Στις ακριτικές περιοχές δεν θα λειτουργούν σχολεία, αλλά οι μαθητές θα κάνουν τηλεμαθήματα! Αυτήν τη «λύση» βρήκαν τα διεστραμμένα μυαλά της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης της ΝΔ, προκειμένου να κόψουν ακόμη και από αυτές τις ελάχιστες δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση, πετώντας στα σκουπίδια τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των ακριτικών και δυσπρόσιτων περιοχών.
Την ανακοίνωση αναμένεται να κάνουν σήμερα ο αδίστακτος Μητσοτάκης με τον υπουργό Αμάθειας και Καταστολής Πιερρακάκη και την υφυπουργό Ζέττα Μακρή.
Για φόντο διάλεξαν εσκεμμένα το ημερήσιο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις των Ριζωμάτων Ημαθίας, ένα σχολείο που κάθε χρονιά απειλείται με λουκέτο με τη δικαιολογία ότι βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή και έχει λίγους μαθητές.
Το νέο έγκλημα κατά των μορφωτικών αναγκών των παιδιών και του Δημόσιου σχολείου αποτελεί τον βασικό αντιδραστικό πυρήνα του πολυδιαφημισμένου «ψηφιακού σχολείου», που με ταρατατζούμ παρουσιάζουν Μητσοτάκης και σία, διανθισμένο με φιοριτούρες περί «ψηφιακού φροντιστήριου» και ψηφιακής αναβάθμισης και ψηφιακού επανασχεδιασμού γραφειοκρατικών λειτουργιών του σχολείου (απουσιολόγιο, βιβλίο ύλης, βαθμολογίες, ΜySchool, κ.λπ.).
Αλλά ακόμη και αυτή η ψηφιακή αναβάθμιση με «πλατφόρμες ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης με τα σχολεία» δεν είναι αθώα, καθώς αυτές θα συνδεθούν άμεσα με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών και την «ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς».
Το «ψηφιακό σχολείο», δηλαδή ουσιαστικά τα τηλεμαθήματα σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του ωρολόγιου προγράμματος, είναι η φθηνή λύση, που θα αντικαταστήσει την ανάγκη για δημιουργία και συντήρηση σχολικών κτιρίων, την ανάγκη για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και θα καταβαραθρώσει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών για πρόσβαση στη γνώση και κατάκτησή της. Γιατί, ως γνωστόν, καμιά τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη, την ζεστή και άμεση αλληλεπίδραση μαθητών-εκπαιδευτικών και μαθητών μεταξύ τους.
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας, όμως, έχουν άλλους βρόμικους σκοπούς, πέρα από αυτούς της μείωσης των δαπανών. Εχουν τον στόχο να αποθαρρύνουν τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων από το να συνεχίσουν την προσπάθεια σε ανώτερες ή και ανώτατες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ώστε το σύστημα της εκμετάλλευσης να διευρύνει τη δεξαμενή των εργαζόμενων με μερικές γνώσεις και δεξιότητες και με υποταγμένη συμπεριφορά και συνείδηση.
Με πονηρή δε στόχευση, το ΥΠΑΙΘΑ, εισήγαγε σταδιακά την τηλεκπαίδευση στην εκπαιδευτική διαδικασία (τηλεκπαίδευση στην πανδημία, στον χιονιά, στις πλημμύρες, στις καταλήψεις, στην ακριτική Γαύδο), ώστε να τη γενικεύσει τώρα για τις ακριτικές περιοχές σε μόνιμη βάση.
Στην προσπάθειά του αυτή βρίσκει συμπαράσταση από τον έτερο Καππαδόκη του συστήματος, το ΠΑΣΟΚ.
Γιατί, όταν πρόκειται για τη στήριξη της δημόσιας Παιδείας, γενικώς, τα «καβούρια στην τσέπη» των σφουγγοκωλάριων και διαχειριστών του συστήματος αυξάνονται δραματικά και πάνε περίπατο και τα μεγάλα λόγια των εθνικοφρόνων και των οπαδών του πατρίς-θρησκεία-οικογένεια για τη στήριξη των κατοίκων των ακριτικών και δυσπρόσιτων περιοχών. Ετσι, όλοι θυμόμστε τι έλεγε η Χαρά Κεφαλίδου του ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ με αφορμή την περίπτωση της Γαύδου, όπου δύο παιδιά μιας οικογένειας κινδύνευαν να χάσουν τη χρονιά, επειδή το υπουργείο Παιδείας αρνείτο να λειτουργήσει το εκεί Γυμνάσιο:
«Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναθεωρήσει την απόφαση του και να υιοθετήσει τις καλές πρακτικές που ισχύουν στα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας, στις ορεινές περιοχές της Ευρώπης, στις απομακρυσμένες περιοχές του Καναδά και της Αυστραλίας, με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης-σχολείου.
Η τοποθέτηση ενός εκπαιδευτικού, που εκτός από το μάθημα της ειδικότητας του/της, θα εποπτεύει και τα άλλα μαθήματα που θα γίνονται εξ αποστάσεως, είναι η σωστή απάντηση του Υπουργείου Παιδείας. Δικαιολογίες δεν μπορεί να υπάρχουν.
Το Υπουργείο Παιδείας όφειλε και οφείλει να έχει προτεραιότητες. Να μεριμνήσει πρώτα για τη δημιουργία υποδομών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλα τα παραμεθόρια και δυσπρόσιτα σχολεία και να αναβαθμίσει τις υποδομές των σχολικών μονάδων. Η πολιτική επικοινωνίας με το μοίρασμα voucher δεν αρκεί για να λύσει τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης».
Κατά της αντικατάστασης της ζωντανής μαθησιακής διαδικασίας από τηλεμαθήματα τάσσεται με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ημαθίας, που καταγγέλλει και τη φιέστα Μητσοτάκη στο Γυμνάσιο Ριζωμάτων Ημαθίας.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ημαθίας
Πληροφορηθήκαμε ότι ο κ, Κωνσταντίνος Μητσοτάκης πρόκειται να επισκεφθεί την Παρασκευή 17/5 το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ριζωμάτων, ώστε να ανακοινώσει από εκεί την έναρξη λειτουργίας του επονομαζόμενου «Ψηφιακού σχολείου».
Πάνω σε αυτό δεν ήταν δυνατόν ως ΕΛΜΕ Ημαθίας να μην σχολιάσουμε το γεγονός ότι:
Α. Η επίσκεψη αυτή γίνεται σε ένα σχολείο που συχνά «απειλείται» με κλείσιμο, με τη δικαιολογία του ότι βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή του νομού Ημαθίας και με λιγότερους μαθητές/τριες από τα πολυπληθή τμήματα των σχολείων στα αστικά κέντρα. Μήπως αυτή η επίσκεψη είναι προμήνυμα της κατάστασης που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και «ψηφιακή λειτουργία» τους για να γλιτώσουμε χρήματα με ψηφιακή διδασκαλία σε βάρος των μαθητών;
Β. Οι σχολικές επιτροπές φέτος δεν μπορούν να καλύψουν τα βασικά λειτουργικά έξοδα (προμήθεια πετρελαίου, είδη υγιεινής, χαρτί φωτοτυπικού, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ, κ.ά), λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης από πέρσι στο 1/3, γεγονός που θα οδηγήσει σε αδυναμία κάλυψης της αναπαραγωγής των βιβλίων. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του υπουργείου. Επιδιώκει η κοινωνία και οι εργαζόμενοι να «συνηθίσουν» την ανυπαρξία βιβλίων και την αντικατάστασή τους από φωτοτυπίες και cd στο όνομα του ψηφιακού βιβλίου. Το υπουργείο παιδείας με την κατάργηση του Οργανισμού Έκδοσης Σχολικών Βιβλίων είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος της καθυστέρησης.
Η κυβέρνηση και οι πολιτικές που επιβάλουν την μειοδοσία παιδείας καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν.
Καλούμε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους στη μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε “ψηφιακό φροντιστήριο”, που έχει υποβαθμίσει την εκπαίδευση σε χώρες όπως η Αμερική όπου εφαρμόζεται κατά κόρον!
Γονείς, κηδεμόνες, μαθήτριες/ες και εκπαιδευτικοί είμαστε ανυποχώρητοι/ες μπροστά στην ανάγκη για ποιοτική, αποκλειστικά δια ζώσης εκπαίδευση, που αξίζει σε όλα τα παιδιά μας!