Με την καθοδήγηση της Αννας Διαμαντοπούλου και σε συνεργασία με ημέτερους «ειδικούς» και εκπροσώπους όλων των βαθμίδων, οι κομματικές επιτροπές του ΠΑΣΟΚ επεξεργάζονταν όλους αυτούς τους μήνες την εξειδίκευση των θέσεων για την Παιδεία. Τις άγρια νεοφιλελεύθερες θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία, τις παρουσιάσαμε σε προγενέστερο φύλλο της εφημερίδας (αρ. φύλ. 551, 11 Απρίλη 2009), όμως σύντομα, λέει, θα έχουμε και την εξειδίκευσή τους. Πρόγευση πήραν ήδη οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας από την ομιλία της Διαμαντοπούλου στην 78η Γενική Συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα, όπως και ένιωσαν από πρώτο χέρι το μέγεθος του αυταρχισμού που φέρνει η μυρωδιά της εξουσίας.
Οι «εξειδικευμένες» θέσεις, τις οποίες οσονούπω θα δεχθούμε κατακέφαλα είναι οι εξής:
– Χρηματοδότηση στο 5% στο τέλος της τετραετίας και 2% για την έρευνα. Εγγύηση γι’ αυτό αποτελεί όλη η προηγούμενη διακυβέρνηση από το ΠΑΣΟΚ, κατά την οποία η Παιδεία ήταν και πάλι ο φτωχός συγγενής, αλλά και η στάση του ΠΑΣΟΚ σήμερα απέναντι στη διαχείριση της οικονομικής κρίσης, όπου ούτε για μια στιγμή δεν αμφισβητείται η απλόχερη ενίσχυση του κεφαλαίου. Την ίδια λαμπρή εξαγγελία είχε κάνει βεβαίως και ο Καραμανλής, που μετά επικαλέστηκε την «καμένη γη» και τώρα πιπιλάει την καραμέλα της κρίσης. Από Μαυρογιαλούρους έχουμε μεγάλη εμπειρία. Βεβαίως, τα χρήματα αυτά δεν θα δοθούν χωρίς ανταλλάγματα. Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει ως προϋπόθεση τη «λογοδοσία» των εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ο παραλληλισμός με την αξιολόγηση, που θέσπισε η ΝΔ, των Πανεπιστημίων ως όρος για τη χρηματοδότηση των μεταπτυχιακών τους και η κατάρτιση τετραετών αναπτυξιακών προγραμματισμών συμπεφωνημένων με την κυβέρνηση είναι εμφανέστατος.
– Το Ολοήμερο Σχολείο γίνεται ο καθολικός τύπος σχολείου. Το ΠΑΣΟΚ θα προωθήσει δηλαδή με πιο έντονους ρυθμούς την προσαρμογή του σχολείου στις εργασιακές σχέσεις-μπάχαλο των γονιών. Για να λουστράρει το «πάρκινγκ» παιδιών μιλάει για ενιαί-ο πρόγραμμα και νέα αναλυτικά προγράμματα. Τσιμουδιά για το καθεστώς των ωρομίσθιων, που στελεχώνουν το ολοήμερο παιδοφυλακτήριο.
– Επανεξέταση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Προσέξτε, δε μιλάει για υποχρεωτική, καθολική επιμόρφωση σε τακτά χρονικά διαστήματα, πανεπιστημιακού τύπου, γιατί δε θέλει να αναλάβει καμιά τέτοια δέσμευση που κοστίζει. Οι ταχύρυθμες, της «πλάκας» επιμορφώσεις, στην κατεύθυνση που ορίζει ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης στην αγορά θα είναι και πάλι ο κανόνας.
– Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Αξιοποίηση δηλαδή των νόμων της «μεταρρύθμισης Αρσένη». Αυταρχισμός, καταστολή, οσφυοκαμψία, υποταγή, επιβολή σιγής νεκροταφείου, ώστε η κυρίαρχη πολιτική να εφαρμόζεται αναντίρρητα.
– Σταδιακός περιορισμός γνωστικών αντικειμένων. Δι-εύρυνση μαθημάτων επιλογής στο Λύκειο. Εθνικό Απολυτήριο. Τα ΑΕΙ θα ορίζουν τα γνωστικά αντικείμενα και το συντελεστή βαρύτητας. Ενα σχολείο δηλαδή σκληρά ταξικό, που ενισχύει τη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των μαθητών, ένα σχολείο που σμιλεύει τον «μερικό» και υποταγμένο άνθρωπο και εργαζόμενο. Και ένα εξεταστικό σύστημα πολύ σκληρό, αφού η απόκτηση του Εθνικού Απολυτήριου προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου σε 8-9 μαθήματα, ενώ υψώνονται τείχη ψηλά και από τα Πανεπιστήμια με την καθιέρωση συντελεστών βαρύτητας, κ.λ.π.
– Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση συνδεδεμένη με την ανάπτυξη και την απασχόληση. Χωροταξικός σχεδιασμός και σύσταση ανεξάρτητου συμβουλευτικού οργάνου για τη δημιουργία νέων τμημάτων. Μελέτη βιωσιμότητας του σημερινού αριθμού τμημάτων και σχολών των ΑΕΙ-ΤΕΙ. Δηλαδή προβλέπεται η διατήρηση των δυο τύπων σχολείων και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έναν για την «πλέμπα» και έναν για την ελίτ. Η ανάπτυξη και απασχόληση οδηγούν στην πλήρη υποταγή στις επιχειρήσεις και τις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και στην αποφασιστική συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας.