Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία
  • Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου
  • Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη
  • Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες
  • Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων
  • Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Συγκεντρωτισμός, έλεγχος, «κόφτης» στις δαπάνες και αξιολόγηση
Παιδεία

Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

Συγκεντρωτισμός, έλεγχος, «κόφτης» στις δαπάνες και αξιολόγηση

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr9 Ιούν 2018, 00:00

Λίγο πριν λήξει η σχολική χρονιά, το υπουργείο Παιδείας έφερε στη Βουλή το νομοσχέδιο υπό τον παραπλανητικό τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

Οι διατάξεις του σχεδίου νόμου ικανοποιούν ένα από τα προαπαιτούμενα της τέταρτης αξιολόγησης («η ελληνική κυβέρνηση πρέπει (i) να εγκρίνει νομοθετικά μέτρα σχετικά με… την αξιολόγηση των διευθυντών και του ανώτερου εκπαιδευτικού προσωπικού, για να εξασφαλίσει μια αποπολιτικοποιημένη, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία… και για να αναβαθμίσει το ρόλο των στελεχών αυτών στις σχολικές μονάδες προσδιορίζοντας τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους, (ii) να εγκρίνει νόμο για την αναβάθμιση των φορέων που είναι αρμόδιοι για τις αξιολογήσεις και (iii) να εγκρίνει νόμο για την αξιολόγηση του προσωπικού της ανώτερης εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την ορθολογική χρήση των πόρων») και παράλληλα έρχονται σε μια χρονική στιγμή (τέλος σχολικής χρονιάς), που είναι δύσκολο να οργανωθεί η αντίσταση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σαν τον κλέφτη, ύπουλα και με πολλά ψεύδη και τεχνάσματα, η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ επιβάλει την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, που είναι το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση και κατά συνέπεια κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.

Ταυτόχρονα επιχειρείται μια άνευ προηγουμένου διαδικασία συγκεντρωτισμού των διοικητικών και «υποστηρικτικών» δομών της εκπαίδευσης, με στόχο να διασφαλίζεται ο έλεγχος από την κεντρική εξουσία τόσο σε επίπεδο προσώπων όσο και εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και να επιτυγχάνεται η μείωση των δαπανών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σκληρής δημοσιονομικής πειθαρχίας.

Στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου διαβάζουμε σχετικά: «Με τον τρόπο αυτό (σ.σ. τις νέες δομές) εξορθολογίζεται η οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών και επιτυγχάνεται η εξοικονόμιση πόρων και προσωπικού».

Συγκεντρωτικές δομές με στόχο τον έλεγχο και την αξιολόγηση

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (αποκεντρωμένη μορφή της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας) υπάγονται στον Διοικητικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, ενώ οι λοιπές υπηρεσίες υπάγονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις υπάγονται οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) και τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

♦ Με κεντρικούς στόχους τον έλεγχο εποπτείας στην υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής και την εφαρμογή των διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης ιδρύονται τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (24 στο σύνολο).

Τα ΠΕΚΕΣ συγκεντρώνουν τις αρμοδιότητες των ΠΕΚ, των Προϊσταμένων Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και των Σχολικών Συμβούλων.

Αποστολή τους είναι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός και ο έλεγχος της εφαρμογής του από τις σχολικές μονάδες (παρακολούθηση, συντονισμός, στήριξη), η οργάνωση της επιμόρφωσης, καθώς και η «υποστήριξη του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», όπως ψευδεπίγραφα αποκαλείται η προώθηση και ο έλεγχος της αυτοαξιολόγησης,  σε περιφερειακό επίπεδο.

