Η VolksWagen δεν είναι αυτή που την έπιασαν οι αμερικάνικες αρχές να «μαϊμουδίζει» τα τσιπάκια σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ώστε να δείχνουν χαμηλότερη εκπομπή ρύπων, και κατέληξε σε ένα «ντιλ» με την αμερικάνικη Επιτροπή Ανταγωνισμού, το οποίο περιλάμβανε και πρόστιμο-ρεκόρ 14,7 δισ. δολαρίων; Αυτή είναι.
Η VolksWagen δεν είναι που συμφώνησε να επαναγοράσει περίπου 450.000 αυτοκίνητα με «μαϊμουδισμένα» τσιπάκια, που είχε πουλήσει σε αμερικανούς πολίτες, πληρώνοντας την τιμή αγοράς συν ένα πρόσθετο ποσό μεταξύ 5.000 και 10.000 δολαρίων σε κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου, ενώ στην Ευρώπη δεν έκανε καμιά τέτοια κίνηση, μολονότι είχε πουλήσει τα ίδια αυτοκίνητα; Αυτή είναι.
Η VolksWagen παραδέχτηκε τον Σεπτέμβρη του 2015 ότι χρησιμοποιούσε δολίως κρυφό λογισμικό στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε, το οποίο λογισμικό εμφάνιζε τον κινητήρα να εκπέμπει χαμηλότερους ρύπους και να είναι περισσότερο φιλικός προς το περιβάλλον απ’ όσο ήταν στην πραγματικότητα. Το «μαϊμούδισμα» δεν αφορούσε τίποτα ψιλοδιαφορές. Σαράντα φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ήταν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα… οικολογικά αυτοκίνητα της VolksWagen!
Εμείς, λοιπόν, πρέπει να ξεχάσουμε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους μεγαλύτερους «καπετάν-βρομιάρηδες» στον κόσμο και να πιστέψουμε τον CEO της, Χέρμπερτ Ντις, που από την όμορφη Αστυπάλαια δηλώνει ότι το μονοπώλιο που διευθύνει πιστεύει στον μετασχηματισμό στην… αειφορία και στην είσοδο σε μια εποχή που βασίζεται στη χρήση του λογισμικού! Οταν ο διώκτης των χριστιανών Σαούλ είδε το φως το αληθινό και έγινε ο… απόστολος των εθνών Παύλος, είχαμε τουλάχιστον μια μεταφυσική ερμηνεία της μεταστροφής. Στην περίπτωση των μονοπωλίων τύπου VolksWagen έχουμε απλώς απαίτηση για λήθη. Χτες «μαϊμουδίζαμε» τα τσιπάκια και σας κοροϊδεύαμε ότι τάχα αγοράσατε οικολογικό αυτοκίνητο, σήμερα απαιτούμε να πιστέψετε ότι το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η αειφορία, που θα επιτευχθεί μέσω της ηλεκτροκίνησης. Εμάς δεν μας ενδιαφέρει το κέρδος (θεός φυλάξοι!), μόνο η αειφορία, η σωτηρία του πλανήτη!
Μιλώντας για είσοδο σε μια εποχή που βασίζεται στη χρήση του λογισμικού, ο Ντις προφανώς δεν αναφερόταν στο λογισμικό-μαϊμού που χρησιμοποιούσε η εταιρία του, αλλά στο… πολιτικό λογισμικό που επιτρέπει σ’ ένα μονοπώλιο να χρησιμοποιεί ακόμα και τον πρωθυπουργό μιας μπανανίας ως γλάστρα στη διαφημιστική καμπάνια τoy. Αλλά το λέει… κομψά: «Η κυβέρνησή σας καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες για να εκμεταλλευθεί αυτές τις ευκαιρίες»!
Η VW πέρασε μεγάλη κρίση μετά το «ξεζούμισμά» της από τον αμερικάνικο ανταγωνισμό. Το γερμανικό ιμπεριαλιστικό κράτος, όμως, δεν την άφησε να καταρρεύσει. Τη στήριξε με γενναία κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και αυτό επέτρεψε στο μονοπώλιο να ξανασταθεί στα πόδια του και να μπει με αξιώσεις και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, στον οποίο επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όλου του κόσμου.
Σε σχέση με την Ελλάδα, η VW δε σχεδίασε την κατασκευή κάποιου εργοστασίου. Το έστησε στην Τουρκία για πολλούς και διάφορους λόγους (από τα χαμηλότερα μεροκάματα μέχρι τη γειτνίαση με τις χώρες της Μέσης Ανατολής, στις οποίες θέλει να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει, σε βάρος των ασιατικών αυτοκινητοβιομηχανιών). Στην Ελλάδα σχεδίασε διάφορα project που έχουν σχέση με τις δοκιμές των μελλοντικών μοντέλων της. Αρχικά επέλεξε τη Θάσο για να εγκαταστήσει πίστα δοκιμών αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Για λόγους που έχουν να κάνουν με αλλαγή στα δικά της σχέδια, εγκατέλειψε αυτό το project και ανακοίνωσε αργότερα την επιλογή της Αστυπάλαιας ως κλειστού χώρου δοκιμών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της. Σε ό,τι επέλεγε το γερμανικό μονοπώλιο η κυβέρνηση Μητσοτάκη έλεγε ναι. Θέλετε τη Θάσο; Ναι. Δε θέλετε τη Θάσο αλλά την Αστυπάλαια; Πάλι ναι.
Είναι αστείο να μιλάμε για επένδυση. Μερικά αυτοκίνητα σε δημόσιες υπηρεσίες δεν είναι επένδυση. Οταν μάλιστα το ελληνικό κράτος βάζει τις υποδομές. Και θα δώσει λεφτά από τον κρατικό προϋπολογισμό για να αγοραστούν ηλεκτροκίνητα οχήματα και από κατοίκους (η επιδότηση θα είναι μεγαλύτερη από αυτή που ισχύει στην υπόλοιπη χώρα, είπε ο Μητσοτάκης), ώστε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να μπορεί να εκτελέσει καλύτερα τις μελέτες που προβλέπει το project της.
Θεωρούμε αστείο το επιχείρημα ότι θα προβληθεί η χώρα και ο ελληνικός τουρισμός διεθνώς. Η VW θα προβληθεί, με φόντο ένα όμορφο ελληνικό νησί και με τον πρωθυπουργό να κάνει… test drive σε αυτοκίνητο της VW. Μιλάμε για απογείωση της δουλικότητας. Ο πρωθυπουργός μιας χώρας να ενεργεί σαν «σελέμπριτι» που διαφημίζει αυτοκίνητο, ξεπλένοντας παράλληλα τη «βρομιάρα» εταιρία και παρουσιάζοντάς την ως πρότυπο… πράσινης επιχειρηματικότητας. Οι Μητσοτάκηδες, όμως, έχουν αποδείξει ότι δεν ορρωδούν προ ουδενός.
Η VW έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το ελληνικό κράτος. Οσο θα προχωράει το project της στην Αστυπάλαια και θα υλοποιείται το μνημόνιο συνεργασίας, θα μάθουμε περισσότερα για τα λεφτά που θα «χώσει» το ελληνικό κράτος για να κάνει τη δουλειά του το γερμανικό μονοπώλιο.