Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Δε σας σώνει το Ταλμούδ
  • Πρωτοβουλία Εργαζομένων ΕΚΠΑ: Αθλιότητα στο Συγκρότημα «Εύριπος» στα Ψαχνά
  • ΣΕΚ για ευλογιά αιγοπροβάτων: Προτείνουν υποχρεωτικό εμβολιασμό, ενώ ξέρουν ότι θα επιφέρει καταστροφή
  • «Αν θέλεις χερσαία μάχη»: ένα προφητικό τραγούδι του 2017
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 12 Ιούλη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ελεύθερη πρόσβαση – καρικατούρα: Λύκειο ταξικών ανισοτήτων και ισχυρών εξεταστικών φραγμών
Παιδεία

Ελεύθερη πρόσβαση – καρικατούρα: Λύκειο ταξικών ανισοτήτων και ισχυρών εξεταστικών φραγμών

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr8 Σεπ 2018, 00:00

Αφού επί χρόνια δημαγωγούσαν με την ελεύθερη πρόσβαση, η «παιδική χαρά» του Μαξίμου και το υπουργείο Παιδείας, με τη δημοσιοπίηση της πρότασης για την «αναμόρφωση» του Λυκείου και το νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έκαναν μια μεγαλοπρεπέστατη κωλοτούμπα. Παρουσίασαν μια καρικατούρα ελεύθερης πρόσβασης, επειδή και σ’ αυτόν τον τομέα, της εκπαίδευσης, έχουν απόλυτα ταυτιστεί με τις κεφαλαιοκρατικές αντιλήψεις και πρακτικές (ρεαλισμός αποκαλείται), καθαρά για να προσφέρουν μια στοιχειώδη ικανοποίηση στο εσωτερικό ακροατήριο του «ΣΥΡΙΖΑ του 4%».

Ταυτόχρονα, εισάγουν ένα νέο Λύκειο, αυστηρά προσανατολισμένο στην ειδίκευση και όχι στη γενική μόρφωση, στο οποίο οι ταξικές ανισότητες με τη βούλα του νόμου αποθεώνονται (και δεν υποβόσκουν καθορίζοντας ουσιαστικά τη μορφωτική πορεία των μαθητών), ενώ ενισχύονται και οι εξεταστικοί φραγμοί.

Ο υπαρκτός ισχυρισμός του υπουργείου Παιδείας ότι «η Γ΄ Λυκείου, αδυνατεί πλέον να παίξει τον παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό της ρόλο» και «οι πανελλαδικές εξετάσεις, όπως έχουν διαμορφωθεί και λειτουργούν, ισοπεδώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία στην Γ΄ και σε μεγάλο βαθμό στη Β΄ Λυκείου, απαξιώνουν το σχολείο και στην πράξη καταργούν τη λειτουργία του», γίνεται για λόγους υποκριτικής δημαγωγίας. Στην πράξη το υπουργείο κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορεί το σημερινό σύστημα. Και μάλιστα σε πολύ χειρότερο βαθμό. Ο οποίος ενισχύεται και από το ήδη βεβαρυμένο μνημονιακό περιβάλλον, που έχει πετσοκόψει σημαντικά τις δαπάνες και επέβαλε τον «κόφτη» με κάθε μέσο.

Με την πρόταση του υπουργείου:

♦ Τα Επαγγελματικά Λύκεια, προς το παρόν, δεν υφίστανται αλλαγές. Η πρόταση αφορά μόνο στα Γενικά Λύκεια. Διατηρούνται, δηλαδή, οι δυο τύποι Λυκείου, ώστε να ξεχωρίζει η ήρα από το σιτάρι, να λειτουργεί ο αυστηρός κανόνας του ταξικού διαχωρισμού. Τα παιδιά του κατώτερου θεού, η συντριπτική πλειοψηφία (με λίγες εξαιρέσεις) των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, που φοιτούν στα ΕΠΑΛ, έχουν έτσι κι αλλιώς διέξοδο είτε τη μεγάλη στρατιά των ανέργων είτε τα καπιταλιστικά κάτεργα της αγοράς εργασίας είτε τη Μαθητεία, την καλυμμένη δηλαδή σύγχρονη μορφή άγριας εκμετάλλευσης είτε τις διετείς δομές στα Πανεπιστήμια, που θα προσφέρουν πιστοποίηση επιπέδου 5 (όπως τα ΙΕΚ, μόνο που τώρα θα έχουν τη σφραγίδα του Πανεπιστήμιου), είτε κάποια Τμήματα ΤΕΙ κατόπιν πανελλαδικών, στην καλύτερη περίπτωση.

♦ Η Γ΄ Τάξη μόνο τυπικά ανήκει στον ενιαίο κορμό του Λυκείου. Ουσιαστικά αποκόπτεται από το Λύκειο και μετατρέπεται και με τη βούλα σε τάξη φρροντιστήριο προετοιμασίας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα όποια ψήγματα γενικής μόρφωσης έχουν απομείνει στο σχολείο, περιορίζονται κατά πολύ στη Β΄ Λυκείου και εξαφανίζονται στη Γ΄ Τάξη, που έχει ένα μάθημα γενικής Παιδείας (Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία) και τα υπόλοιπα τρία (3) επιλογής. Πετιέται στα σκουπίδια η αρχή που πρεσβεύει κάθε προοδευτικός άνθρωπος, κάθε άνθρωπος που θέλει το σχολείο να μην είναι υποχείριο της αγοράς, αλλά να έχει στο κέντρο τον Ανθρωπο και τις ανάγκες του. Να του ανοίγει ορίζοντες, να διαμορφώνει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με ευρύτητα πνεύματος και κριτική σκέψη, εφοδιασμένη με το συσσωρευμένο πλούτο της γνώσης και του πολιτισμού. 

Το σλόγκαν των συριζαίων είναι το μότο της καπιταλιστικής αγοράς: Ανθρωποι – μερικά εργαλεία, με γνώσεις στενές που απαιτεί η αγορά, φθηνοί και «ευέλικτοι». 

Στα υποχρεωτικά μαθήματα συγκαταλέγονται και τα Θρησκευτικά (1 διδακτική ώρα) και η Φυσική Αγωγή (2 ώρες). Το ιερατείο, αφού πρώτα «έφαγε» έναν υπουργό, τον Φίλη, επέβαλε τη θέλησή του και οι «πολλά βαρείς» συριζαίοι περί του διαχωρισμού Εκκλησίας-κράτους ανέκρουσαν πρύμναν. 

♦ Η απόκτηση του απολυτήριου του Λυκείου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το απολυτήριο «αναβαθμίζεται» μέσω μίνι πανελλαδικών εξετάσεων στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών, που βαφτίζονται ενδοσχολικές εξετάσεις. Το 40% του βαθμού του απολυτήριου θα προκύπτει από τις εξετάσεις αυτές, στις οποίες τα θέματα δε θα μπαίνουν από τον καθηγητή του σχολείου που γνωρίζει το επίπεδο γνώσης των μαθητών του, αλλά από τους καθηγητές της ομάδας σχολείων, ανά Δήμο ή Νομό. Τα γραπτά των μαθητών θα έχουν καλυμμένα τα ονόματα και θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

Πρόκειται, δηλαδή για πρόσθετο εξεταστικό ταξικό φραγμό. 

♦ Οι μαθητές από τη Β΄Λυκείου μαθαίνουν να εσωτερικεύουν «τη μοίρα» τους, να αποδέχονται «το ριζικό» τους. Αυτόν το χαρακτήρα έχει η συμπλήρωση του πρώτου μηχανογραφικού στο τέλος της Β΄ Τάξης και μάλιστα σε πολύ περιορισμένο αριθμό επιλογών (10 επιλογές). Τέρμα τα όνειρα. Οι μαθητές κατηγοριοποιούνται και ο τελικός διαχωρισμός επέρχεται στη Γ΄ Λυκείου.