Η διοικητική δομή της εκπαίδευσης, το περιεχόμενό της, οι κυρίαρχες κατευθύνσεις στις οποίες αυτή κάθε φορά επικεντρώνεται, σύμφωνα με τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης και του κεφαλαίου, οι διαδικασίες επιλογής των προσώπων που στελεχώνουν τις διοικητικές και εκπαιδευτικές δομές, κρατούνται στα χέρια της κεντρικής εξουσίας. Ολα αυτά είναι αδιαπραγμάτευτα για τον καπιταλισμό, αφού η Παιδεία αποτελεί όρο ύπαρξης και αναπαραγωγής των εκμεταλλευτικών σχέσεων και της κυρίαρχης ιδεολογίας. Επιμέρους πινελιές, που δεν αναιρούν τον πυρήνα του εκπαιδευτικού περιεχόμενου, εισάγονται μέσω της «αυτονομίας» των σχολικών μονάδων, που τελικά και αυτή είναι το όχημα για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Στο πλαίσιο του «συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», τα ΠΕΚΕΣ «μελετούν συστηματικά τις εκθέσεις συλλογικού προγραμματισμού και ανατροφοδοτικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης τους, με σκοπό την αποδελτίωση των αιτημάτων και των αναγκών των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση και υποστήριξη, και προβαίνουν στον κατάλληλο σχεδιασμό και συλλογικό προγραμματισμό του έργου  τους».

Στα ΠΕΚΕΣ υπάγονται τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ), τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) και τα Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ).

Τα ΠΕΚΕΣ «υποστηρίζονται στο έργο τους από το ΙΕΠ και τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, στην οποία και υποβάλλουν τις εκθέσεις για τον ετήσιο προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου τους». Λογοδοτούν, δηλαδή,  στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το υπουργείο Παιδείας για τον τρόπο οργάνωσης και υλοποίησης της κεντρικά σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πολιτικής και την υλοποίηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, αφού έχουν προηγουμένως συγκεντρώσει τις εκθέσεις «προγραμματισμού και αποτίμησης» των σχολικών μονάδων. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ο ασφυκτικός έλεγχος από κάτω μέχρι πάνω στην ιεραρχική δομή της εκπαίδευσης. 

Τα ΠΕΚΕΣ στελεχώνονται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου (νέα ονομασία των Σχολικών Συμβούλων) και προϊστάμενοί τους είναι οι Οργανωτικοί Συντονιστές, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας  και πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής (επιλέγονται με τον αναπληρωτή τους μεταξύ των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Εργου). Σε κάθε Συντονιστή Εκπαιδευτικού Εργου ανατίθεται η επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη μίας ενότητας σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων.

♦ Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ιδρύονται τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

Σε αυτά συγχωνεύονται όλες οι υφιστάμενες δομές «υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου» (ΚΕΔΔΥ, Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων, Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, ΕΚΦΕ).

Αποστολή των ΚΕΣΥ, υποτίθεται ότι είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και ΕΚ της περιοχής ευθύνης τους «για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου».

Και μόνον η ενσωμάτωση τόσων και διαφορετικών αρμοδιοτήτων στα ΚΕΣΥ, σηματοδοτεί το τέλος της Ειδικής Αγωγής. Αντί να στελεχωθούν με το απαραίτητο προσωπικό τα υφιστάμενα ΚΕΔΔΥ, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να περιμένουν μήνες στη σειρά για να αξιολογηθούν και να διαγνωστούν οι μαθητές με ειδικές ανάγκες, αυτά καταργούνται και ενσωματώνονται μαζί με άλλες υπηρεσίες στα ΚΕΣΥ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το προσωπικό των ΚΕΔΔΥ (εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό, διοικητικό) μεταφέρεται στα ΚΕΣΥ σε αντίστοιχες θέσεις και αν τέτοιες δεν προβλέπονται, τότε οι θέσεις τους γίνονται προσωποπαγείς, δηλαδή καταργούνται με την αποχώρηση του προσωπικού αυτού από την υπηρεσία.

♦ Τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ) είναι η μετονομασία των υφιστάμενων Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  (ΚΠΕ). Στα Κέντρα αυτά υπάγονται πλέον όλες οι αρμοδιότητες των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και οι αρμοδιότητες των υπεύθυνων για τα Προγράμματα Αγωγής Υγείας και Πολιτισμού των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Εργο τους είναι, μεταξύ των άλλων, και η «διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της  τοπικής κοινωνίας, για τη διασφάλιση της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος και την ανάδειξη βιώσιμων λύσεων στα τοπικά ζητήματα».

