Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής «ο Σωκράτης»:
«Με εντολή της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής και τη συγκατάθεση της Τριμελούς Επιτροπής, μετακινούνται υποχρεωτικά 111 μαθητές (63 μαθητές στην Α΄ Αν. Αττική και 48 στη Β΄ Αν. Αττική) σε σχολεία εκτός των γεωγραφικών ορίων όπου ανήκουν. Τα στοιχεία αυτά αφορούν μόνο στην κατανομή των μαθητών της Α΄ Τάξης και όχι στις μετακινήσεις παιδιών στα Νηπιαγωγεία.
Πιο συγκεκριμένα στη Β’ Αν. Αττική μετακινούνται:
11 μαθητές από το 1ο Δ. Σχ. Αχαρνών
10 » από το 2ο Δ. Σχ. Αχαρνών
19 » από το 24ο Δ. Σχ. Αχαρνών
5 » από το 1ο Δ. Σχ. Αγ. Στεφάνου
3 » από το Δ. Σχ. Δροσιάς»
(πηγή: alfavita)
Τα παραπάνω αφορούν ένα μόνο παράδειγμα εφαρμογής του «κόφτη» στη δημόσια εκπαίδευση, ενώ ακόμη δεν έχουν δημοσιευτεί στοιχεία σχετικά με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών στις άλλες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τη διαχείριση των εγγραφών των μαθητών από τριμελείς επιτροπές που συστήνονται στο πλαίσιο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (η επιτροπή αποτελείται από έναν Σχολικό Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως πρόεδρο, τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων και έναν Διευθυντή ή Προϊστάμενο Δημοτικού σχολείου ως μέλη) προβλέπει το Π.Δ. 79. Οι επιτροπές χειρίζονται συνολικά την κατανομή των μαθητών στα όμορα σχολεία, εφαρμόζοντας ουσιαστικά την κατάργηση των γεωγραφικών ορίων των σχολικών μονάδων. Με τον τρόπο αυτό παρακάμπτεται η αναγκαιότητα δημιουργίας π.χ. και δεύτερου τμήματος σε ένα σχολείο, όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 25, αφού οι «πλεονάζοντες» κατανέμονται σε όμορα ή λιγότερο όμορα σχολεία.
Στόχος είναι η μείωση των δαπανών με την ελαχιστοποίηση των διορισμών εκπαιδευτικών (αναπληρωτών στη φάση που οι «θεσμοί» έχουν επιβάλει εμπάργκο στους μόνιμους διορισμούς) και η απαλλαγή του αστικού κράτους από την υποχρέωσή του να ανεγείρει νέα σύγχρονα διδακτήρια, ώστε να στεγαστούν όλοι οι μαθητές.
Το σχολείο της γειτονιάς γίνεται άπιαστο όνειρο για κάποια παιδιά και στα μεγάλα αστικά κέντρα πλέον (στην απομακρυσμένη επαρχία εξακολουθεί να υφίσταται το μαρτύριο των μετακινήσεων των μαθητών).