Η επιστροφή της… «κανονικότητας» στα σχολεία, σύμφωνα με τον Γαβρόγλου, απέδωσε τους πρώτους «καρπούς». Οι μαθητές ξεκίνησαν τις πρώτες καταλήψεις, διεκδικώντας τα αυτονόητα και οι εκπαιδευτικοί οργανώνουν συνελεύσεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
Επειτα από τις καταλήψεις στο Ρέθυμνο [ανέλαβε να τις εκτονώσει με πατερναλιστικό ύφος ο τοπικός διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εξηγώντας ότι όλοι μαζί, «χώρα» (σ.σ. δηλαδή αστικό κράτος, κεφάλαιο και πολιτικοί υπηρέτες του), «πολίτες» και «μαθητές» πρέπει να προσπαθήσουμε να «συνεργαστούμε» για να αντιμετωπίσουμε τα πολλά προβλήματα, με «ενημέρωση» και όχι «σπασμωδικές κινήσεις»], τη σκυτάλη πήραν ήδη οι μαθητές στην Ιθάκη. Τα αιτήματα είναι πανομοιότυπα, αφού πανομοιότυπα είναι και τα προβλήματα σε όλα τα σχολεία.
Τα αιτήματα των μαθητών της Ιθάκης είναι:
• Αμεση επαναλειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων Γυμνασίου και Λυκείου (κόπηκαν από τον περιφερειακό διευθυντή τμήματα επιλογής Α΄ Λυκείου και γαλλικών σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Επίσης τμήματα Αγγλικών και Πληροφορικής στο Γυμνάσιο).
• Εναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας άμεσα.
• Προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών για να καλυφθούν τα κενά σε όλα τα σχολεία (για την πλήρη λειτουργία των σχολείων χρειάζονται 6 καθηγητές μεταξύ των οποίων και ειδικοτήτων μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά).
• Να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών από το Περαχώρι και θέσεις στο λεωφορείο για τους μαθητές της Βόρειας Ιθάκης.
• Να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που υπάρχουν από πέρυσι στην θέρμανση του Λυκείου και τα θέματα υγιεινής στις τουαλέτες και σε χώρους μαθημάτων.
Την αλληλεγγύη της στους μαθητές εκφράζει η ΕΛΜΕ-ΚΙ.