Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»
  • «Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback
  • Σαν σήμερα 4 Ιούλη
  • Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας
  • Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας
  • Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Το σχολείο θα διοικείται όπως μια καπιταλιστική επιχείρηση
Παιδεία

Το σχολείο θα διοικείται όπως μια καπιταλιστική επιχείρηση

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Απρ 2011, 00:00

Φθηνά επικοινωνιακά τεχνάσματα μετέρχεται το υπουργείο Παιδείας (όπως π.χ. πομπώδεις τίτλους: «πρώτα ο μαθητής» – «πρώτα η σχολική μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο, ή τη γελοιότητα της «δημόσιας διαβούλευσης») για να προωθήσει την «αναδιοργάνωση» της διοίκησης της εκπαίδευσης, την οποία θεωρεί «ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού συστήματος, που θα στηρίξει όλες τις επί μέρους πολιτικές της παιδείας».

Οι πολιτικές αυτές δεν μας είναι άγνωστες. Πρώτον, έχουν περιγραφεί  από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό: Υμνοι αναπέμπονται πια στο «στοχοκεντρικό σχολείο», που είναι μέρος ενός «ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού συστήματος στο πλαίσιο της ΕΕ και στο διεθνή χώρο», που θα επιδιώκει να εκπληρώσει τους «μετρήσιμους στόχους που θέτει για την εκπαίδευση και την κατάρτιση η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ», στο «ανοικτό σχολείο», στο οποίο έχουν λόγο οι επιχειρήσεις και η «τοπική κοινωνία», στο σχολείο του οποίου βασική παράμετρος είναι η «αυτοαξιολόγηση» σε πρώτη φάση και στη συνέχεια η αξιολόγηση, στο σχολείο στο οποίο η θέση του εκπαιδευτικού τίθεται υπό συνεχή αμφισβήτηση.

Διαφημίζεται ως πρόοδος η λειτουργία συνολικά του εκπαιδευτικού συστήματος με όρους «αποτελεσματικότητας» και «αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων» (το τελευταίο αποτελεί δέσμευση του Μνημονίου Νο 3). Δεύτερον, έχουν σ’ ένα βαθμό πάρει ήδη σάρκα και οστά: Τραγικές διαστάσεις έχει πάρει η υποχρηματοδότηση των σχολείων, ο σχολικός «Καλλικράτης» αφάνισε πλήθος σχολικών μονάδων, τα πολυπληθή τμήματα μαθητών δίνουν και παίρνουν, τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό εξακολουθούν να υπάρχουν ενώ βαίνουμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, καταργήθηκε στην ουσία η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, είδος υπό εξαφάνιση αποτελούν οι τάξεις υποδοχής και τα τμήματα ένταξης, καταργήθηκαν τα αθλητικά σχολεία, ενώ για τον εκπαιδευτικό δημιουργήθηκε ένας πραγματικός Γολγοθάς για το διορισμό, τη μονιμοποίηση και στη συνέχεια για την παραμονή του στο σχολείο.

Προβάλλεται, λοιπόν, ένα σχολείο που αποτελεί φωτογραφική αποτύπωση μιας επιχείρησης: Επιχειρηματικά κριτήρια λειτουργίας, εκπαιδευτικό προσωπικό επισφαλές και άρα φοβισμένο και υποταγμένο και «προϊόν» (δηλαδή μαθητές) φθηνό, με ρηχές γνώσεις και δεξιότητες που απαιτεί η αγορά εργασίας. Ενα τέτοιο σχολείο απαιτεί και νέο μοντέλο διοίκησης. Απαιτεί διευθυντή με αρμοδιότητες και ικανότητες μάνατζερ, αυταρχικό και γενικό δερβέναγα, σύλλογο διδασκόντων-διακοσμητικό στοιχείο, που θα εφαρμόζει απαρέγκλιτα τις εντολές του υπουργείου Παιδείας, φορέας των οποίων θα είναι ο διευθυντής και μαθητές στρατιωτάκια.

Την αναγκαιότητα αυτή έρχεται  να υπηρετήσει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Χρησιμοποιείται και πάλι η ψευδεπίγραφη «αποκέντρωση», δηλαδή η μεταφορά αρμοδιοτήτων σε περιφερειακές δομές χωρίς τη μεταφορά των απαραίτητων πόρων, με αποτέλεσμα το κόστος να μετακυλίεται στις πλάτες των «χρηστών» και εύηχες φράσεις, όπως «λογοδοσία», «βέλτιστη αξιοποίηση πόρων», «συντονισμός», «απλούστευση διοικητικών διαδικασιών», κ.λπ. για να περιγραφεί ένα  σχολείο φθηνό, ευέλικτο και «αποτελεσματικό» κι ένα σύστημα διοίκησης, στην ουσία του, άκρως συγκεντρωτικό.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας:

Ο διευθυντής του σχολείου «καθίσταται ο ηγέτης, ο εμψυχωτής και ο διευκολυντής των αλλαγών στη σχολική του μονάδα». Απαλλάσσεται από τα διδακτικά καθήκοντα στις μεγαλύτερες σχολικές μονάδες όχι μόνο γιατί θα έχει αυξημένες αρμοδιότητες, αλλά γιατί πρέπει να αποκοπεί τελείως από το διδασκαλικό σώμα, να απαλλαγεί από κάθε συναδελφική, συγκαταβατική προς τους συναδέλφους του συμπεριφορά, για να μπορέσει να παίξει με επιτυχία το ρόλο του αξιολογητή και του πειθαρχικού προϊστάμενου. Είναι υπεύθυνος:

♦ Για την εποπτεία της λειτουργίας του σχολείου, την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των υπηρεσιακών εντολών, καθώς και του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου.

♦ Για «το σχεδιασμό, την υλοποίηση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης βελτίωσής της και σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης». Η πειθάρχηση, η υποταγή στις απόψεις και τις οδηγίες του διευθυντή, ο οποίος θα είναι φορέας των αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας θα αποτελεί απαρέγκλιτο όρο για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, αλλά και για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και τέλος για τη μονιμότητά τους (σύνδεση μισθού-απόδοσης). Η Χριστοφιλοπούλου εξήγγειλε ήδη την επιστροφή του επιθεωρητισμού από το Σεπτέμβρη στα σχολεία. Η αξιολόγηση, όρος απαράβατος για τη μονιμότητα και την εξέλιξη του εκπαιδευτικού θα συνοδεύεται από τον εξαναγκασμό της συμμετοχής στα ταχύρυθμα σεμινάρια επιμόρφωσης της πλάκας, στη διαμόρφωση των οποίων θα έχει λόγο και ο διευθυντής.

♦ Για «τη βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την άσκηση αποτελεσματικής διεύθυνσης, ελέγχου και εποπτείας». Κοντολογίς, ο δάσκαλος δεν πρέπει να παίρνει ανάσα, βουλώνοντας συνεχώς τις «τρύπες» στη λειτουργία του σχολείου. Γεύση της «αξιοποίησης» του εκπαιδευτικού προσωπικού έχουν πάρει ήδη τα σχολεία με τις συνεχείς μετακινήσεις των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο για να καλυφθεί το διδακτικό τους ωράριο.

♦ Για «την ηλεκτρονική ενημέρωση των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και την αξιόπιστη έγκυρη και έγκαιρη ηλεκτρονική αποτύπωση των στοιχείων της σχολικής μονάδας, καθώς και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης….»

♦ Για «την προώθηση και την εποπτεία εφαρμογής καινοτόμων δράσεων»… και για «τη συστηματική επαφή με την τοπική κοινωνία και τους θεσμούς της Διά Βίου Μάθησης».

 Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο σχέδιο δράσης για το «νέο σχολείο», η «αυτοαξιολόγηση»/αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που δήθεν συμβάλλει στη «βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης», θα αφορά στους πόρους της σχολικής μονάδας (μεταξύ των οποίων και οικονομικοί πόροι, που σηματοδοτεί ευθεία αναφορά σε αποκόμιση πόρων από «τρίτους»), στη διοίκηση της σχολικής μονάδας, όπου θα κρίνονται η διαμόρφωση-εφαρμογή του σχολικού προγράμματος και η αξιοποίηση μέσων και πόρων, στην υλοποίηση του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών (φωτογραφίζονται οι μαθητικές κινητοποιήσεις, οι καταλήψεις, οι απεργίες του εκπαιδευτικού προσωπικού), στο κλίμα και στις σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην εφαρμογή «καινοτόμων προγραμμάτων», στα αποτελέσματα της φοίτησης-επίδοσης των μαθητών (προαναγγέλλεται μαραθώνιος αξιολογικών κρίσεων και εξετάσεων, για να υπάρξει «αντικειμενικό» κριτήριο).

Κοντολογίς, περιγράφεται ένας διευθυντής που θα έχει άμεση εμπλοκή στη συγκρότηση του φακέλου του εκπαιδευτικού και ένας διευθυντής-μάνατζερ, κυνηγός πόρων για τη στήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής και της λειτουργίας του σχολείου, απευθυνόμενος σε επιχειρηματίες, ιδιώτες και λοιπούς σπλαχνικούς «χορηγούς», στους οποίους θα εκχωρεί ένα μέρος του αναλυτικού προγράμματος να το διαμορφώσουν σύμφωνα με τις «ανάγκες» τους (εδώ υπεισέρχονται και τα «καινοτόμα προγράμματα»), καθώς και τους χώρους του σχολείου για τις παντός είδους δραστηριότητές τους («ανοιχτό σχολείο», αρχής γενομένης από τη πραγματοποίηση της φάμπρικας της «διά βίου μάθησης»).

Στην επιβολή αυτού του μοντέλου διευθυντή συνηγορεί η δραστική περικοπή των κρατικών δαπανών για την Παιδεία. Περιγράφεται ένας διευθυντής με αστυνομική νοοτροπία, που θα καταστέλλει κάθε μαθητική κινητοποίηση και θα λειτουργεί ως μπαμπούλας απέναντι σε κάθε εκπαιδευτικό που θα διανοηθεί να απεργήσει, κουνώντας την απειλή της κατάταξης του σχολείου στον πάτο της αξιολογικής κλίμακας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χρηματοδότησή του, τους μαθητές και τους δασκάλους του.

Στον αντίποδα του διευθυντή-γενικού δερβέναγα τοποθετείται ένας περιθωριακός σύλλογος διδασκόντων, που απλά έχει την πολυτέλεια να προτείνει και η απόφαση περιέρχεται στο διευθυντή. Το κράτος θέτει «το εθνικό πλαίσιο αναλυτικού προγράμματος» και καλείται ο σύλλογος διδασκόντων να «αξιοποιήσει τις χρονικές δυνατότητες» που διατίθενται στη σχολική μονάδα. Επίσης προτείνει στο διευθυντή εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις, «επιλέγει» (sic) το διδακτικό και εποπτικό υλικό (πρόκειται για κοροϊδία, όταν τα σχολεία έχουν ανεπαρκέστατη υλικοτεχνική υποδομή, ενώ οι γονείς σπρώχνονται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διατηρηθεί ένα επίπεδο στην εκπαιδευτική διαδικασία), προτείνει μορφές και είδη ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης και έχει την ευθύνη, μετά από διαβούλευση με όλη τη σχολική κοινότητα, για τη συμπλήρωση του «κανονισμού λειτουργίας σχολικής μονάδας».

Ο «κανονισμός λειτουργίας» είναι το νέο φρούτο που υπεισέρχεται στη λειτουργία του σχολείου για να δεθούν πιο σφιχτά τα λουριά του αυταρχισμού και του ασφυκτικού ελέγχου. Την κατεύθυνση αυτή -μαζί με το στόχο του περιορισμού των δαπανών- υπηρετεί και ο θεσμός της «Ενότητας σχολικών μονάδων». Σύμφωνα με αυτόν, «όμορες σχολικές μονάδες του ίδιου Δήμου ομαδοποιούνται και σχηματίζουν ενότητες για την προώθηση της συνεργασίας, τον συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων».

Ο στόχος της άμεσης εποπτείας και του «εξορθολογισμού» στη χρήση των πόρων, τουτέστιν ο ασφυκτικός περιορισμός των δαπανών (από το διορισμό εκπαιδευτικών, τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων και σχολείων έως τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων), επιτυγχάνεται με τη δημιουργία της «καρτέλας του σχολείου», στην οποία θα γίνεται πλήρης αποτύπωση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητές, εκπαιδευτικοί) και των υποδομών, αλλά και με τον «σχεδιασμό του σχολικού χάρτη κατά Δήμο, που θα αποτελέσει τη βάση για μια δυναμική σχέση ανάμεσα στην τοπική κοινωνία, την ΤΑ και το σχολείο, ώστε να επιτυγχάνεται το ικανοποιητικό μέγεθος σχολείου».

Με το σχέδιο νόμου καταργούνται τα Γραφεία Εκπαίδευσης και η ιεραρχική διοικητική πυραμίδα έχει ως εξής:

α) Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που υπάγονται απευθείας στον υπουργό Παιδείας.

β) Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας (νομού), οι οποίες υπάγονται στην οικεία Περιφέρεια Εκπαίδευσης.

γ) Σχολικές Μονάδες που υπάγονται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΟ φόβος της αλήθειας
Επόμενο άρθρο Οταν οι τσατσάδες φοράνε κουστούμι και γραβάτα και οι νταβατζήδες έχουν σφυρίχτρα, οι πελάτες μπουκάρουν στο μπουρδέλο…

Σχετικά Αρθρα

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

Εργατικά 4 Ιούλ 2025, 14:41

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

Παιδεία 3 Ιούλ 2025, 08:52

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32

Εθνικό Απολυτήριο: Η εκτίναξη των ταξικών φραγμών

Παιδεία 23 Ιούν 2025, 12:35
Ροή Ειδήσεων
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Καταστολή

«Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε να μην εξεταστεί καν η έφεση από τη Μείζονα Σύνθεση του ΕΔΔΑ

4 Ιούλ 2025, 09:40
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Πολιτική

Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας

3 Ιούλ 2025, 14:53
Παιδεία

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

3 Ιούλ 2025, 08:52
Διεθνή

Λωρίδα της Γάζας, 2.7.2025: Μην αποστρέφετε το βλέμμα από τα εγκλήματα του κτήνους (βίντεο φρίκης)

3 Ιούλ 2025, 07:32
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούλη

3 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

2 Ιούλ 2025, 22:08
Διεθνή

Γάζα: Παιχνίδια ψυχολογικού πολέμου από Τραμπ-Νετανιάχου

2 Ιούλ 2025, 13:36
Η παπάρα

Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του

2 Ιούλ 2025, 12:01
Κόντρες

Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται

2 Ιούλ 2025, 09:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

2 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Κόντρες

Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν

1 Ιούλ 2025, 13:41
Πολιτισμός

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

1 Ιούλ 2025, 09:59
Διεθνή

Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;

1 Ιούλ 2025, 08:42
Διεθνή

Γάζα: To τελευταίο ρεπορτάζ

Θερίζουν τους δημοσιογράφους της Γάζας οι σιωναζιστές

1 Ιούλ 2025, 07:57
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

ΗΠΑ: Ημέρα Ανεξαρτησίας.

Ιταλία: Ημέρα Garibaldi (1807).

Φιλιππίνες: Ημέρα φιλιππινοαμερικανικής φιλίας (1946).

1848: Εκδίδεται το “Κομμουνιστικό Μανιφέστο“.

1948: Η Γιουγκοσλαβία αποβάλλεται από την Κομινφόρμ.

1958: Επαναστατική εξέγερση στο Ιράκ, εκτελούνται ο βασιλιάς Φεϊζάλ Β’, ο πρωθυπουργός Νουρί Ες Σαΐντ και ο πρίγκιπας διάδοχος.

1982: Αυτοκτονεί ο πρόεδρος της Δομινικανής Δημοκρατίας Σιλβέστερ Γκουθμάν Φερνάντες.

1994: Εκτελείται ο σύμβουλος της τουρκικής πρεσβείας στην Αθήνα Ομέρ Σιπαχίογλου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo