Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;
  • Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη
  • Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»
  • Το κάλεσμα του Πεπ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Μια απάντηση σε όσους πιστεύουν ότι δεν είναι όλοι ικανοί να σπουδάσουν
Παιδεία

Μια απάντηση σε όσους πιστεύουν ότι δεν είναι όλοι ικανοί να σπουδάσουν

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr22 Ιούλ 2021, 13:47

Είναι όλοι ικανοί να σπουδάσουν; Ή, για να το πούμε αλλιώς, πρέπει το δικαίωμα στη μόρφωση να παρέχεται σε όλους, να είναι αδιαπραγμάτευτο;

Το ερώτημα αφορά ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Το κοινωνικοοικονομικό σύστημα, που σήμερα, δυστυχώς επικρατεί καταθλιπτικά στην ανθρωπότητα, τον καπιταλισμό.

Για τους διαχειριστές του καπιταλιστικού συστήματος τα πράγματα είναι απλά. Ο Μητσοτάκης το είπε ξεκάθαρα: «Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο». Σωστά, γιατί οι αστοί επιθυμούν ο ταξικός διαχωρισμός της κοινωνίας να παραμένει σταθερός, ενώ η παρέμβαση της εκπαίδευσης, της μόρφωσης υπό μια γενική έννοια, μπορεί να επηρεάσει τα δεδομένα, αφού διαμορφώνει την προσωπικότητα. Γιατί τρέμουν το αβέβαιο μέλλον, στην περίπτωση που η εργατική τάξη, η αγροτιά, τα φτωχολαϊκά στρώματα κινηθούν απελευθερωτικά, με όπλα τη μόρφωση όταν αυτή συνδυαστεί με την απόκτηση ταξικής συνείδησης.

Υπάρχουν, όμως, και αυτοί που έχουν ασπαστεί διαδεδομένες σκόπιμα ψευδο-θεωρίες, όπως τι θα γίνει τελικά με όσους μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με 2 και 3, ή θεωρούν δεδομένο ότι οι μαθητές με χαμηλές βαθμολογίες καλύτερα είναι να πηγαίνουν απευθείας μετά το 9χρονο σχολείο στη λεγόμενη επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση.

Καταρχάς, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι όλοι οι νέοι ως την ηλικία των 18 ετών (ενηλικίωση), ως την ηλικία δηλαδή που ολοκληρώνεται η διαμόρφωση της προσωπικότητας, πρέπει να είναι αποδέκτες μιας γενικής και ολόπλευρης μόρφωσης (με όλους τους περιορισμούς στο περιεχόμενο που έχουν οι έννοιες αυτές στον καπιταλισμό). Και αυτή δεν είναι δυνατή μέσω της πρόωρης ειδίκευσης, αλλά μέσω της επέκτασης της υποχρεωτικότητας της φοίτησης έως και το Λύκειο (Γενικό Λύκειο για όλους), μέσω του ενιαίου δημόσιου δεκατετράχρονου σχολείου (μαζί με το διετές νηπιαγωγείο).

Επειτα, η απάντηση στο ερώτημα που τέθηκε αρχικά, εμπεριέχει αναπόφευκτα την εξέταση συγκεκριμένων παραμέτρων:

  • Ποιος έχει στα χέρια του τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά εγχειρίδια, ποιος καθορίζει τον τρόπο διδασκαλίας, ποιος ρυθμίζει τα γνωστικά αντικείμενα και το ωρολόγιο πρόγραμμα, δηλαδή την κατανομή των ωρών διδασκαλίας ανάμεσα στα γνωστικά αντικείμενα; Ποιος χορηγεί τις πλούσιες πιστώσεις για την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, σύμφωνα με τα δεδομένα της επιστήμης και της τεχνικής;

Ποιος τελικά ορίζει το περιεχόμενο, τις κατευθύνσεις και τους στόχους της εκπαίδευσης; Ασφαλώς αυτοί που έχουν αναλάβει, για λογαριασμό του κεφαλαίου, να διαχειριστούν το σύστημα. Και αφού όρος επιβίωσης και διαιώνισης του καπιταλισμού είναι οι εκμεταλλευτικές σχέσεις, χρέος του αστικού σχολείου είναι η αναπαραγωγή αυτών των σχέσεων. Το σχολείο, λοιπόν, αναλαμβάνει να διαμορφώσει ανθρώπους-μερικά εργαλεία με περιορισμένες γνώσεις και δεξιότητες, χωρίς κρίση, ιδεολογικά αλλοτριωμένους, που θα υπηρετήσουν μεθαύριο υποτακτικά τον καταμερισμό της εργασίας.

Αυτή είναι η γενική αρχή, στην οποία παρεμβαίνει ο ταξικός διαχωρισμός της κοινωνίας. Τα παιδιά των εύρωστων οικονομικά στρωμάτων, των μορφωμένων, των πολιτιστικά καλλιεργημένων, έχουν άλλες δυνατότητες και προϋποθέσεις να εκμεταλλευτούν τα όπλα που τους δίνει το εκπαιδευτικό σύστημα. Να αφομοιώσουν ταχύτερα και καλύτερα τις γνώσεις που προσφέρονται, να τις ενισχύσουν με φροντιστήρια και υποστήριξη από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, να καλλιεργήσουν προσδοκίες και να βάλουν στόχους υψηλούς, όσον αφορά τη φοίτηση σε ανώτατες βαθμίδες και την επαγγελματική αποκατάσταση, και να πετύχουν τελικά αυτούς τους στόχους, σε αντίθεση με τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

  • Οι «ίσες ευκαιρίες» για όλους είναι τελικά μια ψευδαίσθηση, μια απάτη. Το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα φροντίζει να τις καταστήσει με σκληρό τρόπο άνισες, επιβάλλοντας επιπλέον πολύμορφες και ατέλειωτες αξιολογικές κρίσεις (βαθμολογία, τεστ, εξεταστικός μαραθώνιος). Οι οποίες δεν έχουν, όπως υποκριτικά λέγεται, τον έλεγχο της κατάκτησης των γνώσεων και τη βελτίωση, αλλά την κατηγοριοποίηση των μαθητών, λειτουργώντας καθαρά ανασχετικά, αποκαρδιώνοντας τα «παιδιά του κατώτερου θεού», βάζοντάς τους από νωρίς τη στάμπα του «αποτυχημένου».

Ο άνθρωπος, και μάλιστα στην περίοδο που διαμορφώνεται ως προσωπικότητα, δεν είναι αυτό που φαίνεται, σύμφωνα με τα στάνταρ του αστικού εκπαιδευτικού συστήματος. Εχει ψυχικές και νοητικές δυνάμεις που μπορεί να απελευθερωθούν, όταν του δοθεί η δυνατότητα και του ανοίξουν οι πόρτες της μόρφωσης.

Πόσες φορές δεν έχουμε δει νέους, που θεωρούνται «κακοί μαθητές» ή «αποτυχόντες» στις πανελλαδικές εξετάσεις να ξεχωρίζουν στη ζωή ως προσωπικότητες ή να πετυχαίνουν επαγγελματικά; Ή μήπως ξεχνούμε ότι τα παιδιά των εχόντων και κατεχόντων τελικά σπουδάζουν, ακόμη και αν δεν επιτύχουν στις εδώ εξετάσεις, σε πανεπιστήμια του εξωτερικού;

  • Τέλος, ας αναρωτηθούμε γιατί οι κήνσορες της «αριστείας», των πανελλαδικών εξετάσεων, των κάθε λογής αξιολογικών κρίσεων-ταξικών φραγμών, είναι αυτοί που αφήνουν τους εμπόρους της γνώσης, τους ιδιοκτήτες κολλεγίων κυριολεκτικά να αλωνίζουν; Στα οποία κολλέγια δεν απαιτείται για την εγγραφή κανενός είδους αξιολογικό κριτήριο πέρα από τη δυνατότητα της «τσέπης» των νοικοκυριών;

Χωρίς, λοιπόν, καμιά υπεκφυγή, εμείς λέμε ότι σχολείο έξω από την πολιτική είναι ψέμα και υποκρισία. Και πως το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο για όλους και απεριόριστο, γιατί μετρούμε τις ανάγκες από τη σκοπιά των ταξικών συμφερόντων του προλεταριάτου και όχι από τη στενή σκοπιά των συμφερόντων του κεφαλαίου.

Θεωρούμε πως τα «διλήμματα», όπως π.χ. τι θα γίνει με όλους αυτούς που θέλουν να σπουδάσουν γιατροί ή μηχανικοί ή πού θα βρεθούν τόσα λεφτά για να στηριχτούν τα πανεπιστήμια ή τι θα γίνει με το πλήθος τόσων απόφοιτων που θα ψάχνουν για δουλειά κ.λπ., είναι κατ’ ουσίαν κίβδηλα. Γιατί η κατάργηση των εξετάσεων, των αξιολογικών κρίσεων, δεν συνιστά και κατάργηση του ταξικού διαχωρισμού, που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την προσωπικότητα του παιδιού, το μορφωτικό του επίπεδο, τις δυνατότητές του και την εξέλιξή του στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας, παρά την ακύρωση μόνο ενός ταξικού φραγμού. Γιατί, τέλος, για την ανεργία δεν φταίει ο μεγάλος αριθμός πτυχιούχων, αλλά το καπιταλιστικό σύστημα που κινείται με γνώμονα το μέγιστο κέρδος (απόδειξη ότι και τώρα χιλιάδες πτυχιούχοι σταλίζουν στις λίστες μακροχρόνιας ανεργίας).

Είμαστε υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης, επειδή αυτή είναι ένα απελευθερωτικό αίτημα. Ανοίγει πραγματικούς ορίζοντες στην πάλη της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας. Γιατί καλλιεργεί αισθήματα αλληλεγγύης, στήνοντας στον τοίχο τον ανταγωνισμό και την αγριανθρωπική συμπεριφορά για την επικράτηση δήθεν των «πιο άξιων». Γιατί προωθεί τη συνείδηση ότι όλοι οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους είμαστε ένα απέναντι στ’ αφεντικά, που μας θέλουν αμόρφωτους, ώστε να μας διαχειρίζονται καλύτερα και να μας λιώνουν στα κάτεργα της μισθωτής σκλαβιάς.

Τέλος, γιατί στην πάλη για την πραγμάτωσή του, ξεσκεπάζει ολόκληρο το εκμεταλλευτικό σύστημα, αποδεικνύει με τρόπο παραστατικό ότι το δικαίωμα για μόρφωση και δουλειά, το δικαίωμα της πολύπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας, το δικαίωμα στη χαρά της ζωής, το δικαίωμα στη γνώση και τη συμμετοχή στον πολιτισμό δεν παίρνουν σάρκα και οστά χωρίς να γκρεμιστεί ο καπιταλισμός.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΤεράστιο και ανεξέλεγκτο το 4ο κύμα της πανδημίας
Επόμενο άρθρο Σε τροχιά συγκάλυψης του σκανδάλου ο υπουργός Σ. Λιβανός

Σχετικά Αρθρα

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30
Ροή Ειδήσεων
Εργατικά

Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;

15 Νοέ 2025, 10:28
Καταστολή

Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης

15 Νοέ 2025, 09:10
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

15 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

15 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»

Συνέντευξη με τον υπεύθυνο πολιτικών σχέσεων του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης

14 Νοέ 2025, 21:05
Αθλητισμός

Το κάλεσμα του Πεπ

14 Νοέ 2025, 14:54
Καταστολή

Στις 20 Νοέμβρη, στην Καρδίτσα, η δίκη των βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Δικαίωμα παράστασης προς υποστήριξη της κατηγορίας ζητούν οι γονείς του

14 Νοέ 2025, 14:26
Κόντρες

Γιατί τόση «καΐλα» για τον Ιμάμογλου;

14 Νοέ 2025, 14:03
Πολιτική

Ερντογάν διακηρύσσει, Ερχιουρμάν συγκατανεύει

14 Νοέ 2025, 12:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Νοέμβρη

14 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Λευτεριά στην Παλαιστίνη από την κορυφή της Πύλης του Βραδεμβούργου

13 Νοέ 2025, 22:14
Οικονομία

Το GSI θα κάνει παρέα στον EastMed, στο ντουλάπι με τα απραγματοποίητα φαραωνικά σχέδια

13 Νοέ 2025, 21:54
Διεθνή

Γαλλία: Η κυβερνητική σταθερότητα, η απειλή του δρόμου και οι πολιτικές καντρίλιες

13 Νοέ 2025, 19:39
Κόντρες

…κι η κοπριά στα λάχανα

13 Νοέ 2025, 15:11
Πολιτισμός

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

13 Νοέ 2025, 14:05
Πολιτική

Σπίτια και κοινωνικές παροχές μόνο για καραβανάδες

13 Νοέ 2025, 12:02
Διεθνή

Πατέρας Μανουέλ Μουσάλαμ: Η Ενοπλη Αντίσταση είναι ο μοναδικός δρόμος για την απελευθέρωση

13 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 13 Νοέμβρη

13 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτική

Προετοιμάζοντας τη διάδοχη κατάσταση για τη διαχείριση της αστικής κρατικής εξουσίας

12 Νοέ 2025, 22:32
Διεθνή

Για τους ήρωες της ενημέρωσης

12 Νοέ 2025, 19:32
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

Βραζιλία: Ημέρα δημοκρατίας (1889).

Βέλγιο: Ημέρα βασιλιά.

1922: Εκτελούνται οι έξι υπεύθυνοι για τη μικρασιατική καταστροφή (Δημήτριος Γούναρης, Γεώργιος Χατζηανέστης, Νικόλαος Στράτος, Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, Γεώργιος Μπαλτατζής, Νικόλαος Θεοτόκης).

1929: Συγκρούσεις απεργών (προσωπικό ιδιωτικών λεωφορείων) με τη χωροφυλακή (Αθήνα).

1951: Το έκτακτο στρατοδικείο Αθηνών καταδικάζει σε θάνατο τον Νίκο Μπελογιάννη και άλλους για παράβαση του Αναγκαστικού Νόμου 509/1947.

1973: Φοιτητές κλείνονται στα Πολυτεχνεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καλώντας τον λαό σε εξέγερση εναντίον της δικτατορίας.

1973: Οκτώ μέλη του IRA καταδικάζονται σε ισόβια κάθειρξη για βομβιστικές ενέργειες στο Λονδίνο.

1977: Δεκαοκτώ επιθέσεις με βόμβες σε όλη τη Γαλλία για την έκδοση του δικηγόρου Κρουασάν.

1977: Βόμβα στα γραφεία της ΕΝΕΠ Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη.

1977: Εμπρησμός των γραφείων της Εθνικής Παράταξης (ΛΕΑ).

1979: Βόμβα στο αυτοκίνητο αξιωματικού ε.α. μέλους της ΑΕ «Αερολιμήν Αθηνών» (ΕΛΑ).

1983: Εκτελούνται ο πλοίαρχος Τζορτζ Τσάντες (JUSMAGG) και ο οδηγός του Νίκος Βελούτσος (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo