Κάτι που γνωρίζουν από πρώτο χέρι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επιβεβαίωσαν πάνω από 100 επιστήμονες, που πήραν μέρος στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ενωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Το Συνέδριο συμπέρανε ότι μόνο το 5% των μαθητών της Ε΄ και της ΣΤ΄ Δημοτικού καταλαβαίνει το μάθημα της Φυσικής, ενώ 7 στους 10 εκπαιδευτικούς θεω- ρούν ότι το σχετικό βιβλίο είναι περισσότερο κατάλληλο για τους μαθητές του Γυμνασίου ή ακόμη καλύτερο για τους μαθητές του Λυκείου. Οτι η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην υποχρεωτική εκπαίδευση πρέπει να στοχεύει κυρίως στην καλλιέργεια γνώσεων και ικανοτήτων που επιτρέπουν την επιστημονική κατανόηση και επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Οτι στο σχολικό βιβλίο πρέπει να συμπεριλαμβάνεται μικρός αριθμός θεματικών ενοτήτων στη διάρκεια του έτους. Οτι πρέπει να περιλαμβάνονται εναλλακτικά κειμενικά είδη (διάλογος, θεατρική γραφή, κ.λπ.) και οι μορφές διδασκαλίας να αναδεικνύουν και το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι Φυσικές Επιστήμες αναπτύσσονται και εξελίσσονται. Οτι πρέπει να υπάρχει σύνδεση της Φυσικής με την καθημερινή ζωή και μεταφορά της διδασκαλίας και σε χώρους εκτός σχολείου (παιδική χαρά, λούνα παρκ, κ.λπ.).
Τις προηγούμενες μέρες και η ΟΛΜΕ ανακοίνωσε, στο πλαίσιο του 8ου Εκπαιδευτικού Συνέδριου, πως οι καθηγητές βαθμολογούν με βαθμό κάτω από τη βάση τα σχολικά προγράμματα και τα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές σε γυμνάσια και λύκεια. Οι καθηγητές σε ποσοστό 67,4% αξιολο- γούν αρνητικά το ισχύον σχολικό πρόγραμμα σε ό,τι αφορά στη συμβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών, ενώ υπάρχει κλίμα γενικευμένης δυσαρέσκειας απέναντι στα νέα βιβλία, η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί και αντιστοιχεί σε υψηλότερα επίπεδα τάξεων.








