Νέα σχέδια ετοιμάζει πυρετωδώς το υπουργείο Παιδείας, ώστε να τα εφαρμόσει από του χρόνου (κάποια και από φέτος το Μάιο) στου κασίδη το κεφάλι, δηλαδή στο κεφάλι των εκπαιδευτικών και των μαθητών και κατά συνέπεια και των γονιών τους.
Πυρήνας των αλλαγών είναι σε κάθε περίπτωση η «εξοικονόμηση πόρων», δηλαδή η παραπέρα μείωση των ήδη εξευτελιστικών κρατικών δαπανών σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και η εξυπηρέτηση των συμφερόντων της κεφαλαιοκρατίας (δηλαδή του κράτους ως συλλογικού εκφραστή των συμφερόντων του κεφαλαίου, ή των ιδιωτών).
Ηδη, άρχισαν να διαρρέουν κατευθυνόμενα δημοσιεύματα στον Τύπο του Συγκροτήματος, που αναπαράγουν και τα υπόλοιπα παπαγαλάκια.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά, το βάρος, λέει, θα το ρίξει φέτος ο Αρβανιτόπουλος «στις υπηρεσιακές μεταβολές» των εκπαιδευτικών, ώστε να εκλείψει το φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Σεπτέμβρη στα σχολεία, των χιλιάδων κενών. Εχουμε χάσει το λογαριασμό πόσες φορές έχει εξαγγελθεί και από άλλους υπουργούς Παιδείας στο παρελθόν αυτό το «μεγαλεπήβολο» σχέδιο. Τα αυτονόητα δε μπορούν να πραγματοποιηθούν στη δημόσια εκπαίδευση επειδή κατά βάση γίνεται συστηματική μείωση κάθε χρόνο των δημοσίων δαπανών και όχι τόσο γιατί δεν υπάρχει καλός σχεδιασμός. Φέτος, π.χ. ακόμη και λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, παρέμειναν ακάλυπτες χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, ενώ χάθηκαν χιλιάδες διδακτικές ώρες και μαθήματα, ακόμη και πανελλαδικώς εξεταζόμενα, σε κάποιες περιοχές δε διδάχθηκαν ποτέ. Αντίστοιχα, αλλοιώθηκε δραστικά το εργασιακό τοπίο στην εκπαίδευση. Μόνιμοι (όσοι ήδη εργάζονται, γιατί διορισμοί πλέον δε γίνονται ή είναι σχεδόν μηδενικοί), αναπληρωτές, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιοι, εκπαιδευτικοί ΕΣΠΑ, ακόμα και ΟΑΕΔ, αποτελούν ένα κουβάρι, με δραματικές συνέπειες για την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αλλά και για την επιβίωση των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Διορισμοί (λέμε τώρα), μεταθέσεις, συνταξιοδοτήσεις, αποσπάσεις, λοιπόν, θα γίνονται εφεξής μέσα στο Μάιο-Ιούνιο. Ως μπούσουλα θα έχει το υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία (τις μεταβολές στις σχολικές μονάδες) που υποχρεωτικά καταγράφονται σε καθημερινή βάση από το «Μεγάλο Αδελφό», την ηλεκτρονική πλατφόρμα του My School. Με ρυθμίσεις δε, όπως οι υποχρεωτικές μετατάξεις, η ανάθεση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς, η υποχρεωτική μετακίνηση για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου μέχρι και σε πέντε σχολεία, το σίριαλ των συγχωνεύσεων-καταργήσεων τμημάτων και σχολικών μονάδων, που θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά, θα κοντρολάρονται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, ώστε να βουλώνονται, κατά το δυνατόν, οι τρύπες με το αζημίωτο για το αστικό κράτος.
Ταυτόχρονα θα εισαχθούν και δυο νέες ρυθμίσεις: Η μια θα αφορά στη διοικητική ενοποίηση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Διευθύνσεων, ούτως ώστε ο εκπαιδευτικός ειδικότητας (ξένων γλωσσών, πληροφορικής, φυσικής αγωγής, κ.λπ.) να γίνεται Τιραμόλα, διδάσκοντας ταυτόχρονα και στις δυο βαθμίδες.
Η δεύτερη, αφορά στο σύνολο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι «θα αποκτήσουν οργανική θέση σε σχολείο ταυτόσημη με τη λειτουργική». Τούτο σημαίνει ότι άπαξ και το σχολείο, στο οποίο έχει οργανική θέση ο εκπαιδευτικός, υποβιβαστεί ή κλείσει ή συγχωνευθεί, αυτός χάνει τη θέση του και βρίσκεται επί ξύλου κρεμάμενος, εν δυνάμει απολυόμενος, αφού, σύμφωνα με την Παγκάλειο ερμηνεία του Συντάγματος, που απετέλεσε θέσφατο για τις κυβερνήσεις του Μνημονίου, η μονιμότητα σχετίζεται με την ύπαρξη της οργανικής θέσης.
