Χωρίς συμμάχους βαδίζει προς ψήφιση το επόμενο διάστημα -σύμφωνα, τουλάχιστον, με ό,τι έχει δηλώσει ο Γαβρόγλου-, το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μαθητές εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις (αν και όχι πολύ μαζικές, προς το παρόν, αφού απαιτείται ένα διάστημα ώστε τα παιδιά να νιώσουν στο πετσί τους την αντιδραστικότητα των αλλαγών), εκπαιδευτικοί σύλλογοι διατρανώνουν την αντίθεσή τους, ενώ ακόμη και η ΟΛΜΕ απορρίπτει το νομοσχέδιο.
Σε σχετική ανακοίνωσή της – εισήγηση προς τις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για ‘’τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση’’ που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά για την Γ’ Λυκείου του 2019-2020 είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.
Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.
Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.
Με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:
• Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
• Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
• Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
• Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί ‘’κατάργησης’’ των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
• Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
• Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
• Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του».
Η βαρύτητα του νομοσχέδιου και οι επιπτώσεις στο σχολείο και τις ζωές των νέων παιδιών απαιτούν επίμονες, μαζικές, μαχητικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών και τη διαφώτιση της εργαζόμενης κοινωνίας, ώστε αυτή να συμπαρασταθεί και να συμπορευτεί. Ομως, η συνδικαλιστική γραφειοκρατία δε μπορεί να απαρνηθεί το ρόλο της και προτείνει τη γνωστή 24ωρη απεργία την ημέρα έναρξης της συζήτησης επί του νομοσχέδιου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και «νέα απεργιακή κινητοποίηση μετά την 24ωρη».
Τελευταία Νέα :
- Το μαρτύριο της υπερεφημέρευσης των γιατρών μπορεί και πρέπει να τελειώσει
- Μακάμπι Τελ Αβίβ – Παλαιστινιακή Αντίσταση, σημειώσατε 2
- Περιπτωσιολογία, φληναφήματα, αβαθής υπεράσπιση της σταλινικής περιόδου και του Στάλιν
- Σαν σήμερα 27 Δεκέμβρη
- Δημόσια Παιδεία με χορηγίες καπιταλιστών, απογείωση ανισοτήτων με το International Baccalaureate και άλλες υπερεξουσίες στους διευθυντές-μάνατζερ
- Γιατί να μη γίνει ένας μαραθώνιος αγάπης;