Τα αριθμητικά δεδομένα είναι από τον ΟΟΣΑ, οπότε δεν αμφισβητούνται. Η κατανομή των επιβατών ανά τύπο κομίστρου (εισιτηρίου) είναι η εξής:
– Εισιτήρια για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ (τιμή 1,20): 33%
– Ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα (τιμή 1,40): 26,2%
– Μηνιαία κάρτα για λεωφ., τρόλεϊ, τραμ (τιμή 20): 17,3%
– Μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (τιμή 45): 14,2%
– Ετήσιες κάρτες: 4,8%
– Λοιπά εισιτήρια (αεροδρομίου, τουριστικό κ.ά.): 4,5%
Δηλαδή, το μεγαλύτερο ποσοστό επιβατών (50,3%) χρησιμοποιεί μόνο λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, ενώ όλα τα μέσα (και ηλεκτρικό και μετρό, δηλαδή) χρησιμοποιεί μόνο το 40,4%.
Νομίζοντας πως απευθύνεται σε ανθρώπους του δικού του διανοητικού επιπέδου, ο Χρυσοχοΐδης, έχοντας στο πλευρό του τα ΜΜΕ της διαπλοκής και της «μνημονιοκρατίας», οργάνωσε φιέστα για να ανακοινώσει «μείωση της τιμής των εισιτηρίων». Στην πραγματικότητα, ανακάτεψε την τράπουλα έτσι που να επιβαρυνθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβατών και στο τέλος το κράτος (που κατέχει τα μέσα αστικής μεταφοράς στην Αθήνα) να εισπράττει συνολικά περισσότερα χρήματα.
Εκείνο που διαφημίστηκε, με καθαρά γκεμπελίστικο τρόπο, είναι η μείωση του εισιτηρίου των 1,40 σε 1,20 ευρώ και η ανάλογη μείωση της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 45 ευρώ σε 30 ευρώ (μείωση 33%). Δεν διαφήμισαν, όμως, την κατάργηση της μηνιαίας κάρτας για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, που θα αναγκάσει το 17,3% των επιβατών, που τη χρησιμοποιούσαν, να πληρώνει αντί για 20, 30 ευρώ κάθε μήνα (αύξηση 50%). Οπως, επίσης, δεν διαφήμισαν ότι η χρονική διάρκεια του εισιτηρίου μειώνεται από τα 90 στα 70 λεπτά. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, σε μεγάλες διαδρομές και σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, αρκετοί επιβάτες να χρειάζονται και δεύτερο εισιτήριο, που θα ανεβάσει το κόστος της διαδρομής στα 2,40 ευρώ, από 1,40 που είναι σήμερα. Κανένας δεν μπορεί να πει με ασφάλεια τι ποσοστό θα αντιπροσωπεύουν αυτοί οι επιβάτες.
Πέρα από τη χοντροκομμένη απάτη που επιχειρήθηκε από τον Χρυσοχοΐδη, πρέπει να θυμίσουμε και τι αντιπροσωπεύει το εισιτήριο για τον οικογενειακό προϋπολογισμό των λαϊκών νοικοκυριών. Το 2008 ίσχυαν τρία εισιτήρια: 50 λεπτά (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ), 70 λεπτά (ηλεκτρικός), 80 λεπτά (μετρό). Σήμερα έχουμε εισιτήρια 1,20 και 1,40 και από 1ης Σεπτέμβρη θα έχουμε ενιαίο εισιτήριο 1,20 ευρώ. Στα μνημονιακά χρόνια το εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μειώθηκε κατά περίπου 35%, αλλά τα εισιτήρια αυξήθηκαν σε ποσοστά μεταξύ 140% και 50%. Η περιβόητη «εσωτερική υποτίμηση» ισχύει μόνο για τα εργατικά και μικροαστικά εισοδήματα.