Η «αειφορική διαχείριση» και οι «βιώσιμες λύσεις» σε θέματα περιβάλλοντος παραπέμπουν σε παραδείγματα τύπου πρώην πάρκου Ελληνικού. Οι μαθητές, μέσω των «καινοτόμων προγραμμάτων», που αποκτούν τώρα αυτήν τη συγκεκριμένη διάσταση, πρέπει να έρθουν σε επαφή και να ενστερνιστούν την επιχειρηματική εκμετάλλευση των ελάχιστων περιβαλλοντικών παραδείσων που έχουν απομείνει.

♦ Καταργούνται τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), τα Περιφερειακά Κέντρα Στήριξης Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣΕΣ), οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ), τα Κέντρα Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και τα Γραφεία Σχολικού  Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ), τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ), οι Αθλητικές Ακαδημίες, τα Τμήματα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι γραμματείες των σχολικών συμβούλων, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ).

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Με στόχο την επίφαση δημοκρατικότητας, αλλά και τον ασφυκτικότερο έλεγχο των στελεχών εκπαίδευσης καθιερώνεται τριετής θητεία και δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης (εξαιρούνται οι διευθυντές σχολείων).

Κάθε στέλεχος εκπαίδευσης αξιολογείται από τους αμέσως προηγούμενους προϊσταμένους του. Οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων αξιολογούνται  από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Εργου και τον  Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Γεύση των κριτηρίων αξιολόγησης που θα ισχύσουν και για τον εκπαιδευτικό και τη σχολική μονάδα, μας δίνουν τα κριτήρια αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης. Τα κριτήρια αυτά κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:

α) υπηρεσιακές σχέσεις και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού,

β) γνώση και εφαρμογή αρχών εκπαιδευτικής διοίκησης και παιδαγωγικής καθοδήγησης και

γ)  αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην άσκηση καθηκόντων.

Εξειδικεύοντας τα κριτήρια αυτά το σχέδιο νόμου αναφέρει μεταξύ άλλων: τη συνδιαμόρφωση σκοπού, οράματος και επιμέρους στόχων και την παρώθηση όλων στην υλοποίησή τους, τον προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και εποπτεία του διοικητικού και παιδαγωγικού έργου, την επιτυχή εφαρμογή συμμετοχικών μοντέλων στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαιδευτικής δομής, την ενημέρωση των αξιολογουμένων περί των διαδικασιών και των κριτηρίων της αξιολόγησης, τον προγραμματισμό της αξιολόγησης και την τεκμηρίωση της αξιολόγησης βάσει των προβλεπόμενων κριτηρίων, την επιτυχή υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής στον τομέα ευθύνης, την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των υπηρεσιακών υποχρεώσεων, τη  συμβολή στην επίτευξη των στόχων μέσω της συνεργασίας και συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων της εκπαιδευτικής δομής, την ορθή διαχείριση διοικητικών, επιστημονικών και παιδαγωγικών ζητημάτων στον τομέα ευθύνης, την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής δομής κ.λπ.

Κοντολογίς, τα εκπαιδευτικά στελέχη έχουν την ευθύνη της αδιατάρακτης και χωρίς κλυδωνισμούς εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής (ελέγχεται ακόμη και η εφαρμογή των συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων). Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στον έλεγχο της τήρησης των διαδικασιών αξιολόγησης, ενώ καλούνται να εμπλέξουν σε αυτές τις διαδικασίες όλους τους υφισταμένους τους και να τους «παρωθήσουν» στην επίτευξη των στόχων. Αυτό, στην περίπτωση των διευθυντών σχολικών μονάδων έχει ιδιαίτερη σημασία, όπως θα δούμε παρακάτω.

Η κατάταξη των στελεχών εκπαίδευσης γίνεται ανάλογα με την κλίμακα βαθμολογίας: άριστα στελέχη, τα στελέχη που  έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση, πολύ επαρκή (στελέχη, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα), επαρκή, μερικώς επαρκή, μέτρια, ανεπαρκή στελέχη, ακατάλληλα για τη θέση στελέχη (οι εμφάσεις δικές μας).

Και από εδώ συμπεραίνεται ότι στόχος είναι η πλήρης υποταγή των στελεχών στην κεντρικά χαραγμένη εκπαιδευτική πολιτική. Επίσης σημειώνουμε το χαρακτηρισμό «ακατάλληλα στελέχη», που εμμέσως, πλην σαφώς, παραπέμπει στην απόλυσή τους ή τη μετάταξή τους σε άλλες θέσεις. Η μεταφορά αυτού του χαρακτηρισμού στην κλίμακα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (όταν εφαρμοστεί) οδηγεί σε ανάλογα συμπεράσματα. 

Επίφαση δημοκρατικότητας επιχειρείται  να δοθεί και από το γεγονός ότι στην αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης «λαμβάνεται υπόψη και η αξιολόγηση του μόνιμου προσωπικού που υπάγεται στα στελέχη αυτά».

Η ρύθμιση αυτή, όσον αφορά στην αξιολόγηση των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων (οι εκπαιδευτικοί των σχολείων τους, τους αξιολογούν συμπληρώνοντας ανώνυμα ερωτηματολόγια), παίζει και έναν επιπλέον ρόλο: να εκμαιεύσει από τους εκπαιδευτικούς την αποδοχή της διαδικασίας της αξιολόγησης, μέσω της αυταπάτης που δημιουργεί σε αυτούς, ότι τάχα έχουν λόγο στον ορισμό της διοίκησης και κατ’ επέκταση στο περιεχόμενο και τον τρόπο επιβολής της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Οταν αυτοί αποδεχθούν να γίνουν αξιολογητές, εμπεδώνοντας «κουλτούρα αξιολόγησης», φυσικό είναι να τους ζητηθεί στη συνέχεια να γίνουν και αξιολογούμενοι.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και κατ’ επέκταση η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού εισάγεται, όπως προείπαμε, υπό τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση» του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Εχοντας κατά νου το προηγούμενο της αντίστασης των εκπαιδευτικών στην επιχειρούμενη επιβολή της αξιολόγησης από τους Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλο-Λοβέρδο, της μαζικής άρνησής τους να προσέλθουν στις «ειδικές συνεδριάσεις», για την «έκφραση γνώμης» για τους υποψήφιους διευθυντές, με την κάλυψη που τους είχε προσφέρει η σχετική απόφαση της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και των ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από τις συνεδριάσεις αυτές, οι συριζαίοι επιλέγουν προσεχτικά βήματα.

Με ωραιοποιημένα λόγια («ο συλλογικός προγραμματισμός και η ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων είναι μια συνεχής δυναμική, συμμετοχική διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων και των αναγκών του σχολείου, που στηρίζεται σε εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας») προσπαθούν να κρύψουν την ουσία της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, όπως έκανε και ο Γαβρόγλου επανειλημμένα με το να διακηρύττει ότι η αξιολόγηση δε θα είναι τιμωρητική.

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης του Αρβανιτόπουλου: Προγραμματισμό στην αρχή της σχολικής χρονιάς με αποσαφήνιση και διατύπωση «στόχων» και «επιλογή στοχευμένων δράσεων», με τη δυνητική συμμετοχή στελεχών του ΠΕΚΕΣ, του ΚΕΣΥ ή του ΚΕΑ, μελών ΔΕΠ ή και άλλων εποπτευόμενων από το υπουργείο Παιδείας φορέων, κατάρτιση «σχεδίων δράσης», εμπλουτισμό του αρχικού προγραμματισμού και των σχεδίων δράσης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, κριτική αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στο τέλος της χρονιάς.

Τον «προγραμματισμό» και την «αποτίμηση», ο σύλλογος διδασκόντων, καταρτίζει «λαμβάνοντας υπόψη την έκθεση ανατροφοδοτικής αποτίμησης του προηγούμενου σχολικού έτους, καθώς και τις απόψεις του σχολικού συμβουλίου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, το οποίο οφείλει να έχει προηγουμένως συγκληθεί για αυτό το θέμα». Με το σχολικό συμβούλιο σε ρόλο συμβουλάτορα, οι δήμοι και οι σύλλογοι γονέων έχουν λόγο στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Για να μην υπάρξουν «παρασπονδίες» θα εκδοθεί Υπουργική Απόφαση, ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ, με την οποία θα καθορίζονται «οι θεματικοί άξονες», καθώς και «ο τύπος των σχετικών εκθέσεων».

