει πάλι ζωντανός στο φως της ημέρας. Αμέσως άνοιξε τρύπες στα αμπάρια των καραβιών του Μίνωα, έτσι που να μην μπορούν να τους κυνηγήσουν, και όλοι μαζί διέφυγαν τη νύχτα με προορισμό την Αθήνα. Μέσα στη χαρά τους, όμως, ούτε εκείνος ούτε ο καπετάνιος θυμήθηκαν να αλλάξουν τα πανιά, όπως είχαν υποσχεθεί στον πατέρα του.

Ο Αιγέας που βρισκόταν στο Σούνιο, μόλις είδε το καράβι να φτάνει με μαύρα πανιά, βέβαιος πια ότι ο γιος του είχε χαθεί, μέσα στην απελπισία του έπεσε από το βράχο και σκοτώθηκε.

Οι γονείς που έχουν παιδιά στη Γ΄ τάξη του Λυκείου και έχουν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική είναι η επιτυχία τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, μιας και ανοίγουν δρόμους τόσο για τη μόρφωσή τους όσο και για την επαγγελματική τους εξέλιξη και σταδιοδρομία (ανεξάρτητα δηλαδή από το κίνητρό τους, «σπρώχνουν» τα παιδιά τους σε μια προοδευτική κατεύθυνση, να γνωρίσουν ένα κομμάτι από τη γνώση της εποχής τους και να γίνουν έτσι πιο απαιτητικοί και διεκδικητικοί πολίτες απέναντι στο αστικό κράτος), έχουν αυτές τις μέρες τεράστια αγωνία και περιμένουν, όπως ο Αιγέας, από το πρωί έξω από τα εξεταστικά κέντρα, ελπίζοντας να ξεπροβάλει το παιδί μέσα από την αίθουσα με ένα χαμόγελο χαράς και ικανοποίησης.

Αλλος χαρούμενος, άλλος ανέκφραστος, άλλος προβληματισμένος, οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα, είναι όμως σίγουρα όλοι τους κατάκοποι ύστερα από μια τρίωρη εξαντλητική «μάχη» με τα θέματα. Επειτα αναλαμβάνουν δράση τα κανάλια, που δε χάνουν ποτέ την ευκαιρία να συκοφαντήσουν και ένα τμήμα της μαθητικής νεολαίας, που μην έχοντας επιλογή, προσέρχεται στις εξετάσεις με χαλαρή διάθεση, χωρίς προσδοκίες, μιας και δεν μπορούσε να ακολουθήσει, με ευθύνη του αστικού κράτους, τον καταιγιστικό τρόπο παρουσίασης της ογκωδέστατης ύλης, που επιβάλλει το αναλυτικό πρόγραμμα από τις πρώτες κιόλας τάξεις του Γυμνασίου, τις ατελείωτες χαμένες διδακτικές ώρες, εξαιτίας της χρόνιας αδιοριστίας των εκπαιδευτικών, τα πολυπληθή τμήματα των 25 και 27 μαθητών στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου διαβιεί η πλειοψηφία της εργαζόμενης κοινωνίας, και μύρια άλλα προβλήματα.

Στη συνέχεια, οι έμποροι της γνώσης, ιδιοκτήτες φροντιστηρίων, εντοπίζουν τις «παγίδες» των θεμάτων, αναπτύσσουν γρήγορα ένα σκεπτικό επίλυσής τους (αλήθεια, γιατί δεν μας λένε και πόσα άτομα συνεργάστηκαν για να λύσουν έγκαιρα τα θέματα;), επαναλαμβάνοντας πάντα σαν χαλασμένο γραμμόφωνο ότι τα θέματα είχαν σωστή διαβάθμιση, κάλυπταν μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης και πως προορίζονταν για καλά προετοιμασμένους υποψήφιους, κάνοντας έτσι έμμεσα την καλύτερη διαφήμιση στο μαγαζί τους: «Ελάτε σε εμάς που κατέχουμε όλες τις συνταγές επιτυχίας»!

Οι δημοσιογράφοι κλείνουν τη συζήτηση με παραινέσεις προς τους υποψηφίους: «να μην έχετε άγχος και να διαχειριστείτε σωστά το χρόνο που απομένει για μια καλή επανάληψη», «μη συνδέετε την επαγγελματική αποκατάσταση και την ευτυχία στη ζωή με την είσοδο στο Πανεπιστήμιο, γιατί οι ευκαιρίες που θα σας παρουσιαστούν σε αυτή είναι αρκετές και πρέπει να είστε έτοιμοι να τις αρπάξετε» κ.λπ. κ.λπ.

Το ζήτημα είναι πως οι περισσότεροι από αυτούς που δίνουν αυτές τις «συμβουλές» είναι ταυτόχρονα υπέρμαχοι αυτού του ψυχοφθόρου και μαθητοκτόνου θεσμού αυστηρής επιλογής, που πλήττει ιδιαίτερα τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμμάτων, γι’ αυτό και διαφυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού από όλο τον αστισμό. Τα δικά τους παιδιά, όμως, συνήθως φοιτούν στα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία, ενώ παράλληλα φέρνουν τα απογεύματα στο σπίτι και μια ολόκληρη στρατιά καθηγητών για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία. Ακόμα και αν δεν καταφέρουν να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο της επιλογής τους, θα ανοίξουν και πάλι το χοντρό τους πορτοφόλι για να πάρουν το «χαρτί» που επιθυμούν από κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα του εξωτερικού ή κάποιο κολέγιο του εσωτερικού, τώρα που «ωρίμασαν οι συνθήκες» και αυτά εξομοιώθηκαν με τα Πανεπιστήμια της χώρας, ύστερα από απανωτές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις με καταιγιστικό ρυθμό από την κυβέρνηση των α(χ)ρίστων.

Το μάθημα των Μαθηματικών αποτελεί διαχρονικά το βαρύ πυροβολικό του συστήματος στην προσπάθειά του να εμφανίζει μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις και να μειώνει, σχεδόν κάθε χρόνο πλέον, τον κλειστό αριθμό εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (τα προηγούμενα δύο χρόνια πάρα πολύ δραστικά), δικαιολογώντας έτσι και το πετσόκομμα των δαπανών για την Παιδεία.

Είναι εκείνο στο οποίο παρατηρείται το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών που δεν περνούν την «ψυχολογική» βάση του 10.

Στον επόμενο πίνακα φαίνεται ο μέσος όρος στο μάθημα των Μαθηματικών για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ από το 2015 και έπειτα που διαμορφώθηκε η νέα ύλη και περιλαμβάνει πλέον αποκλειστικά τη μελέτη των συναρτήσεων.

Τα θέματα «διαβαθμισμένης δυσκολίας» που επιλέγει κάθε φορά η κεντρική επιτροπή των εξετάσεων στα Μαθηματικά ακολουθούν πάντα την ίδια πρόστυχη λογική και υπηρετούν την πάγια τακτική της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να εμφανίζουν οι επιδόσεις των υποψηφίων «ορθολογική» κλιμάκωση, η οποία θα υπηρετήσει την «αντικειμενική» επιλογή εκείνων που θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών πρέπει να κινηθεί σε βαθμολογίες κάτω από τη βάση του 10 ή λίγο πάνω από αυτή, να αποδεχτεί «τη μοίρα του και το ριζικό του» και να κατευθυνθεί σε σχολές «που αντιστοιχούν στις δυνατότητές του», σχολές «μειωμένου ενδιαφέροντος» ή αυτές που βρίσκονται «στα αζήτητα», ενώ το υπόλοιπο να κατανεμηθεί σταδιακά μειούμενο σε κλάσεις 13-15, 15-18 και 18-20.