«Εξοικονόμηση 30 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως» θα υπάρξει, λόγω αυτών των αλλαγών, παιανίζει ο Αρβανιτόπουλος! Προφανώς, υπονοεί ότι ως τώρα γινόταν φοβερή σπατάλη κονδυλίων για το δημόσιο σχολείο, που δεν «έχει μαντήλι να κλάψει», που λέει και μια λαϊκή ρήση.
Από το Σεπτέμβρη της νέας σχολικής χρονιάς θα εφαρμοστεί και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, μιας και όπως ευελπιστεί θα ολοκληρωθεί φέτος η «προδικασία», δηλαδή το φιάσκο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με το βούρδουλα.
Ολα τούτα τα ωραία, λοιπόν, θα συνοδευτούν και από αύξηση του διδακτικού χρόνου και από κατάργηση κάποιων θρησκευτικών αργιών, π.χ. των Τριών Ιεραρχών, του Αι-Γιαννιού (αφού τα βρουν με το παπαδαριό). Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, το σχολικό έτος θα ξεκινά νωρίτερα κατά μία εβδομάδα, στις 5 Σεπτέμβρη, αντί στις 11 και θα λήγει για την Πρωτοβάθμια στις 15 Ιουνίου, για τα Γυμνάσια και την Α΄ και Β΄ Λυκείου στις 31 Μαΐου και για τη Γ΄ Λυκείου στις 21 Μαΐου λόγω πανελλαδικών εξετάσεων.
Είμαστε σίγουροι ότι το υπουργείο Παιδείας θα «ντύσει» αυτή την αλλαγή με μια εκκωφαντική παραπλανητική προπαγάνδα, ότι αυτό γίνεται για να συμβαδίσουμε τους ευρωπαίους εταίρους μας, πράγμα τελείως αναληθές, αφού η Ελλάδα βρίσκεται, ως προς τη διάρκεια του διδακτικού χρόνου, στο μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών. Και ταυτόχρονα θα υποδαυλίζεται και ο «κοινωνικός αυτοματισμός» ενάντια στους «τεμπέληδες δασκάλους» και τους οπαδούς της «ήσσονος προσπάθειας» μαθητές.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι διαφορετική. Η επιμήκυνση του σχολικού έτους γίνεται για να καλυφθεί η μία επιπλέον εβδομάδα σχολικών χειμερινών διακοπών το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου, κολλητά με την Καθαρή Δευτέρα («λευκή εβδομάδα»), ώστε να ικανοποιηθεί ο πόθος των μεγαλοξενοδόχων των χειμερινών θερέτρων να δουν τα κέρδη τους να αυξάνονται, επειδή οι οικογένειες θα κατακλύσουν (λέμε τώρα, γιατί μόνο όσες διαθέτουν ακόμα «λίπος» θα μπορούν να το κάνουν) τις επιχειρήσεις τους.
ΥΓ: Για να πεισθεί και ο πλέον αφελής για τους σκοπούς του υπουργείου Παιδείας για τη δημόσια εκπαίδευση, ας δει τις τελευταίες ενέργειές του: Από τη μια αυξάνει σημαντικά τον αριθμό των Πειραματικών-Προτύπων σχολείων ως το 2020 (στα 68 υπάρχοντα προστίθενται άλλα 56 καινούργια, δηλαδή περίπου 30% περισσότερα) και από την άλλη συνεχίζει ακάθεκτα το τσουνάμι των συγχωνεύσεων-καταργήσεων των τμημάτων και των σχολικών μονάδων των δημόσιων σχολείων. Και αυτό για να δώσει τη δυνατότητα στα μικροαστικά και μεσοαστικά στρώματα, που πρώτα πήγαιναν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία και τώρα ζορίζονται με την οικονομική κρίση, να τα πάνε στα Πειραματικά δημόσια σχολεία, με την προσδοκία «ποιοτικότερης» εκπαίδευσης (ως το 2020 θα καλυφθούν περισσότεροι από 15 χιλιάδες μαθητές «που θα έχουν την δυνατότητα να επιδιώκουν την αριστεία» κατά τον Αρβανιτόπουλο). Αλλά και για να ενισχύσει τις θεωρίες των δομών «αριστείας» (είναι γνωστό ότι στα Πειραματικά-Πρότυπα Σχολεία έχουν καθιερωθεί εξετάσεις για την εισαγωγή και από βαθμίδα σε βαθμίδα, ενώ έχει γίνει και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών), σε αντίθεση με τα άλλα σχολεία, που προορίζονται για την πλέμπα.








