Η λεγόμενη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση υπήρξε από καταβολής αποπαίδι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η λειτουργία της οφειλόταν αποκλειστικά στην ανάγκη να αποσυμφορηθεί η ιστορικά διαμορφωμένη τάση της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση και δεν απαντούσε στις πραγματικές ανάγκες του ελληνικού καπιταλισμού. Ηταν και είναι η «χαβούζα» για τα όνειρα των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Πολλές φορές έγιναν απόπειρες να λουστραριστεί (εξ ου και οι συνεχείς αλλαγές ονομάτων), ώστε να δελεάσει τους «ιθαγενείς», που όμως, δε μπόρεσαν να αποδώσουν τα αναμενόμενα για το σύστημα.
Σήμερα, στον καιρό των Μνημονίων, είναι φυσικό να δέχεται μεγάλα πλήγματα, όταν ακόμη και η γενική εκπαίδευση πνέει τα λοίσθια.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΟΛΤΕΕ), η κατάσταση στα σχολεία της ΤΕΕ είναι «εκρηκτική».
Τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.) παραμένουν τεράστια σε όλη την επικράτεια. «Υπάρχουν σχολεία όπου
– Ολόκληρα τμήματα Τομέων και Ειδικοτήτων ‘’λειτουργούν’’ χωρίς κανέναν εκπαιδευτικό ειδικότητας.
– Δεν διδάσκονται Πανελληνίως Εξεταζόμενα Μαθήματα.
– Οι μαθητές προσέρχονται τις μισές μέρες της εβδομάδας στο σχολείο ή απασχολούνται ελάχιστες ώρες καθημερινά, παρακολουθώντας μόνο μαθήματα γενικής παιδείας, καθώς δεν υπάρχει καθηγητής για να διδάξει τα μαθήματα ειδικότητας.
– Σε τμήματα των ΕΠΑ.Σ. (όπου διδάσκονται ΜΟΝΟ μαθήματα ειδικότητας) δεν γίνονται ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
– Στα εργαστηριακά μαθήματα που οι μαθητές χειρίζονται βαριά και επικίνδυνα μηχανήματα (τόρνους, ηλεκτροσυγκολλήσεις, τροχούς κοπής, στράντζες), ή ευαίσθητες συσκευές (μικροσκόπια), ή κατασκευάζουν άκρως επικίνδυνα ηλεκτρικά κυκλώματα τριφασικής τάσης (βιομηχανικό ρεύμα), οφείλουν με βάση την υφιστάμενη Νομοθεσία να διδάσκουν 2 εκπαιδευτικοί ταυτόχρονα, για την ασφάλεια των μαθητών, την προστασία του εξοπλισμού και την αποτελεσματική διδασκαλία. Σήμερα, υποχρεώνονται οι συνάδελφοι να διδάσκει μόνο ένας στα εργαστήρια αυτά, με τραγικές συνέπειες κυρίως στην ασφάλεια των μαθητών μας !!…
– Υποχρεώνονται εκπαιδευτικοί να πάρουν 4 & 5 ώρες υπερωρίες για να καλύψουν τα κενά του σχολείου».
Στα δε σχολεία Ειδικής Αγωγής επικρατεί το χάος.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε απόγνωση τους μαθητές της ΤΕΕ που «προβαίνουν σε συμβολικές καταλήψεις των …κενών αιθουσών διδασκαλίας, όπου έτσι κι αλλιώς δεν γίνονται μαθήματα, ζητώντας τον διορισμό καθηγητών!».