Οι εκπαιδευτικοί ακυρώνουν στην πράξη όλες τις ενέργειες του υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει την αξιολόγηση, πρώτο στάδιο της οποίας είναι η λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Σεμινάρια που γίνονται απόπειρες να πραγματοποιηθούν από τους σχολικούς συμβούλους για την ενημέρωση των διευθυντών σχολείων και των προϊσταμένων των νηπιαγωγείων ακυρώνονται, καθώς οι εκπαιδευτικοί αρνούνται να πάρουν μαζικά μέρος, συμμετέχοντας σε στάσεις εργασίας που κηρύσσουν οι σύλλογοι, ενεργοποιώντας σχετικές αποφάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, οι εκπαιδευτικοί υπογράφουν μαζικά κείμενα-αποφάσεις άρνησης συμμετοχής στην αυτοαξιολόγηση-αυτοκτονία τους και η συγκρότηση ομάδων εργασίας για την κατάρτιση σχεδίων δράσης, που προβλέπει η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης , μένει στα χαρτιά. Ενώ, μετά από παρέμβαση της ΟΛΜΕ ακυρώθηκε και το σχετικό πρόγραμμα «επιμόρφωσης», που είχε στα σκαριά το Πανεπιστήμιο της Αθήνας, που έδρασε εδώ ως δούρειος ίππος της κυβερνητικής πολιτικής και ανάλογη κίνηση γίνεται για να ακυρωθεί και ανάλογο πρόγραμμα του έτερου Καππαδόκη, ΑΠΘ.
Οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ανεξάρτητα από τις αυταπάτες που έχουν πολλοί εξ αυτών ότι μπορεί να υπάρξει και καλή αξιολόγηση στο πλαίσιο του αστικού σχολείου, στον καπιταλισμό, κατανοούν ότι η αξιολόγηση που επιχειρείται να επιβληθεί από το υπουργείο Παιδείας θα σηματοδοτήσει τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωσή τους και θα ανοίξει διάπλατη την πόρτα στις απολύσεις, ενώ παράλληλα θα στραγγαλίσει το δημόσιο σχολείο, με την κατηγοριοποίηση, την ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του και την επιβολή κλίματος τρομοκρατίας και ανθρωποφαγίας.
Λυσσασμένη η διοικητική ιεραρχία προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς για να υποταχθούν. Κάθε μέρα βλέπουν το φως καταγγελίες συλλόγων για προσπάθειες κατατρομοκράτησης των εκπαιδευτικών.
Τελευταίες απόπειρες:
♦ Το έγγραφο του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης ΠΕ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με το οποίο καλεί τους σχολικούς συμβούλους να του αποστείλουν «…τον αριθμό με την ημερομηνία του πρακτικού ανάθεσης ομάδων εργασίας, για κάθε σχολική μονάδα της δικαιοδοσίας σας, όπως προβλέπεται στη διαδικασία υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης». με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 21-02-2014 και ώρα 12.00. Με βάση το παραπάνω έγγραφο ήδη σχολικοί σύμβουλοι της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πελοποννήσου δίνουν εντολές για την άμεση πραγματοποίηση των συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων (το αργότερο ως την Τετάρτη 19/2/2014).
♦ Οι πιέσεις που ασκεί στέλεχος εκπαίδευσης της προσχολικής αγωγής, ώστε να αναφέρουν άμεσα οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων τις ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί στις σχολικές μονάδες που διευθύνουν για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, παρά το γεγονός ότι ούτε καν η σχετική εγκύκλιος δε θέτει ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.
♦ Η ενέργεια του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Κιλκίς να αποστείλει έγγραφο για τον έλεγχο νομιμότητας των πρακτικών των συλλόγων διδασκόντων για την «αυτοαξιολόγηση».