Α πα πα, έκθαμβοι μείναμε από την άμεση κινητοποίηση! Σαββατιάτικα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ενημέρωσαν, κατόπιν σχετικής οδηγίας του Γ.Γ. Κόπτση, τους Διευθυντές των σχολείων να δοκιμάσουν από σήμερα Κυριακή την ηλεκτρονική αίθουσα Webex που διαθέτουν, ώστε να είναι έτοιμοι για… σύγχρονη τηλεκπαίδευση σε περίπτωση που αποφασιστεί η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω της αναμενόμενης κακοκαιρίας «Μπάρμπαρα».
Η «Μπάρμπαρα», σύμφωνα με τους μετεωρολόγους, θα έχει μικρή διάρκεια (κανά δυο-τρεις μέρες το πολύ), αλλά το ΥΠΑΙΘ είναι ετοιμοπόλεμο και θέλει να δείξει προς τους γονείς και την εργαζόμενη κοινωνία γενικά -εκλογές γαρ- πόσο πραγματικά νοιάζεται για την εκπαίδευση των παιδιών.
Μπορεί σχολικές τάξεις ή και ολόκληρα σχολεία να στεγάζονται σε κοντέινερ, μαθήματα να γίνονται μέσα σε εκκλησία, ελλείψει σχολικής τάξης, αυλές και τάξεις να πλημμυρίζουν και οι μαθητές να διαφεύγουν με «γέφυρες»-θρανία, οροφές να πέφτουν, 45.000 αναπληρωτές να εργάζονται με μισθούς πείνας και εργασιακή ανασφάλεια, εκπαιδευτικά κενά να καλύπτονται με το σταγονόμετρο μέχρι και το τέλος σχεδόν της σχολικής χρονιάς, με συνέπεια να χάνονται εκατοντάδες διδακτικές ώρες, αλλά το υπουργείο της αμάθειας έχει έτοιμη τη λύση διά πάσαν νόσον.
Και η «λύση» είναι η τηλεκπαίδευση (δες εδώ και εδώ) και όχι τίποτε όνειρα θερινής νυκτός για γενναία κρατική χρηματοδότηση, ανέγερση νέων σύγχρονων διδακτηρίων και μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Τηλεκπαίδευση έστω και για μια, δυο, τρεις μέρες για να μην χαθούν, λέει, μαθήματα. Τηλεκπαίδευση με δίκτυα της κακής ώρας στα σχολεία, με ανεπαρκείς εξοπλισμούς, με επιβάρυνση των νοικοκυριών, αλλά και των εκπαιδευτικών, που καλούνται με προσωπικό οικονομικό κόστος να ανταποκριθούν.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικά καλούνται να γίνουν σούπερμαν. Να πάνε στα σχολεία, αν δεν διαθέτουν σχετικό εξοπλισμό στο σπίτι, ακόμη κι αν οι δρόμοι είναι απροσπέλαστοι, να δουλεύουν δεκάωρα μπροστά στις οθόνες ακόμη κι αν δεν πληρώνονται, να αποσυντονίζεται και να επιβαρύνεται όλη η οικογενειακή τους καθημερινότητα, γιατί και οι ίδιοι έχουν παιδιά, που ταυτόχρονα είναι υποχρεωμένα να παρακολουθούν «σύγχρονα τηλεμαθήματα» -και πόσοι υπολογιστές και λάπτοπ να υπάρχουν σε ένα σπίτι-, να, να…
Αλλά το αυτί της Κεραμέως δεν ιδρώνει. Η υποκρισία έχει εκτοξευτεί στα ύψη. Η κατάσταση γίνεται ιδιαίτερα αφόρητη για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, που έχουν να αντιμετωπίσουν και την εργοδοτική τρομοκρατία και το φόβο τη απόλυσης. Οι σχολάρχες ενδιαφέρονται πρωτίστως να πουλήσουν φούμαρα στους γονείς και να μην χάσουν πελάτες, σε βάρος βεβαίως πάντα των εργαζόμενων στα «μαγαζιά» τους.
«Η δική μας άποψη (σ.σ. αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ) είναι πως το ενδιαφέρον να μην χαθούν τα μαθήματα είναι υποκριτικό. Το μεν Υπουργείο Παιδείας θέλει να επιδείξει προεκλογικά ότι δεν θα χαθεί καμιά ‘’εργατοώρα’’ για εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα δε ιδιωτικά σχολεία, πιεζόμενα συχνά από ένα ανταγωνισμό που γεννά διαρκώς μεγαλύτερο παιδαγωγικό παραλογισμό και με τις ευλογίες του ΥΠΑΙΘ που τα αφήνει ανεξέλεγκτα, θέλουν να δείξουν στους ‘’πελάτες’’ ότι δουλεύουν κανονικά, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες».
Και συνεχίζει:
«Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί είναι πρόχειροι, επικοινωνιακοί και λαϊκιστικοί, ελάχιστο ενδιαφέρον έχουν για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους και θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα. Δεν λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει μια τέτοια καιρική κρίση:
- Συχνά το δίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματικό, με αποτέλεσμα η μετάδοση μαθήματος να είναι σε πολλές περιπτώσεις πάρα πολύ δύσκολη.
- Τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία που βρίσκονται στο Βόρεια και Ανατολική Αττική είναι σχεδόν απροσπέλαστα (ελπίζουμε να μην επαναληφθούν οι περσινές ντροπιαστικές καταστάσεις μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής που πίεζε εκπαιδευτικούς να πάνε στη δουλειά τους με τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλεια και τη ζωή τους). Επομένως, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει με ίδια μέσα να κάνουν τηλεκπαίδευση.
- Ωστόσο, στα σπίτια τους υπάρχουν παιδιά που θα πρέπει να παρακολουθήσουν και αυτά μάθημα. Πόσα λάπτοπ/υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών;
- Επίσης, κάποιοι γονείς εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κρατήσουν ταυτόχρονα και τα παιδιά τους πολύ μικρής ηλικίας που ενδεχομένως θα είναι δύσκολο να μεταβούν σε βρεφικό σταθμό ή συγγενικό σπίτι. Αυτοί πώς θα διδάξουν, άραγε;
Τέλος, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι εργαζόμενοι που τηλεργάζονται θα πρέπει να λάβουν ειδικό επίδομα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 64 του Ν. 4808/2021. Σχεδόν κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν καταβάλλει το επίδομα τηλεργασίας, κατά την πάγια συνήθεια πολλών ιδιοκτητών που γράφουν τους νόμους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους…».