Συγκεκριμένα, τα τελευταία δύο χρόνια οι μαθητές της ομάδας προσανατολισμού «Οικονομίας και Πληροφορικής» κατέγραψαν τις εξής επιδόσεις στα Μαθηματικά:

Καλύτερες και τις δύο χρονιές ήταν οι επιδόσεις στο ίδιο μάθημα για τους μαθητές της ομάδας προσανατολισμού «Θετικών σπουδών»:

Τη φετινή χρονιά η εκτίμηση είναι ότι θα μειωθεί το ποσοστό των μαθητών που κινήθηκε κάτω από τη βάση του 10, χωρίς αυτό από μόνο του πρακτικά να σημαίνει ότι αποκτά περισσότερες πιθανότητες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μιας και καραδοκεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (που αποτελεί τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων όλων των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) και βεβαίως ο κλειστός αριθμός εισακτέων.

Σε αυτά τα αποτελέσματα στηρίζεται το ΥΠΑΙΘ για να σπεκουλάρει για το επίπεδο της μαθηματικής εκπαίδευσης στη χώρα, την «αποδοτικότητα» του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, να αποσείει από πάνω του τις διαχρονικές ευθύνες των αντιεκπαιδευτικών του πολιτικών και να εξακολουθήσει να προωθεί ανενόχλητο την περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας.

Παρόλο που τα Mαθηματικά αποτελούν μία από τις ωραιότερες και πιο δημιουργικές κατασκευές του ανθρώπου, στην προσπάθειά του να λύσει απλά και καθημερινά προβλήματα, να κατανοήσει και να ελέγξει τα στοιχεία της φύσης, να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του, αλλά και να προσπαθήσει να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που προκύπτουν από την έμφυτη περιέργειά του, η διδασκαλία τους στο αστικό σχολείο ακολουθεί μια στεγνή και τυπική περιγραφή, μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, η οποία όχι μόνο δεν μπορεί να προκαλέσει από μόνη της ενδιαφέρον στον μαθητή, αλλά συνήθως προκαλεί το φόβο και την αποστροφή.

Είναι μια διαδικασία στην οποία ο μαθητής είναι παθητικός δέκτης. Χωρίς να συμμετέχει ουσιαστικά σε αυτή, καλείται να κατακτήσει γρήγορα τεχνικές και στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, με αποτέλεσμα να αποκτά συχνά την εντύπωση ότι τα Μαθηματικά είναι ένα ολοκληρωμένο και τελικό προϊόν, καθώς από τη διδασκαλία τους απουσιάζει πλήρως το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο εξέλιξής τους, τα λάθη και οι εσφαλμένες αντιλήψεις που σταδιακά παραμερίστηκαν μέχρι αυτά να αποκτήσουν τη μορφή που εμείς γνωρίζουμε σήμερα.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις, ως μεγεθυντικός φακός, καταδεικνύουν με τραγικό τρόπο τα αδιέξοδα του αστικού σχολείου. Ενός σχολείου εξετασιοκεντρικού, ανταγωνιστικού, πλήρως προσανατολισμένου στις ασύνδετες και ρηχές γνώσεις μιας χρήσης, στην απομνημόνευση και την παπαγαλία και όχι στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Εχουν ως στόχο να συντρίψουν εν τη γενέσει τους τα όνειρα της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακές σπουδές και να κατευθύνουν την πλειοψηφία της σε σχολές που αναπτύσσουν μόνο τις ελάχιστες δεξιότητες που απαιτούνται για τη στελέχωση της παραγωγής, διαμορφώνοντας έτσι χαρακτήρες υπάκουους στην ακόρεστη βουλιμία του κεφαλαίου.

Αν θέλουμε ως εργαζόμενη κοινωνία να φέρουμε πιο κοντά τη νεολαία μας στη γνώση, πρέπει να απαιτήσουμε από το αστικό κράτος γενναία χρηματοδότηση για τη δημόσια Παιδεία με ταυτόχρονη κατάργηση των εξετάσεων και όλων των αξιολογικών κρίσεων. Ας μην περιμένουμε άλλο τον Θησέα για να σκοτώσουμε το τέρας του Λαβύρινθου.

Γ.Ρ.

Εκτύπωση 🖨
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΤέσσερα χρόνια χωρίς τον Χρήστο
Επόμενο άρθρο Η Οδύσσεια των προσφύγων στο «κόσμημα της Ευρώπης»

Σχετικά Αρθρα

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32

Εθνικό Απολυτήριο: Η εκτίναξη των ταξικών φραγμών

Παιδεία 23 Ιούν 2025, 12:35

Να καλύψει η ΟΛΜΕ τα έξοδα των ΕΛΜΕ για τις ομαδικές συλλογικές προσφυγές

Εργατικά 18 Ιούν 2025, 07:38

Πανεπιστημιακοί: Τα δικαστήρια πλυντήρια της ανομίας και κουρελιάσματος της δημοκρατίας

Παιδεία 17 Ιούν 2025, 21:41
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

2 Ιούλ 2025, 13:36
Η παπάρα

Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του

2 Ιούλ 2025, 12:01
Κόντρες

Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται

2 Ιούλ 2025, 09:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

2 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Κόντρες

Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν

1 Ιούλ 2025, 13:41
Πολιτισμός

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

1 Ιούλ 2025, 09:59
Διεθνή

Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;

1 Ιούλ 2025, 08:42
Διεθνή

Γάζα: To τελευταίο ρεπορτάζ

Θερίζουν τους δημοσιογράφους της Γάζας οι σιωναζιστές

1 Ιούλ 2025, 07:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούλη

1 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Στις 25 Οκτώβρη το εφετείο για το νεοναζιστικό μόρφωμα των «Σπαρτιάτες» και τον Κασιδιάρη

Η καταδίκη τους πρέπει να θεωρείται βέβαιη

30 Ιούν 2025, 19:55
Πολιτική

Οι υγειονομικοί στα Νοσοκομεία Παίδων στο πλευρό του παλαιστινιακού λαού

30 Ιούν 2025, 19:16
Διεθνή

Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών: Το Ισραήλ επιβάλλει απαρτχάιντ

30 Ιούν 2025, 18:37
Πολιτική

Ο Τσίπρας φωνάζει «παρών» με γιαλαντζί μανούρα

30 Ιούν 2025, 18:28
Πολιτισμός

To Γκλάστονμπερι βάφτηκε στα χρώματα της Παλαιστίνης από Kneecap και Bob Vylan

Σπασμωδικές αντιδράσεις από βρετανική κυβέρνηση και BBC

30 Ιούν 2025, 14:02
Κόντρες

Φλωρίδη, έχεις καμιά εξήγηση;

30 Ιούν 2025, 09:39
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούνη

30 Ιούν 2025, 00:01
Αθλητισμός

Μποϊκοτάζ στο σιωναζισμό

29 Ιούν 2025, 22:34
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

Ημέρα ΑΤΙΑ.

1902: Συνεχίζονται οι βίαιες εξεγέρσεις στη Ρωσία. Στο Ροστόβ ξεσηκώνονται οι εργάτες και στον νότο οι χωρικοί.

1939: Γεννιέται ο Αλέξανδρος Παναγούλης.

1964: Οι ΗΠΑ γνωστοποιούν ότι η αδελφή του Φιντέλ Κάστρο υπήρξε πληροφοριοδότρια της CIA για τέσσερα χρόνια.

1974: Παρουσία του Δημήτρη Ιωαννίδη ο στρατηγός Μπονάνος δίνει εντολή στον ταξίαρχο Γεωργίτση και στον συνταγματάρχη Κομπόκη για πραξικόπημα κατά του Μακάριου στην Κύπρο.

1975: Το 684 βούλευμα της ολομέλειας του Αρείου Πάγου, χαρακτηρίζει στιγμιαίο το αδίκημα της έσχατης προδοσίας των απριλιανών.

1976: Ενοποιούνται το Βόρειο και το Νότιο Βιετνάμ.

1982: Τριπλή επίθεση του ΕΛΑ σε ισραηλινούς στόχους και τρεις βόμβες σε ισάριθμες τράπεζες.

1989: Η πρώτη, στη νεοελληνική ιστορία κυβέρνηση συντηρητικών και αριστερών (ΝΔ – ΚΚΕ – ΣΥΝ) με πρωθυπουργό τον Τζανή Τζανετάκη.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo