Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη
  • Νέο φρικτό σιωναζιστικό έγκλημα στη Γάζα (videos)
  • Αναβλήθηκε η δίκη Χλύκα (πατέρα και γιου) και Καλφούτζου – Σίγουρη η καταδίκη
  • Σαν σήμερα 20 Οκτώβρη
  • Μια πληρωμένη απάντηση στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ
  • «Και για την κόκκινη ελευθερία υπάρχει μια πόρτα, που τη χτυπά κάθε χέρι λουσμένο στο αίμα»
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Κομπιναδόροι αισχίστου είδους
Παιδεία

Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

Κομπιναδόροι αισχίστου είδους

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr9 Δεκ 2017, 00:00

Με απύθμενο θράσος το υπουργείο Παιδείας θριαμβολογεί ότι διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες που διαλαλούσαν ότι οι τροϊκανοί πιέζουν για «αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών», «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης», «αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα», «33ωρο εβδομαδιαίου εργασιακού χρόνου», άμεση συμμόρφωση με «τις κατευθύνσεις καλύτερων πρακτικών του ΟΟΣΑ αναφορικά με τα μεγέθη της σχολικής τάξης και το διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών» και  διαβεβαιώνει ότι:

«Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση διδακτικού ωραρίου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1566 του 1985. Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση εργασιακού χρόνου. Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης αλλά αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο».

Πανηγυρίζει δε, ότι συμφώνησε μόνο στο εξής:

«Κανονικά προχωρά και η αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία μέχρι το τέλος του έτους σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, όπως έχει περιγραφεί μέχρι τώρα από πλευράς Υπουργείου. Μόνη αλλαγή που συμφωνήθηκε είναι η συμμετοχή του ΑΣΕΠ στις διαδικασίες αξιολόγησης των στελεχών και ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης ως διδακτικής, πρόνοια που συνάδει απολύτως με την επιδίωξη του Υπουργείου για μεταβολές στις διαδικασίες σίτισης».

Την ίδια στιγμή, ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας στο 7ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, που πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα στις 5 και 6 Δεκέμβρη, αφού αναφέρθηκε στο γνωστό παραμύθι της «σκληρής διαπραγμάτευσης» και στις «απίστευτες αυθαιρεσίες που ζητούσαν οι θεσμοί», δήλωσε ότι υπέγραψε με τους θεσμούς τα παρακάτω:

♦ Την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα.

♦ Να νομοθετηθούν κριτήρια στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων (ανέφερε το παράδειγμα των συστεγαζόμενων σχολείων).

♦ Στην επιλογή των Διευθυντικών Στελεχών να εμπλέκεται το ΑΣΕΠ.

♦ Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης και αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων.

Ας δούμε, λοιπόν, τι κρύβεται πίσω από αυτά που υπέγραψε, προς το παρόν, το υπουργείο Παιδείας με τους τροϊκανούς (λέμε προς το παρόν, γιατί «τα πάντα όλα» αναφέρονται ως υποχρεώσεις της συγκυβέρνησης στο Μνημόνιο-3, ενώ ανάλογες κατευθύνσεις αναφέρονται στην έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα και ανάλογα σημεία υπάρχουν στο τριετές σχέδιο του υπουργείου Παιδείας και στην πρόταση του ΙΕΠ για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας των εκπαιδευτικών).

Υποχρεωτικό ωράριο 30 ώρες τη βδομάδα

Η ρύθμιση είναι στην ουσία τα προεόρτια για την αύξηση και του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και την ταύτισή του με το εργασιακό ωράριο. Η εφαρμογή αυτού του μέτρου, που τόσο επιθυμούν ΟΟΣΑ και «θεμοί» συμπεριλαμβάνεται στο Μνημόνιο-3, όμως κρίθηκε πιο πρόσφορο η επιβολή να γίνει βήμα-βήμα για να αποφευχθούν αντιδράσεις.

Τώρα, ο Γαβρόγλου εμφανίζεται τάχα αμετακίνητος στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, όμως έχουμε, πλέον, βιώσει τα τερτίπια των συριζαίων και τη σταδιακή διολίσθηση, συν τω χρόνω, σε αυτά που πραγματικά έχουν συμφωνήσει και υπογράψει με την τρόικα.

Συνεπώς η δήλωση του υπουργού Παιδείας έγινε μόνο και μόνο για να αποκοιμήσει τους εκπαιδευτικούς. «Οι εκπαιδευτικοί μας δε μπορούν να εργαστούν παραπάνω γιατί όταν μετράμε τις ώρες δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, στήνουν τα πειράματα, κάνουν τις διοικητικές εργασίες.  Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν, και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ υπάρχουν διοικητικοί, βοηθοί, τεχνικοί εργαστηρίων. Εδώ ένας εκπαιδευτικός τα φορτώνεται όλα αυτά, συν το γεγονός ότι έχει μια ευθύνη στα παιδιά, τα οποία ξέρουμε, ότι στην περίοδο κρίσης περνάνε και αυτά μια κρίση ταυτότητας, λόγω οικογενειακών προβλημάτων κ.ά. Αρα ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό, τον ψυχολόγο. Αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό. Οταν λοιπόν πάνε να μας συγκρίνουν, δε μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Το έχουμε πει 50 φορές. Σε αυτό θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο, αλλά γιατί οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μια ευθύνη που στην Ευρώπη δεν την έχει κανένας εκπαιδευτικός»: Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας στο 7ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση.

Αλλωστε, οι επανειλημμένες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, αναφορικά με τις αλλαγές στο Λύκειο, ότι οι εκπαιδευτικοί θα επιβλέπουν και θα καθοδηγούν τις «δημιουργικές εργασίες» των μαθητών, τα «εκτεταμένα δοκίμια», θα βοηθούν τους μαθητές στην εμβάθυσνη των μαθημάτων, συνιστούν στην ουσία επέκταση του διδακτικού χρόνου. Το επόμενο βήμα θα έρθει με μαθηματική ακρίβεια. Το μέτρο αυτό βάζει τελεία και παύλα στους μόνιμους διορισμούς νέων εκπαιδευτικών.

Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

Πρόκειται για καμουφλαρισμένη συνέχιση του έργου που άρχισε επί Διαμαντοπούλου. Οι συγχωνεύσεις των συστεγαζόμενων σχολείων είναι το «φύλλο συκής», το οποίο επιτρέπει, παρόλ’ αυτά τις συγχωνεύσεις τμημάτων, που έως τώρα ήταν αδύνατες, καθότι επρόκειτο για διαφορετικά σχολεία στο ίδιο σχολικό συγκρότημα.

Ο έτσι κι αλλιώς μεγάλος αριθμός των μαθητών ανά τάξη (25 μαθητές), που προσαυξάνεται σε πολλές περιπτώσεις κατά 10% ειδικά στη Δευτεροβάθμια, διευκολύνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων. Το κύμα συγχωνεύσεων-καταργήσεων ευνοείται και από τις καταργήσεις των ολιγομελών τμημάτων και των τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Το ότι υπήρξαν πολλές εξαιρέσεις φέτος, στην εφαρμογή του γράμματος του νόμου, επειδή υπήρξαν αντιστάσεις, δε σημαίνει ότι το ίδιο θα ισχύσει και τις επόμενες χρονιές.

Ο υπουργός ψεύδεται όταν λέει ότι δεν θα υπάρξει αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, αφού αυτή υλοποιείται ήδη. Με το  Π.Δ. 79 για την Οργάνωση και λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων, αφού παγίωσε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στους 25 (θυμίζουμε τη δημαγωγική εξαγγελία Τσίπρα, τον Μάιο του 2017: «Σταδιακά στα επόμενα δύο χρόνια θα μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να μην υπερβαίνουν τους 22») το υπουργείο Παιδείας, προχώρησε και παραπέρα, προκειμένου να δέσει σε κάθε περίπτωση τον γάιδαρό του και να μην κινδυνέψει να πιεστεί για πρόσθετους διορισμούς εκπαιδευτικών, διατήρηση του αριθμού των τμημάτων και ίδρυση νέων και συνεπώς για επιπλέον δαπάνες. Καταστρατήγησε με το εν λόγω Π.Δ. τα όρια των σχολικών μονάδων, βάσει των οποίων εγγράφονται σε αυτές οι μαθητές, αφού ορίζει τριμελή επιτροπή στο πλαίσιο κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης, η οποία θα χειρίζεται συνολικά την κατανομή των μαθητών στα σχολεία. Ετσι, παρακάμπτεται η αναγκαιότητα δημιουργίας π.χ. και δεύτερου τμήματος σε ένα σχολείο, όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 25, αφού οι «πλεονάζοντες» κατανέμονται από την επιτροπή σε όμορα ή λιγότερο όμορα σχολεία.  Το σχολείο της γειτονιάς γίνεται άπιαστο όνειρο για μερικές κατηγορίες παιδιών.

Επιλογή-Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης με εμπλοκή ΑΣΕΠ

Η εμπλοκή του ΑΣΕΠ στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης έχει να κάνει με τον αναβαθμισμένο ρόλο που προορίζεται γι’ αυτά τα στελέχη. Είναι ο ρόλος του διευθυντή-μάνατζερ, που πασχίζει για την «ανταγωνιστικότητα» και «αποδοτικότητα» της σχολικής του μονάδας, που διαχειρίζεται το προσωπικό, αναζητά πόρους «από τρίτους», κ.λπ. (Μοχλός η αυτο-αξιολόγηση, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Οι  όροι «αυτονομία», «αποκέντρωση» και οι σχετικές ρυθμίσεις δεν έχουν μπει τυχαία στις εξαγγελίες Γαβρόγλου για το «νέο σχολείο»).

Αυτο-αξιολόγηση

♦ Διατήρηση του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης, μαζί με τις εξαγγελίες για αναβάθμιση του ρόλου της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), παρά τις διαβεβαιώσεις Γαβρόγλου περί του αντιθέτου.

♦ Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), λειτουργούν σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης με έργο τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, την οργάνωση της επιμόρφωσης και την υποστήριξη του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.

♦ Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με όλα τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης του Αρβανιτόπουλου: Προγραμματισμός στην αρχή της σχολικής χρονιάς με αποσαφήνιση και διατύπωση «στόχων» και «επιλογή στοχευμένων δράσεων», με τη δυνητική συμμετοχή στελεχών του ΠΕΚΕΣ, του ΚΕΣΥ ή του ΚΕΑ, μέλη ΔΕΠ ή εκπροσώπους επιστημονικών, κοινωνικών ή πολιτιστικών φορέων, κατάρτιση «σχεδίων δράσης», εμπλουτισμός του αρχικού προγραμματισμού και των σχεδίων δράσης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, κριτική αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στο τέλος της χρονιάς.

♦ Εκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης με «σχέδιο προγραμματισμού», για να μην υπάρξουν παρασπονδίες, στο οποίο θα αναφέρονται «οι πιθανοί-ενδεικτικοί θεματικοί άξονες» και το οποίο θα συνοδεύεται και «με οδηγίες συμπλήρωσης και ενημερωτικές συναντήσεις των Διευθυντών των σχολείων από τα στελέχη του ΠΕΚΕΣ».

♦ «Κοινοποίηση του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου στο οικείο ΠΕΚΕΣ» από τη σχολική μονάδα. Οι αρχικές φήμες ότι ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου θα ήταν αποκλειστική εσωτερική υπόθεση της σχολικής μονάδας, έγιναν καπνός.

Σημειώνουμε ότι  οι Περιφερειακοί Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και Επιμόρφωσης, στο πλαίσιο του ΠΕΚΕΣ, επιλέγονται από το Συμβούλιο Επιλογής και οι Οργανωτικοί Συντονιστές έχουν άμεση επικοινωνία με το ΙΕΠ και το ΥΠΠΕΘ.

♦ «Αυτονομία» της σχολικής μονάδας (προς το παρόν παιδαγωγική). Βρίσκεται στη βάση μιας ιεραρχικής πυραμίδας, στην κορυφή της οποίας βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας. Αυτό καθορίζει την εκπαιδευτική πολιτική, σύμφωνα με τα συμφέροντα της αστικής τάξης και της κεφαλαιοκρατίας. Στη συνέχεια κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια («αποκέντρωση») «προσαρμόζει» αυτήν την πολιτική  «στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων» και οι σχολικές μονάδες «μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους». Οι επιλογές τους αυτές αποτελούν κριτήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας («προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου»).

♦ Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί σε κάθε σχολική μονάδα και σ’ αυτό προεδρεύει ο Διευθυντής του σχολείου. Αποτελείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, τον εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σχολική Επιτροπή και τρεις (3) εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Εντοπίζει τα προβλήματα και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζει το σχολείο και προτείνει λύσεις και αναπτύσσει πρωτοβουλίες για την επίλυση θεμάτων… συμμετέχει στις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, εκφράζοντας προτάσεις…».

♦ «Τοπική κοινωνία» (δηλαδή γονείς, δημαρχαίοι, σύλλογοι, τοπικές καπιταλιστικές επιχειρήσεις, η «ευρύτερη κοινωνία» κατά πως αναφέρει η πρόταση του υπουργείου Παιδείας, κ.λπ.) μπορούν να έχουν λόγο σε αυτές τις «επιλογές», «πλαισιώνοντας με τις προτάσεις και τις δράσεις τους το Σχολικό Συμβούλιο της σχολικής μονάδας».

♦ Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας «σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων έχει την ευθύνη του συντονισμού της διαδικασίας διαμόρφωσης και υλοποίησης του εκπαιδευτικού σχεδιασμού του σχολείου και της διαδικασίας προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, υποστηρίζει την οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας, συμβάλλει στη σχολική αποτελεσματικότητα και ενισχύει την εφαρμογή καινοτομιών».

♦ Εσωτερικός Κανονισμός, που καταρτίζεται υποχρεωτικά από το Σύλλογο Διδασκόντων, ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος και η υποταγή στην ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική.

♦ Πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια των Εκπαιδευτικών: «Επιτυχόντες του ΑΣΕΠ που καλούνται από το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν εκπαιδευτική υπηρεσία συμμετέχουν υποχρεωτικά σε διαδικασίες εισαγωγικής επιμόρφωσης κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους υπηρεσίας τους. Αυτό σημαίνει: α) θεσμό μέντορα και στήριξη, β) αξιοποίηση του κενού από μαθήματα διαστήματος κατά την έναρξη του σχολικού έτους, γ) μειωμένο διδακτικό ωράριο για τους προσληφθέντες, καθώς και δ) αξιολόγησή τους μετά το τέλος του πρώτου έτους».

Η πρόταση περιέχει και αναφορά ότι δεν εφαρμόζεται το υπάρχον νομικό πλαίσιο (Ν. 3848/2010, Ν. 4186/2013, εγκύκλιος 46820/Δ1/15-4-2011, Ν. 4485/2017).

Τα παραπάνω, που περιλαμβάνονται στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις λεγόμενες «Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Εργου», μαζί με την πρόταση του ΙΕΠ, καταδεικνύουν ότι δεν πρόκειται για την «αθώα» αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όπως διατείνεται το υπουργείο Παιδείας. Αποσκοπούν στο να δημιουργηθεί στους εκπαιδευτικούς «κουλτούρα αξιολόγησης». Η συνέχεια, η αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών είναι γνωστή και αναπόφευκτη, έτσι και υλοποιηθεί η πρώτη φάση.

Το Μνημόνιο-3 για την εκπαίδευση

Στο πρώτο πεδίο («Αγορά εργασίας και ανθρώπινο κεφάλαιο») της υποπαραγράφου 4 («Διαρθρωτικές πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης») της παραγράφου Γ «Συμφωνία δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» αναφέρονται τα εξής:

♦ «Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.

Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας (βλ. επίσης ενότητα 4.2).

…Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης».

♦ «Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του “Νέου Σχολείου“, το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ. Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017».

♦ «Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018».

♦ «Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα».

Οι «κακοδαιμονίες» του εκπαιδευτικού συστήματος κατά τον ΟΟΣΑ

♦ Η μισθολογική δαπάνη ανά μαθητή είναι άνω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, κυρίως επειδή οι έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερες διδακτικές ώρες και η Ελλάδα έχει μικρότερες σε αριθμό μαθητών τάξεις.

♦ Σχολικό δίκτυο από χιλιάδες σχετικά μικρά σχολεία, με χαμηλή αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών.

♦ Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν σημαντικά λιγότερες ώρες ετησίως από όλες σχεδόν τις άλλες χώρες στην Ευρώπη.

♦ Συγκεντρωτικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι άλλες χώρες έχουν προχωρήσει στην αποκέντρωση των εκπαιδευτικών συστημάτων, την αύξηση της ευελιξίας και της ανταπόκρισης των σχολείων και των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων απέναντι στις ανάγκες των φοιτητών.

♦ Δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση της μάθησης ή εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και της διδασκαλίας. Δεν υπάρχουν αξιόπιστοι δείκτες που να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του συστήματος.

♦ Οι σχολικοί διευθυντές έχουν την πιο περιορισμένη αρμοδιότητα συγκριτικά με άλλες χώρες σε σχέση με τη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων.

♦ Ισχυρά εργατικά σωματεία. Συχνές απεργίες, διαδηλώσεις εναντίον διαφαινόμενων απειλών για τα εργασιακά δικαιώματα.

♦ Ενεργός πολιτική συμμετοχή, που αντικατοπτρίζεται με εκτεταμένη συμμετοχή σε πολιτικές παρατάξεις και ηχηρές διαδηλώσεις.

♦ Υψηλός ατομικός και οικογενειακός βαθμός αφοσίωσης στην εκπαίδευση. Σημαντικές επενδύσεις της οικογένειας εκτός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (σ.σ. π.χ. για τα φροντιστήρια).

♦ Συνταγματική επιταγή για δωρεάν εκπαίδευση.

Στα θετικά η έκθεση του ΟΟΣΑ πιστώνει το νόμο Διαμαντοπούλου για το «Νέο Σχολείο», την ύπαρξη μέντορα για τους νεοδιόριστους, τη δημιουργία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας για την Ανώτατη Εκπαίδευση, την ψήφιση του νόμου-πλαίσιο της Γιαννάκου, το προσχέδιο νόμου της Διαμαντοπούλου για το νέο νόμο-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια (σ.σ. η έκθεση είναι του 2011), το «σχέδιο Αθηνά» δραστικής συρρίκνωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη μείωση του αριθμού εισακτέων, το νόμο για τη διά βίου μάθηση και το νόμο για το Πλαίσιο Εθνικών Προσόντων.

Προτεινόμενες δράσεις από ΟΟΣΑ

♦ Να αυξηθεί ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών. Αύξηση διδακτικών υποχρεώσεων με 4-5 ώρες την εβδομάδα.

♦ Προσλήψεις εκπαιδευτικών με διευρυμένες διαδικασίες επιλογής (συνεντεύξεις, προετοιμασία σχεδίων μαθημάτων, επίδειξη προσόντων διδασκαλίας). Ουσιαστικότερος ρόλος στα σχολεία για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Αυξημένος ρόλος διευθυντών επ’ αυτού.

♦ Κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος να αναλάβει ευθύνη για την αποδοτική χρήση των πόρων της. Αποτελεσματική αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.

♦ Ενδυνάμωση σχολικής ηγεσίας. Ρόλος αξιολογητή στο διευθυντή.

♦ Περισσότερη ανάμειξη των γονέων στα σχολεία.

♦ Οι νέοι εκπαιδευτικοί, με προϋπηρεσία 1-2 έτη να βρίσκονται υπό εντατική επιτήρηση. Απαιτείται η παρουσία μέντορα και διαρκής θεωρητική επιμόρφωση.

♦ Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών να συνδέεται με τους ευρύτερους στόχους εξέλιξης του σχολείου και με την αξιολόγηση.

♦ Να γίνεται ανανέωση πιστοποιητικών διδασκαλίας (σ.σ. τορπιλίζεται η μονιμότητα).

♦ Οι αξιολογήσεις να έχουν «ουσιώδεις συνέπειες» για τους αξιολογούμενους για να αντιμετωπίζεται η αξιολόγηση με «σοβαρότητα».

♦ Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων. Τακτική εξωτερική αξιολόγηση ανά τετραετία (σ.σ. οι Ράμπο της εκπαίδευσης).

♦ Να σχεδιαστεί ένα εθνικό σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, κατάλληλο να χρησιμοποιηθεί σε πολλά επίπεδα. Να αξιολογούνται τα μαθησιακά αποτελέσματα. Να υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση, δηλαδή τυποποιημένες εξετάσεις που σχεδιάζονται και βαθμολογούνται εκτός των σχολικών μονάδων. Συνδυασμός αξιολόγησης από εκπαιδευτικό και εξωτερική αξιολόγηση. Δημιουργία κεντρικής Τράπεζας θεμάτων, που μπορούν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί, που να συνδέεται με συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα συγκρίσιμα σε βάθος χρόνου.

♦ Αποκέντρωση διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων, προϋπολογισμού και επενδύσεων.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

Ζήτω ο Κόκκινος Δεκέμβρης
Επόμενο άρθρο

Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

Aφήστε τους αδαείς να σχολιάζουν

Σχετικά Αρθρα

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

Εργατικά 16 Οκτ 2025, 19:35

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

Παιδεία 16 Οκτ 2025, 13:09

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

Καταστολή 16 Οκτ 2025, 10:48

«Ξέπλυμα» των σιωναζιστών μέσα από συνέδριο της «Διεθνούς Εταιρείας Σωκρατικών Μελετών ‘’Socratica VI’’»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 18:13

Κινητοποίηση στα Προπύλαια για τα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών – Ο Πρύτανης έκανε τον «Κινέζο»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 10:56

Tα ΜΑΤ έζωσαν τα Προπύλαια

Συγκέντρωση έξω από την Πρυτανεία ενάντια στα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών

Καταστολή 13 Οκτ 2025, 11:53
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη

21 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Νέο φρικτό σιωναζιστικό έγκλημα στη Γάζα (videos)

Βομβαρδισμοί αμάχων με πάνω από 44 νεκρούς, ανάμεσά τους πολλά παιδιά

20 Οκτ 2025, 19:29
Αγροτικά

Αναβλήθηκε η δίκη Χλύκα (πατέρα και γιου) και Καλφούτζου – Σίγουρη η καταδίκη

20 Οκτ 2025, 09:21
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Οκτώβρη

20 Οκτ 2025, 00:01
Υγεία

Μια πληρωμένη απάντηση στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ

19 Οκτ 2025, 20:17
Ιστορία

«Και για την κόκκινη ελευθερία υπάρχει μια πόρτα, που τη χτυπά κάθε χέρι λουσμένο στο αίμα»

19 Οκτ 2025, 12:10
Διεθνή

Οι σιωναζιστές έκαναν κλοπή οργάνων από Παλαιστίνιους που δολοφόνησαν

Επίσημη καταγγελία από την κυβέρνηση της Γάζας, που ζητά διεθνή έρευνα

19 Οκτ 2025, 10:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Οκτώβρη

19 Οκτ 2025, 00:01
Ιστορία

Aχμαντ Σααντάτ: «Κεφάλι αντί κεφαλιού»

18 Οκτ 2025, 18:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

18 Οκτ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Οκτώβρη

18 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Η Παλαιστινιακή Αντίσταση δεν συζητά καν τον αφοπλισμό της

Ιδού η συμφωνία του Σαρμ Ελ-Σέιχ

17 Οκτ 2025, 21:04
Κόντρες

H επιτομή της βαρβαρότητας

17 Οκτ 2025, 19:06
Διεθνή

Bασάνιζαν, ακρωτηρίαζαν και εκτελούσαν εν ψυχρώ Παλαιστίνιους που έπαιρναν ομήρους από τη Γάζα

Αυτό αποκαλύπτουν οι σοροί ομήρων που παραδόθηκαν στις αρχές της Λωρίδας

17 Οκτ 2025, 14:27
Πολιτική

Oι νεοναζιστές της ΧΑ επανεμφανίστηκαν και στις Θερμοπύλες

17 Οκτ 2025, 10:07
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Οκτώβρη

17 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Ενας χρόνος από τον ηρωικό θάνατο του Γιάχια Σινουάρ

16 Οκτ 2025, 21:49
Κόντρες

Δεν ψιχαλίζει, σε φτύνουν

16 Οκτ 2025, 20:52
Εργατικά

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

16 Οκτ 2025, 19:35
Υγεία

Ροϊλός (2η ΥΠΕ): Απαγορεύεται να μιλάτε σε δημοσιογράφους, αν δεν το εγκρίνω ΕΓΩ!

16 Οκτ 2025, 19:16
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη

Σομαλία, Σουδάν: Ημέρα επανάστασης (1964).

Ονδούρα: Ημέρα στρατού (1956).

Αγγλία: Ημέρα Trafalgar (1805).

1918: Πρώτο πανελλαδικό πανεργατικό συνέδριο (βασιλικό θέατρο Αθήνας), ιδρύεται η Γ.Σ.Ε.Ε.

1945: Οι Γαλλίδες αποκτούν δικαίωμα ψήφου.

1950: Η Κίνα εισβάλει και καταλαμβάνει το Θιβέτ.

1967: 80.000 διαδηλωτές στην Ουάσιγκτον κατά του πολέμου του Βιετνάμ, σύλληψη 250 ατόμων.

1967: Ανακαλύπτεται πίσω από την Εθνική Βιβλιοθήκη αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός που δεν εξερράγη.

1969: Δύο βαριές καταδίκες μελών του ΠΑΚ για βόμβες κατά της χούντας.

1977: Βόμβα σε γραφείο του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος (Βερολίνο), πυροβολισμοί εναντίον αστυνομικού σταθμού (RAF).

1977: Διαδηλώσεις-συγκρούσεις με την αστυνομία και βόμβες σε Παρίσι, Πον Μαρλί, Τουλούζη, Λιμόζ και Νανσί, βόμβες στο γερμανικό προξενείο στη Μαδρίτη, επιθέσεις στα γερμανικά προξενεία Αμστερνταμ και Μάαστγκιχτ (Ολλανδία), μεγάλες διαδηλώσεις και επεισόδια σε Ρώμη και Φλωρεντία, βόμβες σε γερμανικούς στόχους σε Γένοβα και Μιλάνο, μετά τη δολοφονία των κρατούμενων της RAF.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    17Ν
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Εφετείο 17Ν
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    ΕΛΑ
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Ποιοι είμαστε
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Επικοινωνία
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Όροι χρήσης
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Ποιοι είμαστε
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Επικοινωνία
  • Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Συμφωνία υπουργείου Παιδείας με την τρόικα

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo