Στις 10 του Μάρτη τα σχολεία έκλεισαν με την αιτιολογία ότι τα «νεότερα επιστημονικά δεδομένα» αναφέρουν «υψηλή μεταδοτικότητα του νέου ιού από άτομα με ήπια ή καθόλου συμπτώματα» και ότι «τα παιδιά κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, που φτάνει και ίσως ξεπερνά τις 14 ημέρες, μεγάλο μέρος του ιού (ιικό φορτίο) στον οργανισμό τους».
Στις 29 Απρίλη εξαγγέλθηκε το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τον Τσιόδρα να ισχυρίζεται ότι «η επιστημονική θέση αυτή τη στιγμή, είναι ότι πραγματικά ο πληθυσμός των παιδιών κινδυνεύει λιγότερο… ο πληθυσμός των παιδιών φαίνεται να μεταδίδει και λιγότερο, από πολύ πρόσφατες δημοσιεύσεις».
Για την επιστημονική βαρύτητα αυτών των δημοσιεύσεων που επικαλείται η επιτροπή και ο Τσιόδρας γράφουμε αναλυτικά σε διπλανή στήλη.
Για πολλοστή φορά καταδεικνύεται ότι δεν υπάρχει «καθαρή επιστήμη», αλλά ότι αυτή γίνεται λάστιχο για να υπηρετήσει τα συμφέροντα του συστήματος. Και συμφέρον του συστήματος σε αυτήν τη φάση είναι η πάση θυσία «επανεκκίνηση» της καπιταλιστικής οικονομίας.
Με μεγάλο ρίσκο, λοιπόν, αποφασίστηκε το άνοιγμα των σχολείων και χωρίς κανένα επί της ουσίας παιδαγωγικό και μορφωτικό όφελος, αφού η διάρκεια των μαθημάτων αφορά περίπου 10 ημέρες για κάθε υπο-ομάδα μαθητών (το τμήμα χωρίζεται στα δύο. Οι μαθητές στα υπο-τμήματα πηγαίνουν στο σχολείο εκ περιτροπής. Τα μαθήματα λήγουν στις 12 Μαΐου).
Το ρίσκο το γνωρίζει και η «επιτροπή των εμπειρογνωμόνων» γι’ αυτό και ο Τσιόδρας φρόντισε να πει για να καλύψει τα νώτα του: «Φυσικά και μπορεί να υπάρχουν γεγονότα μετάδοσης μέσα στον παιδικό πληθυσμό και γεγονότα και νόσου, αλλά είναι πολύ λιγότερα από τον ενήλικο πληθυσμό».
Με το «επιστημονικό βάρος», λοιπόν, του Τσιόδρα και της επιτροπής, η υπουργός Παιδείας εξήγγειλε το σχέδιο επαναλειτουργίας των σχολείων, ένα σχέδιο καραγκιόζ μπερντές (αναλυτικά σε σχετικό άρθρο), βασισμένο σε μια πλαστή ωραιοποιημένη εικόνα, που πόρρω απέχει από τη θλιβερή πραγματικότητα.
Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε:
♦ Η πρόβλεψη για 1,5 μέτρο απόσταση από κάθε μαθητή, 15 μαθητές ανά τμήμα, στην πλειοψηφία των σχολείων είναι ανεφάρμοστη. Τα δημόσια σχολικά κτίρια είναι γερασμένα, με αίθουσες ακατάλληλες. Πολλά είναι λυόμενα ή νοικιασμένα, σχολεία είναι συστεγαζόμενα, προαύλια είναι ακατάλληλα, γραφεία καθηγητών είναι κλουβιά. Ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι μεγάλος ειδικά στα αστικά κέντρα (27 και 28 μαθητές).
♦ Οι σχολικές καθαρίστριες -στην πλειοψηφία τους συμβασιούχες-, εργάζονται μετά το πέρας των μαθημάτων και δεν είναι στο σχολείο καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του, με αποτέλεσμα ο καθαρισμός των κοινόχρηστων χώρων και των τουαλετών να είναι ελλιπής.
♦ Οι χώροι υγιεινής (τουαλέτες, νιπτήρες, βρύσες) δεν πληρούν τους κανόνες υγιεινής, για να μη μιλήσουμε για τα αναλώσιμα.
♦ Διαμορφώνονται δύο κατηγορίες μαθητών, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό (μορφωτικές-εκπαιδευτικές διακρίσεις, ψυχολογικές επιπτώσεις, κ.ά.): Αυτοί που θα επανέλθουν στα σχολεία και αυτοί που θα μείνουν εκτός, επειδή στο σπίτι υπάρχουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή νοσούν.
♦ Καμιά ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, πρώτον γιατί δεν υπάρχει ο ανάλογος υποστηρικτικός τεχνικός εξοπλισμός στα σχολεία και δεύτερον γιατί δεν υπάρχει στην ουσία νομικό πλαίσιο που να καλύπτει μαθητές και εκπαιδευτικούς.
♦ Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν είναι αυτή που διαφημίζεται. Το δίκτυο «σέρνεται» και οι μαθητές δεν διαθέτουν όλοι Η/Υ.
♦ Μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού προσωπικού ανήκει σε ευπαθείς ομάδες, καθώς διορισμοί δεν πραγματοποιούνταν για δέκα χρόνια και οι αντιασφαλιστικές, αντισυνταξιοδοτικές ρυθμίσεις είναι αποτρεπτικές για να βγει κάποιος στη σύνταξη.
♦ Αντιφάσεις υπάρχουν σχετικά με τη χρήση μάσκας από τους μαθητές (τα σχολεία χώροι συγχρωτισμού).
♦ Δεν προβλέπεται μαζικός εργαστηριακός έλεγχος μαθητών-εκπαιδευτικών («θα ανοίξει», σύμφωνα με τον Τσιόδρα σε κάποιο αόριστο μέλλον).
Συμπέρασμα:
Τέρμα οι πειραματισμοί με την υγεία των παιδιών και του λαού. Να μην ανοίξουν τώρα τα σχολεία.
Γιούλα Γκεσούλη
Τελευταία Νέα :








