«Το ΚΚΕ με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος, καλεί, για μια φορά ακόμα, την κυβέρνηση να ¨μην εφαρμόσει, τουλάχιστον για φέτος, τη βάση του 10. Αυτή η ενέργεια θα ματαιώσει μια αδικία που γίνεται σε βάρος χιλιάδων νέων και μπορεί να δώσει την ευκαιρία να συζητηθεί σε βάθος αυτό το θέμα, εφόσον δεν πρόκειται για εξετάσεις αποτίμησης του μορφωτικού επιπέδου των μαθητών, αλλά κατατακτήριες¨».
Το απόσπασμα το αλιεύσαμε απ’ το Ριζοσπάστη (6 Ιούλη 2006).
Τι μας λένε εδώ οι «επαναστάτες» του Περισσού, που θεωρούν όλους τους άλλους, πλην του εαυτού τους, συνεργαζόμενους;
– Οτι η βάση του 10 μπορεί να έχει και θετικά στοιχεία και επομένως να λειτουργήσει ως βάση για προβληματισμό και συζήτηση. Και μπορεί να μην έχει αυτή ακριβώς τη μορφή, αλλά κάποια άλλη παρόμοια, που όμως θα λειτουργεί ως κριτήριο για την εισαγωγή των υποψήφιων στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Γι’ αυτό και το αίτημα είναι να μην ισχύσει «τουλάχιστον για φέτος». Για του χρόνου βλέπουμε…
– Οτι μπορούν να υπάρξουν και εξετάσεις που μπορούν να κρίνουν το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις ίσως.
Δικαιούμαστε να ρωτήσουμε αν ο καπιταλισμός -και επομένως η δομή και ο ρόλος του σχολείου μέσα σ’ αυτόν- συγκαταλέγεται σ’ αυτές.
Δικαιούμαστε να αναλογιστούμε και να θυμίσουμε σε όλους ότι κυκλοφορούν από αυτούς βιβλία για τις εξετάσεις και τη βαθμολογία. Τυχαία άραγε; Τυχαία είναι υπέρ των πανελληνίωνη εξετάσεων, που απλώς τις τοποθετούν έξω από το Λύκειο; Τυχαία σιωπούν τα εκπαιδευτικά τους στελέχη όταν τα σχετικά θέματα θίγονται στις συνελεύσεις των οργάνων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών; Αλλωστε, πριν από μερικά χρόνια ψήφιζαν λευκό και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ενώ μέχρι και τώρα σιωπούν ως προς την αξιολόγηση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς.








