Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 4 Ιούλη
  • Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας
  • Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας
  • Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία
  • Λωρίδα της Γάζας, 2.7.2025: Μην αποστρέφετε το βλέμμα από τα εγκλήματα του κτήνους (βίντεο φρίκης)
  • Σαν σήμερα 3 Ιούλη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Το Νηπιαγωγείο αναπόσπαστο τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
Παιδεία

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το Νηπιαγωγείο αναπόσπαστο τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας,

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr25 Ιούν 2005, 00:00

που κουβαλά όλες τις ανημπόριες και τα αδιέξοδα του σχολείου στον καπιταλισμό

Τις μέρες αυτές (23-25 Ιουνίου) πραγματοποιείται στην Αθήνα η 74η Γενική Συνέλευση της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΔΟΕ. Η συνέλευση, φέτος θα «βγάλει» και το νέο ΔΣ της Ομοσπονδίας, γι’ αυτό, όπως είναι αναμενόμενο, το παιχνίδι θα παιχτεί κυρίως στους διαδρόμους και τα παζάρια, παρά μέσα στην αίθουσα των συζητήσεων. Αλλωστε οι πραγματικές αναζητήσεις, οι προβληματισμοί, οι ουσιαστικές αντιπαραθέσεις, είναι χρόνια τώρα είδη υπό εξαφάνιση στα συνέδρια αυτά της γραφειοκρατίας. Προέχουν οι λεονταρισμοί για μικροκομματική κατανάλωση και η προσμέτρηση των «κουκιών» για τις ψηφοφορίες και την ανάδειξη στα πόστα.

Φέτος, στο συνέδριο της γραφειοκρατίας θα μπει στην κλίνη του Προκρούστη (σσ. τίποτε καλό για την εκπαίδευση δε βγαίνει σ’ αυτά τα συνέδρια) το παραμελημένο παιδί της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η Προσχολική Εκπαίδευση.

Με αφορμή «παλιές συνταγές», που ξαναβγήκαν στο προσκήνιο, τόσο από την πλευρά των παρατάξεων των δυο μεγάλων κομμάτων εξουσίας (ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ), όσο και από την πλευρά της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ (πρόσκειται στο ¨Κ¨ΚΕ), συνταγές που έχουν κοινό παρονομαστή (σσ. λέγεται «κοινωνικός ρόλος» του Νηπιαγωγείου) και τραβούν το χαλί κάτω από τα πόδια του Νηπιαγωγείου, τορπιλίζοντας ευθέως τον εκπαιδευτικό του ρόλο, δημοσιεύουμε σήμερα το πρώτο μέρος της σχετικής ανάλυσης-πρότασης της ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ από το Περιστέρι. Στο επόμενο φύλλο θα δημοσιεύσουμε το δεύτερο μέρος.

Εισαγωγικό σημείωμα

Η άρνηση επί 30 περίπου χρόνια της καθιέρωσης της υποχρεωτικότητας στην προσχολική εκπαίδευση, από όλες τις κυβερνήσεις, η αντιμετώπιση του Νηπιαγωγείου ως απόπαιδου της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η εμπλοκή κατά καιρούς του ρόλου του Νηπιαγωγού με τον ρόλο άλλων ειδικοτήτων, που απασχολούνται κυρίως στους παιδικούς σταθμούς, η ίδια η ασάφεια του νόμου 1566 (άρθρο 3, παράγραφος 2 και παράγραφος 9β) και τέλος η γνωστή πρωτοβουλία του Γ. Παπανδρέου, τότε υπουργού της Παιδείας, να μεταφέρει τα Νηπιαγωγεία στους Δήμους, με τους νόμους 2218 και 2240 για την αποκέντρωση (πρωτοβουλία που ακυρώθηκε στην πράξη από ένα μαζικότατο, μαχητικό κίνημα βάσης νηπιαγωγών-δασκάλων), δημιούργησαν, όπως είναι φυσικό, ένα θολό τοπίο για το μέλει γενέσθαι της προσχολικής εκπαίδευσης.

Η σκόπιμη αυτή παρατεινόμενη ασάφεια ρόλων και σκοπών στο Νηπιαγωγείο, ήταν για τους κυβερνώντες το πλέον ευδόκιμο κλίμα για να εισάγουν, μέσω του Νηπιαγωγείου, σημαντικό μέρος των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που επιχειρούν τελευταία στη μορφή του σχολείου (Ολοήμερο, καταστρατήγηση της πρωινής βάρδιας, κυλιόμενο ωράριο εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίηση κομματιών της σχολικής ζωής με την οικονομική συμμετοχή των γονιών).

Είναι γεγονός, ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση -και εδώ αναφερόμαστε στη ζωντανή εκπαίδευση, στους εκπαιδευτικούς της τάξης- ουδέποτε αμφισβήτησε τον εκπαιδευτικό ρόλο του Νηπιαγωγείου και ότι αυτό αποτελεί κομμάτι απ’ τον κορμό της. Αλλωστε η παρουσία Νηπιαγωγείων στα σχολικά συγκροτήματα των Δημοτικών, διατηρεί πάντα ζωντανή την αμφίδρομη σχέση Νηπιαγωγείων-Δημοτικών και υπενθυμίζει σ’ όλους (παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς) τη συνέχεια από τη μια στην άλλη μορφή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Είναι δε πανθομολογούμενη η τεράστια βοήθεια που παίρνουν τα παιδιά του Δημοτικού, που παρακολούθησαν πρώτα Νηπιαγωγείο (εξ ου και η απαίτηση για δίχρονη προσχολική εκπαίδευση).

Αντίθετα, η συνδικαλιστική γραφειοκρατία, υπονόμευσε όλα αυτά τα χρόνια το Νηπιαγωγείο, είτε αποφεύγοντας να διεκδικήσει δυναμικά τα συμφέροντά του, την ίδια του την υπόσταση, είτε κάνοντας υπονομευτικές για το ρόλο του προτάσεις προς το υπουργείο Παιδείας (όπως πχ. να διορίζονται στους παιδικούς σταθμούς νηπιαγωγοί από την τότε επετηρίδα διορισμών) ή στηρίζοντας τα λεγόμενα «παιδικά κέντρα», είτε σιωπώντας (όπως με την περίφημη αποκέντρωση).

Μπουρλότο, όμως, στα θεμέλια του Νηπιαγωγείου, βάζουν και οι προτάσεις της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ. Προτάσεις που έχουν παρελθόν και παρόν, αφού η συνδικαλιστική αυτή παράταξη υπήρξε από παλιά ένθερμος υποστηρικτής των «παιδικών κέντρων» (σσ. προπομπός του Ολοήμερου σχολείου) και τις οποίες επανέφερε τώρα, με αφορμή τη συζήτηση στην 74η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ, βεβαίως πολύ πιο αναλυτικές. Εξ ου και αποκαλύφθηκε όλο το μέγεθος της σύγχυσης, των αντιδραστικών επιλογών και τελικά της λογικής της ενσωμάτωσης στο σύστημα.

Επειδή δε, η πρόταση της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, θα επιχειρηθεί να παρουσιαστεί σαν η «αριστερή» πλατφόρμα μέσα στους εκπαιδευτικούς και στο συνέδριο και επειδή θα λειτουργήσει σαν άλλοθι και δεκανίκι της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΔΟΕ (σσ. είμαστε βέβαιοι γι’ αυτό) στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές της, θα την αναλύσουμε διεξοδικά στο τέλος της πρότασής μας.

«Αναπνέει» το σύστημα χωρίς το σχολείο;

Είναι σκόπιμο, όταν αναφερόμαστε στην εκπαίδευση, σ’ οποιαδήποτε βαθμίδα της, να υπογραμμίζουμε ως πρελούντιο την κατεύθυνση, που σαν κόκκινη κλωστή διαπερνά όλη τη λογική μας.

Τι είναι, λοιπόν, το σχολείο; Μπορεί να υπάρξει ένα σχολείο, έτσι όπως το ονειρευόμαστε, για όλα τα παιδιά του λαού, που θα μορφώνει ολόπλευρα προσωπικότητες, κάνοντάς τες κοινωνούς της συσσωρευμένης γνώσης και του πολιτισμού της ανθρωπότητας, που θα αναδεικνύει τις πολύπλευρες κλίσεις και τα χαρίσματά τους, στο πλαίσιο μιας ανταγωνιστικής κοινωνίας με εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους; Κοντολογίς μπορεί να υπάρξει σχολείο έξω απ’ την πολιτική ή μήπως όποιος ισχυρίζεται κάτι τέτοιο είναι το λιγότερο αφελής αν μη τι άλλο ψεύτης και υποκριτής;

Το σχολείο στον καπιταλισμό είναι ο προθάλαμος της παραγωγής, είναι ο χώρος όπου αναπαράγεται ο ιεραρχικός καταμερισμός της εργασίας (σχολείο για αφέντες, σχολείο για ανώτερα, μεσαία και κατώτερα στελέχη, για σύγχρονους δούλους), οι εκμεταλλευτικές δηλαδή σχέσεις που ισχύουν στην παραγωγή. Είναι ο χώρος που αναπαράγεται η κυρίαρχη αστική ιδεολογία.

Συνεπώς το σχολείο είναι ένας ισχυρός μηχανισμός στα χέρια του αστικού κράτους, που αυτό δεν θα παραχωρήσει ποτέ και για τίποτε -όσο κρατά τις τύχες μας στα χέρια του- σε άλλους.

Μήπως, λοιπόν, η θεώρηση αυτή μάς στερεί το δικαίωμα να προβάλλουμε το όραμά μας για το «άλλο σχολείο», αφού αυτό δεν πρόκειται να γίνει πραγματικότητα στο πλαίσιο αυτού του συστήματος;

Ασφαλώς όχι. Το όραμα πρέπει να είναι εδώ, να είναι ζωντανό, για να μας ανοίγει το δρόμο στις καθημερινές, επιμέρους διεκδικήσεις μας, να αποδεικνύει περίτρανα τα αδιέξοδα του συστήματος και να γεννά την πεποίθηση της ανατροπής του, να σπρώχνει καθέναν που το αποδέχεται σε αγώνα, όχι μόνο για τα επιμέρους, αλλά για το όλον.

Σαφώς και τα επιμέρους, οι καθημερινές διεκδικήσεις έχουν την αξία τους. Γιατί μας προστατεύουν από το φυσικό και ηθικό εκφυλισμό, γιατί βελτιώνουν τη θέση απ’ την οποία δίνουμε τη μάχη (αν και σήμερα, με τη σαρωτική επίθεση του κεφάλαιου σ’ όλα τα μέτωπα, διεξάγουμε μόνο μάχες οπισθοφυλακών). Μόνο που δεν έχουμε κι ούτε δημιουργούμε αυταπάτες για τα όρια τούτης της πάλης μας.

Ας ξαναγυρίσουμε τώρα στο σχολείο για να πιάσουμε το νήμα απ’ την αρχή.

Το σχολείο, λοιπόν, στο σύστημα που ζούμε, όχι μόνο δε διαμορφώνει προσωπικότητες, με την πραγματική σημασία του όρου, αλλά αντίθετα τις ισοπεδώνει, δίνει στον άνθρωπο εκείνα μόνο τα εφόδια που μεθαύριο θα τον καθηλώσουν ως εργαζόμενο στο ατέλειωτο μαρτύριο της μονοτονίας της δουλειάς. Του προσφέρει γνώσεις λειψές, κατακερματισμένες, αναχρονιστικές, φθηνές, που γρήγορα αποχτιούνται και γρήγορα χάνονται. Με δυο λόγια διαμορφώνει ανθρώπους μερικής δεξιότητας, που αναπόφευκτα υποτάσσονται στη βουλιμία του κεφάλαιου. Ειδικά σήμερα τα περιθώρια έχουν στενέψει ασφυκτικά, αφού η αγορά εισβάλλει όλο και πιο πλατιά και δυναμικά στο σχολείο, αφού όλα αποτιμώνται σε χρήμα και κέρδος και το μοντέλο του εργαζόμενου είναι ο «απασχολήσιμος».

Γι’ αυτό και έχουμε μια σειρά από ρυθμίσεις και νομοθετήματα σ’ αυτή την κατεύθυνση (αξιολόγηση μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, καθηκοντολόγιο, νέος δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας, κατάργηση επετηρίδας και διαγωνισμός ΑΣΕΠ, αθρόα εισαγωγή αναπληρωτών-ωρομισθίων με παράλληλη μείωση των μόνιμων διορισμών, εργασιακές σχέσεις-λάστιχο, αντιδραστικές αλλαγές στα Πανεπιστήμια κ.λπ).

Συνεπώς μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια, όταν μιλάμε για «διαπαιδαγώγηση», που σαφώς είναι μια ευρύτερη έννοια και διαδικασία από την εκπαίδευση, αφού δεν αφορά μόνο τη μετάδοση γνώσεων και δεξιοτήτων, αλλά αφορά τη γενικότερη διαμόρφωση της προσωπικότητας με αξίες, συμπεριφορές και στάση ζωής και βεβαίως δε γίνεται μόνο μέσω του σχολείου αλλά μέσω όλων των μηχανισμών και δομών της αστικής κοινωνίας, εννοούμε την αστική διαπαιδαγώγηση. Τη διαπαιδαγώγηση δηλαδή με τις γνώσεις, τις αξίες, τις συμπεριφορές που απαιτεί ο καπιταλισμός. Και όσον αφορά τις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιεί το σχολείο, αυτές είναι πλευρές της αστικής παιδαγωγικής, της παιδαγωγικής που θέλει να πλάσει ανθρώπους σύμφωνα με αυτά που περιγράψαμε παραπάνω.

Σ’ αυτό το σχολείο, οι εκπαιδευτικοί, ανάλογα με την ταξική τους συνειδητοποίηση, μπορούν να παρέμβουν ελάχιστα. Ψάχνοντας κι ανακαλύπτοντας τις χαραμάδες στη λειτουργία του σχολείου, πρέπει να παλέψουν να δώσουν στα παιδιά του λαού όλα τα φώτα της δικιάς τους γνώσης, πρέπει να παλέψουν να τα μπολιάσουν με τις αξίες της τάξης τους, που πρέπει να είναι η αξιοπρέπεια, το συλλογικό πνεύμα, η αγωνιστικότητα, η εναντίωση στο άδικο.

Το Νηπιαγωγείο στο άρμα της εκπαίδευσης

Το Νηπιαγωγείο, σαν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δε μπορεί να ξεφύγει από τούτες τις τανάλιες.

Μόνο, που λόγω της μιας κάποιας ελευθεριότητας στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματός του -πράγματα αναπόφευκτα γι’ αυτού του είδους την εκπαίδευση στην ηλικία των 4-6 ετών, όπου το παιδί έρχεται για πρώτη φορά σ’ επαφή με οργανωμένη και δομημένη εκπαιδευτική διαδικασία- καθιστά καμιά φορά τα πράγματα θολότερα και δίνει την αίσθηση ότι είναι κάτι διαφορετικό από το άλλο σχολείο.

Όμως και στο Νηπιαγωγείο υπάρχουν περιορισμοί και συμβάσεις και στο Νηπιαγωγείο υπάρχει συγκεκριμένη ύλη που το περιεχόμενό της, όσον αφορά όλους τους τομείς, καθορίζεται από το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τη γενικότερη θεώρηση της εκπαίδευσης και της αγωγής. Και στο Νηπιαγωγείο δίνονται ελάχιστες δυνατότητες στο δάσκαλο να κάνει πράγματα έξω απ’ αυτά που του υπαγορεύει το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Και εδώ συνυπάρχουν οι σκόρπιες κατακερματισμένες, αναχρονιστικές πολλές φορές πληροφορίες, με τις ιδεοληψίες, το σκοταδισμό, την ιστορική αναλήθεια, το ρατσισμό.

Και εδώ χρησιμοποιούνται ως μέθοδος δήθεν αναμόρφωσης της ύλης και του περιεχομένου, τα λεγόμενα «καινοτόμα προγράμματα», που στο όνομα της ολιστικής προσέγγισης της γνώσης, κατατεμαχίζουν και αποστεώνουν το γνωστικό αντικείμενο, ενώ υλοποιούνται από λίγους για λίγους.

Και στο Νηπιαγωγείο βρίσκει έδαφος ο δασκαλοκεντρισμός και ο αυταρχισμός και η διάκριση μεταξύ των μικρών παιδιών. Και εδώ υπάρχει ο έλεγχος από το σχολικό σύμβουλο και τους προϊσταμένους.

Και στο Νηπιαγωγείο είναι γελοίο να ισχυριζόμαστε ότι υπάρχουν ίσες ευκαιρίες, με το επιχείρημα ότι δε υπάρχουν εξετάσεις ή βαθμολογία, αφού οι ευκαιρίες των παιδιών, τα εφόδια και τα χαρακτηριστικά τους, καθορίζονται όχι μόνο από το σχολείο (ή μόνο απ’ αυτό), αλλά από την ταξική θέση της οικογένειάς τους στην κοινωνία.

Αναφέροντας όλα αυτά, θέλουμε απλά να τονίσουμε ότι και πάλι οι δυνατότητες της παρέμβασής μας, σαν ταξικοί εκπαιδευτικοί, σαν ταξικό εκπαιδευτικό κίνημα, στο Νηπιαγωγείο, είναι περιορισμένες και ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ξαφνικά τα Νηπιαγωγεία παράδεισους.

Η προβολή του αιτήματος της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης έχει να κάνει, ύστερα απ’ όλα αυτά, με το ότι το Νηπιαγωγείο είναι σχολείο, με την έννοια ότι ανήκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ότι αφού βοηθά σημαντικά το παιδί να παρακολουθήσει στη συνέχεια τις πιο πολύπλοκες και πλατύτερες γνώσεις του Δημοτικού, είναι απαραίτητο να το παρακολουθήσουν όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών.

Μπορούμε, επίσης, κρατώντας αποστάσεις από το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο, να απαιτήσουμε τον ενιαίο σχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων για όλες τις βαθμίδες της εκπαιδευτικής διαδικασίας (14χρονος σχεδιασμός), αρχής γενομένης από το Νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει -όσο είναι δυνατόν αυτό να εξασφαλιστεί- συνέχεια, ομαλό πέρασμα, να μην υπάρχουν επικαλύψεις, κ.λπ.

Γιατί, όποιες και αν είναι οι γνώσεις που προσφέρει το σχολείο στον καπιταλισμό, μόνο χασούρα έχει η εργαζόμενη κοινωνία αν δεν τις πάρει και μόνο κέρδος έχουν οι αφεντάδες, αν γίνει αυτό.

Μπορούμε επιπλέον να απαιτήσουμε δωρεάν βιβλία για κάθε τομέα δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου και δωρεάν εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό υλικό για όλα τα παιδιά.

Στο σημείο αυτό, θα ήταν χρήσιμο ν’ ανοίξουμε μια παρένθεση για να τοποθετηθούμε πάνω στο περίφημο πια πρόβλημα του κινδύνου της «σχολειοποίησης» του Νηπιαγωγείου.

Κατ’ αρχήν, ο όρος είναι πολύ γενικός και δεν μπορεί να ξεμπερδέψει κανείς μαζί του με μια μονοκοντυλιά.

Δεδομένων δε των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Νηπιαγωγείο, ως προς την σκόπιμα διατηρούμενη ασάφεια του ρόλου του, εμείς έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Αν με τον όρο «σχολειοποίηση» εννοείται η υποχρεωτικότητα της προσχολικής εκπαίδευσης, ο ενιαίος σχεδιασμός των αναλυτικών προγραμμάτων, η δωρεάν διανομή βιβλίων και εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού υλικού, τότε εμείς σαφώς είμαστε υπέρ. Αν όμως εννοείται η διεκπεραίωση σώνει και καλά της ύλης (κάτι που γίνεται στο Δημοτικό), το παραγέμισμα του αναλυτικού προγράμματος με όλο και περισσότερες γνώσεις, που έχουν αναφορά κυρίως στο Δημοτικό, η ένταση του αυταρχισμού, του δασκαλοκεντρισμού, τότε βεβαίως και είμαστε εναντίον της.

Η σαφής τοποθέτηση του Νηπιαγωγείου στον κορμό της εκπαίδευσης, βάζει όρια και στην παραμονή του παιδιού σ’ αυτό. Μπορεί δηλαδή να διαρκεί η εκπαιδευτική διαδικασία που απευθύνεται σ’ αυτή την ηλικία των 4-6 ετών παραπάνω χρόνο απ’ αυτόν που ισχύει σήμερα (σσ. εννοούμε το «κλασικό» Νηπιαγωγείο); Νομίζουμε πως όχι. Η παραμονή του παιδιού πέραν του σημερινού ωραρίου παραπέμπει σε φύλαξη και γενικά απασχόληση και πάντως όχι σε εκπαίδευση. Αυτό καταδεικνύει και το υποβαθμισμένο από άποψης εκπαίδευσης απογευματινό ωράριο των «Ολοήμερων Νηπιαγωγείων».

Σχετικά με τα τελευταία, αυτά έχουν βρει ολόθερμους υποστηρικτές ανάμεσα σ’ αυτούς που πασχίζουν να λανσαριστούν ως υπερασπιστές των συμφερόντων των εργαζόμενων γονιών.

Από πού και ως πού όμως η κατάργηση του συνεχούς ωράριου, οι εργασιακές σχέσεις-λάστιχο, η διακεκομμένη εργασία με αναμονή απ’ το τηλέφωνο, είναι το συμφέρον του εργαζόμενου γονιού;

Και μόνο το γεγονός ότι το «Ολοήμερο Νηπιαγωγείο», «Ολοήμερο Δημοτικό» ήταν η προσαρμογή του σχολείου στις αγριανθρωπικές διαθέσεις της αγοράς και του κεφάλαιου, έπρεπε να κάνει τους πάντες να ταχθούν εναντίον τους.

Ακούσατε, έπειτα, απ’ όλους αυτούς τους «υπερασπιστές» των εργαζόμενων, να γίνεται λόγος πουθενά για τις ανάγκες των παιδιών;

Δηλαδή ανάγκη του παιδιού αυτής της ηλικίας στον καπιταλισμό, είναι να βομβαρδίζεται καθημερινά επί 7ωρο ή 8ωρο απ’ όλες αυτές τις πληροφορίες και τα ιδεολογήματα, που περιγράψαμε παραπάνω, να καναλιζάρεται από πάνω όλη η μικρή του ζωή, να καθορίζονται αυστηρά οι συμπεριφορές του, στο όνομα μάλιστα (άκουσον άκουσον) της «επιστημονικής επίβλεψης των παιδαγωγών και όχι της παραμονής στο σπίτι κάτω από αμφίβολης αξίας διαπαιδαγωγητική επίδραση»; Λες και υπάρχει «καθαρή» επιστήμη, λες και το σχολείο είναι κάτι διαφορετικό από την κοινωνία, ότι δεν είναι εικόνα της και της μοιάζει;

Δεν έχουμε χρέος σαν εκπαιδευτικοί, και μάλιστα σαν ταξικοί εκπαιδευτικοί, να πούμε την αλήθεια στους εργαζόμενους γονείς, να έχουμε σαν αφετηρία της σκέψης μας τις ανάγκες του παιδιού; Δεν έχουμε καθήκον να μιλήσουμε για τα φαινόμενα ιδρυματισμού, για τις «αντικοινωνικές» και «παραβατικές» συμπεριφορές που μπορεί να γεννήσει ο μακροχρόνιος εγκλεισμός σ’ ένα χώρο -το σχολείο συγκεκριμένα-, για το οποίο μάλιστα αποφαινόμαστε ότι είναι σχολείο-φυλακή;

Και μήπως με το να διανθίσουμε το αίτημα για «Ολοήμερο Σχολείο» με διάφορες φιοριτούρες, για να είμαστε πιο εντάξει με τη «λαϊκή μας συνείδηση», περί βοηθητικού προσωπικού, τραπεζοκόμων, ψυχολόγων και δε συμμαζεύεται, απαλλασσόμαστε από τούτο το καθήκον, απ’ την υποχρέωση να πούμε την αλήθεια;

Ολα αυτά βέβαια αποκτούν άλλη διάσταση αν αναλογιστούμε ότι ζούμε σε μια εποχή άγριας περικοπής των «κοινωνικών δαπανών». Και η πρόταση για το «Ολοήμερο», σαν απαίτηση τάχα του κινήματος, θα λειτουργήσει -όπως άλλωστε έγινε ως τώρα- ως άλλοθι των κυβερνήσεων για τα ολοήμερα παιδοφυλακτήρια.

Συνοψίζοντας, μπορούμε να διατυπώσουμε τους άξονες διεκδίκησης για το Νηπιαγωγείο στον καπιταλισμό:

– 2χρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση (για παιδιά ηλικίας 4-6 ετών).

– Ενιαία δεκατετράχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

– Ενιαίος σχεδιασμός αναλυτικών προγραμμάτων.

– Δωρεάν βιβλία για κάθε τομέα δραστηριοτήτων στο Νηπιαγωγείο. Κατάλληλο εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό υλικό που θα διανέμεται δωρεάν απ’ το ΥΠΕΠΘ.

– Οχι στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία. Μόνο πραγματικά λαϊκό αίτημα, η μείωση του ωραρίου των εργαζόμενων γονιών (τουλάχιστον του ενός).

– Μείωση των παιδιών ανά τμήμα (15 παιδιά).

– Αμεση μεταφορά όλων των θέσεων Νηπιαγωγών, όπου αυτές εργάζονται, στο υπουργείο Παιδείας.

– Κοινός σχεδιασμός κτιριακής εγκατάστασης Δημοτικού-Νηπιαγωγείου (με τις ιδιαιτερότητές του φυσικά το Νηπιαγωγείο).

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Παρασκευή, 24/6/05
Επόμενο άρθρο

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Παρασκευή, 1/7/05

Σχετικά Αρθρα

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

Παιδεία 3 Ιούλ 2025, 08:52

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32

Εθνικό Απολυτήριο: Η εκτίναξη των ταξικών φραγμών

Παιδεία 23 Ιούν 2025, 12:35

Να καλύψει η ΟΛΜΕ τα έξοδα των ΕΛΜΕ για τις ομαδικές συλλογικές προσφυγές

Εργατικά 18 Ιούν 2025, 07:38
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Πολιτική

Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας

3 Ιούλ 2025, 14:53
Παιδεία

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

3 Ιούλ 2025, 08:52
Διεθνή

Λωρίδα της Γάζας, 2.7.2025: Μην αποστρέφετε το βλέμμα από τα εγκλήματα του κτήνους (βίντεο φρίκης)

3 Ιούλ 2025, 07:32
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούλη

3 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

2 Ιούλ 2025, 22:08
Διεθνή

Γάζα: Παιχνίδια ψυχολογικού πολέμου από Τραμπ-Νετανιάχου

2 Ιούλ 2025, 13:36
Η παπάρα

Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του

2 Ιούλ 2025, 12:01
Κόντρες

Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται

2 Ιούλ 2025, 09:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

2 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Για την ταμπακιέρα… μούγκα στη στρούγκα της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Απάντηση του γενικού διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφέρειας Θεσσαλίας σε δημοσίευμά μας

1 Ιούλ 2025, 22:11
Εργατικά

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

1 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Οταν φεύγουν τα πηλήκια από τα κεφάλια των σιωναζιστών στρατηγών

Εντυπωσιακά βίντεο από τον ανταρτοπόλεμο της Παλαιστινιακής Αντίστασης

1 Ιούλ 2025, 20:12
Κόντρες

Ο θρίαμβος του Κριστιάν Λουμπουτέν

1 Ιούλ 2025, 13:41
Πολιτισμός

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

1 Ιούλ 2025, 09:59
Διεθνή

Γιατί λυσσάει ο σιωναζιστικός όχλος;

1 Ιούλ 2025, 08:42
Διεθνή

Γάζα: To τελευταίο ρεπορτάζ

Θερίζουν τους δημοσιογράφους της Γάζας οι σιωναζιστές

1 Ιούλ 2025, 07:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούλη

1 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Στις 20 Οκτώβρη το εφετείο για το νεοναζιστικό μόρφωμα «Σπαρτιάτες» και τον Κασιδιάρη

Η καταδίκη τους πρέπει να θεωρείται βέβαιη

30 Ιούν 2025, 19:55
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

ΗΠΑ: Ημέρα Ανεξαρτησίας.

Ιταλία: Ημέρα Garibaldi (1807).

Φιλιππίνες: Ημέρα φιλιππινοαμερικανικής φιλίας (1946).

1848: Εκδίδεται το “Κομμουνιστικό Μανιφέστο“.

1948: Η Γιουγκοσλαβία αποβάλλεται από την Κομινφόρμ.

1958: Επαναστατική εξέγερση στο Ιράκ, εκτελούνται ο βασιλιάς Φεϊζάλ Β’, ο πρωθυπουργός Νουρί Ες Σαΐντ και ο πρίγκιπας διάδοχος.

1982: Αυτοκτονεί ο πρόεδρος της Δομινικανής Δημοκρατίας Σιλβέστερ Γκουθμάν Φερνάντες.

1994: Εκτελείται ο σύμβουλος της τουρκικής πρεσβείας στην Αθήνα Ομέρ Σιπαχίογλου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    17Ν
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Εφετείο 17Ν
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΕΛΑ
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Εφετείο ΕΛΑ
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Επαναστατικός Αγώνας
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Ποιοι είμαστε
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Επικοινωνία
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Όροι χρήσης
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Ποιοι είμαστε
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Επικοινωνία
  • ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo