Με τις ίδιες απαράδεκτες συνθήκες λειτουργίας εν μέσω πλήρους εξέλιξης του τέταρτου κύματος της πανδημίας θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη. Οπως όλα δείχνουν τα τμήματα θα λειτουργήσουν ξανά με 25 και 27 μαθητές, διότι κατά τη… δημιουργική γεωμετρία του Μαγιορκίνη αυτό το περιβάλλον έναντι της πανδημίας είναι πιο… ασφαλές, ενώ η απαραίτητη προϋπόθεση για το σπάσιμο των τμημάτων δεν εκπληρώνεται, αφού οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών που έχουν εξαγγελθεί είναι σταγόνα στον ωκεανό, μπροστά στα δεκάδες χιλιάδες κενά.
Αντ’ αυτού η Κεραμέως βγήκε στον ΣΚΑΪ για να δηλώσει ότι το υπουργείο μελετά μαζί με την επιτροπή των κυβερνητικών λοιμωξιολόγων τη δημιουργία νέων πρωτοκόλλων, ώστε να μην κλείνουν τα σχολεία με το πρώτο κρούσμα όπως πέρυσι. Πέρα από το γεγονός ότι και πέρυσι τα σχολεία δεν έκλειναν με το πρώτο κρούσμα (έκλεινε μόνο το τμήμα) γιατί τα περίφημα πρωτόκολλα γινόταν λάστιχο -για να μη μιλήσουμε για το ανέκδοτο της ιχνηλάτησης ή το τι γινόταν στα ιδιωτικά σχολεία-, αντιλαμβανόμαστε από τα λεγόμενα της υπουργού Παιδείας ότι πάμε σε ακόμα πιο χαλαρά πρωτόκολλα.
Το επιχείρημα που επιστρατεύθηκε τώρα είναι ότι ο εμβολιασμός έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα.
Πολλές φορές από την Κόντρα έχουμε αποδείξει τα τεράστια ψεύδη που λέγονται σε σχέση με τις δόσεις εμβολίων που έχουν παραλειφθεί, άρα και το ποσοστό του εμβολιασμένου πληθυσμού και τα μαϊμουδισμένα στοιχεία που ανακοινώνει ο Θεμιστοκλέους στα σόου της ενημέρωσης.
Γι’ αυτό και τώρα δεν παίρνουμε τοις μετρητοίς αυτά που δηλώνει η Κεραμέως για το ποσοστό των ήδη εμβολιασμένων εκπαιδευτικών, αφού δεν γνωρίζουμε τις επιπτώσεις που είχε σε αυτήν την κατηγορία εργαζομένων η εγκληματική διαχείριση από την κυβέρνηση της πανδημίας και της εκστρατείας εμβολιασμού.
Το συμπέρασμα είναι ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να ρίξει το βάρος της ευθύνης, για τα κρούσματα που θα εμφανιστούν στα σχολεία, αποκλειστικά στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
Για το λόγο αυτό ψήφισε σχετική νομοθετική διάταξη (τροπολογία ως άρθρο 111 στο νόμο «Εκσυγχρονισµός του Ελληνικού Κτηµατολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις»), που ουσιαστικά καθιστά υποχρεωτικό τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με αυτή, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή οι απασχολούμενοι με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικοί (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι) και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π εάν δεν προσκομίσουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στις σχολικές μονάδες.
Υφίστανται δε τις εξής συνέπειες:
- Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π., γίνεται χρήση η πρόσφατα ψηφισμένη διάταξη του αντεργατικού νόμου Χατζηδάκη. Τους επιβάλλεται, δηλαδή, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές.
- Οι προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, καθώς και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π., οι οποίοι κατά την ημέρα ανάληψης υπηρεσίας δεν προσκομίζουν στον Διευθυντή/Προϊστάμενο της οικείας σχολικής μονάδας, … πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Στην περίπτωση αυτή δε, αποκλείονται από τους διορισμούς και τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση του διορισμού και τα δύο επόμενα σχολικά έτη.
Επίσης με απόφαση του υπουργού Παιδείας «δύνανται να καθορίζονται περαιτέρω συνέπειες για όλους τους προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, καθώς και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. που μετά την ανάληψη υπηρεσίας παραβαίνουν άπαξ ή και επανειλημμένως τα οριζόμενα στην παρούσα παράγραφο».
Με την τροπολογία ετοιμάζεται το έδαφος για όλες τις συνέπειες που θα υποστούν οι εκπαιδευτικοί που είτε δεν έχουν εμβολιαστεί ή δεν προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης (rapid test ή PCR test). Για το λόγο αυτό προβλέπεται ότι κατά το διδακτικό έτος 2021-2022, οι θέσεις αυτών των εκπαιδευτικών μπορούν να καλύπτονται από προσωρινοιούς αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου τρίμηνης διάρκειας.
Η Κεραμέως δεν διευκρίνησε πόσα εργαστηριακά διαγνωστικά τεστ οφείλουν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί σε μια εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, με την τροπολογία προβλέπεται ότι αυτά θα γίνονται «με δική τους επιβάρυνση».
Κοντολογίς, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας αποσκοπούν να αποσείσουν τις δικές τους ευθύνες για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τη στιγμή που έχουν ανοίξει τον τουρισμό και τα «πάντα όλα» και έχουν πλήξει την εμβολιαστική συνείδηση με την εγκληματική διαχείριση που έκαναν σε συνεργασία με τους ενσωματωμένους «ειδικούς» στον τομέα αυτό. Με τρομοκρατία για αναστολή εργασίας, παρακράτηση μισθού, αποκλεισμό από τις προσλήψεις για τα δύο επόμενα σχολικά έτη (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι), ή και περαιτέρω κυρώσεις σε περίπτωση επανάληψης, αποθεώνοντας δηλαδή την ατομική ευθύνη, επιδιώκουν να πετύχουν την διά ζώσης επαναλειτουργία της εκπαίδευσης, καταδεικνύοντας συνάμα τους εκπαιδευτικούς στους γονείς, στην εργαζόμενη κοινωνία, ως αποκλειστικά υπεύθυνους για την επέλαση της πανδημίας και στα σχολεία.
Γιούλα Γκεσούλη