Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
  • Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!
  • Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Γκρίζο τοπίο
Παιδεία

Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

Γκρίζο τοπίο

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Νοέ 2004, 00:00
Ρελάνς στα ζητήματα της Παιδείας (και όχι μόνο) προσπάθησε να κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ, με την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη βουλή σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων. Επιδίωξη ήταν να ανασκευαστεί η κακή εικόνα που άφησε η διαχείριση των εκπαιδευτικών θεμάτων απ’ το υπουργείο Παιδείας και να κηρυχτεί η απαρχή του περίφημου «διαλόγου» για την Παιδεία.
 
Σαφέστατος, μέσα στις γενικότητές του, υπήρξε ο πρωθυπουργός που όρισε και το πλαίσιο του «διαλόγου» και το χρονοδιάγραμμα περάτωσής του.
 
Σύμφωνα με τον Κ. Καραμανλή ο «διάλογος» θα αφορά πρωτίστως στον τρόπο υλοποίησης των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι οποίες δεσμεύσεις απορρέουν απ’ τη διακήρυξη της Μπολόνιας (πρώτη ενότητα), αλλά και σε οκτώ ακόμη άξονες, που τέμνουν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (δεύτερη ενότητα), ο δε χρόνος ολοκλήρωσής του προσδιορίζεται για τη μεν πρώτη ενότητα έως τους πρώτους μήνες του 2005 για δε τη δεύτερη μέχρι το καλοκαίρι του 2005.
 
Ο σαφής και επιτακτικός τρόπος με τον οποίο ο Καραμανλής τοποθέτησε το θέμα των εκκρεμοτήτων της Μπολόνια, δεν άφησε περιθώρια υπεκφυγής στην αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία και είχε υπογράψει το 1999 την αρχική διακήρυξη και στη συνέχεια την επιβεβαίωσε το 2001 και 2003. Γι’ αυτό και ο Γ. Παπανδρέου απέφυγε επιμελώς να θίξει το θέμα. Τα δυο κόμματα έχουν ταυτόσημες πολιτικές σ’ αυτό το ζωτικής σημασίας για το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ζήτημα, γι’ αυτό και δεν θα αποτελέσει σημείο μικροκομματικής αντιπαράθεσης. Αλλωστε μπροστά στο μεγάλο αφεντικό (ΕΕ) και τις επιθυμίες του στέκονται όλοι κλαρίνο. Επισημαίνουμε ότι ακόμη και τα λογάκια που ψέλλιζε η ΝΔ στο προεκλογικό της πρόγραμμα ενάντια στη Μπολόνια τώρα που έγινε κυβέρνηση τα έκανε γαργάρα.
 
Σύμφωνα με τον Καραμανλή οι δεσμεύσεις απέναντι στην ΕΕ αφορούν πέντε θεματικές ενότητες. Επείγουν (το χρονικό όριο που βάζει η ΕΕ είναι ο ερχόμενος Μάιος που θα γίνει η συνάντηση των υπουργών Παιδείας) πρώτον η υλοποίηση της «διασφάλισης της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», δηλαδή η αξιολόγηση των πανεπιστημίων και η πιστοποίηση των πανεπιστημιακών προγραμμάτων, όπως και η θεσμοθέτηση «εθνικού φορέα αξιολόγησης».Σχετικά σχέδια νόμου είχε προετοιμάσει και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
 
Πανεπιστήμια πολλών ταχυτήτων, για την ελίτ, τον περιορισμένο αριθμό μεγαλοστελεχών της καπιταλιστικής παραγωγής και την κορυφή της ιεραρχικής πυραμίδας του κρατικού μηχανισμού και για τους παρίες, τη μεγάλη μάζα της ολοένα και διογκούμενης βάσης της πυραμίδας, των απασχολήσιμων της παραγωγής, με διαφοροποιημένες χρηματοδοτήσεις απ’ την πλευρά του κράτους, είναι το αποτέλεσμα τούτης της αξιολόγησης, της οποίας τα κριτήρια δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε, όπως θα δούμε παρακάτω.
 
Δεύτερον, σ’ ό,τι αφορά στη δεύτερη θεματική ενότητα, η ευρωπαϊκή δέσμευση συνίσταται στην εφαρμογή από το 2005 δύο κύκλων σπουδών εκ των οποίων ο πρώτος, ο προπτυχιακός θα είναι τριετούς τουλάχιστον διάρκειας και ο δεύτερος, ο μεταπτυχιακός θα είναι διετούς διάρκειας.
 
Ναι, έτσι ακριβώς τα είπε ο Καραμανλής. Θυμάστε βεβαίως που απαξάπαντες ποιούσαν την νήσσαν ή και διερρήγνυαν τα ιμάτιά τους (πχ ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου) όταν οι πανεπιστημιακοί στο σύνολό τους σχεδόν τοποθετούνταν με οργή ενάντια στο διαχωρισμό των σπουδών σε κύκλους και τον τριετή προπτυχιακό κύκλο. Γιατί τι άλλο από ημιθανή γνώση που δε μπορεί ν’ αντέξει σε βάθος χρόνου, τι άλλο από επιστήμονες μιας χρήσης, τι άλλο από μισομορφωμένους και μισοειδικευμένους ανθρώπους, έρμαια τελικά στα χέρια του κεφαλαίου, μπορεί να σημαίνει ο τριετής προπτυχιακός κύκλος; Και βεβαίως ο διαχωρισμός των σπουδών σε κύκλους σημαίνει αυτόματα τη μεταφορά σημαντικού μέρους της γνώσης στο δεύτερο κύκλο, με άμεση συνέπεια τον υποβιβασμό του πρώτου, σημαίνει απαξία του πτυχίου, σημαίνει ότι ολοένα και λιγότεροι θα μπορούν να συνεχίζουν και στο δεύτερο κύκλο. Ενώ μέχρι σήμερα οι σπουδές ήταν αδιάσπαστες, τουλάχιστον τετραετείς, κοινές για τους φοιτητές κάθε πανεπιστημιακού τμήματος, το πτυχίο ένα και σαφώς αναβαθμισμένο σε σχέση μ’ αυτό που συνδέεται με τριετείς σπουδές και τα μεταπτυχιακά, παρότι είχαν πολλαπλασιαστεί και σε μερικές περιπτώσεις θεωρούνταν επιβεβλημένα από την αγορά εργασίας, εντούτοις εξακολουθούσαν να είναι διαδικασία (όχι κύκλος σπουδών) παροχής εξειδικευμένων γνώσεων έξω απ’ το πτυχίο και προαιρετική. Ενώ τώρα…
 
Η τρίτη θεματική ενότητα αφορά στην εφαρμογή από το 2005 ευρωπαϊκού συστήματος μεταφοράς ακαδημαϊκών μονάδων και στην έκδοση από τα Ιδρύματα συμπληρώματος του διπλώματος. Με δυο λόγια η ΕΕ και οι κολαούζοι της στη χώρα μας βάζουν τέλος στο ενιαίο πτυχίο και τις ενιαίες σπουδές που απαιτεί η προσέγγιση και κατάκτηση μιας επιστήμης. Οι φοιτητές μετατρέπονται σε γυρολόγους που διαλέγουν ακαδημαϊκές μονάδες και τα πτυχία εξατομικεύονται ανάλογα με το σύνολο των ακαδημαϊκών μονάδων και την προέλευσή τους. Την «ταυτότητα» του απόφοιτου στον μελλοντικό εργοδότη του γνωστοποιεί το «συμπλήρωμα διπλώματος». Είναι σα να λέμε όλα τα γνωστικά χαρακτηριστικά του, που κατέγραψε ο μεγάλος αδερφός κατά τη διάρκεια των επιλεκτικών και περιπλανώμενων σπουδών του.
 
Το τοπίο συμπληρώνει η «κινητικότητα» των φοιτητών και η αναγνώριση των πτυχίων, που αποτελούν και την τέταρτη θεματική ενότητα που απορρέει απ’ τη Μπολόνια. Δηλαδή η προσέλκυση φοιτητών-πελατών, προερχόμενων είτε από την Ευρώπη είτε από χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου, από πανεπιστήμια κυρίως των ιμπεριαλιστικών κρατών της ΕΕ.
Πέμπτη θεματική ενότητα, τέλος, είναι τα κοινά διευρωπαϊκά, διαπανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών, για τα οποία έχει ήδη γίνει νομοθετική ρύθμιση.
 
Οπως διαπιστώνουμε τα παραπάνω ζητήματα είναι σαφώς προσδιορισμένα και δρομολογημένα από τους ισχυρούς της ΕΕ και απομένουν να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες εφαρμογής τους σε κάθε χώρα, που θα αποτελέσουν και την πρώτη φάση του «διαλόγου».
 
Ο Καραμανλής, όμως, έθεσε και το πλαίσιο της δεύτερης φάσης πάνω σε οκτώ άξονες: Τη θέσπιση γενικών αρχών λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος, τις αλλαγές στον προσανατολισμό των δύο πρώτων βαθμίδων, τον τρόπο επέκτασης της υποχρεωτικής φοίτησης από τα εννέα στα δώδεκα χρόνια, την ενίσχυση της αυτοτέλειας των πανεπιστημίων, την οικονομική αυτοτέλεια των ιδρυμάτων, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε όλες τις βαθμίδες, την αξιολόγηση μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών, σχολικών μονάδων, τη δια βίου εκπαίδευση και την ανοικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη σύνδεση της εκπαίδευσης με κορυφαίες επιλογές της σύγχρονης κοινωνίας, της νέας οικονομίας, την αγορά εργασίας, τον τρόπο με το οποίο η Ελλάδα θα γίνει «κέντρο παιδείας» για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο.
 
Το τι εννοεί ο Καραμανλής και το κόμμα του με τα παραπάνω, φρόντισε να κάνει σαφές και κατανοητό σε όλη τη διάρκεια της ομιλίας του με τις συνεχείς αναφορές στην αναγκαιότητα προσανατολισμού της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με την τοποθέτηση ότι πρέπει να επιδιωχτεί η συνεργασία των ΑΕΙ με τα ερευνητικά κέντρα και τις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, να συνδεθούν οι εκπαιδευτικές μονάδες με τον κόσμο της εργασίας, με τη θέση για ευέλικτα προγράμματα, για λειτουργική διασύνδεση των βαθμίδων της εκπαίδευσης με την κατάρτιση, με τη διατύπωση ότι οικονομική αυτοτέλεια των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σημαίνει χρηματοδότηση βάσει συμπεφωνημένων ανάμεσα στο κράτος και τα Ιδρύματα.
 
Περιέγραψε δηλαδή ο πρωθυπουργός ένα σχολείο υποταγμένο στην αγορά και τις επιχειρήσεις, ένα σχολείο που θα λειτουργεί κατ’ εντολή και σε όφελός τους, γι’ αυτό και συνέδεσε το σχολείο με την κατάρτιση και όχι την ολόπλευρη μόρφωση. Συνεπώς όλα τα μέτρα που αφορούν στην επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στο Λύκειο, μόνο ως τεχνικά ζητήματα θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι τα αντιλαμβάνεται, σαν έναν εκσυγχρονισμό χωρίς ουσία και αντίκρισμα. Τι σημαίνει όμως πλήρης υποταγή του σχολείου στην καπιταλιστική αγορά (γιατί σύνδεση της παιδείας με την παραγωγή πάντοτε υπήρξε);
 
Σημαίνει ότι το σχολείο θα χάσει κάθε τι (έστω και το ελάχιστο που υπήρχε) που βγαίνει πάνω απ’ την τελείως απαραίτητη μηχανιστική γνώση που απαιτείται να έχει ο μεθαυριανός εργαζόμενος-δούλος του κεφαλαιοκράτη, θα χάσει κάθε μικρή έστω υπόνοια παιδείας και όχι απλά εκπαίδευσης, θα χάσει κάθε ψήγμα ανθρωπιστικής πλευράς, παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας. Θα ποτιστεί απ’ την κορφή ως τα νύχια με τις στραγγαλιστικές, αγριανθρωπικές «αξίες» του κέρδους, του στενού ωφελιμισμού, της ατομικότητας, του σκληρού ανταγωνισμού και θα χάσει κάθε κοινωνική αναφορά και περιεχόμενο. Η προσφερόμενη γνώση θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο και θα εξειδικευτεί στο έπακρο. Σημαίνει ότι θα έχει ευέλικτα προγράμματα, που συνεχώς θα ανατρέπονται από τις ανάγκες της αγοράς και θα καθορίζονται από αυτές, δημιουργώντας στρεβλώσεις.
 
Μάλιστα ο Καραμανλής έδωσε συγχωροχάρτι στο καπιταλιστικό σύστημα για τη γάγγραινα της ανεργίας (που αποτελεί μια από τις χειρότερες μορφές καταπίεσης του εργαζόμενου) και την απέδωσε στον τρόπο συγκρότησης και λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος. Δηλαδή άνεργος μένει κάποιος που δεν φροντίζει να αποκτά τα σωστά και ενδεδειγμένα για τη χρονική στιγμή μορφωτικά και επαγγελματικά προσόντα και όχι επειδή η συνολική διάρθρωση της οικονομίας και η τοποθέτηση κεφαλαίων στην παραγωγική διαδικασία γίνεται με γνώμονα το κέρδος του ατομικού καπιταλιστή ή και του συλλογικού καπιταλιστή, που είναι το κράτος.
 
Δεν μας εξηγεί εν προκειμένω ο κ. Καραμανλής γιατί ενώ τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς (χιλιάδες είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες) υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι, γιατί ενώ τα νοσοκομεία χρειάζονται γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό παραμένουν ουρά οι άνεργοι με αυτές τις ειδικότητες; Δεν μας εξηγεί γιατί δε βρίσκουν δουλειά οι προτρέχοντες στα προγράμματα επανακατάρτισης και επανειδίκευσης; Γιατί οι καπιταλιστές βάζουν καθημερινά λουκέτο στις εδώ επιχειρήσεις τους και κατευθύνονται σε αγορές με φθηνά εργατικά χέρια, με σαφώς λιγότερα μορφωτικά προσόντα; Γιατί οι βιομήχανοι ενώ στις έρευνές τους διατείνονται ότι έχουν ανάγκη από χημικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς, χημικούς, φυσικούς, λογιστές, οικονομολόγους, κ.λπ., χιλιάδες είναι οι απόφοιτοι αυτών των ειδικοτήτων που μένουν χωρίς δουλειά;
 
Ο Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη μνεία στην τελευταία μεγάλη αγάπη της ΝΔ, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, που τους έβαλε για να μην προκαλούν το φερετζέ των «μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών» ιδρυμάτων. Και εξέφρασε την ικανοποίηση και τη χαρά του που βρήκε σύμμαχο στο πρόσωπο του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ. Βέβαια επικαλέστηκε όλα τα συνταγματικά κωλύματα, όμως εξέφρασε την απόφασή του να εργαστεί στην κατεύθυνση πραγματοποίησής τους. Δε φρόντισε όμως να μας φέρει και κάποιο παράδειγμα ευγενούς και αφιλοκερδώς σκεπτόμενου καπιταλιστή που θα δαπανήσει τόσα τεράστια ποσά για την ίδρυση ενός πανεπιστήμιου απλώς και μόνο για την ψυχή της μανούλας του.
 
Το παρασκήνιο και το πώς προετοιμάζεται σιγά-σιγά το έδαφος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια το γνωρίζουμε ήδη με τη γνωστή τροπολογία Χατζηδάκη, τη βρόμικη ιστορία με τα ΚΕΣ, τις παρτίδες με τη ΓΣΕΕ, που ηγείται μιας τέτοιας προκλητικής πρωτοβουλίας, κ.λπ.
 
Τέλος ο Καραμανλής εξέφρασε τη φιλοδοξία να γίνει και η Ελλάδα πόλος έλξης φοιτητών-πελατών από χώρες των Βαλκανίων και της Μεσογείου με την ίδρυση Διεθνούς Πανεπιστήμιου στη Θεσσαλονίκη. Αποσκοπεί, δηλαδή, και η ψωροκώσταινα να φάει το κατιτίς της από την πίτα του φοιτητικού συναλλάγματος (προφανώς οι υπηρεσίες του Πανεπιστήμιου θα προσφέρονται με αντίτιμο χοντρά δίδακτρα), αλλά και να έχει λόγο και ρόλο, μέσω της παιδείας, στην πολιτική και οικονομία αυτών των χωρών, κυρίως των Βαλκανικών, όπου και λανσάρεται ως χωροφύλακας.
 
Ευήκοα ώτα βρήκε ο Καραμανλής στο πρόσωπο του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα ο Γ. Παπανδρέου βγήκε από τα δεξιά στον αρχηγό της ΝΔ και προχώρησε πολύ περισσότερο, απροκάλυπτα, πετώντας κάθε πρόσχημα και μάσκα (σσ τέτοια κάνει και γι’ αυτό το ΠΑΣΟΚ κινδυνεύει να μη ξαναδεί εξουσία για πολλά χρόνια).
 
Εξωράισε την «κινητικότητα» των φοιτητών και φρόντισε να μας διευκρινίσει πως εννοεί την εναλλαγή πανεπιστημίων, τμημάτων και χωρών στη διάρκεια μιας φοιτητικής θητείας κάποιου ο οποίος θέλει να αποχτήσει «ακαδημαϊκό πλούτο». Κάτι σαν την αλλαγή «σώβρακου».
 
Είπε μάλιστα ότι η δυνατότητα αυτή είναι θέμα «ελεύθερης επιλογής». Εδώ φυσικά γελάμε, γιατί είναι γνωστό ότι τα παιδιά των φτωχολαϊκών στρωμάτων δεν έχουν μια τέτοια «πολυτέλεια». Αλλά και γι’ αυτούς φρόντισε ο Παπανδρέου, αφού όπως τόνισε θα τους δίδονται διάφορες «βοήθειες» και «δάνεια», που θα ξεπληρώνουν μετά μέσω της φορολογίας ως εργαζόμενοι. Δε φτάνουν δηλαδή οι πολλαπλές εξαρτήσεις απ’ τις τράπεζες, η υποθήκευση ολόκληρων νοικοκυριών και επαγγελματιών στους νομότυπους μεγαλοτοκογλύφους, ο Παπανδρέου θέλει τώρα να δέσει τον εργαζόμενο απ’ τα νεανικά του ακόμη χρόνια και μάλιστα για κάτι -τη μόρφωση- που θεωρείται υποκριτικά απ’ όλους «δικαίωμα».
 
Την «αυτοτέλεια» των Πανεπιστημίων ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τη θεωρεί ως χυδαία αυτονόμηση, όπου κάθε Πανεπιστήμιο θα αποφασίζει αποκλειστικά το ίδιο για τα του οίκου του, από το ποιους υποψήφιους θα εισάγει μέχρι το τι πτυχία θα δίνει. Δεν θα υπάρχει κανένας κεντρικός σχεδιασμός. Το κράτος θα λειτουργεί απλά ως μάνατζερ, διαχειριζόμενο την αξιολόγηση-πιστοποίηση και τη χρηματοδότηση. Αλλά και κομμάτι της χρηματοδότησης (πόσο;) ο Παπανδρέου προτείνει να δίνεται στον ίδιο το φοιτητή, που θα αγοράζει τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα Πανεπιστήμια.
 
Ο Γιωργάκης θυμήθηκε και τα έργα και ημέρες του από το υπουργείο Παιδείας, όταν βάλθηκε με την «αποκέντρωση» να παραχωρήσει τα σχολεία στους μπατιρημένους Δήμους. Επανέφερε την πρόταση και ζήτησε οι «παραγωγικοί φορείς, οι τοπικές αυτοδιοικήσεις, οι κοινωνικοί φορείς σε κάθε περιφέρεια» να έχουν λόγο στα προγράμματα σπουδών, στη λήψη των αποφάσεων, ενώ το κράτος θα ορίζει μόνο τις γενικές αρχές και στόχους.
 
Τι να πει κανείς και για το πώς προσεγγίζει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης το μεγάλο ζήτημα της μόρφωσης ή το πώς αντιλαμβάνεται την προσφορά εφοδίων για τη μελλοντική ενασχόληση με κάποιο επάγγελμα. Απαιτεί να «παράγουμε παιδιά για συγκεκριμένα κάθε φορά επαγγέλματα που απαιτεί η αγορά»!
 
Τι είναι βέβαια όλα αυτά από μια τελείως χυδαία προσέγγιση της Παιδείας, με επιχειρηματική νοοτροπία και πνεύμα, από ένα καθαρά αμερικάνικο όνειρο για την Παιδεία;
 
Ο Γιωργάκης έκανε αναφορά και στο εξεταστικό με τρόπο που λες και το ΠΑΣΟΚ δε φέρνει καμιά ευθύνη για τη μελανή εικόνα που υπάρχει σήμερα. Και βέβαια αναφέρθηκε και στην αξιολόγηση των πάντων (σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών) βάζοντας και τους γονείς στο παιχνίδι που θα έχουν λόγο για όλα. Ο ψιλικατζής της γειτονιάς, η κυρά-Κατίνα (σσ οι αναφορές δεν έχουν το χαρακτήρα της υποτίμησης, αλλά καταδεικνύουν ότι δε ζούμε στην ιδανική κοινωνία), ο μπάτσος, οι σύλλογοι-σφραγίδες όλοι θα έχουν λόγο για την «αξιοσύνη» του δάσκαλου, του μαθητή, του σχολείου και τελικά θα επηρεάζουν την πορεία και το μέλλον τους.
 
Ο Παπανδρέου υπερθεμάτισε και για τα «μη-κρατικά, μη-κερδοσκοπικά» Πανεπιστήμια, υπενθυμίζοντας ότι αυτός παρέμεινε ντούρος στις απόψεις του, παρά την αντίθετη άποψη του κόμματός του στην πρόσφατη συνταγματική αναθεώρηση.
 
Μάλιστα πρότεινε λίγο-πολύ το κράτος να προχωρήσει σ’ αυτή την κατεύθυνση, παρά τη συνταγματική απαγόρευση (τη φόρμουλα θα τη βρουν), αφού πρώτα δημιουργήσει την Αρχή Αξιολόγησης και Πιστοποίησης που θα λειτουργεί δήθεν ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα «ανεπαρκή» ιδιωτικά ιδρύματα.
 
Δεν μας διευκρίνισαν όμως και οι δυο αρχηγοί των κομμάτων εξουσίας, πώς τόσα χρόνια που λειτουργούν τα ιδιωτικά σχολεία στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δε βγήκε ωφελημένο το δημόσιο σχολείο, ενώ αντίθετα βολοδέρνει και απαξιώνεται;
 
Εν κατακλείδι, πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για το γκρίζο τοπίο με το οποίο έντυσαν την Παιδεία τα κόμματα εξουσίας, γεγονός που προοιωνίζει μαύρες μέρες, όμως ο χώρος της εφημερίδας μόνο ένα διάγραμμα μας επέτρεψε να δώσουμε. Θα επανέλθουμε όμως.
 
Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

Προβοκάτορας και γελοίος
Επόμενο άρθρο

Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

Εργαζόμενοι αντιδρούν στο ξεπούλημα

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

Ημέρα ακτινολογίας.

Ημέρα πολεοδομίας – χωροταξίας.

1901: Βίαιες συγκρούσεις στην Αθήνα με αφορμή τη μετάφραση του Ευαγγελίου στη δημοτική από τον Αλέξανδρο Πάλλη («Ευαγγελικά»), έντεκα νεκροί, ογδόντα τραυματίες, ενώ πυροβολήθηκε και ο πρωθυπουργός Θεοτόκης που υπέβαλε την παραίτηση του λίγες μέρες αργότερα.

1903: Ταραχές με αφορμή την παράσταση “Ορέστεια” του Αισχύλου από το Βασιλικό Θέατρο με κείμενο σε απλή καθαρεύουσα, δύο νεκροί και δέκα τραυματίες.

1917: Καταργείται η ιδιωτική ιδιοκτησία γης στη Ρωσία. Το Συμβούλιο των Κομισάριων του Λαού καθιερώνεται ως η νέα κυβέρνηση και διορίζει τον Λένιν πρόεδρο, τον Λέον Τρότσκι κομισάριο εξωτερικών και τον Στάλιν κομισάριο εθνοτήτων.

1925: Ιδρύονται τα Τάγματα Ασφαλείας (SS) του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος (Γερμανία).

1932: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ.

1938: Ναζί πυρπολούν συναγωγές, καταστρέφουν εβραϊκά μαγαζιά και συλλαμβάνουν χιλιάδες Εβραίους κατά τη διάρκεια της “Νύχτας των κρυστάλλων“.

2001: Εκρηξη σε διαμέρισμα της οδού Μαυρικίου, τραυματισμός Κυριάκου Μαζοκόπου.

2007: Ο πατέρας πέντε παιδιών Ιλμι Λατές εντοπίζεται από μπλόκο συνοριοφυλακής λίγο έξω από τη Λεβαία Φλώρινας, πυροβολείται πισώπλατα σχεδόν εξ επαφής και πέφτει νεκρός.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    17Ν
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Εφετείο 17Ν
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    ΕΛΑ
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Ποιοι είμαστε
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Επικοινωνία
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Όροι χρήσης
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Ποιοι είμαστε
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Επικοινωνία
  • Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo