Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 1 Ιούνη
  • «Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3
  • Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση
  • Oλοι/ες σήμερα στην πορεία στη σιωνιστική πρεσβεία
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 31 Μάη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
Παιδεία

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr23 Απρ 2016, 00:00

Οταν αφαιρείς το οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικό πλαίσιο, από την τοποθέτησή σου για τα ζητήματα της Παιδείας (όπως και για κάθε άλλο ζήτημα) τότε γίνεσαι σαλτιμπάγκος, ταχυδακτυλουργός της κακιάς ώρας, που ενδιαφέρεσαι μόνο και μόνο με ψεύτικα κόλπα και ωραιοποιημένα λόγια να αποσπάσεις τη συναίνεση της «κοινής γνώμης».

Ο λόγος και πάλι για τον Αντώνη Λιάκο, επικεφαλής της Επιτροπής Διαλόγου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση των συριζαίων.

Σε συνέντευξη που έδωσε στην Αυγή (18-4-2016), είπε μεταξύ άλλων:

«Ερώτηση δημοσιογράφων: Σε μια εποχή οικονομικής ασφυξίας, η αυτονομία μπορεί να σημαίνει και ότι το κράτος, αδυνατώντας να ανταποκριθεί, μετακυλίει την εξεύρεση πόρων και τις ευθύνες στα σχολεία ή τους δήμους. Και ο ΟΟΣΑ σε ένα τέτοιο πλαίσιο δεν υποστηρίζει την αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων;

Αντώνης Λιάκος: Την αυτονομία, ναι την υποστηρίζει ο ΟΟΣΑ και όλοι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, αλλά και ολόκληρη η σύγχρονη παιδαγωγική. Ολοι μιλούν για περιορισμό του συγκεντρωτισμού, για ενίσχυση της έγνοιας της κοινότητας για το σχολείο. Αλλά υπάρχουν αναβαθμίσεις και διαφορές. Αυτονομία του σχολείου δεν σημαίνει ότι ο διευθυντής ή οι τοπικές αρχές θα προσλαμβάνουν καθηγητές. Αυτονομία και ενδυνάμωση σημαίνει ότι το σχολείο πρέπει να το “τρέχουν'' οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, ο σύλλογος των καθηγητών να σχεδιάζει τους σχολικούς στόχους και το πρόγραμμα της χρονιάς, να συνεδριάζει κάθε βδομάδα για να παρακολουθεί την εξέλιξη του σχολείου, να συνεργάζονται και να αυτενεργούν οι καθηγητές, και στο τέλος της χρονιάς να αναστοχάζονται πάνω στη δουλειά τους και να την αλλάζουν. Αυτός δεν οφείλει να είναι ο στόχος μια προοδευτικής μεταρρύθμισης»;

Στην τοποθέτησή του ο Αντώνης Λιάκος αποφεύγει να μιλήσει για τις υλικές ανάγκες της σημερινής κοινωνίας -καπιταλισμός-, που με τη σειρά τους καθορίζουν και το έργο του σχολείου.

Το έργο αυτό είτε το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί συγκεντρωτικά είτε με «νησίδες» «αυτονομίας» οφείλει να παράγεται αδιασάλευτα, αν ο καπιταλισμός δε θέλει να υπογράψει τη θανατική του καταδίκη. Εδώ επινοούνται κατά καιρούς από τους εκάστοτε κυβερνώντες αμέτρητα αξιολογικά συστήματα προκειμένου να μην πληθαίνει ο «στρατός της ανατροπής», που δυνητικά δημιουργείται μέσω της επαφής με τη γνώση. Εξ ου και η επιμήκυνση της υποχρεωτικής φοίτησης για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού υπήρξε πάντα συνδυασμός των αναγκών της παραγωγής, αλλά και της πίεσης που ασκούσε το εργατικό κίνημα και γενικά η εργαζόμενη κοινωνία για μόρφωση των παιδιών της.

Αυτή η «αυτονομία», λοιπόν, είναι κάλπικη και εξ ορισμού κινείται μέσα σε συγκεκριμένο πλαίσιο, υπηρετεί, δηλαδή, και αυτή με τη σειρά της τους γενικότερους σκοπούς του σχολείου μέσα στον καπιταλισμό.

Το πλαίσιο το βάζουν τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά εγχειρίδια, το μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών, η πολιτική συνείδηση των δασκάλων, των γονιών, του κοινωνικού περίγυρου μέσα στον οποίο είναι ενταγμένο το σχολείο, ο ρόλος και η δράση των τοπικών θεσμών, με τους οποίους θα κληθεί να συνεργαστεί η σχολική μονάδα, η χρηματοδότηση που παρέχεται από το κράτος.

Μπορούμε να αναφέρουμε κάποια παραδείγματα που αποδεικνύουν την κάλπικη ουσία των επιχειρημάτων του προέδρου της Επιτροπής Διαλόγου, ότι τάχα η «αυτονομία» θα λύσει το πρόβλημα της εκπαίδευσης.

Ας θεωρήσουμε λόγου χάριν ότι το μάθημα της Ιστορίας σχεδιάζεται από τον σύλλογο διδασκόντων κάθε σχολείου.

Εχει τη γνώση, αλλά και τη δυνατότητα (δυνατότητα που παρέχεται μέσα από το νομοθετικό πλαίσιο, τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, κ.λπ.) ο δάσκαλος να εξηγήσει επιστημονικά στα παιδιά την ιστορική πορεία διά μέσου των αιώνων  ή εκείνο που έμαθε να κάνει είναι να την κατακερματίζει, να την εξαντλεί σε απίστευτες λεπτομερειακές περιγραφές ορισμένων πολιτισμών (Αρχαία Ελλάδα, Ρώμη, Βυζάντιο, Ισλαμισμός, κ.λπ.), χάνοντας τελικά την ουσία, παραμερίζοντας την αλληλουχία, την αλληλεπίδραση, τα αίτια, την εξέλιξη;

Μπορεί, ας πούμε, ο εκπαιδευτικός να καταφύγει σε εγχειρίδια, χωρίς να υποστεί διώξεις, που δεν περιέχουν την επίσημη -αστική- άποψη για τα ιστορικά ζητήματα;
Δεν είναι μακριά οι εποχές που εκπαιδευτικοί καλούνταν σε απολογία γιατί δίδασκαν την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης από τον Μακρυγιάννη.

Δεν είναι και ο δάσκαλος γέννημα θρέμμα του ίδιου εκπαιδευτικού συστήματος; Δε στερείται οιασδήποτε επιμόρφωσης και όταν αυτή γίνεται με πασαλείμματα σε ποια κατεύθυνση κινείται;

Συμφέρει τελικά το αστικό σύστημα να φτιάξουμε στα σχολεία μας ολοκληρωμένες προσωπικότητες, με κριτική σκέψη, με αισθητήριο πολιτικό και όχι ανθρώπους πολιτικά αδιάφορους, άρα και πολιτικά διαχειρίσιμους;

Μπορεί, π.χ. ένας χαρισματικός εκπαιδευτικός, που τιμά το ψωμί που τρώει και πασχίζει να δώσει κάτι παραπάνω στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων που έχει στα χέρια του, να επιλέξει δράσεις έξω από το συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα, χωρίς να ζητήσει την οικονομική βοήθεια των γονιών, μιας και η χρηματοδότηση των δημόσιων σχολείων δεν φθάνει να καλύψει ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες;

Είναι τελικά αυτός ο τομέας ναι ή όχι πεδίον δόξης λαμπρόν για την παρέμβαση τοπικών αρχών και επιχειρηματιών -με το αζημίωτο-  στο χώρο της εκπαίδευσης, με την αιτιολογία ότι έτσι καλύπτονται οι «τρύπες» της χρηματοδότησης και η αναγκαιότητα να ξεφύγει το σχολείο από την μονότονη, μίζερη καθημερινότητα που φθείρει;

Τέλος, ποιο είναι το επίπεδο της κοινωνικής συνείδησης, είτε πρόκειται στενά για την εκπαιδευτική κοινότητα, είτε πρόκειται για τους γονείς, είτε τη γειτονιά, είτε την εργαζόμενη κοινωνία, που θα καθορίσει και το περιεχόμενο και την κατεύθυνση της περίφημης «αυτονομίας» στη λειτουργία της σχολικής μονάδας;

Και αν υπάρξει ο κίνδυνος αυτή να κινηθεί σε άλλες ατραπούς, επικίνδυνες για το σύστημα (ταξική συνείδηση λέγεται αυτό), έχει κανείς την αυταπάτη ότι θα αφεθεί ελεύθερο το σχολείο να δράσει;

Ο ΟΟΣΑ δεν έχει αναστολές, σαν τις κουτοπόνηρες του Λιάκου και των συριζαίων, να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Υπερασπίζει την αποδέσμευση του εκπαιδευτικού συστήματος από τον συγκεντρωτισμό («απογαλακτισμό» της εκπαίδευσης το είπε ο Λιάκος) και την «αυτονομία» ως λύση για την απαλλαγή του αστικού κράτους από τις υποχρεώσεις του και την μετακύλιση του κόστους στους γονείς και τους δήμους (που και αυτοί με τη σειρά τους θα το φορτώσουν στους δημότες τους με πρόσθετα «ανταποδοτικά τέλη»).

«Ερώτηση δημοσιογράφων: Πώς σκοπεύετε να παρέμβετε για να αλλάξει αυτή η κατάσταση (σ.σ.: ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση);

Αντώνης Λιάκος: Το σενάριο, η υπόθεση εργασίας -γιατί δεν υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση ακόμη- με το οποίο εργάζεται η Επιτροπή Διαλόγου, αποσκοπεί στη μελέτη της δυνατότητας σταδιακής απελευθέρωσης των λιγότερο ζητούμενων τμημάτων από τις εξετάσεις. Επειδή το σύστημα των εξετάσεων, παρά το διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης ως αντικειμενικό και αμερόληπτο, σε πρώτο στάδιο δεν χρειάζεται να ανατραπεί. Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο) απολυτήριο του Λυκείου. Εκεί όμως όπου οι υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση, όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης.

Μια άλλη σκέψη είναι ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο, μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο + 2 Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα. Το σχήμα 4+2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων. Ταυτόχρονα, χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας. Η παρέμβαση στο εξεταστικό σύστημα είναι εκ των ων ουκ άνευ για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, θα ανακουφίσει τις οικογένειες ως προς τα έξοδα για φροντιστήρια, θα σταματήσει τις μεταγραφές οι οποίες ερημώνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια και δημιουργούν συνωστισμό στα κεντρικά. Κυρίως θα φέρει τους φοιτητές πλησιέστερα στις προτιμήσεις τους, πριμοδοτώντας, δίνοντας σχετική προτεραιότητα σε όσους επιλέγουν ως πρώτη ή δεύτερη προτεραιότητα μια σχολή ή ένα τμήμα.
Φυσικά, το σύστημα πρέπει να συμπληρωθεί με τη δυνατότητα οι φοιτητές να μπορούν να συνδυάσουν ή να αλλάξουν κατευθύνσεις μέσα στα τριτοβάθμια ιδρύματα, κάτω από συγκεκριμένους κανόνες και περιορισμούς.

Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν δισταγμοί πώς να αλλάξουμε αυτόν τον κεντρικό μηχανισμό των εξετάσεων. Θα πρόκειται όμως για τη “μητέρα των αλλαγών'' και θα βρει, πιστεύω, πολύ ευρύτατη λαϊκή στήριξη».

Τί ομολογεί εδώ ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου;

Πρώτον, ότι ο διαχωρισμός των σχολών, σε σχολές χαμηλής προτίμησης (οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις) και σε σχολές μεγάλης ζήτησης είναι το επακόλουθο του ταξικού διαχωρισμού της κοινωνίας. Οι «αζήτητες» σχολές προορίζονται για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και αυτές που αποτελούν την «αφρόκρεμα» προορίζονται για τα παιδιά που προέρχονται από στρώματα με υψηλότερο κοινωνικοοικονομικό-μορφωτικό επίπεδο.

Δεύτερον, ότι το απολυτήριο του Λυκείου θα είναι «αναμορφωμένο», άρα και περισσότερο «αξιόπιστο», αφού θα αποτελεί το μοναδικό εισιτήριο για την πρόσβαση στις σχολές χαμηλής ζήτησης. Κοντολογίς, θα αποκτάται με διαδικασίες που θα ορίζονται με «αντικειμενικά κριτήρια». Τέτοια κριτήρια ήταν στο παρελθόν – και δεν μπορεί να είναι διαφορετικά σήμερα- εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα π.χ. για την προαγωγή από τάξη σε τάξη ή εξετάσεις τέτοιου τύπου σε βασικά μαθήματα, ή πλαφόν στη βαθμολογία κάποιων βασικών μαθημάτων, κ.ά. Σε κάθε περίπτωση το μείγμα των «αντικειμενικών κριτηρίων» που θα επιλεγεί δεν έχει απεριόριστες δυνατότητες.

Τρίτον, ότι οι εξετάσεις εισαγωγής, όπως είναι σήμερα, παραμένουν ως έχουν για την πρόσβαση στις σχολές υψηλής ζήτησης, με το επιχείρημα ότι αυτές είναι «αξιόπιστος θεσμός». Σε κάποιο μακρινό μέλλον «θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης».

 Η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα ανακούφιζε σ' ένα βαθμό τις λαϊκές οικογένειες, χωρίς να καταλύει βεβαίως κάθε ταξικό φραγμό, που ο καπιταλισμός υψώνει με χίλιους δυο τρόπους στα παιδιά της εργατικής τάξης και της εργαζόμενης κοινωνίας γενικά,  παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου προτείνει επίσης την «πριμοδότηση» εκείνων των υποψηφίων που θα επιλέξουν σχολές με βάση όχι το τί θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν, αλλά με βάση την εντοπιότητα και το αν η σχολή είναι υψηλής ή χαμηλής ζήτησης. Το γεγονός αυτό από μόνο του, την εποχή της μεγάλης κρίσης, που τα λαϊκά νοικοκυριά αδυνατούν να στηρίξουν τη μόρφωση των παιδιών τους, ενισχύει τον ταξικό διαχωρισμό. Οι περιζήτητες σχολές για την ελίτ και οι άλλες για την «πλέμπα».

Τέταρτον, το Λύκειο γίνεται πλέον και με τη βούλα σχολείο αποκλειστικής ειδίκευσης, προβαθμίδα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προνοιακός χώρος εκπαίδευσης για τα ευνοημένα παιδιά («Το σχήμα 4+2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων»). Το ανάχωμα για τα παιδιά της εργατικής τάξης υψώνεται και πάλι με την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο, που επιμηκύνεται κατά ένα έτος. Βέβαια, όλα αυτά είναι σχέδια επί χάρτου του Λιάκου, γιατί ακόμα και το ένα έτος επιπλέον στο Γυμνάσιο, που οριοθετεί και το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, σημαίνει και παραπάνω κρατικές δαπάνες, πράγμα ανέφικτο τον καιρό των Μνημονίων, ενώ δεν δικαιολογείται με τη μεγάλη κρίση που υπάρχει στην παραγωγή και την ύπαρξη απέραντης στρατιάς ανέργων.

Πέμπτον,  το «επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας» σηματοδοτεί τη γενίκευση της μαθητείας, της τσάμπα δηλαδή εργασίας στα καπιταλιστικά κάτεργα, από ακόμη πιο χαμηλή εκπαιδευτική βαθμίδα, αντί της προσθήκης τέταρτου έτους μαθητείας στα επαγγελματικά λύκεια.

Εκτον, ο Αντώνης Λιάκος επαναλαμβάνει το επιχείρημα όλων των επίδοξων μεταρρυθμιστών της εκπαίδευσης του παρελθόντος, ότι θα ανακουφιστούν οι οικογένειες από τα έξοδα των φροντιστηρίων. Η ζωή απέδειξε ότι όσο υπάρχουν αξιολογικές διαδικασίες με τη μια ή την άλλη μορφή για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, τα φροντιστήρια ανθούν. Πόσω δε μάλλον τώρα που το Λύκειο θα μετατραπεί, σύμφωνα με την πρόταση Λιάκου, σε σχολείο απόλυτης εξειδίκευσης.
 
 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚάθε σπίτι στα χέρια τραπεζίτη
Επόμενο άρθρο Τότε που ο σοβιετικός Κόκκινος Στρατός αποκεφάλιζε το ναζιστικό τέρας

Σχετικά Αρθρα

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

Παιδεία 31 Μάι 2025, 06:38

Φοιτητοδικεία στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Παιδεία 28 Μάι 2025, 06:19

PISA:  Οι εξετάσεις ακυρώθηκαν σε δεκάδες σχολεία

Mε την αποχή των μαθητών και τη δήλωση στάσης εργασίας των εκπαιδευτικών!

Παιδεία 25 Μάι 2025, 08:47

Συνάντηση Ζαχαράκη με ΟΛΜΕ: Καμία ανοχή στην κοροΐδία – Να ανατραπεί η πολιτική της τρομοκρατίας και της υποταγής

Εργατικά 22 Μάι 2025, 07:21

Τεχνικά γυμνάσια-αναμορφωτήρια για τους «κακούς-παραβατικούς» μαθητές

Κοινωνική εργασία-τιμωρία για τους μαθητές που εκφοβίζουν

Παιδεία 20 Μάι 2025, 20:53

Aνίκανοι να στηρίξουν την κατηγορία κατά της Χρύσας Χοτζόγλου

Oι πάρεδροι του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που εκπροσώπησαν το υπουργείο Παιδείας

Εργατικά 20 Μάι 2025, 18:32
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

1 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 3

Μνημόσυνο στη σιωνιστική οντότητα για τις 600 μέρες ενός χαμένου πολέμου

31 Μάι 2025, 09:01
Παιδεία

Ξανά για τον Μινώταυρο των πανελλαδικών εξετάσεων και την απελευθερωτική ελεύθερη πρόσβαση

31 Μάι 2025, 06:38
Πολιτική

Oλοι/ες σήμερα στην πορεία στη σιωνιστική πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 πμ, Πάρκο Ελευθερίας

31 Μάι 2025, 00:05
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

31 Μάι 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Μάη

31 Μάι 2025, 00:01
Κόντρες

Χειρότερη και από τη Μπριζίτ

30 Μάι 2025, 21:33
Καταστολή

Δίκη για τη σκευωρία των Σεπολίων: Αναβολή, επειδή η πρόεδρος έχει… μεταπτυχιακό!

30 Μάι 2025, 21:32
Διεθνή

«Πέτρες του Δαβίδ», σεζόν 1, επεισόδιο 2

Και εκκαθάριση ομάδας δωσίλογων

30 Μάι 2025, 20:07
Πολιτική

Oλοι/ες αύριο στην πορεία στην Ισραηλινή πρεσβεία

Σάββατο 31/5, 11 π.μ., Πάρκο Ελευθερίας

30 Μάι 2025, 13:56
Διεθνή

Αυτή είναι η συμφωνία που προτείνουν στην Παλαιστινιακή Αντίσταση σιωναζιστές και Αμερικάνοι

Η Χαμάς κρατάει ανοιχτή τη διαπραγμάτευση, ξέροντας ότι τελικά οι σιωναζιστές θα συρθούν στους όρους της Αντίστασης

30 Μάι 2025, 10:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάη

30 Μάι 2025, 00:01
Πολιτική

Αθλια μεθόδευση Μητσοτάκη για να θαφτούν οριστικά οι κακουργηματικές ποινικές ευθύνες του ίδιου και του Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών

29 Μάι 2025, 22:00
Διεθνή

Παγίδες θανάτου τα αμερικανο-σιωνιστικά «κέντρα διανομής βοήθειας» στη Γάζα

Προς οριστική κατάρρευση βαδίζει ο βρόμικος αυτός μηχανισμός

29 Μάι 2025, 14:06
Διεθνή

Aπό το «Σπάσιμο του Ξίφους» στις «Πύλες της Κόλασης» και από εκεί στις «Πέτρες του Δαβίδ»

29 Μάι 2025, 12:05
Αθλητισμός

Eπέλεξαν να κρατήσουν ψηλά τη σημαία, παρά να σηκώσουν το Κύπελλο

Αγγλία, ποδόσφαιρο γυναικών

29 Μάι 2025, 10:53
Η παπάρα

Ντιμπέιτ πολιτικών απατεώνων: νικητής ο ακροδεξιός

29 Μάι 2025, 10:08
Κόντρες

Πού πάτε, ρε ΚΥΠατζήδες, χωρίς Λούκι Λουκ;

29 Μάι 2025, 09:36
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Μάη

29 Μάι 2025, 00:01
Αγροτικά

Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συγκάλυπτε και συγκαλύπτει τα δύο σκάνδαλα με τα βοσκοτόπια

Από τη μια οι λαμογιές με τις παράνομες επιδοτήσεις, από την άλλη η προσπάθεια να αποχαρακτηριστούν 50 εκατ. στρέμματα δασών και δασικών εκτάσεων

28 Μάι 2025, 23:35
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Ιούνη

Ημέρα γάλακτος.

1945: Η ΚΕ του ΕΑΜ καταγγέλλει ότι μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας έχουν δολοφονηθεί πεντακόσιοι και φυλακιστεί 30.000 αγωνιστές της εθνικής αντίστασης, ενώ κυκλοφορούν στην ύπαιθρο 150 ομάδες της δεξιάς με 20.000 οπλοφόρους.

1964: Καθιερώνεται με νόμο η υποχρεωτική συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων (πλην στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας) μετά τη συμπλήρωση 35ετίας.

1973: Ο Γεώργιος Παπαδόπουλος αυτοδιορίζεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

1979: Βόμβα στην Επιθεώρηση Εργασίας στη Νέα Ιωνία (ΕΛΑ).

1979: Καταδικάζονται δέκα μέλη της ακροδεξιάς Οργανώσεως Εθνικής Αποκαταστάσεως.

1987: Εκρήγνυται στον αέρα ελικόπτερο που μετέφερε τον πρωθυπουργό του Λιβάνου Ρασίντ Καραμέ (νεκρός) από εκρηκτικό μηχανισμό.

1989: Βόμβα στο κτίριο του υπουργείου Δικαιοσύνης (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα της Γάζας έχει πάρει καταστροφικές διαστάσεις, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Γι’ αυτό και ασκούνται πιέσεις διπλωματικές διεθνώς και μεμονωμένα, για να αρθεί ο αποκλεισμός και η απαγόρευση, η παρεμπόδιση αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας. Παρακολουθώ τις προσπάθειες της χώρας μας, ιδιαίτερα στον ΟΗΕ, που συμβαίνει, όπως ξέρετε, κύριε Πρόεδρε, τον τελευταίο μήνα να είμαστε προεδρεύουσα χώρα του Συμβουλίου Ασφαλείας υπό την ιδιότητα του μη μονίμου μέλους. Και θα αναφερθώ μόνο σε αυτά, χωρίς να θέλω ούτε να υποτιμήσω ούτε να υπερτιμήσω αυτές τις πρωτοβουλίες που συνήθως είναι συλλογικές.

Κωνσταντίνος Τασούλας

(Ο Φάμελλος, κάνοντας πως δε θυμάται τους εναγκαλισμούς του Τσίπρα με τον εγκληματία πολέμου Νετανιάχου και τις συμφωνίες -και στρατιωτικής συνεργασίας- της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τους σιωναζιστές του Τελ Αβίβ, πήγε στον Τασούλα για να του πει ότι «η θηριωδία, η οποία εξελίσσεται στη Γάζα και στην Παλαιστίνη, μας αφορά όλους και οφείλουμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες»! Του είπε, ακόμα, ότι «οι πρωτοβουλίες μέχρι στιγμής και οι επιλογές της κυβέρνησης, η οποία δεν έχει συμπαραταχθεί μαζί με τους ηγέτες άλλων χωρών και ευρωπαϊκών χωρών είναι αναντίστοιχες με τις σοβαρές ευθύνες που έχουμε». Και ο Τασούλας, προετοιμασμένος καλά καθώς γνώριζε το θέμα της επίσκεψης Φάμελλου, αφού διαπίστωσε ότι «το θέμα της Γάζας» -έτσι ακριβώς, «το θέμα της Γάζας», όχι η γενοκτονία, τα εγκλήματα πολέμου και τα παρόμοια- άρχισε να απαριθμεί από στήθους, με ημερομηνίες και λεπτομέρειες, τις… πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη υπέρ των Παλαιστίνιων! Πρέπει να ζήλεψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος την άνεση με την οποία ο Τασούλας εκφωνούσε το αισχρό αφήγημά του. Αιφνιδιασμένος από την προκλητική απάντηση Τασούλα, σε στιλ κυβερνητικού εκπρόσωπου, ο Φάμελλος κλείστηκε στο καβούκι του, λέγοντας αμήχανα: «Και εγώ, κύριε Πρόεδρε, χωρίς κανένα σχόλιο, όπως είπατε και εσείς, θα διατυπώσω την άποψή μου και στη συνέχεια, οφείλω να καταθέσω προτάσεις για να είναι η Ελλάδα στη σωστή πλευρά της ιστορίας που είναι η πλευρά της ανθρωπιάς και της ειρήνης». Ηταν ένα σύντομο ντιμπέιτ μεταξύ πολιτικών απατεώνων, στο οποίο νικητής βγήκε ο ακροδεξιός Τασούλας, που έδωσε στον Μητσοτάκη την ικανοποίηση της σκέψης ότι καλώς τον έβαλε στο προεδρικό μέγαρο, καθώς είναι αποφασισμένος να συμπεριφέρεται όχι σαν «ρυθμιστής του πολιτεύματος», αλλά ως φανατικός δεξιός και μεγαλοστέλεχος της ΝΔ)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo