Την ίδια στιγμή που το uπ. Παιδείας και η θεούσα-νεοφιλελεύθερη Κεραμέως επιχειρεί να επαναφέρει τον επιθεωρητισμό, παράλληλα εξαπολύει επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αποκαλύπτοντας για άλλη μια φορά το σχέδιό της για το σχολείο που θέλει για φτιάξει η κυβέρνηση των α(χ)ρίστων. Αυτήν τη φορά χρησιμοποιεί την εισαγωγική επιμόρφωση του ΙΕΠ, για να στείλει το μήνυμα, σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι συνεχώς stand by ανεξαρτήτως εργασιακού ωραρίου, ανεξαρτήτως επίσημων αργιών επειδή… υπάρχει η δυνατότητα τηλεσυνάντησης.
Καλεί, λοιπόν, τους εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί α) από 12-06-2018 έως και 30-06-2022 και β) μετά το 1999 και πριν τον Σεπτέμβριο του 2012 να… επιμορφωθούν, καθώς αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την μονιμοποίησή τους. Η επιμορφωτική περίοδος ξεκίνησε στις 20 Φλεβάρη και θα ολοκληρωθεί στις 12 του Μάη.
Και πού είναι το πρόβλημα; θα μπορούσε να πει κανείς. Το πρόβλημα είναι ότι η επιμόρφωση (σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΙΕΠ) θα πραγματοποιηθεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ εκτός εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Δευτέρα ως Παρασκευή από τις 17:00 μέχρι τις 21:00 και μάλιστα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν και τις δύο εβδομάδες του Πάσχα που τα σχολεία είναι κλειστά! Δεν θα σταθούμε στο γεγονός ότι το υπ. Παιδείας γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τους εκπαιδευτικούς, αφού δεν τους αναγνωρίζει το δικαίωμα να έχουν… προσωπικό χρόνο εκτός εργασίας. Θα ρωτήσουμε όμως: Είναι ή δεν είναι αυτό παραβίαση των εργασιακών σχέσεων; Οι ώρες που θα ξοδέψουν οι εκπαιδευτικοί μπροστά από μία οθόνη είναι ή δεν είναι εργασία που πρέπει να αμειφθεί αναλόγως;
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι εκπαιδευτικοί που έχουν 15 και 20 χρόνια προϋπηρεσίας, ως αναπληρωτές, θα επιμορφωθούν σε γνωστικά αντικείμενα όπως: διαχείριση σχολικής τάξης, παιδαγωγική αλληλεπίδραση, προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης κ.ά. Με άλλα λόγια, εκπαιδευτικοί που έχουν γυρίσει όλες τις γωνιές της Ελλάδας και έχουν υπηρετήσει τη δημόσια εκπαίδευση για 15 και 20 χρόνια θα επιμορφωθούν για το πώς θα οργανώνουν την ύλη των μαθημάτων και πώς θα αλληλεπιδρούν με τους μαθητές! Αστεία πράγματα.
Πέρα όμως από την πείρα χρόνων που κουβαλάνε, πολλοί από αυτούς έχουν ήδη επιμορφωθεί μέσω των ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) για τον ίδιο ακριβώς σκοπό.
Αν θέλουμε, λοιπόν, να μιλάμε για ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και όχι για μια επιμόρφωση καρικατούρα και τιμωρία, θα πρέπει να μιλάμε για επιμόρφωση με ευθύνη των Πανεπιστημίων, δημόσια και δωρεάν, με απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τα διδακτικά τους καθήκοντα, απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και κατάταξής τους.
Επιμόρφωση στα νέα δεδομένα της παιδαγωγικής επιστήμης και των μεθόδων διδασκαλίας και όχι «επιμόρφωση» στο πόδι για να φαγωθούν απλά κάποια κονδύλια από το ΕΣΠΑ και για να ισχυρίζεται το υπουργείο Παιδείας ότι παράγει ουσιαστικό και σοβαρό έργο. Και μάλιστα «επιμόρφωση» σκοταδιστική, όπως αυτή που γίνεται τώρα, αφού καθημερινά αποκαλύπτεται ότι μέσω αυτής προωθούνται αντιδραστικά, ρατσιστικά και φασιστικά ιδεολογήματα, όπως π.χ. μαθητές-«πνεύματα αντιλογίας» και «αναρχικοί», σχολεία-«καταυλισμοί στιγματισμένων».
Δεν πρόκειται απλά για κάποιες «ελάχιστες αστοχίες στις 5.500 σελίδες του πολυσχιδούς επιμορφωτικού υλικού», που «απομονώθηκαν και διορθώθηκαν άμεσα», όπως ισχυρίζεται ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου (persona non grata για τους εκπαιδευτικούς, για να μην ξεχνιόμαστε), απολογούμενος, καθώς πιάστηκε επ’ αυτοφώρω και έγινε βούκινο, αλλά για την αντιδραστική κατεύθυνση που προωθεί η αγρίως νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη σε όλα τα επίπεδα.
Μία πρόταση μόνο θα κάνουμε στην Κεραμέως και το ΙΕΠ. Μέσα στα επιμορφωτικά σεμινάρια να βάλει και το μάθημα της αυτοάμυνας, γιατί απ’ ό,τι φαίνεται είναι απαραίτητο προσόν για έναν εκπαιδευτικό τη σήμερον ημέρα, αν θέλει να γλυτώσει από τα γκλομπ των ένστολων γουρουνιών (βλέπε εδώ).