Οι αρχικές φήμες ότι ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου θα ήταν αποκλειστική εσωτερική υπόθεση της σχολικής μονάδας, έγιναν καπνός.
Στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι «Οι εκθέσεις συλλογικού προγραμματισμού και ανατροφοδοτικής αποτίμησης κάθε σχολικής μονάδας, υποβάλλονται στο οικείο ΠΕΚΕΣ».

Τη συνέχεια αναλαμβάνουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου, που «μελετούν τις ανωτέρω εκθέσεις των σχολικών μονάδων», «διατυπώνουν, εφόσον κρίνουν απαραίτητο, παρατηρήσεις» και «εισηγούνται πιθανές βελτιώσεις».

Το ΠΕΚΕΣ, «αφού λάβει υπόψη τις εκθέσεις αποτίμησης των σχολικών μονάδων, συντάσσει συνολική συμπερασματική έκθεση για τη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της οικείας Περιφέρειας, την οποία υποβάλλει στο ΙΕΠ».

Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι πρόκειται για μια γραφειοκρατική διαδικασία με απίστευτη «χαρτούρα», που υποτίθεται ότι θα μελετούν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου, το ΠΕΚΕΣ και το ΙΕΠ. Τίποτε από όλα αυτά που περιγράφονται με ιεραρχική δομή δεν πρόκειται να γίνει επί της ουσίας. Ο στόχος είναι το πέρασμα της αξιολόγησης, η καλλιέργεια «κουλτούρας αξιολόγησης» στους εκπαιδευτικούς, ώστε να ακολουθήσουν τα επόμενα βήματα σε επίπεδο νομοθεσίας.

Εδώ θυμίζουμε την πρόβλεψη στο Μνημόνιο-3 ότι η αξιολόγηση «των εκπαιδευτικών και των σχολικών µονάδων θα συνάδει µε το γενικό σύστηµα αξιολόγησης της δηµόσιας διοίκησης».

Αλλά και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλέπει το σχέδιο νόμου. Οχι μόνον εμμέσως με τις διαδικασίες που εισάγει στην αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και με τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, αλλά ρητώς και κατηγορηματικώς με το άρθρο 53 του νομοσχέδιου, που αναφέρεται στις αρμοδιότητες του ΙΕΠ.

Από τη μια ακυρώνει -υποτίθεται- την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, καταργώντας το Π.Δ. 152 με το άρθρο 112 και από την άλλη την επανεισάγει με το άρθρο 53.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 53 αναφέρονται τα εξής:

«Για την εκπλήρωση του σκοπού του, το ΙΕΠ, ασκεί ιδίως τις εξής αρμοδιότητες:

α) γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με: (…)

δδ) την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολουμένων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του».

♦ Με το νομοσχέδιο καθιερώνεται η λειτουργία ομάδων εκπαιδευτικών που διδάσκουν τα ίδια ή συναφή γνωστικά αντικείμενα ή διδάσκουν στην ίδια τάξη, οι οποίες συνεδριάζουν σε τακτική βάση σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι ομάδες εκπαιδευτικών συνεργάζονται συστηματικά με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου των αντίστοιχων κλάδων.

♦ Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ορίζουν ομάδες όμορων σχολείων, ώστε να «ανταλλάσσονται ιδέες, προτάσεις και προβληματισμοί γύρω από την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων για την επίλυση παιδαγωγικών ζητημάτων».

Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών σε όλα αυτά τα καθήκοντα συνεπάγεται έναν μεγάλο αριθμό συνεδριάσεων μετά το πέρας του διδακτικού ωραρίου. Η υποχρεωτική παραμονή επί 30 ώρες την εβδομάδα των εκπαιδευτικών στο σχολείο, προαπαιτούμενο της τρίτης αξιολόγησης, γίνεται πλέον γεγονός, παρά τις αμφιλεγόμενες και καθησυχαστικές δηλώσεις Γαβρόγλου.

Αναβάθμιση ΑΔΙΠΠΔΕ

Στην «ανεξάρτητη» (υποτίθεται) αυτή Αρχή ανατίθεται επιτελικός ρόλος. Η Αρχή:

♦ Αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.

♦ Μεταξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος και των στελεχών της εκπαίδευσης.

♦ Διαμορφώνει, οργανώνει, εξειδικεύει, τυποποιεί και δημοσιοποιεί εκ των προτέρων τις διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος και τα σχετικά κριτήρια και δείκτες, στο πλαίσιο, ιδίως, αντίστοιχων διεθνών προτύπων.

♦ Αναπτύσσει ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και βάση δεδομένων της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και τους φορείς που εποπτεύονται από αυτό.

Ο Πρόεδρος της ΑΔΙΠΠΔΕ ορίζεται από τον υπουργό Παιδείας. Αντιπρόεδρος είναι ο πρόεδρος του ΙΕΠ και μέλος, ένα μέλος ΔΕΠ πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, «με εξειδίκευση στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών συστημάτων ή στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης ή στην παιδαγωγική επιστήμη» (οι εμφάσεις δικές μας).

Τέλος στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και 13 άρθρα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, τα οποία σχολιάζουμε στη διπλανή στήλη.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

Εγκληματικές οι ευθύνες της κυβέρνησης
Επόμενο άρθρο

Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

Προσφυγόπουλα και Εκπαίδευση

Σχετικά Αρθρα

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

Παιδεία 3 Δεκ 2025, 10:10

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

Εργατικά 2 Δεκ 2025, 14:11

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια

Κάλεσμα προς τους διδάσκοντες για κοινή δράση

Παιδεία 29 Νοέ 2025, 20:05

Ο Πρύτανης του ΕΜΠ επιδιώκει την εξόντωση των φοιτητών που συμμετείχαν στην κατάληψη της Αρχιτεκτονικής

Καταστολή 27 Νοέ 2025, 16:17

Μετά τα σχολεία-κοντέινερ τώρα μαθήματα και σε γκαρσονιέρα!

Παιδεία 26 Νοέ 2025, 06:36

Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Πολιτεία με δεμένα μάτια, νηπιαγωγεία και δημοτικά  με δεμένα χέρια

Η κατάρρευση των δημόσιων δομών είναι επιλογή

Παιδεία 24 Νοέ 2025, 19:30
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία

4 Δεκ 2025, 12:37
Κόντρες

Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου

4 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

4 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

3 Δεκ 2025, 21:08
Αγροτικά

Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

3 Δεκ 2025, 15:17
Κόντρες

Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι

3 Δεκ 2025, 14:33
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

3 Δεκ 2025, 10:10
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

Ημέρα κατά των ναρκωτικών.

1920: Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του βασιλιά Κωνσταντίνου στο Μιλάνο.

1929: Εκτεταμένες συγκρούσεις απεργών των τραμ με απεργοσπάστες και χωροφυλακή (Αθήνα).

1929: Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται τη χορήγηση 13ου μισθού (Χριστουγέννων) στους εργάτες.

1931: Πολλοί τραυματίες σε συγκρούσεις αρτεργατών – αστυνομίας, όταν αστυνομικοί προσπάθησαν να μπουν στα γραφεία της ομοσπονδίας αρτεργατών (Αθήνα).

1936: Είσοδος της CNT στην ισπανική κυβέρνηση (υπουργεία Δικαιοσύνης, Εμπορίου, Υγείας και Βιομηχανίας).

1944: Ο «Δεκέμβρης» γενικεύεται με χιλιάδες θύματα, ο Σκόμπι κηρύσσει στρατιωτικό νόμο.

1949: Απολύονται από τη Μακρόνησο 1.590 «ανανήψαντες».

1992: Τραυματισμός στο πόδι του βουλευτή της ΝΔ Ελευθέριου Παπαδημητρίου (17Ν).

1992: Βόμβα στη ΔΟΥ Αμαρουσίου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    17Ν
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο 17Ν
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo