Παίρνοντας αέρα από τον τρόπο που χειρίζεται η κυβέρνηση την τριτοβάθμια εκπαίδευση (προσπάθεια αναθεώρησης άρθρου 16 του συντάγματος, νόμος πλαίσιο, νομοσχέδια για την έρευνα και τα μεταπτυχιακά, δηλώσεις νομιμοφροσύνης των στελεχών της, ακόμη και του πρωθυπουργού στη διαδικασία της Μπολόνια, κ.λπ.), οι τράπεζες μπαίνουν στο παιχνίδι των «εποικοδομητικών προτάσεων» για τα Πανεπιστήμια.
Η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Alpha Bank θεωρεί κλειδί «την αλλαγή του τρόπου σκέψης για την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Αυτό, μπορεί να συμβεί, κατά την Τράπεζα, «με τον κατάλληλο εκσυγχρονισμό και με την εισαγωγή υγιών ανταγωνιστικών συνθηκών στη λειτουργία της, με κάλυψη του κόστους προσφερόμενων υπηρεσιών από τους χρήστες τους και με προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων από τον ιδιωτικό τομέα και από ξένα μεγάλα πανεπιστήμια.
Το κόστος και τα οφέλη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι απόλυτα κατανοητά από τους σπουδαστές και την κοινωνία. Οι σπουδαστές που επιλέγουν να σπουδάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γίνονται αποδεκτοί από κάποιο πανεπιστήμιο (ιδιωτικό ή δημόσιο) θα πρέπει να αναλαμβάνουν το μέρος του κόστους που τους αναλογεί με χρηματοδοτική διευκόλυνση από το κράτος. Το κράτος επιχορηγεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο βαθμό που είναι αναγκαία στη βάση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κριτηρίων αξιολογήσεως και με στόχο την προώθηση του ανταγωνισμού και της άμιλλας και ιδιαίτερα της αριστείας σε όλα τα επίπεδα».
Για τους πιο φτωχούς φοιτητές, οι καπιταλιστές, που είναι φιλεύσπλαχνοι, προτείνουν «δάνεια», ώστε να δημιουργηθεί ένα «ορθολογικό σύστημα».
Για τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, η Τράπεζα προτείνει ρόλο μάνατζερ. «Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι θα πρέπει να αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο στην ανάδειξη της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων για την παραγωγή υψηλής ποιότητας διδακτικού και ερευνητικού έργου», τονίζουν.
Οι καπιταλιστές θεωρούν αυτές τις προτάσεις φιλεργατικές, γι’ αυτό και συνιστούν «στην πλειονότητα των πολιτών αυτής της χώρας, που στηρίζουν άκριτα το σύστημα της δωρεάν, αλλά χαμηλής ποιότητας παιδείας» να αποδεχτούν τις θέσεις τους.








