Το δράμα των χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι φέτος οι αιτήσεις για τις 20.000 θέσεις αναπληρωτών (με τις καλύτερες προβλέψεις), που θα δοθούν για κάλυψη την επόμενη σχολική χρονιά, έφθασαν τις 112.000.
Η απελπισία των χιλιάδων αδιόριστων είναι τεράστια. Οι εκπαιδευτικοί αναζητούν μια θέση (επισφαλή) στο δημόσιο σχολείο, έστω και στις εσχατιές της Ελλάδας, αποκομμένοι από τις οικογένειές τους, μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, με μισθούς πείνας, χωρίς να γνωρίζουν τι τους επιφυλάσσει το μέλλον.
Μόνιμοι διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν, ούτε και το 2019 (και βλέπουμε), όπως άλλωστε ομολογείται και στην αιτιολογική έκθεση τροπολογίας που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014 για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών, την αλλαγή λογαριασμών πληρωμών και την πρόσβαση σε λογαριασμούς πληρωμών με βασικά χαρακτηριστικά και άλλες διατάξεις».
Η αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αυτής αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης (σ.σ. της πρόσληψης αναπληρωτών) ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα (σ.σ. μέχρι και το 2019) το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων».
Παρόλ’ αυτά οι συριζαίοι συνεχίζουν ακάθεκτοι τα ψέματα περί μόνιμων διορισμών, τα οποία οι εκπαιδευτικοί, που είδαν πολλά τα μάτια τους και χόρτασαν από παραμύθια (την εξαγγελία, από τότε που ξεκίνησε η ατέλειωτη καταιγίδα των Μνημονίων, έκανε πρώτη φορά ο Λοβέρδος και ακολούθησαν Φίλης και τώρα ο Γαβρόγλου), πλέον δεν «χάφτουν».
Η απελπισία, όμως, είναι τόσο μεγάλη και η ανάγκη για επιβίωση επιτακτική, ώστε οι χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί αποδέχονται τις εξευτελιστικές αυτές εργασιακές σχέσεις.
Η κατάσταση θα διαιωνίζεται όσο το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ψυχολογία και συμπεριφορά βαριά ηττημένου και δεν αποφασίζει να εγερθεί. Οι δυσμενείς επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία εξυπακούονται.