Αφού η Κεραμέως αρνείται να ιδρύσει Γυμνάσιο ή να λειτουργήσει Γυμνασιακή Τάξη στη Γαύδο, ώστε να φοιτήσουν τα δύο παιδιά της οικογένειας του ακριτικού νησιού και να μην χωριστεί η οικογένεια με ξενητεμό της μητέρας στην ενδοχώρα της Κρήτης -πράγμα που η μάνα αρνείται σθεναρά-, έσπευσε η Κεφαλίδου του ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ να δώσει τη «λύση»: Τηλεκπαίδευση! Οχι μόνο για την περίπτωση της Γαύδου, αλλά και σε όλα τα παραμεθόρια, ακριτικά και δυσπρόσιτα σχολεία!
Να τα «γκαβώσει» ντιπ κατά ντιπ τα παιδιά δηλαδή, θέλει η Κεφαλίδου, αντί το κράτος να μπει σε «περιττά» έξοδα, ώστε να ικανοποιηθεί το αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση (στην περίπτωση της Γαύδου δε, μιλάμε για υποχρεωτική εκπαίδευση) σε όποιο μέρος της Ελλάδας και αν κατοικούν.
Γιατί, ως γνωστόν, η τηλεκπαίδευση, που αξιοποιήθηκε ιδιαίτερα τον καιρό του λοκντάουν, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ όξυνε παραπέρα τις μορφωτικές ανισότητες και υπέσκαψε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Από την εφαρμογή της επλήγησαν με ιδιαίτερη ένταση τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των ακριτικών περιοχών και των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων.
Τα εγγενή ποιοτικά χαρακτηριστικά της συνδέονται με τα σοβαρά ελλείμματα κάλυψης και αφομοίωσης της ύλης, ενώ υπάρχουν ειδικές κατηγορίες διδακτικών αντικειμένων, των οποίων η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης είναι εξαιρετικά δυσχερής και αναποτελεσματική. Το παιδαγωγικό κλίμα, η ψυχοκοινωνική διάσταση της μαθησιακής διαδικασίας ως βασική παράμετρός της, πλήττεται σοβαρά από την τηλεκπαίδευση. Δημιουργούνται κυρίως προβλήματα στην αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών, προβλήματα συγκέντρωσης και οργάνωσης, κόπωση, περιορισμένη ανταπόκριση των μαθητών στα μαθήματα και στις εργασίες που τους ανατίθενται.
Βεβαίως σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και την παράμετρο της εξοικονόμησης δαπανών από το αστικό κράτος. Αντί για σχολεία και διορισμούς εκπαιδευτικών, έχουμε τάμπλετ, κινητά τηλέφωνα και δίκτυα της κακιάς ώρας, από τα οποία όφελος έχουν μόνο οι εταιρίες και οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις.
Αλλά για το ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ όλα αυτά είναι αμελητέα, αφού και αυτό το αστικό κόμμα και η ΝΔ (σε ανύποπτο χρόνο το υπουργείο Παιδείας εξέφρασε την άποψη η τηλεκπαίδευση να χρησιμοποιηθεί στις ακριτικές περιοχές) το «ίδιο κούτσουρο ματιάζουν».