Με τη βοήθεια της ανασυγκρότησης της όλης μορφωτικής διαδικασίας και στη Β΄Λυκείου (εκτεταμένα δοκίμια, εξετάσεις, κ.λπ.) και μπροστά στο μηχανογραφικό στο τέλος της Β΄ Τάξης, κάποιοι θα αποδεχθούν (;) ότι είναι «άχρηστοι» και δε θα συμπληρώσουν το πρώτο μηχανογραφικό των 10 επιλογών, κάποιοι θα το συμπληρώσουν με στόχο στο δεύτερο μηχανογραφικό, το Φεβρουάριο της Γ΄ Λυκείου, να επιλέξουν οριστικά ένα Τμήμα που ήδη βρίσκεται στα αζήτητα (με τα μέχρι σήμερα δεδομένα) και το οποίο με βάση την αγοραία λογική της προσφοράς και ζήτησης θα ορισθεί σε Τμήμα ελεύθερης πρόσβασης και να εισαχθούν σε αυτό και κάποιοι θα επιλέξουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, ξανά στα 4 εξάωρα μαθήματα (κοινά και για το απολυτήριο, με την προϋπόθεση ότι θα το έχουν πάρει), δηλώνοντας σχολές όπως σήμερα. Ο βαθμός του απολυτήριου συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ σε ποσοστό 10%. Το υπόλοιπο 90% του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ διαμορφώνεται από τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα χωρίς συντελεστές βαρύτητας. 

♦ Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να παίξουν βρόμικο ρόλο. Καλούνται να συμβουλεύουν τους μαθητές τους από τη Β΄ Λυκείου,  να παραιτηθούν από τα όνειρα και τις προσδοκίες τους, άρα και από την προσπάθεια και τη επιστράτεση όλων των εσωτερικών δυνάμεων για μια θέση στο όνειρο, και να πορευτούν με «ρεαλισμό».

♦ Οι Σχολές, τα Τμήματα κατηγοριοποιούνται με τη βούλα του νόμου και σύμφωνα με την αγοραία λογική της προσφοράς και ζήτησης. Κατατάσσονται σε σχολές πρώτης (υψηλής ζήτησης με πανελλαδικές) και δεύτερης κατηγορίας (χαμηλής ζήτησης και άρα ελεύθερης πρόσβασης). Ηδη από το Νοέμβρη του 2017, ο Γαβρόγλου ξεκίνησε τη σχετική φιλολογία (για να μπει κανείς στην Ιατρική και το Πολυτεχνείο πρέπει «να είναι πολύ καλός στα μαθήματα», «να έχει υψηλό βαθμό απολυτηρίου», ενώ το υπουργείο μελετά «και κάποιους πρόσθετους τρόπους». Ολο αυτό «δεν θα είναι τόσο απλό, θα είναι πιο απαιτητικό»: δηλώσεις Γαβρόγλου στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, στην εκπομπή  «Ναι μεν, αλλά»).

Υψηλή βαθμολογία για την εισαγωγή σ’ αυτές τις περιζήτητες σχολές απαιτείται και σήμερα, έτσι όπως διαμορφώνονται οι βάσεις με βάση τη ζήτηση (τον αριθμό και το μορφωτικό προφίλ των υποψήφιων) και την προσφορά θέσεων.

Είναι άλλο πράγμα, όμως, τι προκύπτει εκ του αποτελέσματος και άλλο να αναγορεύονται αυτές οι σχολές, που τώρα δεν θα είναι σχολές ελεύθερης πρόσβασης, από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, με νομοθετική ρύθμιση, σε σχολές «αριστείας», σε σχολές που προορίζονται για την ελίτ των μαθητών, που κατά κανόνα προέρχονται από υψηλά κοινωνικο-οικονομικά και μορφωτικά στρώματα.

Ο διαχωρισμός αυτός, που στη ζωή θα είναι και διαχωρισμός απόφοιτων από σχολές ελεύθερης πρόσβασης και από σχολές που απαιτούν συμμετοχή σε πανελλαδικές εξετάσεις, σίγουρα θα έχει ανάλογο αντίχτυπο και στην αγορά εργασίας.

Είναι δε, πολύ πιθανό, σχολές και τμήματα που προσελκύουν μικρό αριθμό εισακτέων (κατά κανόνα τμήματα των ΤΕΙ) στο επόμενο διάστημα να κλείσουν. 

♦ Η μείωση των μαθημάτων, η διδασκαλία τους σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες (6άρωα μαθήματα), η ένταξή τους σε ευρύτερες επιστημονικές περιοχές δεν έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο από τη στιγμή που δεν αμφισβητείται ο ρόλος του αστικού σχολείου (διαμόρφωση και εκπαίδευση «χεριών» για την καπιταλιστική μηχανή και όχι ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με κριτική σκέψη, εμπέδωση της κυρίαρχης ιδεολογίας), που λειτουργεί μέσα στο συγκεκριμένο σύστημα, τον καπιταλισμό. 

♦ Το νέο σύστημα εισαγωγής, εκτός από σκληρά ταξικό, ένα παιχνίδι survivor για τους μαθητές, με σχολές και τμήματα που θα αλλάζουν κατηγορία, αφού κάθε φορά θα αλλάζει ο χωρισμός τους σε τμήματα υψηλής ζήτησης (με πανελλαδικές) και χαμηλής ζήτησης (με βάση τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και τις δηλώσεις των μαθητών στο μηχανογραφικό των δέκα επιλογών στο τέλος της Β΄ Λυκείου), θα έχει πολλά προβλήματα εφαρμογής (αν τελικά «περπατήσει» και προλάβουν να το εφαρμόσουν οι συριζαίοι). Δε γνωρίζει κανείς εκ των προτέρων πώς θα συμπεριφερθούν οι μαθητές στις επιλογές τους με βάση τα καθιερωμένα κοινωνικά πρότυπα, τους ασφυκτικούς περιορισμούς της οικονομικά εξαντλημένης εργαζόμενης οικογένειας, τις διεξόδους στην αγορά εργασίας (με βάση την κατηγοριοποίηση των σχολών). Ενα είναι σίγουρο: Στο τέλος, οι συριζαίοι, όταν το πολυδιαφημισμένο σύστημά τους εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ αποτύχει, θα φορτώσουν την αποτυχία στην εργαζόμενη κοινωνία και τη νεολαία. Εμείς, θα πουν, θεσμοθετήσαμε την ελεύθερη πρόσβαση, όλοι αυτοί δεν ήταν ούτε έτοιμοι, ούτε ικανοί να την αποδεχτούν.

Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας  

♦ Οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στη Β΄ Λυκείου. Η μόνη αλλαγή για τη Β΄ Λυκείου, που μάλιστα θα εφαρμοστεί από το έτος 2018-19, αφορά το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας που αντικαθίσταται από το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία.

♦ Η Γ΄ Λυκείου παίζει το ρόλο προπαρασκευαστικής τάξης για εισαγωγή στα ΑΕΙ. 

Τα μόνα μαθήματα που θα είναι υποχρεωτικά για όλους είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή και μαθήματα επιλογής οι Ξένες Γλώσσες και το Σχέδιο.

Αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα μαθήματα των Επιστημονικών Πεδίων (6 ώρες ανά μάθημα).

Αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

♦ Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο. Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

Δυνατότητα πρόσβασης σε άλλα Επιστημονικά Πεδία με την εξέταση σε 5ο μάθημα ή με αντικατάσταση ενός μαθήματος του Επιστημονικού Πεδίου από μάθημα γενικής παιδείας δεν είναι επιτρεπτή.

♦ Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα. 

♦ Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες. 

Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα, τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. 

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου. Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. 

♦ Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου.

♦ Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α΄ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή. 

♦ Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.

♦ Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ). Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ). 

Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν: (1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και, (2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ. Οι μαθητές της κατηγορίας (2), θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα ΤΕΠ. 

♦ Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας (1) δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση. Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί: (α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή, (β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ΄ Λυκείου. 

♦ Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου. 

♦ Μετά την οριστικοποίηση των επιλογών του Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή. Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής. 

♦ Οι μαθητές που επέλεξαν τις πανελλαδικές, μετά τις εξετάσεις και τη δημοσιοποίηση των βαθμών τους της τελικής επίδοσης, υποχρεούνται τον Ιούλιο του 2020, μετά τις πανελλαδικές, να συμπληρώσουν εκ νέου το μηχανογραφικό και να θέσουν όσες επιλογές Τμημάτων επιθυμούν, ασχέτως του περιεχομένου του πρώτου μηχανογραφικού και θα εισαχθούν σε αυτά με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ακριβώς ισχύει στο υπάρχον σύστημα εισαγωγής, συνυπολογίζοντας και τον βαθμό του απολυτηρίου. 

♦ Για τους παλαιότερους αποφοίτους δεν προτείνεται να λογίζεται το απολυτήριο, δεδομένου ότι όταν αποφοίτησαν δεν υπήρχε αντίστοιχη πρόβλεψη. Συνεπώς οι υποψήφιοι αυτοί συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις όπως και σήμερα. 

♦ Στα Τμήματα που απαιτούν την εξέταση κάποιου ειδικού μαθήματος (ξένες φιλολογίες, Τμήματα με σχέδιο, ΤΕΦΑΑ κτλ.) η εξέταση του ειδικού μαθήματος θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή πανελλαδικών εξετάσεων.

♦ Οι θέσεις που θα παρέχει ένα Τμήμα που ανήκει στην κατηγορία των Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης στους μαθητές που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις είναι αυτές που απέμειναν μετά και την οριστική απόφαση των μαθητών που το είχαν αρχικά δηλώσει και αποφάσισαν να εισαχθούν σε αυτό χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις τον Φεβρουάριο. Π.χ. αν το Τμήμα «Ψ» διαθέτει 100 θέσεις, τον Ιούλιο της Β΄ Λυκείου, το δήλωσαν 40 μαθητές στο πρώτο μηχανογραφικό, αλλά τελικά τον Φεβρουάριο της Γ’ Λυκείου το επέλεξαν οι 25, αυτό συνεπάγεται ότι στο Τμήμα αυτό 25 θέσεις καταλήφθηκαν με ελεύθερη πρόσβαση μέσω του απολυτηρίου και 75 θα διατεθούν σε όσους εξεταστούν στις πανελλαδικές.

Γιούλα Γκεσούλη

 
Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΟι «εχθροί» μετανάστες και η «πολιτισμένη» Ευρώπη
Επόμενο άρθρο Οι κρίσεις δεν θα ξεπεραστούν όσο υπάρχει καπιταλισμός (1)

Σχετικά Αρθρα

Πρωτοβουλία Εργαζομένων ΕΚΠΑ: Αθλιότητα στο Συγκρότημα «Εύριπος» στα Ψαχνά

Εργατικά 12 Ιούλ 2025, 11:38

Ο Μητσοτάκης έστησε τη λαιμητόμο των διαγραφών φοιτητών

Αυτόματη διαγραφή μετά το ν+2 και ν+3

Παιδεία 11 Ιούλ 2025, 06:52

Νέα προσπάθεια συνδικαλιστικής και πολιτικής εξόντωσης

Παραπέμπεται στο πειθαρχικό ο Κώστας Τουλγαρίδης, γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Κώστας Σωτηρίου»

Εργατικά 9 Ιούλ 2025, 18:07

«Αιώνιοι φοιτητές»: Ο απελπισμένος Μητσοτάκης προσπαθεί ν’ αλλάξει την ατζέντα προαναγγέλλοντας διαγραφές

Παιδεία 9 Ιούλ 2025, 16:51

Να σταματήσει τώρα κάθε δίωξη της Χρύσας Χοτζόγλου

Εργατικά 8 Ιούλ 2025, 12:59

Να νιώσουν πρέπει τη γροθιά μας και της ψυχής μας τη φωτιά – Σήμερα: Συγκέντρωση αλληλεγγύης στη Χρύσα Χοτζόγλου

19:00, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Εργατικά 8 Ιούλ 2025, 12:53
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Δε σας σώνει το Ταλμούδ

12 Ιούλ 2025, 14:51
Εργατικά

Πρωτοβουλία Εργαζομένων ΕΚΠΑ: Αθλιότητα στο Συγκρότημα «Εύριπος» στα Ψαχνά

12 Ιούλ 2025, 11:38
Αγροτικά

ΣΕΚ για ευλογιά αιγοπροβάτων: Προτείνουν υποχρεωτικό εμβολιασμό, ενώ ξέρουν ότι θα επιφέρει καταστροφή

12 Ιούλ 2025, 11:14
Πολιτισμός

«Αν θέλεις χερσαία μάχη»: ένα προφητικό τραγούδι του 2017

12 Ιούλ 2025, 06:24
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

12 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Ιούλη

12 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Κότα λειράτη και μακροπουπουλάτη ήταν ο σιωναζιστής… «ήρωας»

11 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος: Συγκλονιστικό μήνυμα από τους γιατρούς του νοσοκομείου Νάσερ στη Χαν Γιούνις

11 Ιούλ 2025, 18:49
Διεθνή

Le Monde: Οι απώλειες του ισραηλινού στρατού τροφοδοτούν θέσεις υπέρ του τερματισμού του πολέμου

11 Ιούλ 2025, 11:28
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης έστησε τη λαιμητόμο των διαγραφών φοιτητών

Αυτόματη διαγραφή μετά το ν+2 και ν+3

11 Ιούλ 2025, 06:52
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Ιούλη

11 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαμάς: Συμφωνία μόνο με τους όρους της Αντίστασης

Tα τελευταία νέα από τις διαπραγματεύσεις της Ντόχα

10 Ιούλ 2025, 20:17
Πολιτική

Βόλος: Ξεσαλωμένοι σιωνιστές, έβρισαν και χειροδίκησαν κατά πολίτισσας που είπε «Free Palestine»

Εξαλλοι οι Βολιώτες με τον Μπέο που εκτόπισε τα παιδιά από το κολυμβητήριο για να το παραχωρήσει σε σιωνιστικές ομάδες

10 Ιούλ 2025, 17:46
Διεθνή

Βίγκο: Τον πούλο, πουτάνας γιοι σιωνιστές

10 Ιούλ 2025, 17:31
Η παπάρα

Αρχοντιά και Ορθοδοξία

10 Ιούλ 2025, 07:35
Πολιτισμός

Φεστιβάλ Αβινιόν: «Εμείς, γυναίκες και άνδρες του θεάτρου, δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας προς τον παλαιστινιακό λαό»

10 Ιούλ 2025, 06:19
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Ιούλη

10 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Σύμπασα η Παλαιστινιακή Αντίσταση «τα δίνει όλα» στα πεδία των μαχών στη Γάζα

9 Ιούλ 2025, 21:10
Κόντρες

Zionista pantoflero

9 Ιούλ 2025, 19:24
Εργατικά

Νέα προσπάθεια συνδικαλιστικής και πολιτικής εξόντωσης

Παραπέμπεται στο πειθαρχικό ο Κώστας Τουλγαρίδης, γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Κώστας Σωτηρίου»

9 Ιούλ 2025, 18:07
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Ιούλη

1964: Μεταρρυθμίσεις στην παιδεία – δωρεάν σχολικά βιβλία.

1967: Το χουντικό καθεστώς της 21ης Απριλίου αφαιρεί την ελληνική ιθαγένεια από 480 έλληνες πολίτες.

1973: Καταδίκες 27 ατόμων από το στρατοδικείο Ιωαννίνων για συμμετοχή στην οργάνωση “Αρης Βελουχιώτης”.

1979: Βόμβα στα γραφεία της «Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ» που κατασκευάζει το αεροδρόμιο στα Σπάτα (ΕΛΑ).

1993: Ψηφίζεται νέο ρωσικό σύνταγμα που αντικαθιστά εκείνο που ισχύει από την περίοδο του Μπρέζνιεφ.

1994: Ο Γιάσερ Αραφάτ εγκαθίσταται στη Λωρίδα της Γάζας μετά από 27 χρόνια.

2003: Βόμβα της Λαϊκής Επαναστατικής Δράση έξω από τα γραφεία της ασφαλιστικής εταιρείας «Alico» στη Λεωφόρο Μεσογείων.

2005: Βόμβα στο εργοτάξιο της «Ακτωρ Τεχνοδομική» στο Γκάζι (Λαϊκή Επαναστατική Δράση).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

[…] Η Δικαιοσύνη την οποία υπηρετούμε, δεν είναι απλώς μία από τις τρεις εξουσίες. Είναι το σώμα των λειτουργών που με το δικαιοδοτικό τους έργο καλούνται να εξασφαλίζουν την ειρηνική συμβίωση των πολιτών, την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των συναλλαγών και με τον τρόπο αυτό η Δικαιοσύνη αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα για την κοινωνική και οικονομική ευημερία και ανάπτυξη της χώρας. […] Θυμίζω ότι η ανεξαρτησία δεν αποτελεί κάποιου είδους προνόμιο, ούτε συνδέετε με αλαζονικές συμπεριφορές, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά και μόνον ως εγγύηση των πολιτών για την ορθή απονομή της δικαιοσύνης. Η ανεξαρτησία του Δικαστή αφορά εν πρώτοις τη σχέση του δικαστή με τις άλλες εξουσίες, την εκτελεστική και τη νομοθετική. Οχι όμως μόνο με αυτές: νοείται απέναντι και στη δυναμική που αναπτύσσουν φορείς οικονομικής, κοινωνικής και επικοινωνιακής ισχύος προς επηρεασμό της δικαιοδοτικής κρίσης, ακόμη και απέναντι στον εαυτό μας, απέναντι στις προσωπικές μας πεποιθήσεις, αντιλήψεις, ιδέες, επιλογές, προτιμήσεις, ώστε, όταν ο δικαστής ασκεί το δικαιοδοτικό του έργο να είναι μονάχα η ζώσα ψυχή του νόμου. […] Με την ανεξαρτησία συναρτάται και το ζήτημα, που κάθε τόσο επανέρχεται στο προσκήνιο, της άσκησης κριτικής των δικαστικών αποφάσεων και ο σχολιασμός των δικαστικών ενεργειών. Οι ενέργειες της δικαιοσύνης αναμφίβολα είναι και αυτές αντικείμενο του δημόσιου, δημοκρατικού διαλόγου. Ζήτημα δημιουργείται όταν επιχειρείται, ή φαίνεται ότι επιχειρείται (και εδώ ας θυμηθούμε τη θεωρία των φαινομένων του ΕΔΔΑ), αθέμιτος επηρεασμός των αρμοδίων δικαστικών οργάνων. Κυρίως όταν ο σχολιασμός αφορά εκκρεμή υπόθεση. Ο κίνδυνος αφορά την απονομιμοποίηση του συστήματος που κλονίζει τις βάσεις του κράτους δικαίου. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα παρατηρείτε το φαινόμενο εξωδικαστικά πρόσωπα, καθ’ υπέρβαση των ακροτάτων ορίων μιας καλοπροαίρετης ιδιάζουσας κριτικής, να αμφισβητούν επικριτικά, ως υπερδικαστές το πόρισμα των δικαστικών ερευνών επί της ουσίας και μάλιστα με κριτήρια εξωδικαστικά, επιχειρώντας τη χειραγώγηση και τον επηρεασμό έξωθεν ή τον αυθαίρετο σφετερισμό της συνταγματικά κατοχυρωμένης, ως αδέσμευτης, δικαστικής κρίσης, παραγνωρίζοντας ότι κατά το σύνταγμα η συνείδηση του ίδιου του δικαστικού κριτή πρέπει να συνιστά το μοναδικό παράγοντα σχηματισμού της δικανικής πεποίθησης. […]

Αναστασία Παπαδοπούλου
Πρόεδρος του Αρείου Πάγου

(Στη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε σε όλα τα μίντια, αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η εκλογή της νέας προέδρου του Αρείου Πάγου, η Αναστασία Παπαδοπούλου φοράει στο λαιμό της ένα κολιέ από πέρλες και έναν ευμεγέθη χρυσό σταυρό. Αρχοντιά και Ορθοδοξία, ο ιδανικός συνδυασμός. Στην ψηφοφορία των συναδέλφων της η Α. Παπαδοπούλου ήρθε τέταρτη, ενώ στην ψηφοφορία της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής ήρθε πρώτη. Και οι δύο αυτές ψηφοφορίες είναι ενδεικτικές. Δεν δεσμεύουν την κυβέρνηση, αλλά έγινε φανερό ποια ήταν η «γραμμή» του μεγάρου Μαξίμου. Αλλωστε, η ίδια η εκλογή της από το υπουργικό συμβούλιο έγινε… διά περιφοράς! Παλιά, κάποιος «κούριερ» θα γύριζε τα υπουργεία και θα μάζευε υπογραφές υπουργών. Πλέον οι υπογραφές μπαίνουν ψηφιακά. Συζήτηση, φυσικά, δεν έγινε. Αυτό έλειπε, να τίθενται προς συζήτηση οι αποφάσεις του αυτοκρατορίσκου. Τα όσα περιέλαβε στη φλύαρη -τρισέλιδη- δήλωσή της η νέα πρόεδρος του Αρείου Πάγου είναι οι συνήθεις παπάρες που λένε οι διοικούντες το δικαστικό σύστημα και οι διοικούντες τις κυβερνήσεις. Τις διαβάζει ή τις ακούει ο κόσμος και σκάει στα γέλια: «Καλά, δε βαρεθήκατε τόσα χρόνια να αυτοδιαψεύδεστε;» Οχι, δε βαρέθηκαν, ούτε θα βαρεθούν. Μήπως έχουν κάτι άλλο να πουν; Προσέξτε, όμως, το διαχωρισμό που κάνει η Α. Παπαδοπούλου. Τα «κονέ» με την κυβερνητική εξουσία και με τους δυνατούς του κεφαλαίου είναι αόρατα. Δύσκολα μπορούν να εντοπιστούν. Οταν καμιά φορά εντοπίζονται και αποκαλύπτονται, έχουμε ένα σκάνδαλο στο χώρο της Δικαιοσύνης. Ομως η κριτική στους χειρισμούς και τις αποφάσεις του δικαστικού μηχανισμού είναι πάντοτε δημόσια. Και γίνεται κατά κανόνα ευθαρσώς. Αυτή την κριτική έβαλε στο στόχαστρό της η νέα πρόεδρος του Αρείου Πάγου. Διεκδικώντας -τι πρωτότυπο!- το «υπεράνω κριτικής» των δικαστών. Τυχαίο; ΥΓ. Δε θα σχολιάσουμε ένα κραυγαλέο ορθογραφικό λάθος στη γραπτή δήλωση της κας Παπαδοπούλου. Είναι απ’ αυτά που συμβαίνουν. Συνήθως τα διορθώνει μια δεύτερη ανάγνωση…)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo